Coolblue

Reviews over Werk-privébalans bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Coolblue is een geweldig bedrijf om voor te werken. Collega's zijn open eerlijk, geinteresseerd en flexibel. Het voelt het alsof je met je vriendenclub samenwerkt. Er is super veel ruimte voor eigen inbreng en doorgroei. Ik zie mezelf hier nog lange tijd werken.
Pluspunten
Minpunten
Salaris
Coolblue is een top organisatie om je carriere te starten. Je wordt goed begeleid en er zijn talloze mogelijkheden om door te groeien. Je krijgt in deze organisatie snel verantwoordelijkheid. Hierdoor draag je echt bij aan de organisatie.
Pluspunten
Veel gezelligheid
Minpunten
Thuiswerken
goede baa om ervaring op te bouwen en ook om door te groeien in de baan
Ich arbeite seit ca. 3 Monaten bei Coolblue und fĂĽhle mich richtig wohl. Die Kollegen sind super nett und der Job an sich ist noch viel vielseitiger als ich ihn mir vorgestellt habe. Man bekommt von Anfang an viel Raum zum mitgestalten und darf eigene Ideen ausprobieren. Die Kollegen sind sehr international, super offen und hilfsbereit. Ich arbeite super gerne hier.
Pluspunten
Man bekommt Rabatt auf die Produkte -)
Coolblue doet alles voor klanttevredenheid. Hierdoor verwacht je dat de medewerkers zich er een slag in de rondte voor moeten werken om dit te bewerkstelligen, maar dit is allemaal verre van waar.Vanaf dag 1 wordt je goed opgevangen en begeleiden ze je met een inwerktraject goed door alle facetten van de bedrijfscultuur heen. Je wordt langzaam telkens iets meer verantwoordelijkheid toegedicht iedere dag totdat ze denken dat je er echt klaar voor bent. Je collega's zijn vriendelijk, open en staan altijd voor je klaar, al is het maar voor een potje tafeltennis of slap ouwehoeren bij de koffieautomaat.Onder het mom van 'Elke dag een beetje beter' wordt je ook genoeg uitgedaagd om te blijven leren of jezelf te ontwikkelen, waarbij er door je manager altijd focus is op persoonlijke ontwikkeling. Coolblue lijkt dus misschien enorm, maar zelfs voor medewerkers voelt het als een klein bedrijf waar je snel vrienden maakt en goed kunt doorgroeien.Kortom, Coolblue doet niet alleen alles voor de glimlach van een klant, maar zeker ook voor die van de medewerkers :).
Pluspunten
Gezelligheid; Open; Goede begeleiding; Aandacht voor ontwikkeling
Minpunten
Salaris iets lager dan gemiddeld
Er wordt je snel veel verantwoordelijkheid toevertrouwd. Hierdoor is het hard werken, maar doe je ook heel snel ervaring op binnen je functie. Je krijgt daarnaast ook algemene trainingen in bijvoorbeeld presenteren, onderhandelen en tijdmanagement. Tot slot vind ik de werksfeer heel goed en voelt het echt alsof je met je vrienden aan het werk bent!
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
Gezellige sfeer onder collega's, ik heb enkel nog thuis gewerkt maar de spullen voor mijn thuiswerkplek zijn goed geregeld.
Pluspunten
Fijne thuiswerkspullen
Minpunten
Laag salaris
Coolblue is een organisatie die beloftes waarmaakt. De sfeer die je op tv ziet is ook de gezellige en fijne sfeer die je ervaart als je er werkt. Jong, energiek en vooruitstrevend. Er is altijd ruimte voor verandering en de open communicatie is fijn. Mijn collega's zijn flexibel en naar werk toe gaan voelt als met een dagje met vrienden chillen.
Pluspunten
Feesten - Collega's - Doorgroeimogelijkheden - Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Al ruim 6 jaar werk ik bij Coolblue. Een bedrijf waar je collega's vrienden worden en het dus nooit vervelend is om te werken.Er wordt hard gewerkt, maar er is altijd ruimte voor gezelligheid.Een korte periode heb ik bij een ander bedrijf gewerkt, maar mistte Coolblue zo erg dat ik er na 4 maanden weer terug was. En het voelde als thuiskomen.Ja de salarissen kunnen hoger en meer marktconform. Voor mij is dat echter niet het belangrijkste en is het belangrijker om met plezier naar je werk te gaan. En dat doe ik zeker!
Pluspunten
Mooie feesten, pubquizen, lekkere lunches
Minpunten
Bedrijf beloofd vanalles maar maakt niets waar. Ze willen dan je alleen ja en amen zegt. Doe je dat niet dan ben je er niet gewenst. Je word daadwerkelijk weggepest en getreiterd door teamleiders.
Pluspunten
Vrienden als collega's
Minpunten
Wegpesten, treiteren, slecht salaris, geen bonus, geen toeslagen op feestdagen
Waar Coolblue een tof bedrijf lijkt. Is het een enge sekte. Klantenservice is slavenwerk en men kijkt niet naar wat je wel kan. Groei mogelijkheden zeer minimaal op die afdeling. Tenzij je jezelf goed weet in te likken in de gladde bedrijfscultuur.
Pluspunten
Prima kantine
Minpunten
Legbatterij
Nu met thuiswerken is het anders dan anders, maar met videobellen nog steeds gezellig en productief. Fijne sfeer, leuke teamleden en voldoenend werk.Genoeg mogelijkheden om door te groeien.
Bij Coolblue werk je als vrienden met elkaar. Dat klinkt als een mooie belofte maar ik heb het nog bij geen enkele vorige werkgever ook zo ervaren. De band die ik met iedere leidinggevende heb opgebouwd draaide ook altijd om respect, vertrouwen in elkaars kunnen en samen iets moois opbouwen. Er is zeker een verwachting van hard werken maar die verantwoordelijkheid draag je met je team en dus met je 'vrienden' op de werkvloer.Er zijn ontzettend veel doorgroeimogelijkheden op alle niveaus als je serieuze ambities heb of als je een bepaald gedeelte van je vak nog verder wilt verkennen. Je moet wel om kunnen gaan met een organisatie die snel verandert en niet het type zijn die graag dag in dag uit hetzelfde doet. Toen mijn zoon was geboren kon ik in goed overleg van 40 naar 32 uur werken gaan en mijn workload is daarop aangepast.
Pluspunten
Voordelige maaltijden in kantine, veel doorgroeimogelijkheden als je die ambitie hebt, alles staat in het teken van de bedrijfscultuur en kernwaardes
Minpunten
Organisatie groeit zo hard het is altijd bijbenen met veranderingen
Tijdens corona vraagt cool.blue bezorgkosten. Hierdoor geven mensen helemaal geen fooi meer terwijl voorheen gemiddeld 30 per dag met uitschieters van 70 euro werd gegeven. We lopen meer risico en voelen ons bestolen door CB. Daarnaast moet je na een zware dag getild te hebben ook nog een volle bus na je dienst legen en opstapelen in zeecontainers en dat voor maar 11 euro per uur. Belachelijk!
Pluspunten
Leuke collega s
Minpunten
Geen fooi meer, na dienst bus legem.
Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar. Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer. Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
Coolblue is een bijzonder bedrijf met een unieke bedrijfscultuur en veel ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling. Je werkt in een vriendenteam en iedereen is bereid om je te helpen. De sfeer onderling met collega's is super, ook tijdens het werken vanuit huis. Ik heb het enorm naar mijn zin bij Coolblue en kan iedereen een carrière bij dit bedrijf aanbevelen.
Pluspunten
Flexibiliteit
Elke dag begin je samen met iedereen van je dienst, hierbij groet bijna iedereen elkaar en het voelt als een 2de familie! Hierna ga je samen je rit rijden, soms is het een lekker rustig ritje en soms een zware. in je eerste maand leer je van een ervaren bezorger alle handigheden, tilhouding, aansluittechnieken en het rijden op een bus. Op het depot zijn er 4 verschillende functies: bezorger, A-teamer (ervaren bezorger die jongens mag opleiden), teamleider (leidinggevende functie) en depotbaas. Binnen Coolblue is de sfeer ontspannen en er word elkaar veel gegunt, wanneer er iets is wil het bedrijf ook echt met je mee denken om een werkbare omgeving te scheppen. Mits je zelf natuurlijk ook flexible bent. Tijdens het werk zie je veel als je aan het rijden bent, zoals elke dag een andere omgeving. Wat wel minder is is die veel te zware Miele of die hoge koelkast naar 4 hoog, maar het binnen rijden na een zware dag en geholpen worden door je collega's is heerlijk
Een dag bij coolblue is nooit hetzelfde, je komt elke dag bij andere mensen thuis en maakt dus steeds nieuwe situaties mee. Het team waarin je werkt maakt het bedrijf leuk om voor te werken. De dagen kunnen wel zwaar zijn dus je moet wel tegen fysiek werk kunnen.
leuke werkomgeving met leuke collegas. het is hard werken en fysiek zwaar maar zeker een leuke baan als je beginnend bent