Coolblue

Reviews voor Coolblue in Rotterdam

Rotterdam97 reviews

97 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 255 reviews

Gezellige en dynamische werkomgeving

Een leuke werkgever met veel activiteiten, borrels en evenementen voor het personeel. Fijne en gezellige (veelal jonge) collega's maakt een prettige werksfeer. De werksdruk is hoog maar er is alle ruimte om dit bespreekbaar en manageable te maken.Jammer van de trage processen rondom beslissingen, projecten en initiatieven.

Pluspunten

Leuke collega's, fijne sfeer, leuk kantoor, veel beschikbare cursussen en trainingen.

Minpunten

Trage processen en een hoge werkdruk.

Stressvol en nummertje

Voelde me net een nummertje. Alles was heel formeel behalve mijn collegas.

Informatie over Coolblue

Gebaseerd op 34 enquêtereacties
Mensen waarderen:
  • Werk dat energie geeft
Verbeterpunten
  • Algemene tevredenheid
  • Redelijk salaris
  • Steun van de manager

Veel brandjes blussen en pleisters plakken

Coolblue blijft vasthouden aan een start-up mindset terwijl het bedrijf qua omvang en complexiteit vergelijkbaar is met een corporate. De afdelingen opereren als silo's. Dit in combinatie met het ontbreken van een visie en langetermijndoelen zorgt voor dagelijkse chaos. De hele flexibele en actiegerichte bedrijfscultuur heeft in het verleden voor veel succes gezorgd, maar nu werkt het vooral inefficient. Er worden veel oplossingen snel geimplementeerd die de onderliggende problematiek niet aanpakken. Daarnaast weinig diversiteit in mensen, aangezien ze veel van dezelfde types aannemen (veelal brandweermannen). Veel medewerkers groeien intern door naar een leidinggevende rol, maar vanwege de dagdagelijkse drukte hebben ze weinig tijd om aan de ontwikkeling te werken. Kwaliteit van leiderschap blijft achter.

Pluspunten

Borrels

Minpunten

Kortetermijngericht, chaotische en drukke dagen. Ontbreken aan competent en ervaren personeel.

Alles draait om de cijfers

Het was zo fijn in het begin daar, je voelde je echt gewaardeerd. En je mag jezelf zijn, Eigenzinnig zijn, is een van hun pijlers. Maar niet teveel jezelf, want dat is dat niet volgens de bedrijfscultuur!! Te direct zijn en zeggen wat je dwarszit, dat hoort niet bij Eigenzinnig zijn, dus daar zouden ze iets eerlijker over moeten zijn. De cijfers halen is belangrijker dan de klant in een keer goed helpen, zodat hij maar 1x contact hoeft te zoeken, waar altijd op gehamerd wordt. Er zijn best veel tegenstrijdigheden en als je ermee te maken krijgt, voel je gewoon dat het niet om de werknemers draait en hun eigenzinnige persoonlijkheid. Heel jammer, want er werken is op zich wel leuk.

Leuk kantoor maar hoge werkdruk en laag salaris.

Minpunten:Salaris: 11 euro per uurDoorgroeimogelijkheden zijn er maar de lonen zijn te laag. Elk jaar kan je 0 tot 4 procent omhoog gaan.Werkdruk is erg hoog en als je 1 minuut langer dan gewenst naar het toilet gaat dan krijg je gelijk een berichtje en waarschuwingJe krijgt een verouderde laptop om thuis te kunnen werken. Geen toeslagen in het weekend maar alleen als je tussen 2200 en 0000 werkt (50%)Pluspunt: Leuk kantoor

Great place, low salary

Great place to work at, the work culture is amazing. Colleagues are awesome and management is very cooperative. The only real downside is very low salary.

Flexibele bijbaan met leuke collega’s

Het was een fijn bedrijf om voor te werken en makkelijk te combineren met school. De loon is wel aan de lage kant en ze zijn steeds meer gericht op geld verdienen in plaats van klanten blij maken. Door deze beslissing moet je klanten vaak teleurstellen of schiet je hen te kort.

Hoge werkdruk

Best een hoge werkdruk na de training. Ik ben er eigenlijk depressief van geworden. Niet echt een goede communicatie tussen de collega's onder elkaar (problemen worden weggeschoven)

Lijkt een vrolijk bedrijf achteraf stellen ze hoge eisen

Lijkt een vrolijk bedrijf achteraf stellen ze hoge eisen ze deden eerst heel aardig dat het allemaal wel goed zou komen en dat je je vooral geen zorgen hoefde te maken over je gesprek tijd achteraf laten ze je niet door je proef periode komen door dat je tijden nog niet goed genoeg zijn en ze daar geen vertrouwen in hebben.Ik heb het gevoel dat de persoon bij wie ik in het team zat mij gewoon als persoon niet leuk vond en ik daar door nu weer weg moet na mijn idee heeft ze niet gekeken naar hoe ik mezelf heb verbeterd en dat me tijden omlaag gingen zoals ze hebben gezegd dat ik daar aan moest werken. Ik ben het er absoluut niet mee eens en raad niemand aan om deze hele maand van je leven te verpesten met moeilijke systemen om uit eindelijk makkelijk aan de kant gezet te worden.

Ik wil alle reviews lezen

Ik plaats dit omdat ik de reviews graag wil lezen. Vind het raar dat dit verplicht is

Slechte kennismakings gesprek

Jammer dat de recruiter van Coolblue niet geïnteresseerd deed. Als je wilt dat iemand bij je komt werken, doe dan een beetje je best. Gesprek was binnen 3 min klaar. Gelukkig ga ik hier niet werken, ook niet als ik wel parttime kan gaan werken.

Zeer fijne werkomgeving

Top bedrijf, je krijgt goed betaald. Dus loon naar werken.

Pluspunten

Lunch geld. Overwerk word betaald.

Minpunten

Soms lange dagen

Ideaal voor studenten

Prima bedrijf voor studeten. Ze zijn flexibel en open minded. Werksfeer is fijn en de ligging is ideaal voor OV

Fijne werksfeer, top collega's.

Coolblue is een bedrijf waar je als persoon gewaardeerd wordt. Er worden wel wat eisen aan je werk gesteld maar deze zijn prima haalbaar.Het is fijn samenwerken met de directe collega's. Je krijgt veel vrijheid in je werkzaamheden.Sinds corona werken we structureel thuis, met uitzondering een enkele dag op kantoor. Het is ook niet de bedoeling dat dit verandert, (vooral) thuisweken is de norm.

Lit

Deze plek was kaolo lit maar wel stonk het een beetje wanener

Was een leuk bedrijf

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier werkte, maar als ik geen review plaats mag ik zelf geen reviews bekijken :'D

Pluspunten

Gezellige sfeer

Minpunten

Rooster was er pas laat

Afgewezen op basis van harvertest

Afgewezen op basis van een harvertest die het niet eens optimaal doet. Ook wel aan de hand van een paar figuurtjes aanklikken en persoonlijke vragen. Misschien kijken naar iemands ervaring en CV doet beter dan zo’n idiote test en dan ook daadwerkelijk daar van uit gaan

gezellige en informele werksfeer!

Gezelligheid en vriendschap staan hier voorop, bijna een studentikoze omgeving; erg prettig! Voor de mensen die zich willen doorontwikkelen zijn er ook voldoende mogelijkheden.

Gezellige werkomgeving, weinig geld

Vrienden maken bij Coolblue is makkelijk en de sfeer is, ondanks het thuiswerken, echt top. Salaris blijft wel erg achter

Pluspunten

De leuke collega’s

Minpunten

Werkdruk

Werkdruk ligt heel hoog. Wanneer er iets fout gaat is het jou probleem en zijn ze niet meedenkend.

Eerder al bij bezorging gewerkt en nu op de klantenservice. Bij bezorging had je werkdagen van 10 uur vaak i.p.v. 8 uur. Meerdere collega's hadden hier last van, maar door hoger af werd hier geen gehoor aan gegeven. Altijd kwamen ze maar met smoesjes en vertelden ze we werken hier aan. Op de klantenservice is het veelste druk. Nieuwe collega's worden niet goed ingewerkt waardoor het probleem alleen maar erger wordt. Tevens mag je ook niet altijd vakantie opnemen.

Pluspunten

Kilometervegoeding

Minpunten

Lange werkdagen, geen gehoor aan klachten.

Officiële reactie van Coolblue

18 maart 2022
Dank voor deze feedback. Vervelend dat je jouw tijd bij Coolblue op deze manier hebt ervaren. Wij willen hier graag nog een keer met je over praten. Als jij dit ook wil, stuur dan een mailtje naar: solliciteren@coolblue.nl

Slechte recruiter die geen contact met je opneemt

Afgelopen december heb ik gesolliciteerd. Na een goed telefoongesprek zou ik nog teruggebeld worden of ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek of niet. Ze belde me terug voor een afspraak maar op dat moment had ik mijn agenda niet bij de hand. Zij zou me de volgende dag terugbellen. Ik heb op verschillende momenten zelf contact gezocht maar de recruiter was niet bereikbaar. Ze moet me nu nog bellen.

Minpunten

Recruiter laat niets van zich horen

Officiële reactie van Coolblue

18 maart 2022
Wat vervelend dat het proces niet verliep zoals je dat van ons zou mogen verwachten. We hopen dat er ondertussen wel contact heeft plaatsgevonden en de sollicitatie behandeld is. Mocht dit niet het geval zijn, dan nemen we je sollicitatie graag nog in behandeling. Hiervoor kun je een berichtje sturen naar: solliciteren@coolblue.nl

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Coolblue met

• Coolblue