Coolblue

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Coolblue is een geweldig bedrijf om voor te werken. Collega's zijn open eerlijk, geinteresseerd en flexibel. Het voelt het alsof je met je vriendenclub samenwerkt. Er is super veel ruimte voor eigen inbreng en doorgroei. Ik zie mezelf hier nog lange tijd werken.
Pluspunten
Minpunten
Salaris
Coolblue doet alles voor klanttevredenheid. Hierdoor verwacht je dat de medewerkers zich er een slag in de rondte voor moeten werken om dit te bewerkstelligen, maar dit is allemaal verre van waar.Vanaf dag 1 wordt je goed opgevangen en begeleiden ze je met een inwerktraject goed door alle facetten van de bedrijfscultuur heen. Je wordt langzaam telkens iets meer verantwoordelijkheid toegedicht iedere dag totdat ze denken dat je er echt klaar voor bent. Je collega's zijn vriendelijk, open en staan altijd voor je klaar, al is het maar voor een potje tafeltennis of slap ouwehoeren bij de koffieautomaat.Onder het mom van 'Elke dag een beetje beter' wordt je ook genoeg uitgedaagd om te blijven leren of jezelf te ontwikkelen, waarbij er door je manager altijd focus is op persoonlijke ontwikkeling. Coolblue lijkt dus misschien enorm, maar zelfs voor medewerkers voelt het als een klein bedrijf waar je snel vrienden maakt en goed kunt doorgroeien.Kortom, Coolblue doet niet alleen alles voor de glimlach van een klant, maar zeker ook voor die van de medewerkers :).
Pluspunten
Gezelligheid; Open; Goede begeleiding; Aandacht voor ontwikkeling
Minpunten
Salaris iets lager dan gemiddeld
Gezellige sfeer onder collega's, ik heb enkel nog thuis gewerkt maar de spullen voor mijn thuiswerkplek zijn goed geregeld.
Pluspunten
Fijne thuiswerkspullen
Minpunten
Laag salaris
Coolblue is een organisatie die beloftes waarmaakt. De sfeer die je op tv ziet is ook de gezellige en fijne sfeer die je ervaart als je er werkt. Jong, energiek en vooruitstrevend. Er is altijd ruimte voor verandering en de open communicatie is fijn. Mijn collega's zijn flexibel en naar werk toe gaan voelt als met een dagje met vrienden chillen.
Pluspunten
Feesten - Collega's - Doorgroeimogelijkheden - Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Al ruim 6 jaar werk ik bij Coolblue. Een bedrijf waar je collega's vrienden worden en het dus nooit vervelend is om te werken.Er wordt hard gewerkt, maar er is altijd ruimte voor gezelligheid.Een korte periode heb ik bij een ander bedrijf gewerkt, maar mistte Coolblue zo erg dat ik er na 4 maanden weer terug was. En het voelde als thuiskomen.Ja de salarissen kunnen hoger en meer marktconform. Voor mij is dat echter niet het belangrijkste en is het belangrijker om met plezier naar je werk te gaan. En dat doe ik zeker!
Pluspunten
Mooie feesten, pubquizen, lekkere lunches
Minpunten
Bedrijf beloofd vanalles maar maakt niets waar. Ze willen dan je alleen ja en amen zegt. Doe je dat niet dan ben je er niet gewenst. Je word daadwerkelijk weggepest en getreiterd door teamleiders.
Pluspunten
Vrienden als collega's
Minpunten
Wegpesten, treiteren, slecht salaris, geen bonus, geen toeslagen op feestdagen
Bij Coolblue werk je als vrienden met elkaar. Dat klinkt als een mooie belofte maar ik heb het nog bij geen enkele vorige werkgever ook zo ervaren. De band die ik met iedere leidinggevende heb opgebouwd draaide ook altijd om respect, vertrouwen in elkaars kunnen en samen iets moois opbouwen. Er is zeker een verwachting van hard werken maar die verantwoordelijkheid draag je met je team en dus met je 'vrienden' op de werkvloer.Er zijn ontzettend veel doorgroeimogelijkheden op alle niveaus als je serieuze ambities heb of als je een bepaald gedeelte van je vak nog verder wilt verkennen. Je moet wel om kunnen gaan met een organisatie die snel verandert en niet het type zijn die graag dag in dag uit hetzelfde doet. Toen mijn zoon was geboren kon ik in goed overleg van 40 naar 32 uur werken gaan en mijn workload is daarop aangepast.
Pluspunten
Voordelige maaltijden in kantine, veel doorgroeimogelijkheden als je die ambitie hebt, alles staat in het teken van de bedrijfscultuur en kernwaardes
Minpunten
Organisatie groeit zo hard het is altijd bijbenen met veranderingen
Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar. Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer. Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
Je begint je dag met een bak koffie in een gezamelijke meeting over hoe het gaat met de winkel en wat beter kan. Bij coolblue streven ze altijd naar beter. Dat is de mentaliteit van coolblue en het werkt zeker.
Na mijn master Digital Marketing ben ik begonnen als starter bij Coolblue. Het is een leuk bedrijf met een gezellige werksfeer. Starters krijgen veel verantwoordelijkheden die je normaal gesproken binnen bedrijven niet meteen zult krijgen. Hierdoor leer je heel snel. Daarnaast worden er trainingen aangeboden om je hard en soft skills verder te ontwikkelen. Enige minpunt vind ik het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarde.
Het leukste van bezorgen bij coolblue is dat je echt overal komt. Een typische dag op het werk begint met een lekkere bak koffie en een dagstart. Vervolgens laad je je bus in en ga je met je collega op pad om de klanten van die dag te verwonderen. Aan het eind ruim je de bus op, meld je de rit af en kan je weer naar huis.
'S ochtend vroeg stap ik in de trein om naar een van mijn fietshubs te gaan. Om 7:30u wil ik op locatie zijn om de eerste fietsers te kunnen zien en te spreken. We praten even over wat er het weekend allemaal is gebeurd en wat er allemaal binnen Coolblue wel of niet gaande is. De fietsers zijn aan het sorteren, terwijl ik check of iedereen op de andere depots aanwezig is. Tussendoor kijk ik hoe iedereen zijn of haar werk uitvoert. Indien mogelijk houdt ik een dagstart om ze allemaal op de hoogte te stellen van nieuwe ontwikkelingen en de voortgang van de hub. De fietsen worden ingeladen en weg zijn ze. De hub zit bij de winkel in. Ik woon de dagstart van de winkel bij om daar te kijken wat er wel of niet gaande is en maak een praatje met de managers en winkelpersoneel. Tijd voor wat administratie en dan door naar de andere hub in een andere stad, afhankelijk van je locaties is dit te doen op één dag. In de middagpauze maak ik een praatje met de aanwezige fietsers en geef ze feedback op afwijkingen in hun routes of hun scores. Ze vertrekken voor hun middagrit en ik werk door aan de administratie en bereidt overleggen voor of ga bezig met projecten. Tussendoor wordt je gebeld door een fietser die problemen heeft zoals een adres wat niet te vinden is of die een lekke band heeft. Problemen om direct op te lossen om ervoor te zorgen dat de klant toch zo snel mogelijk het pakketje in ontvangst te krijgen. Binnen deze rol leer je ontzettend goed met je time-management om te gaan. Je bent veel onderweg en bent veel op afstand aan het managen. Dit maakt het direct een van de grootste - meer...
Werken bij coolblue is een aanrader, de werksfeer is heel goed. Je voelt je op je gemak bij je collega's en op het werk, terwijl je toch gemotiveerd blijft. In plaats van afstraffingen bij dingen die je fout doet, wordt je beloond voor wat je juist goed doet. Het is ook een oppervlakkig bedrijf. Je ploegleider is je baas, en toch voelt hij of zij meer als een collega. Als je weet hoe coolblue met haar klanten omgaat, heb je een aardig beeld van de relatie tussen het bedrijf en haar werknemers.
goed bv, maar ze moeten goede team leaders daar neer zetten, bij logistics .En de bezorgers belonen
Officiële reactie van Coolblue
10 februari 2020
Allereerst, bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. We willen graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Mocht je hier voor open staan stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Een van de beste werkgevers met jaarlijks salarisverhoging, personeelskorting en goede arbeidsvoorwaarden. Er hangt een informele sfeer en al is het druk, er is altijd wel tijd om te lachen. Op vrijdag avond bier drinken met je collega's is natuurlijk ook een enorm pluspunt.
Coolblue is een leuk bedrijf! Eigenlijk zoals iedereen het kent. Ik kom overal bij alle winkels en depots in Nederland en België en werd daar in het begin goed mee begeleid en geholpen qua werkzaamheden. Ik kan niks anders zeggen dan dat dit de eerste werkgever is waar ik super enthousiast elke dag aan het werk ga.
Pluspunten
Leerzaam, creatief, veel ruimte voor verbetering en leren
Minpunten
Salaris mocht iets hoger
Coolblue is echt een topbedrijf met een hele goede werksfeer, leuke collega's, het betaald goed en je hebt veel vrijheid. Het leuke van deze job is dat je door bijna heel Nederland komt en dus alles van ons mooie landje kan zien. En ook wordt je supergoed en leuk ontvangen door je nieuwe collgea's en voel je gelijk dat je bij het team hoort. Ik raad elke sterke man aan voor deze job omdat je werken bij dit bedrijf niet wilt missen.
Coolblue is absoluut een bijzonder bedrijf om bij te werken. Het is heel anders dan andere werkgevers die ik heb gehad. Klantenservice is niet de meest aanlokkelijke baan om te hebben op het eerste gezicht, maar het wordt leuk gemaakt door de werksfeer, de collega's en de mogelijkheden die vanuit het bedrijf worden geboden. De doelen die je worden gesteld om na te streven kunnen pittig zijn, maar het is niet zo dat je er alleen voor staat. Vanaf mijn eerste dag ben ik goed begeleid door teamleiders en zelfs collega's en zijn mij altijd alle mogelijkheden geboden om onderdelen van mijn werk te verbeteren. Dit toont ook aan dat Coolblue een bedrijf is dat in de werknemers investeert en hen graag wil zien slagen. Ik zou graag willen doorgroeien binnen het bedrijf. Ook hierheen worden veel kansen geboden. Elke week verschijnt er keurig een mailtje in mijn inbox met de doorgroeivacatures en wanneer er een functie is die mij zeer aantrekkelijk lijkt, heb ik de mogelijkheid om op locatie mee te gaan kijken bij de werkzaamheden. Geweldig! Vrienden is één van de kernwaarden van het bedrijf en dat is terug te zien in de bedrijfscultuur. Natuurlijk heb je altijd een teamleider die erop let dat jij je werk doet, maar het zijn wel teamleiders met wie je in gesprek kunt gaan, die echt naar je luisteren en met wie je ook gewoon buiten werk tijd kan doorbrengen. Ook met de collega's is het werkelijk gezellig, wat het plezier dat ik heb in mijn werk alleen maar bevorderd. Ik heb nog nooit eerder bij een bedrijf gewerkt dat er actief in investeert om van collega's vrienden te maken, maar - meer...
Een leuk bedrijf om voor te werken. Een jong bedrijf waar het onwijs gezellig is op de werkvloer. Gezellige mensen en prima salaris.