Coolblue

Reviews voor Bezorger (m/v) bij Coolblue

Uitgelichte review
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Tijdens corona vraagt cool.blue bezorgkosten. Hierdoor geven mensen helemaal geen fooi meer terwijl voorheen gemiddeld 30 per dag met uitschieters van 70 euro werd gegeven. We lopen meer risico en voelen ons bestolen door CB. Daarnaast moet je na een zware dag getild te hebben ook nog een volle bus na je dienst legen en opstapelen in zeecontainers en dat voor maar 11 euro per uur. Belachelijk!
Pluspunten
Leuke collega s
Minpunten
Geen fooi meer, na dienst bus legem.
Een dag bij coolblue is nooit hetzelfde, je komt elke dag bij andere mensen thuis en maakt dus steeds nieuwe situaties mee. Het team waarin je werkt maakt het bedrijf leuk om voor te werken. De dagen kunnen wel zwaar zijn dus je moet wel tegen fysiek werk kunnen.
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand bij Coolblue. Mijn ervaring is er heel positief. Informele band met je leidinggevende en goede doorgroei mogelijkheden. Als je begint krijg je al snel verantwoordelijkheden en dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Bij Coolblue is het werk leuk en uitdagend. Er zijn diverse functies binnen coolblue, en dat maakt het ook leuk. Dat betekent dat er dus ook doorgroeimogelijkheden zijn. Ik werk zelf als witgoed bezorger en door dat je ook wasmachines/drogers moet aansluiten maakt het, het bezorgwerk een stuk uitdagender.
het is een hele fijne werk omgeving. het beste eraan is vooral dat niemand zich beter voelt als een ander, denk hierbij aan de leiding gevende. als je van een gezelige werksfeer houd is dit een erg mooi bedrijf
Het leukste van bezorgen bij coolblue is dat je echt overal komt. Een typische dag op het werk begint met een lekkere bak koffie en een dagstart. Vervolgens laad je je bus in en ga je met je collega op pad om de klanten van die dag te verwonderen. Aan het eind ruim je de bus op, meld je de rit af en kan je weer naar huis.
Coolblue is een bedrijf waarbij je jezelf beter leert kennen, je snel omhoog kan werken, mits je een beetje goed ligt bij de teamleiders.. En je sociale aspecten mooi op pijl kan houden. Een bedrijf waar je echt als een team te werk gaat. Je maakt van alles mee, een dag is nooit hetzelfde..
Er hangt een hele gezellige sfeer op depot en op de bus met je collega's. Elke werkdag is weer verschillend van de vorige dag. Je zal moeilijke situaties tegen komen maar ook zeker erg leuke situaties.
Voor Part-timers ideale werkspot. Fulltime is flexibel zijn wel een vereiste. Je werkt normale dagen van 7 tot 3/4, maar tijdens drukke periodes kan het oplopen tot 5/6. Aangezien je om en om weekenden werkt kan je het moeilijk combineren met sport.(als fulltimer) Verder een leuk team met gezellige collega's waardoor je werkdagen makkelijk door komt. Verder kan het werk zwaar zijn omdat je wasmachine tot max. 4 hoog tilt en onvoorspelbare situaties tegenkomt, dus elk werkdag is wel anders. Doorgroei mogelijkheden zijn er wel maar moet je wel na een tijd bewijzen.
Als bezorger bij coolblue kun je doorleren voor bijvoorbeeld televisie installateur of inbouwer van keukenapparatuur. Mocht je willen opleiden kun je ook A-teamer worden. Het leuke hieraan is dat je ontzettend veel leert en je jezelf echt kan ontwikkelen binnen het bedrijf. Ideeen worden opgepakt zodat jij invloed hebt op je eigen werk. Het leukste is natuurlijk dat je elke dag klanten blij mag maken met de mooiste producten en je ook iets extra's kan en mag doen bij de klant thuis om deze te verwonderen. Al met al een mooie werkgever en een leuke baan voor langere tijd.
Coolblue is echt een topbedrijf met een hele goede werksfeer, leuke collega's, het betaald goed en je hebt veel vrijheid. Het leuke van deze job is dat je door bijna heel Nederland komt en dus alles van ons mooie landje kan zien. En ook wordt je supergoed en leuk ontvangen door je nieuwe collgea's en voel je gelijk dat je bij het team hoort. Ik raad elke sterke man aan voor deze job omdat je werken bij dit bedrijf niet wilt missen.
Het werken bij Coolblue is over het algemeen echt top. Leuke collega's waar je echt mee kan lachen en met wie je samen de dag overleeft . Teamleiders waar je altijd wel bij terecht kunt of het nou voor een praatje of een probleem is. Gewoon lekker je eigen ding kunnen doen zonde dat er iemand over je schouders meekijkt. Een van de dingen die als minder ervaren kan worden is het gewicht dat getild wordt gedurende een dag. Dit wordt namelijk best vaak door sollicitanten onderschat. Maar verder is er weinig slecht te zeggen en kan ik met zekerheid delen dat ik nog niks beters tegen ben gekomen op de arbeidsmarkt.
Pluspunten
Toffe collega's
Minpunten
Vroeg beginnen en op zondag werken
Coolblue is een bijzonder klantvriendelijk bedrijf waarbij jij het aanspreekpunt bent. Doorgroeimogelijkheden zijn er waardoor het werk afwisselend blijft. Met als laatste punt ontzettend toffe collega's.
Pluspunten
werk geeft voldoening, collega's en voldoende doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Uitgeput na het werk
Als je bij ons werkt heb je heel veel te maken met je directe collega's. Over het algemeen heb je hele goeie dagen met je collega's en wordt er vooral veel gelachen op de bus en bij de klanten thuis. Met het kantoorpersoneel hebben wij niet zoveel te maken waardoor en van beide kanten wel eens onbegrip kan ontstaan. Eigenlijk wordt dat wel gelijk opgelost. Alleen niet vergissen in de fysieke arbeid die wordt verwacht.
Ik werk er nu ongeveer 8 maanden en het werk blijft leuk! ik ben deze maand A teamer geworden.. er zijn genoeg kansen om door te groeien.
Als bezorger bij Coolblue kan je rekenen op lekker hard werken. Maar dan wel gezellig met een collega op de bus, onderweg naar de klant. Door de klantvriendelijke focus van Coolblue heeft het klantcontact een erg positieve invloed op je werkdag. Er zijn verschillende doorgroei mogelijkheden binnen coolblue.
Pluspunten
Gezellige collega's
super collegas, stel gekken bij elkaar XD veel doorgroeimogelijkheiden. lekker fysiek bezig zijn en veel rust. SOLLICITEREEEEEEEEN!!!
Klanten verwonderen, dat is wat Coolblue graag elke dag wil bereiken en dit is waar jij voor zorgt als werknemer. Er wordt hard gewerkt binnen Coolblue maar er is altijd genoeg tijd om lol te hebben met je collega's. Doordat je met veel blije klanten en collega's te maken hebt maak je erg leuke dagen mee. Er wordt veel geluisterd naar feedback en hier wordt vaak ook wat mee gedaan.
Het bedrijfscult is geweldig.Collegaszijn top. en op de werkvloer bezorgen ze je echt een glimlach.Coolblue betaaldslecht! onregelmatigheid toeslagen,avonduren etc. bestaan niet. Meer werken is wel mogelijk, maar voor het uurloon ga je niet harder van trappen. Er worden hoge eisen gesteld aan de klantenreis. en de werknemer worden nou i/d gaten gehouden NPS, dagelijkse gemonitord mbt persoonlijke ontwikkeling. Maar de verloningskoning mag wat meer waardering uitstrooien aan die 4seizoens gemotiveerde fietshelden
Ik begon vol goede hoop bij Coolblue bezorgt. Vanuit de werkgever wordt er veel beloofd maar er is maar weinig wat ze echt kunnen waarmaken. Uiteindelijk zeer teleurgesteld over de manier waarop er met werknemers wordt omgegaan.
Officiële reactie van Coolblue
27 september 2019
Wat vervelend dat jouw tijd bij Coolblue niet was wat je ervan gehoopt had. Wil je je verhaal kwijt aan iemand binnen Coolblue? Stuur dan even een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.