Coolblue

Reviews voor Medewerker Klantenservice (m/v) bij Coolblue

Medewerker Klantenservice (m/v)35 reviews

35 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 255 reviews

Alles draait om de cijfers

Het was zo fijn in het begin daar, je voelde je echt gewaardeerd. En je mag jezelf zijn, Eigenzinnig zijn, is een van hun pijlers. Maar niet teveel jezelf, want dat is dat niet volgens de bedrijfscultuur!! Te direct zijn en zeggen wat je dwarszit, dat hoort niet bij Eigenzinnig zijn, dus daar zouden ze iets eerlijker over moeten zijn. De cijfers halen is belangrijker dan de klant in een keer goed helpen, zodat hij maar 1x contact hoeft te zoeken, waar altijd op gehamerd wordt. Er zijn best veel tegenstrijdigheden en als je ermee te maken krijgt, voel je gewoon dat het niet om de werknemers draait en hun eigenzinnige persoonlijkheid. Heel jammer, want er werken is op zich wel leuk.

Stressvol en nummertje

Voelde me net een nummertje. Alles was heel formeel behalve mijn collegas.

Informatie over Coolblue

Gebaseerd op 34 enquêtereacties
Mensen waarderen:
  • Werk dat energie geeft
Verbeterpunten
  • Algemene tevredenheid
  • Redelijk salaris
  • Steun van de manager

Mooi ingepakt, lelijk wanneer uitgepakt

Je komt te werken onder het mom "we zijn hier allemaal vrienden" "veel doorgroei mogelijkheden" "afwisselende werkzaamheden". Dit is inmiddels al een tijdje niet meer zo. Je word gigantisch overwerkt omdat ze het een goed idee vonden om een hele hoop goeie!!! medewerkers te laten gaan, omdat er verlies was gedraaid. Dat moet natuurlijk ergens verhaald worden, dus doen ze dat maar op de klantenservice. Ze kijken hier alleen maar naar targets en hoe het allemaal sneller kan. De manier waarop er gewerkt word met de targets, geeft het idee dat je weer in groep 5 zit en door de meester op je vingers word getikt als je cijfers niet goed zijn. Het management geeft nooit eerlijk en direct antwoord op vragen omtrent het salaris, ondanks dat zij de kernwaarde "open, eerlijk en direct" zo hoog hebben zitten. Ze maken continue afspraken om deze vervolgens gewoon weer te veranderen. Als je hier 40 uur werkt, moet je nu ineens ook om de zoveel tijd in het weekend werken. Dit was dus niet het geval eerst. Al met al is het een bedrijf met een hele hoop mooie praatjes die ingepakt zijn in een mooi papiertje. Als het er echter op aan komt, raad ik niemand meer aan om hier te werken.

Pluspunten

Gezellige collega's

Minpunten

Teveel om op te noemen

Leuk kantoor maar hoge werkdruk en laag salaris.

Minpunten:Salaris: 11 euro per uurDoorgroeimogelijkheden zijn er maar de lonen zijn te laag. Elk jaar kan je 0 tot 4 procent omhoog gaan.Werkdruk is erg hoog en als je 1 minuut langer dan gewenst naar het toilet gaat dan krijg je gelijk een berichtje en waarschuwingJe krijgt een verouderde laptop om thuis te kunnen werken. Geen toeslagen in het weekend maar alleen als je tussen 2200 en 0000 werkt (50%)Pluspunt: Leuk kantoor

Flexibele bijbaan met leuke collega’s

Het was een fijn bedrijf om voor te werken en makkelijk te combineren met school. De loon is wel aan de lage kant en ze zijn steeds meer gericht op geld verdienen in plaats van klanten blij maken. Door deze beslissing moet je klanten vaak teleurstellen of schiet je hen te kort.

Hoge werkdruk

Best een hoge werkdruk na de training. Ik ben er eigenlijk depressief van geworden. Niet echt een goede communicatie tussen de collega's onder elkaar (problemen worden weggeschoven)

Leuke werksfeer TE WEINIG GELD

Te weinig geld, wel leuke collegas. management is slecht georganiseerd. Pieter wil al het geld houden in plaats van zijn medewerkers te ondersteunen in deze tijden.

Pluspunten

collegas

Minpunten

geld

Lijkt een vrolijk bedrijf achteraf stellen ze hoge eisen

Lijkt een vrolijk bedrijf achteraf stellen ze hoge eisen ze deden eerst heel aardig dat het allemaal wel goed zou komen en dat je je vooral geen zorgen hoefde te maken over je gesprek tijd achteraf laten ze je niet door je proef periode komen door dat je tijden nog niet goed genoeg zijn en ze daar geen vertrouwen in hebben.Ik heb het gevoel dat de persoon bij wie ik in het team zat mij gewoon als persoon niet leuk vond en ik daar door nu weer weg moet na mijn idee heeft ze niet gekeken naar hoe ik mezelf heb verbeterd en dat me tijden omlaag gingen zoals ze hebben gezegd dat ik daar aan moest werken. Ik ben het er absoluut niet mee eens en raad niemand aan om deze hele maand van je leven te verpesten met moeilijke systemen om uit eindelijk makkelijk aan de kant gezet te worden.

Leuk bedrijf, hoge eisen

Coolblue heeft een leuke bedrijfscultuur maar je moet wel prestaties leveren die uitgebreid worden gemeten / bijgehouden, daar moet je tegen kunnen. Werken voor de klantenservice is zeker in het begin een enorme uitdaging.Klanten kan je vaak goed helpen maar het is niet altijd feest.

Ik wil alle reviews lezen

Ik plaats dit omdat ik de reviews graag wil lezen. Vind het raar dat dit verplicht is

Slechte kennismakings gesprek

Jammer dat de recruiter van Coolblue niet geïnteresseerd deed. Als je wilt dat iemand bij je komt werken, doe dan een beetje je best. Gesprek was binnen 3 min klaar. Gelukkig ga ik hier niet werken, ook niet als ik wel parttime kan gaan werken.

Ideaal voor studenten

Prima bedrijf voor studeten. Ze zijn flexibel en open minded. Werksfeer is fijn en de ligging is ideaal voor OV

Was een leuk bedrijf

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier werkte, maar als ik geen review plaats mag ik zelf geen reviews bekijken :'D

Pluspunten

Gezellige sfeer

Minpunten

Rooster was er pas laat

Afgewezen op basis van harvertest

Afgewezen op basis van een harvertest die het niet eens optimaal doet. Ook wel aan de hand van een paar figuurtjes aanklikken en persoonlijke vragen. Misschien kijken naar iemands ervaring en CV doet beter dan zo’n idiote test en dan ook daadwerkelijk daar van uit gaan

Gezellige werkomgeving, weinig geld

Vrienden maken bij Coolblue is makkelijk en de sfeer is, ondanks het thuiswerken, echt top. Salaris blijft wel erg achter

Pluspunten

De leuke collega’s

Minpunten

Werkdruk

Stom ik wou graag komen werken alleen krijg ik te horen dat je in de buurt van Rotterdam moet wonen

Ik schrijf dit namens een slechte ervaring van overeenkomsten van solliciteren

Leuke afwisselende baan met aangename collega's

Na een digitale inwerkperiode van thuis uit gestart met begeleiding / buddy's. Elke dag een beetje beter betekent dus ook als je eens een fout maakt dan is dat een leermoment. Het leuke is dat je dag altijd afwisselend is; advies, retouren, bezorgproblemen en zelfs leuke gesprekken. Goede interne structuur. Het moeilijkste aan de baan is in deze covid periode dat het enkel en alleen digitaal inwerken is, echter het wordt daarmee ook een leuke uitdaging. Het leukste van de baan is dat je dag nooit hetzelfde is en je heel veel kunt leren.

Pluspunten

Veel collega's, thuiswerken, goed geregeld, respect voor elkaar.

Minpunten

Ik heb ze nog niet weten te vinden.

Mooie afwisselende baan in een geweldig team

Vanaf de sollicitatie tot aan nu vind ik het werk zeer leuk om te doen. Ook krijg je genoeg kansen om door te groeien. Zeer afwisselend werk in een top team. Je maakt er zelfs echte vrienden. Bij vragen is er ook genoeg hulp en wordt je totaal niet aan je lot over gelaten. Ik kan hier wel oud worden.

Pluspunten

Afwisselend, top team, doorgroeien, leuk werk.

Minpunten

Zeer intensief werk voor een kleine beloning.

Ik heb gewerkt als klantenservice-medewerker. Het is zeer intensief werk, vooral als je call na call, weerstandsgesprekken moet uitvoeren vanwege boze klanten. Vaak zijn het problemen die je moet oplossen door nalatigheid van andere collega's of slechte protocollen. Waardoor je de klant niet direct kan helpen en vaak moet aangeven dat ze nog 2 weken moeten wachten op een antwoord van Coolblue, nadat ze bijvoorbeeld al een week wachten op hun bestelling. Tegelijkertijd moet je het 'Coolblue gevoel' uitstralen naar de klant en zeg je dus keer op keer sorry. En aan het eind van de dag ben je uitgeput. Voor het kleine salaris van 1400 dat je krijgt na een 40 uur werkweek. Het is ook belangrijk dat je zoveel mogelijk telefoongesprekken moet aannemen, met max 1 minuut tussen elke call. Dus tijd om je vorige gesprek te verwerken is er niet. Voor vele kan dit werk een aanslag zijn op je mentale gezondheid. Ik heb veel collega's gehad die door dit werk last kregen van depressieve gevoelens. Werk/prive balans is ook moeilijk te onderhouden. Omdat je zoveel mensen spreekt op een dag, is er vaak wel iets wat in je gedachtes blijft hangen als de werkdag erop zit. Kortom: Je geeft Coolblue veel energie en inzet, maar je krijgt er maar weinig voor terug.

Pluspunten

leuk kerstpakket

Minpunten

ondergewaardeerd werk, slecht salaris, druk, veel weerstandsgesprekken.

Echt een top baan

Ik werk nu 100 dagen bij coolblue als klantenservicemedewerkster. Eigenlijk heb ik niets negatiefs te melden. Ik leer iedere dag hoe ik mijn talenten kan verbeteren. De werksfeer is zoals je met vrienden om gaat, eerlijk en open. Zolang jij je best doet en wilt leren, ben je hier welkom :)

Pluspunten

Geweldige sfeer, eerste maand leer je precies wat je moet doen

Minpunten

Geen :)

Prettige werksfeer

Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Coolblue met

Meer informatie over Coolblue in populaire locaties

• Coolblue
  • Medewerker Klantenservice (m/v)