Coolblue

Reviews voor Magazijnmedewerker (m/v) bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Bedrijf beloofd vanalles maar maakt niets waar. Ze willen dan je alleen ja en amen zegt. Doe je dat niet dan ben je er niet gewenst. Je word daadwerkelijk weggepest en getreiterd door teamleiders.
Pluspunten
Vrienden als collega's
Minpunten
Wegpesten, treiteren, slecht salaris, geen bonus, geen toeslagen op feestdagen
Aangename werkplek waarin je jezelf kan zijn en de vrijheid krijgt om dingen (tot op bepaalde hoogte natuurlijk) op je eigen manier te doen.
Nooit gaan werken betalen slecht . Het is hard werken en je moet targets halen Geen reiskosten.
Coolblue is tot nu toe het leukste bedrijf geweest waar ik heb gewerkt. De sfeer is ongekend en uniek.
Pluspunten
Rooster waarbij je voldoende vrije tijd hebt
Minpunten
Drukke tijden met kerst periodes etc.
goed lopend bedrijf waar wel veel van je verwacht wordt maar dan krijg je misschien ook wat terug
Werkzaamheden zijn eentonig maar je hebt leuke collega's om het werk leuk te maken. Management is een grote vriendjes politiek. Door groei mogelijkheden krijg je in de kantine en niet op de werkvloer.
Pluspunten
Minpunten
Cultuur van het doorgroeien
Officiële reactie van Coolblue
23 december 2019
Dank voor deze feedback. Vervelend dat je jouw tijd bij Coolblue op deze manier hebt ervaren. Mocht je hier nog een keer met iemand over willen praten? Stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Als je hier tijdens je studie aan de slag kom je in een leuke omgeving terecht waar serieus gewerkt kan worden maar ook met plezier.
Gezellige mensen om mee te werken, leuk voor jongeren als bij baan maar ook leuk voor oudere om er full-time te werken
Solicitatieprocedure was al heel erg haperig. Werd verteld dat ik de week er op al kon beginnen, duurde bijna een maand voordat ik een werkschema aankreeg, nadat ik er zelf achteraan moest jagen. Eerste dag zou ik ingewerkt worden door een van de zogenaamde 'Seniors', maar die had op de dag (van wat ik heb gehoord) gewoon geen zin. Met het gevolg dat ik na de eerste paar dagen nogsteeds best wel wat vragen had. Overig personeel was over het algemeen wel vriendelijk, er zaten wat vreemde figuren bij, maar dat ik de verwachten in elk bedrijf. Waren ook altijd open om te helpen. Het hele systeem om VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen was ook gewoon een grote flop. Na 2 maanden kreeg ik pas een mail aan met de link benodigt om de VOG aan te vragen. Bij die tijd had ik dat al zelf gedaan op eigen kosten, die toen ook niet meer werden vergoed. Dan uiteindelijk werd het een nog grotere puinhoop, want ik kreeg weer geen werkschema toegestuurd. Weer bellen, zeiden ze dat ik thuis kon blijven en dan het waarschijnlijk een fout in het systeem was. Volgende week zou ik weer kunnen komen werken. De week daarop kreeg ik mijn ontslag. TLDR; Het systeem bij Coolblue was toen nog niet op orde. Betaalde uitstekend, kantine was netjes, er waren kluisjes voor je spullen. Alleen al de systeemfouten zorgde voor een belabberde werkervaring.
Enige tijd geleden gestopt bij dit bedrijf. Coolblue is de verkeerde weg ingeslagen, in de tijd dat ik er aan het werk ben geweest heb ik bijna het hele personeelsbestand zien vernieuwen. Er vertrekken veel medewerkers omdat ze iets vinden wat meer in hun richting is, een normale verschuiving. Maar er vertrekken ook genoeg medewerkers puur uit ontevredenheid. De werkdruk is erg hoog en de mooie groei die het bedrijf doormaakt is niet zichtbaar op je salarisstrook. Overwerk is te vaak nodig en probeer daar maar niet onderuit te komen. Verder heeft het bedrijf erg veel regels en heerst er een waarschuwings- sfeertje nodig of niet macht moet gezien worden. Het is jammer, zo mooi als het lijkt te zijn is het dus echt niet meer. Ben erg blij dat ik nu ergens anders werk
Pluspunten
Goed bereikbaar, Wekelijks een brandoefening
Minpunten
Overwerk, salaris, houding naar medewerkers, veel regels
Officiële reactie van Coolblue
3 oktober 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. We willen graag meer horen over de ervaring die je omschrijft. Als jij hier voor open staat stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Coolblue is een bedrijf wat momenteel heel hard groeit.
Pluspunten
gezellige werksfeer
Minpunten
weinig tot geen doorgroei mogelijkheden
Het is een gezellig en jeugdig bedrijf maar net zoals alle callcenters ben je er een nummer die net zo makkelijk wordt omgeruild voor een ander nummer.
Pluspunten
Tafeltennis
Minpunten
Communicatie
Een typische dag is wanneer we om 08:00 uur bij elkaar staan en onze taken krijgen. Wie gaat wat doen vandaag en er wordt dan vertelt of het druk zal worden of niet. Zodra je je taken gekregen hebt kan je zelfstandig je werk doen en niemand die je constant in de gaten houd. Collega's zijn erg aardig en mochten er vragen zijn staan ze altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Het moeilijkste van de baan is toch wel het lopen want op een drukke dag loop je wel 12 km. Het leukste van de baan vind ik toch wel dat je niet constant iemand hebt die op je let.
Pluspunten
Gratis koffie
Minpunten
Geen minpunten
  1. Magazijnmedewerker (m/v)