Coolblue

Reviews voor Medewerker Klantenservice (m/v) bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Ik werk nu 100 dagen bij coolblue als klantenservicemedewerkster. Eigenlijk heb ik niets negatiefs te melden. Ik leer iedere dag hoe ik mijn talenten kan verbeteren. De werksfeer is zoals je met vrienden om gaat, eerlijk en open. Zolang jij je best doet en wilt leren, ben je hier welkom :)
Pluspunten
Geweldige sfeer, eerste maand leer je precies wat je moet doen
Minpunten
Geen :)
Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.
Ik zou hier zo weer terug kunnen/willen gaan. Het sfeer is heel casual en relaxed. Iedereen op de werkvloer is behulpzaam en collegiaal en zelfs de teammanagers zijn relax en meedenkend.
Pluspunten
poolen, tafeltennis, playstation en leuke meeting rooms
Minpunten
Soms kan het wel het even hectisch zijn maar met je team kom je er door heen.
Coolblue is een bedrijf dat goed zorgt voor haar werknemers en zorgt voor gezelligheid op en buiten de werkvloer. Met veel leuke, jonge collega's, zijn er altijd genoeg mensen waar je het mee kan vinden. Iedereen wordt geaccepteerd, wie of wat je ook bent. Diversiteit en inclusiviteit zijn belangrijke onderdelen in de bedrijfsvisie van Coolblue. Dit vind je ook echt terug in de fijne werksfeer. Je kan hier genoeg leren en wordt ook constant gemotiveerd om je verder te ontwikkelen als werknemer, maar ook als persoon. De klantenservice heeft het mooiste uitzicht van Rotterdam, waar je maar geen genoeg van kan krijgen.
Coolblue is een leuk bedrijf waarbij je in contact komt met verschillende soorten mensen. Ik werk zelf op de klantenservice en ik leer elke dag meer over de manier waarop wij de klanten van Coolblue tevreden kunnen houden. Dit gebeurt middels trainingen, coachingsgesprekken en feedback van jouw eigen teamleider. Coolblue is een bedrijf waar jij je enorm kan ontwikkelen en hier krijg je ook genoeg tijd voor. Feedback krijg je altijd in positieve zin en het management/ de teamleiders staan altijd voor je klaar. Het moeilijkste van de baan is proberen geconcentreerd te blijven omdat je collega's zo gezellig zijn. Het leukste van de baan is dat je in contact komt met heel veel mensen waar je iets voor kan betekenen. Het helpen van een klant geeft mij een goed gevoel.
Of je nou een student bent of een fulltimer die liever geen 9-5 shift draait, bij Coolblue werken, kun je gewoon doen. Je kunt tot een bepaalde hoogte jouw eigen rooster bepalen. Hierdoor werk je op de dagen waarop jij zelf wil werken, tussen 08.00 en 00.00. Prima te combineren met een studie of als je een dedicated hobby hebt. De eerste weken krijg je gerichte training waarin alles stap voor stap wordt uitgelegd, dus het is niet erg als je helemaal geen klantenservice ervaring hebt. De sfeer op de werkvloer maakt het er alleen maar beter op. Zo zitten teamleiders verdeeld over de hele werkvloer en zijn ze altijd aanspreekbaar. Wat ik het fijnste vind, is dat je vooral opbouwende kritiek krijgt in plaats van de negatieve manier van feedback geven.
Pluspunten
Het uitzicht is ge-wel-dig! Het gebeurt ook weinig dat je niet opschiet met collega's.
Minpunten
Het is soms té gezellig met (sommige) collega's.
Coolblue zorgt niet goed voor haar medewerkers, ik ben heel blij dat ik er niet meer werk.
Vroeger was Coolblue echt een geweldig bedrijf. Veel out-of-the-box denken en veel doorgroeimogelijkheden. Je had mensen die echt hart voor de zaak en voor de klant hadden. Je kon tegen een klant zeggen: Goh, wat vervelend dat uw bestelling niet is bezorgd. Ik stuur nu een nieuwe. Nu zeg je tegen de klant: Goh wat vervelend. We wachten even de onderzoeken van de vervoerder af. Dit duurt een paar werkdagen. Daarna gaan we zien wie er tijd heeft daarop te reageren en sturen we een nieuw pakket. Sinds de investeerder erbij is gekomen is de bedrijfscultuur echt zwaar veranderd. Dit zie je bijvoorbeeld ook op Glassdoor.nl. Men kan niet meer doorgroeien. Je krijgt geen mensen meer met hart voor de zaak. Mensen zien het nu als bijbaantje in plaats van een carrière.Je houdt er nu misschien wel vrienden aan over, maar geen loopbaan.
Pluspunten
Leuke collega's.
Minpunten
Cultuur.
Als je graag bijna verplicht overwerkt en alle feestdagen wilt werken moet je hier zijn. Verder is het lichamelijk te zwaar werk voor dit salaris en worden afspraken niet nagekomen. Zorg dat je het goed kan vinden met degene boven je dan kom je wellicht verder in het bedrijf.
Pluspunten
Sommige collega's
Minpunten
Niet iedereen word gelijk behandeld
Coolblue is een snelgroeiend bedrijf met leuke collega's en feesten. Voor een starter op de arbeidsmarkt is Coolblue een heel goed bedrijf om te beginnen.
Pluspunten
Collega's en sfeer
Minpunten
Arbeidsvoorwaarden
Wow, Coolblue is leerzaam. Door onze kernwaarde Vrienden; open, eerlijk en direct, voelt niemand een drempel om elkaar feedback te geven. Ik leer dus niet alleen veel van mijn leidinggevende, maar ook van mijn slimme en gemotiveerde collega's. Ook de andere kernwaarden; eigenzinnig, flexibel en gewoon doen, zijn kernwaarden die ik dagelijks terugzie op de werkvloer. Dat maakt mij best trots. Want hoeveel bedrijven bestaan er wel niet die hun kernwaarden mooi op papier zetten, en er vervolgens niets meer mee doen? Het werken in een dynamische omgeving, waar klanten verwonderen centraal staat houdt mij scherp. We houden ervan om ons 100% te geven op de werkvloer. Dit staat perfect in balans met alle fun die we onderling hebben. Want ook de vrijmibo's wil ik niet meer missen. Hier wil ik voorlopig blijven!
Pluspunten
Work hard, play hard
Minpunten
Salaris
Ik werk nu al meer dan twee jaar als teamleider bij de klantenservice van Coolblue en ik kan niet anders zeggen dat het mijn fijnste baan tot nu toe is. We hebben het met ons team elke dag gezellig, de werktijden zijn flexibel en ik ga elke dag fluitend naar mijn werk - en ook nog eens lopend, want Coolblue heeft een fantastisch kantoor midden in de stad. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer zou willen, behalve dan de mogelijkheid om bijvoorbeeld 36 uur te werken in plaats van 40.
Pluspunten
Gezellige sfeer
Minpunten
Parttime in sommige functies niet mogelijk
Reden vertrek: niet behaalde targets, en mijn karakter, wat blijkbaar niet past bij het bedrijf Niet iedereen is even vrolijk en druk als de ander, maar daarom niet minder enthousiast. Als je vraagt om hulp mbt het ontwikkelen van de vaardigheden die je nodig hebt om het werk uit te kunnen voeren, is het niet mogelijk, totdat je hebt gehoord dat je kan opdonderen, dan is ineens alles mogelijk. Collega's waren echt geweldig, maar de schijn van transparantie heeft mij met een nare smaak achtergelaten. Salarissen zijn ook in de loop van de tijd achteruit gegaan. Toeslagen zijn verminderd, of zelfs helemaal weggevallen, het loon zelf was niet om naar huis te schrijven.
Pluspunten
Kantine was wel altijd top gevuld, voor een kleine bijdrage verse producten
Minpunten
Zie onderstaand relaas.
Coolblue staat voor alles voor een glimlach voor de klant, maar zeker ook elke dag een beetje beter voor de werknemers. Er wordt voldoende aandacht besteedt aan de ontwikkeling van afdelingen, zodat niet alleen de klanten meer blij worden, maar ook de werknemers tevreden blijven.
Een hele leuke werkplek met een leuk team! Op de klantenservice hangt een goede sfeer en de supervisors leren je heel erg veel. Ik heb het hier onwijs naar m'n zin gehad.
  1. Medewerker Klantenservice (m/v)