Coolblue

Reviews over Doorgroei en promotie bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Ik werk nu 100 dagen bij coolblue als klantenservicemedewerkster. Eigenlijk heb ik niets negatiefs te melden. Ik leer iedere dag hoe ik mijn talenten kan verbeteren. De werksfeer is zoals je met vrienden om gaat, eerlijk en open. Zolang jij je best doet en wilt leren, ben je hier welkom :)
Pluspunten
Geweldige sfeer, eerste maand leer je precies wat je moet doen
Minpunten
Geen :)
Coolblue is een geweldig bedrijf om voor te werken. Collega's zijn open eerlijk, geinteresseerd en flexibel. Het voelt het alsof je met je vriendenclub samenwerkt. Er is super veel ruimte voor eigen inbreng en doorgroei. Ik zie mezelf hier nog lange tijd werken.
Pluspunten
Minpunten
Salaris
Coolblue is een top organisatie om je carriere te starten. Je wordt goed begeleid en er zijn talloze mogelijkheden om door te groeien. Je krijgt in deze organisatie snel verantwoordelijkheid. Hierdoor draag je echt bij aan de organisatie.
Pluspunten
Veel gezelligheid
Minpunten
Thuiswerken
goede baa om ervaring op te bouwen en ook om door te groeien in de baan
Coolblue doet alles voor klanttevredenheid. Hierdoor verwacht je dat de medewerkers zich er een slag in de rondte voor moeten werken om dit te bewerkstelligen, maar dit is allemaal verre van waar.Vanaf dag 1 wordt je goed opgevangen en begeleiden ze je met een inwerktraject goed door alle facetten van de bedrijfscultuur heen. Je wordt langzaam telkens iets meer verantwoordelijkheid toegedicht iedere dag totdat ze denken dat je er echt klaar voor bent. Je collega's zijn vriendelijk, open en staan altijd voor je klaar, al is het maar voor een potje tafeltennis of slap ouwehoeren bij de koffieautomaat.Onder het mom van 'Elke dag een beetje beter' wordt je ook genoeg uitgedaagd om te blijven leren of jezelf te ontwikkelen, waarbij er door je manager altijd focus is op persoonlijke ontwikkeling. Coolblue lijkt dus misschien enorm, maar zelfs voor medewerkers voelt het als een klein bedrijf waar je snel vrienden maakt en goed kunt doorgroeien.Kortom, Coolblue doet niet alleen alles voor de glimlach van een klant, maar zeker ook voor die van de medewerkers :).
Pluspunten
Gezelligheid; Open; Goede begeleiding; Aandacht voor ontwikkeling
Minpunten
Salaris iets lager dan gemiddeld
Er wordt je snel veel verantwoordelijkheid toevertrouwd. Hierdoor is het hard werken, maar doe je ook heel snel ervaring op binnen je functie. Je krijgt daarnaast ook algemene trainingen in bijvoorbeeld presenteren, onderhandelen en tijdmanagement. Tot slot vind ik de werksfeer heel goed en voelt het echt alsof je met je vrienden aan het werk bent!
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
Coolblue is een organisatie die beloftes waarmaakt. De sfeer die je op tv ziet is ook de gezellige en fijne sfeer die je ervaart als je er werkt. Jong, energiek en vooruitstrevend. Er is altijd ruimte voor verandering en de open communicatie is fijn. Mijn collega's zijn flexibel en naar werk toe gaan voelt als met een dagje met vrienden chillen.
Pluspunten
Feesten - Collega's - Doorgroeimogelijkheden - Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Waar Coolblue een tof bedrijf lijkt. Is het een enge sekte. Klantenservice is slavenwerk en men kijkt niet naar wat je wel kan. Groei mogelijkheden zeer minimaal op die afdeling. Tenzij je jezelf goed weet in te likken in de gladde bedrijfscultuur.
Pluspunten
Prima kantine
Minpunten
Legbatterij
Nu met thuiswerken is het anders dan anders, maar met videobellen nog steeds gezellig en productief. Fijne sfeer, leuke teamleden en voldoenend werk.Genoeg mogelijkheden om door te groeien.
Bij Coolblue werk je als vrienden met elkaar. Dat klinkt als een mooie belofte maar ik heb het nog bij geen enkele vorige werkgever ook zo ervaren. De band die ik met iedere leidinggevende heb opgebouwd draaide ook altijd om respect, vertrouwen in elkaars kunnen en samen iets moois opbouwen. Er is zeker een verwachting van hard werken maar die verantwoordelijkheid draag je met je team en dus met je 'vrienden' op de werkvloer.Er zijn ontzettend veel doorgroeimogelijkheden op alle niveaus als je serieuze ambities heb of als je een bepaald gedeelte van je vak nog verder wilt verkennen. Je moet wel om kunnen gaan met een organisatie die snel verandert en niet het type zijn die graag dag in dag uit hetzelfde doet. Toen mijn zoon was geboren kon ik in goed overleg van 40 naar 32 uur werken gaan en mijn workload is daarop aangepast.
Pluspunten
Voordelige maaltijden in kantine, veel doorgroeimogelijkheden als je die ambitie hebt, alles staat in het teken van de bedrijfscultuur en kernwaardes
Minpunten
Organisatie groeit zo hard het is altijd bijbenen met veranderingen
Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar. Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer. Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
Coolblue is een bijzonder bedrijf met een unieke bedrijfscultuur en veel ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling. Je werkt in een vriendenteam en iedereen is bereid om je te helpen. De sfeer onderling met collega's is super, ook tijdens het werken vanuit huis. Ik heb het enorm naar mijn zin bij Coolblue en kan iedereen een carrière bij dit bedrijf aanbevelen.
Pluspunten
Flexibiliteit
Toen ik begon met werken bij Coolblue was onder de indruk van de goede begeleiding: er was een helder, gepersonaliseerd inwerktraject en veel individuele uitleg en aandacht van collega's. Daarna kreeg ik snel mijn eigen projecten, waardoor ik veel ging leren en proberen. Ik werk nu bijna een half jaar bij Coolblue en ik ben nog steeds erg blij met de goede communicatie en persoonlijke begeleiding die ik krijg tijdens mijn werk. Ik kan altijd overal terecht met mijn vragen en krijg veel feedback op mijn werk, waardoor iedere keer weer een beetje beter word. Verder staat Coolblue natuurlijk bekend om de goede sfeer op werkvloer en die is er ook echt: iedereen wil elkaar helpen en zoekt elkaar op. Je kan lekker jezelf zijn en door spelletjes avonden en vrijmibo's leer je collega's snel kennen.
Pluspunten
Veel persoonlijke aandacht en fijne sfeer
Minpunten
Alles verandert snel, dat is even wennen in het begin
Elke dag begin je samen met iedereen van je dienst, hierbij groet bijna iedereen elkaar en het voelt als een 2de familie! Hierna ga je samen je rit rijden, soms is het een lekker rustig ritje en soms een zware. in je eerste maand leer je van een ervaren bezorger alle handigheden, tilhouding, aansluittechnieken en het rijden op een bus. Op het depot zijn er 4 verschillende functies: bezorger, A-teamer (ervaren bezorger die jongens mag opleiden), teamleider (leidinggevende functie) en depotbaas. Binnen Coolblue is de sfeer ontspannen en er word elkaar veel gegunt, wanneer er iets is wil het bedrijf ook echt met je mee denken om een werkbare omgeving te scheppen. Mits je zelf natuurlijk ook flexible bent. Tijdens het werk zie je veel als je aan het rijden bent, zoals elke dag een andere omgeving. Wat wel minder is is die veel te zware Miele of die hoge koelkast naar 4 hoog, maar het binnen rijden na een zware dag en geholpen worden door je collega's is heerlijk
leuke werkomgeving met leuke collegas. het is hard werken en fysiek zwaar maar zeker een leuke baan als je beginnend bent
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand bij Coolblue. Mijn ervaring is er heel positief. Informele band met je leidinggevende en goede doorgroei mogelijkheden. Als je begint krijg je al snel verantwoordelijkheden en dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Bij Coolblue is het werk leuk en uitdagend. Er zijn diverse functies binnen coolblue, en dat maakt het ook leuk. Dat betekent dat er dus ook doorgroeimogelijkheden zijn. Ik werk zelf als witgoed bezorger en door dat je ook wasmachines/drogers moet aansluiten maakt het, het bezorgwerk een stuk uitdagender.
Na mijn master Digital Marketing ben ik begonnen als starter bij Coolblue. Het is een leuk bedrijf met een gezellige werksfeer. Starters krijgen veel verantwoordelijkheden die je normaal gesproken binnen bedrijven niet meteen zult krijgen. Hierdoor leer je heel snel. Daarnaast worden er trainingen aangeboden om je hard en soft skills verder te ontwikkelen. Enige minpunt vind ik het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarde.
3 maanden geleden toen ik bij CoolBlue begon met werken dacht ik dat het een heel goed bedrijf was. Echter, toen ik daar aan het werk kwam zag ik dat de cultuur binnen CoolBlue Groningen asociaal is. De E-teamers hebben geen kennis om nieuwe medewerkers te begeleiden. Zij verpesten gemotiveerde en goede medewerkers en stimuleren de roddelcultuur en onverantwoordelijkheid. De teamleiders zijn niet geschikt voor de functie, er wordt vaak over de eigenaar van CoolBlue en de klanten geroddeld. Goede werknemers worden door de teamleiders weggestuurd. De betrokkenheid in Groningen is heel laag, waardoor klanten minder tevreden zijn en apparatuur en de bussen vaak beschadigd raken. Er wordt geen verschil gemaakt tussen goede werknemers en werknemers die onvoorzichtig zijn. Hard en goed werken wordt niet gewaardeerd. Niet solliciteren is mijn advies!!
Officiële reactie van Coolblue
31 maart 2020
Bedankt voor je reactie. Vervelend om te horen dat jouw tijd bij Coolblue anders heeft uitgepakt dan je had gehoopt.Wij willen hier graag nog een keer met je over praten. Als jij dit ook wil, stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
  1. Job Security & Advancement