Cicero Zorggroep

19: Cicero Zorggroep reviews van werknemers

Zorg in de loop der jaren verslechterd

15 jaar voor Cicero gewerkt, door de jaren heen heeft de menselijke zorg steeds meer moeten inleveren. Veel bureaucratie en slecht management waardoor de cliënt niet meer bovenaan staat. Samen met je collega’s maak je er toch het beste van. Ze promoten “clientcentraal “ maar daar is in de praktijk helaas weinig van te merken. Cicero moet nog heel wat leren.Er word dan ook niet geluisterd naar signalen vanaf de werkvloer, alles draait om de centen.Dat gezegd hebbende chapeau voor mijn oud collega’s, zij staan gelukkig wel klaar voor de bewoners.

Pluspunten

Collegialiteit

Minpunten

Hoge werkdruk.

Gezellige werkomgeving, soms stressvol vanwege druk op de zorg

Ik heb hier met alle plezier gewerkt.Ik zou het bedrijf zeker weten bij familie of vrienden aanraden

Heel slecht management

Vacature komt totaal niet overeen met je daadwerkelijke baan.Veel geroddel onder en over collega's en cliënten.Verpleegkundigen die verantwoordelijkheid afschuiven op anderen.Cliënten die steeds moeten wachten, totdat de verpleegkundigen klaar zijn met pauze of privé appjes.

Fijne lokatie collega's

Jammer dat de uren niet goed verdeeld zijn voorbeeld 20u contract 1week 1dagwerken en een andere 5dagen werken daarom kijkt iemand die partime wil werken na 20uurs contract en geen fultime baan

Pluspunten

Prettige samenwerking

Minpunten

Werkbalance niet optimaal

Hiërarchisch georganiseerd

Zorgaanbieder die hiërarchisch georganiseerd is en daardoor weinig ruimte voor ideeën

Productieve en gezellige werkomgeving

👍Mijn beste werkgever en werkplaats.Mooie en nuttige ervaringen.

Pluspunten

Nvt

Minpunten

Nvt

Goed

Graag gewerkt bij cicero, leuke sfeer en je word met respect behandeld

Veel uitdaging

Teveel wisselende managers hoge werkdruk niet genoeg tijd voor cliënten

Pluspunten

Leuk team

Minpunten

Hoge werkdruk

Voor mij het cicero afgedaan

Van de ene minuut ontslag gekregen na 21 jaar ook een collega met 26 jaar dienstverlening

Pluspunten

Weinig

Minpunten

Teveel managets

Vrijwilliger

Het is een mooie organisatie. Helaas is men niet bereid om werkeloze/vrijwilligers een kans aan te bieden naar betaald werk. Het standaard antwoord "geen geld" of "geen plaats"zijn veel gehoorde uitspraken terwijl men duidelijk de toenemende werkdruk kan constateren. Men is ook niet bang om vrijwilligers te contacteren of ze meer/langer willen werken doordat andere vrijwilligers niet kunnen/komen opdagen.

Pluspunten

koffie

Gezellige werkomgeving

Goeie samenwerking tussen verschillende disciplines. Collega's zijn altijd bereid te helpen bij vragen of onduidelijkheden.

Pluspunten

Fijne samenwerking zowel met collega ergotherapeuten, als collega's vanuit andere disciplines

Minpunten

Communicatie vanuit management

nette omgeving

hier had ik helaas alleen stage en kon niet meer uit groeien tot contract

Prettige werk omgeving

Een fijne en prettige werksfeer en werd naar mij geluisterd en werkzaamheden waren goed uit te voeren. Dag begon met overdracht en verzorgen en douchen van bewoners . Daarna de ontbijtjes verzorgen en de kamers bijhouden dwz bedden maken en pedaalemmers legen. Dan inco,s inruimen of de was inruimen van de bewoners als deze binnenkwamen. Bewoners naar de eetzaal begeleiden en weer terug en op het toilet helpen en inco verschonen. Op sommige dagen werden na de verzorging de bedden verschoont en schoongemaakt of rollators gepoetst. Het leukste vond ik de verzorging en directe contact met bewoners en collega's Moeilijk vond ik als een bewoner een slechte dag had en dan inschatten hoe ga ik dat aanpakken.

Pluspunten

Maandrooster

Minpunten

afstand

werken bij zorgcentrum Op den Toren

We begonnen elke dag met de overdracht erna begon de zorg tot een uur of 11. Als de zorg klaar was had 1 team pauze en het andere team erna zodat er wel nog iemand op de afdeling was. s middags was het altijd wat rustiger waardoor je andere taken kunt doen zoals rollators poetsen of inco`s bijvullen. Ik heb zelf bij zorgcentrum op den toren heel veel geleerd heb er mijn stage gedaan. De directie heb ik altijd goed contact mee gehad en hadden een goede band samen. wat collega`s betreft heb ik altijd goed contact gehad maakt niks uit met wie. Ik vind er niet echt iets moeilijks aan. Dat je cliënten kunt helpen en dat het heel dankbaar werk is.

Pluspunten

ging er altijd met goede zin heen maakt niet uit welke omstandigheden.

Minpunten

zijn er niet echt.

Werken voor Cicero Zorggroep doe je omdat je wilt dat er vriendelijk, vertrouwd en vakkundig met ouderen wordt omgegaan.

Door het werken met psycho-geriatrische patiënten, beleef je geen enkele werkdag als hetzelfde. Er is dagelijks zoveel aan de hand waar je samen met het team op dient te reageren, dat je ook een hele sterke band met collega's ontwikkelt. We steunen elkaar waar we kunnen, maar geven elkaar ook feedback als dit nodig is. Om je taken adequaat te kunnen uitoefenen is het noodzakelijk dat je over over de noodzakelijke kennis en vaardigheden beschikt. Cicero ondersteunt het personeel hierin door het aanbieden van scholingen.

leuk en leerzaam bedrijf

leuke en vooral leerzame werkjaren gehad. geen kritiek op directie en collega's. jammer dat er weinig doorgroeimogelijkheden zijn en dat er door het centraal roosteren weinig tot geen rekening meer gehouden kan worden met prive (zeer vervelend met kleine kinderen). kortom de flexibiliteit is heel minimaal geworden.

Pluspunten

leuke werksfeer

Minpunten

geen tot weinig rekening met prive

fijne stage

het was gezellig en je werd goed geholpen door je mede vrijwilligers

Stage

Stage gelopen bij dit bedrijf, weinig goeds over te vertellen.

Goede sfeer en leuke collega's.

Door de bezuinigingen van de overheid, moeten er veel maatregelen in de zorg worden genomen, de gevolgen ervan ondervinden de mensen die zorg nodig hebben (minder aandacht en tijd). En de werknemers die hun baan verliezen. Ik heb altijd een heel plezierige werkomgeving gehad en superleuke collega's

Pluspunten

Heel fijne organisatie om voor te werken.

Minpunten

Te weing tijd voor bewoners.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Cicero Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Cicero Zorggroep