Coolblue
Review over Coolblue van een medewerker

HET bedrijf waarvoor je wilt werken!!

30 juli 2020
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar. Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer. Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
3 januari 2020
Adviesmedewerker (huidige medewerker) - Groningen (provincie)
Coolblue is een jong bedrijf en dat straalt het ook uit. De samenwerking met collega's is leuk en relaxed. Dit is ook de 'open en eerlijk' cultuur waar Coolblue mee werkt. Voor klanten doen we 'alles voor een glimlach'. Met deze gedachte is het leuk om de klant te helpen en dit krijg je ook vaak terug van de klant doordat ze met een glimlach en volledig geholpen de deur uit gaan.
9 augustus 2019
Adviesmedewerker (voormalige medewerker) - Den Haag
Als adviesmedewerker wordt je in de winkel niet adequaat behandeld. Je wordt veel op je vingers gekeken, en ondanks ronduit slechte begeleiding vanuit het winkelmanagement wel afgerekend op fouten die je als gevolg hiervan maakt. Targets behalen is van groot belang en veruit het belangrijkste waarop je wordt beoordeeld, wat ten koste gaat van de kwaliteit en tijd die je aan klanten kan geven. Overigens krijg je voor het behalen van goede resultaten geen provisie en is er als winkelmedewerker nauwelijks sprake van onregelmatigheidstoeslagen. Verder heerst er een gedwongen bedrijfscultuur binnen de winkel. Het niet aanwezig kunnen of willen zijn op borrels of bedrijfsuitjes wordt niet in dank afgenomen en er wordt door het management met twee maten gemeten. Hardop vraagtekens zetten bij de gang van zaken wordt verder niet gewaardeerd en zelfs afgestraft. Om met een positieve noot af te sluiten is het werk zelf in de regel wel leuk en het geeft voldoening. Verder komt overwerken nauwelijks voor en kun je van ruime pauzes genieten.
Pluspunten
Nooit overwerken: je klokt uit wanneer je tijd erop zit.
Minpunten
Matig winkelmanagement, slechte begeleiding, veel te sterke focus op targets en een gedwongen bedrijfscultuur.
Officiële reactie van Coolblue
27 september 2019
Vervelend dat je jouw tijd bij Coolblue op deze manier hebt ervaren. We zouden hier graag een keer met je over willen praten. Als jij dit ook wil stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
8 november 2019
Sales (voormalige medewerker) - Eindhoven
De samenhorigheid binnen Coolblue is duidelijk te merken omdat er regelmatig feesten en partijtjes worden georganiseerd.
  1. HET bedrijf waarvoor je wilt werken!!