Coolblue

Coolblue Reviews

gezellige werk omgeving en gevarieerde ritten.

Uitgelichte review

Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.

fijne werksfeer en lekker bezig zijn

het werken begint lekker optijd om 7 uur en duurt dan maximaal tot half 4 dus heb je een volle dag gewerkt en nog genoeg tijd over voor je eigen dingen. De dagen vliegen ook wel voorbij omdat je continue bezig bent in een andere omgeving en bij andere klanten. de waardering die je van mensen krijgt is een van de leuke dingen aan dit werk omdat je mensen echt kan helpen!

Informatie over Coolblue

Gebaseerd op 34 enquêtereacties
Mensen waarderen:
  • Werk dat energie geeft
Verbeterpunten
  • Algemene tevredenheid
  • Redelijk salaris
  • Steun van de manager

Super leuke werkgever met fysiek uitdagend werk

Leuke werksfeer maakt het zware werk meer dan goed ! Het is een echte vriendenclub waar je in een leuke sfeer terecht komt. De leidinggevende staan dicht bij de bezorgers en zo kun je altijd overal met je vraag terecht. Je komt door heel Nederland en hebt veel klantcontact. Ook krijg je voldoende tijd bij elke klant zodat je niet hoeft te haasten

Pluspunten

Leuke sfeer, veel vrijheid, fijn rooster

Minpunten

Fysiek uitdagend

Geen vrienden als hrt eropaan komt

Geen empathie voor je privé leven alleen cijfers zijn belangrijkste

Pluspunten

Gratis fruit en koffie e thee

Minpunten

Geen aanmoediging

Gezellige en dynamische werkomgeving

Een leuke werkgever met veel activiteiten, borrels en evenementen voor het personeel. Fijne en gezellige (veelal jonge) collega's maakt een prettige werksfeer. De werksdruk is hoog maar er is alle ruimte om dit bespreekbaar en manageable te maken.Jammer van de trage processen rondom beslissingen, projecten en initiatieven.

Pluspunten

Leuke collega's, fijne sfeer, leuk kantoor, veel beschikbare cursussen en trainingen.

Minpunten

Trage processen en een hoge werkdruk.

Stressvol en nummertje

Voelde me net een nummertje. Alles was heel formeel behalve mijn collegas.

Mooi ingepakt, lelijk wanneer uitgepakt

Je komt te werken onder het mom "we zijn hier allemaal vrienden" "veel doorgroei mogelijkheden" "afwisselende werkzaamheden". Dit is inmiddels al een tijdje niet meer zo. Je word gigantisch overwerkt omdat ze het een goed idee vonden om een hele hoop goeie!!! medewerkers te laten gaan, omdat er verlies was gedraaid. Dat moet natuurlijk ergens verhaald worden, dus doen ze dat maar op de klantenservice. Ze kijken hier alleen maar naar targets en hoe het allemaal sneller kan. De manier waarop er gewerkt word met de targets, geeft het idee dat je weer in groep 5 zit en door de meester op je vingers word getikt als je cijfers niet goed zijn. Het management geeft nooit eerlijk en direct antwoord op vragen omtrent het salaris, ondanks dat zij de kernwaarde "open, eerlijk en direct" zo hoog hebben zitten. Ze maken continue afspraken om deze vervolgens gewoon weer te veranderen. Als je hier 40 uur werkt, moet je nu ineens ook om de zoveel tijd in het weekend werken. Dit was dus niet het geval eerst. Al met al is het een bedrijf met een hele hoop mooie praatjes die ingepakt zijn in een mooi papiertje. Als het er echter op aan komt, raad ik niemand meer aan om hier te werken.

Pluspunten

Gezellige collega's

Minpunten

Teveel om op te noemen

Veel brandjes blussen en pleisters plakken

Coolblue blijft vasthouden aan een start-up mindset terwijl het bedrijf qua omvang en complexiteit vergelijkbaar is met een corporate. De afdelingen opereren als silo's. Dit in combinatie met het ontbreken van een visie en langetermijndoelen zorgt voor dagelijkse chaos. De hele flexibele en actiegerichte bedrijfscultuur heeft in het verleden voor veel succes gezorgd, maar nu werkt het vooral inefficient. Er worden veel oplossingen snel geimplementeerd die de onderliggende problematiek niet aanpakken. Daarnaast weinig diversiteit in mensen, aangezien ze veel van dezelfde types aannemen (veelal brandweermannen). Veel medewerkers groeien intern door naar een leidinggevende rol, maar vanwege de dagdagelijkse drukte hebben ze weinig tijd om aan de ontwikkeling te werken. Kwaliteit van leiderschap blijft achter.

Pluspunten

Borrels

Minpunten

Kortetermijngericht, chaotische en drukke dagen. Ontbreken aan competent en ervaren personeel.

geweldig

het was gezellig, ik heb geleerd samen te werken e

Alles draait om de cijfers

Het was zo fijn in het begin daar, je voelde je echt gewaardeerd. En je mag jezelf zijn, Eigenzinnig zijn, is een van hun pijlers. Maar niet teveel jezelf, want dat is dat niet volgens de bedrijfscultuur!! Te direct zijn en zeggen wat je dwarszit, dat hoort niet bij Eigenzinnig zijn, dus daar zouden ze iets eerlijker over moeten zijn. De cijfers halen is belangrijker dan de klant in een keer goed helpen, zodat hij maar 1x contact hoeft te zoeken, waar altijd op gehamerd wordt. Er zijn best veel tegenstrijdigheden en als je ermee te maken krijgt, voel je gewoon dat het niet om de werknemers draait en hun eigenzinnige persoonlijkheid. Heel jammer, want er werken is op zich wel leuk.

Alles voor een glimlach: maar niet heus

Onvriendelijk bedrijf waarin collega’s regelmatig grensoverschrijdend gedrag vertonen. Wanneer je hier niet mee eens bent wordt er niet naar je geluisterd

Prima studentenbijbaan

Het salaris is goed en de werksfeer is over het algemeen gezellig. Richting deadlines wordt het wat drukker/stressvoller, maar normaal gesproken is het best relaxed, zeker de dagdiensten. Het werk kan soms wat repetitief zijn, afhankelijk van welke taak je die dag moet doen. En als je een slechte rug hebt, geef dit aan dan wordt hier rekening mee gehouden.

Pluspunten

Goed salaris, fijne werksfeer

Minpunten

Soms stressvol, voelt soms repetitief

Leuk kantoor maar hoge werkdruk en laag salaris.

Minpunten:Salaris: 11 euro per uurDoorgroeimogelijkheden zijn er maar de lonen zijn te laag. Elk jaar kan je 0 tot 4 procent omhoog gaan.Werkdruk is erg hoog en als je 1 minuut langer dan gewenst naar het toilet gaat dan krijg je gelijk een berichtje en waarschuwingJe krijgt een verouderde laptop om thuis te kunnen werken. Geen toeslagen in het weekend maar alleen als je tussen 2200 en 0000 werkt (50%)Pluspunt: Leuk kantoor

waardeloos bedrijf

je krijgt heel weinig betaald voor wat je doet ze behandelen je alsof een slaaf bent

Great place, low salary

Great place to work at, the work culture is amazing. Colleagues are awesome and management is very cooperative. The only real downside is very low salary.

Het is ok

Werk was ok. Soms chill soms hard werken. Maar altijd grappig, goede atmospher

Toffe cultuur

Tof bedrijf met mooie cultuur. Wel erg ecom minded en minder omni/retail. Dit zie je terug in de winkels.

Pluspunten

Cultuur

Minpunten

Afstand hoofdkantoor

Flexibele bijbaan met leuke collega’s

Het was een fijn bedrijf om voor te werken en makkelijk te combineren met school. De loon is wel aan de lage kant en ze zijn steeds meer gericht op geld verdienen in plaats van klanten blij maken. Door deze beslissing moet je klanten vaak teleurstellen of schiet je hen te kort.

Hoge werkdruk

Best een hoge werkdruk na de training. Ik ben er eigenlijk depressief van geworden. Niet echt een goede communicatie tussen de collega's onder elkaar (problemen worden weggeschoven)

Super stressvol, met een miezerig salaris

De dagelijks werkdagen sta je onderbemand in een winkel. Je wordt continu uitgescholden door klanten die vinden dat ze te lang moeten wachten.Vervolgens krijg je ook nauwelijks iets betaald, waar je maar met hakken over de sloot de maand door ziet te komen

Pluspunten

Minpunten

Lange dagen, veel stress, geen doorgroei mogelijkheden

Gezellige collega’s, leuke werksfeer

De sfeer met collega’s en met floormanagers is goed. Iedereen springt bij in de winkel als get druk is, alleen zijn de kantines in de winkel minder. Geen ventilatie en airco. Helemaal erg, want in onze kantine kan geen raam open. Doorgroeimogelijkheden beperkt.

Pluspunten

Personeels korting en goede sfeer

Minpunten

Doorgroeien beoerkt

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Coolblue met

Meer informatie over Coolblue in populaire locaties

• Coolblue