Coolblue

Coolblue Reviews

194 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 210 reviews

gezellige werk omgeving en gevarieerde ritten.

Uitgelichte review

Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes. Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig. de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.

Slechte recruiter die geen contact met je opneemt

Afgelopen december heb ik gesolliciteerd. Na een goed telefoongesprek zou ik nog teruggebeld worden of ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek of niet. Ze belde me terug voor een afspraak maar op dat moment had ik mijn agenda niet bij de hand. Zij zou me de volgende dag terugbellen. Ik heb op verschillende momenten zelf contact gezocht maar de recruiter was niet bereikbaar. Ze moet me nu nog bellen.

Minpunten

Recruiter laat niets van zich horen

Stom ik wou graag komen werken alleen krijg ik te horen dat je in de buurt van Rotterdam moet wonen

Ik schrijf dit namens een slechte ervaring van overeenkomsten van solliciteren

Doe het niet

Werk is leuk collega’s zijn gezellig alleen worden er allemaal valse beloftes gemaakt door teamleiders. Zelfs als je de benen onder je lijf vandaan werkt werk je nog steeds niet hard genoeg. Ze verwachten dat je alles laten vallen voor ze en alleen maar ja en amen roept, doe je dat niet gooien ze je er zonder pardon uit.

Minpunten

Slechte teamleiders

Het is een snelgroeiend bedrijf wat mogelijkheden biedt om te starten in functies met veel verantwoordelijkheid. Er heerst er een enorme “studenten cultuur” wat soms een beetje doorslaat. Daarnaast is er best veel vriendjespolitiek aan de orde… Verder heb ik helaas ook weinig diversiteit gezien binnen de organisatie en dan voornamelijk in “hoger” management.

Pluspunten

- online trainingen - dynamische omgeving

Minpunten

- minimum startsalaris

Voor iemand die een paar uur hard wil werken tegen een erg goed uurtarief, past hier perfect bij

Pluspunten

Hoog uurtarief

Minpunten

Relatief fysiek zwaar werk

Gezellige werkomgeving

Fijne collega’s, Geen werkdruk en verschillende werkzaamheden.

Pluspunten

Werken met goede vrienden en collega’s

Minpunten

Niks

Leuk werk, slechte planning

Ik heb niet echt veel ervaring op kunnen doen bij dit werk door slechte planning. Ik zou een soort van inwerk dag ergens hebben maar moest daarna gelijk aan de slag. Het werk was heel leuk, maar ze hadden m'n hele weekend volgepland dus helaas ben ik gelijk weer gestopt. Zorg dus dat je nog voor je inwerktijd goed weet dat je gelijk moet beginnen en anders van tevoren iets regelt, want jouw vertellen ze het pas op je in werk dag, ik dacht dat je pas een week tot 2 weken na die zou gaan werken omdat het een soort van test dag was.

Pluspunten

Leuk werk

Minpunten

Slechte planning, communicatie

CoolblueFietst Eindhoven - onrespectvol en anders nep-vriendelijk

Werken als fietskoerier in Eindhoven betekent dat je het pand deelt samen met de winkelmedewerkers. De winkelmedewerkers zetten zichzelf hoger in dan de fietspersoneel, aangemoedigd door hun winkelmanagers die zichzelf grappig vinden. Wanneer het druk is wordt aan de fietskoeriers gevraagd om uit de kantine te vertrekken en bij de fietsen te gaan lunchen waar het een stuk frisser is. De vooraf geplande fietsroutes zijn in de avonduren zo krap dat zelfs 5 minuten vertraging kan betekenen dat je voor een dichte deur komt te staan omdat de winkelpersoneel niet willen wachten na winkelsluitingstijd. Overwerken loont niet, er wordt bijna elke dag gevraagd om een dag extra te werken of om extra ritten te pakken, de ervarende fietsers weten dat ze daar niet op moeten reageren, want als je teveel overwerkt dan gaan ze zorgen dat je minder werk krijgt in de volgende maand zodat Coolblue alsnog niet extra aan jouw hoeven te betalen want overwerkuren wordt pas na een maand uitbetaald. Ooit geklaagd via de mail hierover, nooit een bericht teruggekregen. Op deze manier hebben ze een sfeer gecreëerd dat je blij moet zijn dat je je uren kan maken.Blijkbaar hebben we in onze contract ook voor getekend dat we ook ingezet mogen worden in andere steden. Dan krijg je in de ochtend opeens te horen dat je moet invallen in een ander stad waar een fietser zich ziek heeft gemeld en moet je de trein pakken. Daarbij zeggen ze doodleuk "het is maar voor 1 ritje", maar dan ben je toch in plaats van einde werkdag van 16:00 uur pas om 20:00 uur weer terug in Eindhoven omdat de lengte van 1 ritje in een -

Pluspunten

leuke collega's, mooie en snelle Coolblue-bakfietsen

Minpunten

gedwongen overwerken dat niet loont, gedwongen fietsen in ander stad

Ik vind dat Coolblue wat transparanter mag zijn over wat er echt gebeurd achter de schermen

Ik vind dat Coolblue wat transparanter mag zijn over wat er echt gebeurt achter de schermen. Verder zijn redelijke doorgroeimogelijkheden, sinds het een snel groeiend bedrijf is en ze echt met je meedenken wat je ambities zijn. Ook is er een leuke sfeer en proberen ze echt hun cultuur na te leven, ook al komt het soms geforceerd over in calls.

Een perfecte part-time baan met goede doorgroeimogelijkheden

Ik werk al een 1.5 jaar bij Coolblue, startend als klantenservice medewerker en nu in een specialisten team. Er is na je inwerkmaand een oplopende druk om beter te presteren en goede wekelijks cijfers in je team te halen. Het is een goede baan om naast je studie te doen, sinds veel collega’s de plezier erin verliezen als ze full time werken. Ik vind dat Coolblue wat transparanter mag zijn over wat er echt gebeurt achter de schermenVerder zijn er goede doorgroeimogelijkheden, sinds het een snel groeiend bedrijf is en ze echt met je meedenken wat je ambities zijn. Ook is er een leuke sfeer en proberen ze echt hun cultuur na te leven, ook al komt het soms geforceerd over in calls.Ik ben tevreden met Coolblue en ben van plan om er nog een tijd te werken, ondanks dat ik het kantoor gevoel mis en het actief bezig zijn.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, super fijne collega’s en personeelskorting

Minpunten

Kan ik niet full time doen, valse beloftes/geen transparantie

Veel doorgroeikansen, goed salaris, uitdagende projecten

Bij Coolblue krijg je veel doorgroei kansen in grotere projecten en nieuwe functies. Het salaris is competitief en groeit mee als je zelf doorgroeit. Door de groei zijn er veel leuke projecten en binnen een project krijg je zelf snel veel verantwoordelijkheid, waardoor je weer snel leert.

Leuke afwisselende baan met aangename collega's

Na een digitale inwerkperiode van thuis uit gestart met begeleiding / buddy's. Elke dag een beetje beter betekent dus ook als je eens een fout maakt dan is dat een leermoment. Het leuke is dat je dag altijd afwisselend is; advies, retouren, bezorgproblemen en zelfs leuke gesprekken. Goede interne structuur. Het moeilijkste aan de baan is in deze covid periode dat het enkel en alleen digitaal inwerken is, echter het wordt daarmee ook een leuke uitdaging. Het leukste van de baan is dat je dag nooit hetzelfde is en je heel veel kunt leren.

Pluspunten

Veel collega's, thuiswerken, goed geregeld, respect voor elkaar.

Minpunten

Ik heb ze nog niet weten te vinden.

Mooie afwisselende baan in een geweldig team

Vanaf de sollicitatie tot aan nu vind ik het werk zeer leuk om te doen. Ook krijg je genoeg kansen om door te groeien. Zeer afwisselend werk in een top team. Je maakt er zelfs echte vrienden. Bij vragen is er ook genoeg hulp en wordt je totaal niet aan je lot over gelaten. Ik kan hier wel oud worden.

Pluspunten

Afwisselend, top team, doorgroeien, leuk werk.

Minpunten

Zeer intensief werk voor een kleine beloning.

Ik heb gewerkt als klantenservice-medewerker. Het is zeer intensief werk, vooral als je call na call, weerstandsgesprekken moet uitvoeren vanwege boze klanten. Vaak zijn het problemen die je moet oplossen door nalatigheid van andere collega's of slechte protocollen. Waardoor je de klant niet direct kan helpen en vaak moet aangeven dat ze nog 2 weken moeten wachten op een antwoord van Coolblue, nadat ze bijvoorbeeld al een week wachten op hun bestelling. Tegelijkertijd moet je het 'Coolblue gevoel' uitstralen naar de klant en zeg je dus keer op keer sorry. En aan het eind van de dag ben je uitgeput. Voor het kleine salaris van 1400 dat je krijgt na een 40 uur werkweek. Het is ook belangrijk dat je zoveel mogelijk telefoongesprekken moet aannemen, met max 1 minuut tussen elke call. Dus tijd om je vorige gesprek te verwerken is er niet. Voor vele kan dit werk een aanslag zijn op je mentale gezondheid. Ik heb veel collega's gehad die door dit werk last kregen van depressieve gevoelens. Werk/prive balans is ook moeilijk te onderhouden. Omdat je zoveel mensen spreekt op een dag, is er vaak wel iets wat in je gedachtes blijft hangen als de werkdag erop zit. Kortom: Je geeft Coolblue veel energie en inzet, maar je krijgt er maar weinig voor terug.

Pluspunten

leuk kerstpakket

Minpunten

ondergewaardeerd werk, slecht salaris, druk, veel weerstandsgesprekken.

Heel erg nep, geen groeimogelijkheid

GA HIER NIET WERKEN!Het motto van Coolblue is 'open, eerlijk en direct', maar in werkelijkheid houdt niemand zich daaraan. Dingen worden achter je rug om besproken en besloten en op het moment dat je het moet weten wordt je terloops even geïnformeerd. Daarnaast is er absoluut geen groeimogelijkheid, tenzij je jezelf in weet te likken bij het management. Managementwerk wordt uitbesteed aan collega's die niet op managementniveau zitten, zodat het management zelf alleen nog een soort mascotte rol heeft. Als je dan aangeeft dat je ook meer wil doen word je raar aangekeken en begint langzaamaan het proces om je eruit te werken. Tot slot is ook de personeelskorting een grap, want Coolblue is toch al duurder dan de concurrenten, dus met die korting kom je ongeveer op de prijzen van bol en Mediamarkt uit.

Pluspunten

Goed bereikbaar vanaf het station

Minpunten

Al het andere

Echt een top baan

Ik werk nu 100 dagen bij coolblue als klantenservicemedewerkster. Eigenlijk heb ik niets negatiefs te melden. Ik leer iedere dag hoe ik mijn talenten kan verbeteren. De werksfeer is zoals je met vrienden om gaat, eerlijk en open. Zolang jij je best doet en wilt leren, ben je hier welkom :)

Pluspunten

Geweldige sfeer, eerste maand leer je precies wat je moet doen

Minpunten

Geen :)

Bijzonder gezellig bedrijf om voor de werken

Coolblue is een geweldig bedrijf om voor te werken. Collega's zijn open eerlijk, geinteresseerd en flexibel. Het voelt het alsof je met je vriendenclub samenwerkt. Er is super veel ruimte voor eigen inbreng en doorgroei. Ik zie mezelf hier nog lange tijd werken.

Pluspunten

Minpunten

Salaris

Alleen maar hardwerkende gezellige mensen

Coolblue is een top organisatie om je carriere te starten. Je wordt goed begeleid en er zijn talloze mogelijkheden om door te groeien. Je krijgt in deze organisatie snel verantwoordelijkheid. Hierdoor draag je echt bij aan de organisatie.

Pluspunten

Veel gezelligheid

Minpunten

Thuiswerken

productive werk

goede baa om ervaring op te bouwen en ook om door te groeien in de baan

Viel Raum zum Mitgestalten!

Ich arbeite seit ca. 3 Monaten bei Coolblue und fühle mich richtig wohl. Die Kollegen sind super nett und der Job an sich ist noch viel vielseitiger als ich ihn mir vorgestellt habe. Man bekommt von Anfang an viel Raum zum mitgestalten und darf eigene Ideen ausprobieren. Die Kollegen sind sehr international, super offen und hilfsbereit. Ich arbeite super gerne hier.

Pluspunten

Man bekommt Rabatt auf die Produkte -)

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.9

3.7