Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)

Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) Reviews

105 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 106 reviews

Gezellig maar bureaucratisch

Vriendelijke en coöperatieve sfeer. Maar elk besluit duurt tergend lang. Qua ICT niet echt bij de tijd. En zeer strikt bij het naleven van regels; vaak niet meer zinvol maar ‚regel om de regel‘.

Pluspunten

Vriendelijke sfeer

Minpunten

Weinig doorgroei mogelijkheden, bureaucratisch

Typische logge (semi) overheidsorganisatie waarbij voortdurend achter de feiten aan gelopen wordt.

Het COA roept al jarenlang dat het anders moet en loopt qua fysieke en mentale opvang en (personele en logistieke) organisatie achter de feiten aan. Dit is vooral te wijten aan de onvoorspelbare politiek als opdrachtgever. Dit maakt het COA te afhankelijk en veroorzaakt continu onrust binnen de organisatie waarbij de asielzoekers altijd de dupe zijn. Wanneer gaat dit eens echt veranderen??!!

Pluspunten

Nauwelijks

Minpunten

Te veel uitzendkrachten. Er dient meer personeel in vaste dienst te worden genomen.

Productieve en gezellige werkomgeving

Super vriendelijke en behulpzame collega’s/managers. Open en transparant.

Pluspunten

Relaxte werksfeer, Lunch en kerstdiner werden georganiseerd.

Minpunten

Kan geen benoemen

Kan drukke maar wel een gezellige werkomgeving zijn, leuke collega’s

Een prettige werkomgeving, goede samenwerking, leuke samenwerking, leuke collega’s

Pluspunten

Als je eigen kosten maakt kan je declareren

Minpunten

Soms lopen dingen langs elkaar

Fantastisch werk, slechte werkgever.

Het werken voor en met vluchtelingen is geweldig. Indrukwekkend, moeilijk, uitdagend, met niets te vergelijken. Dus wat betreft zou ik iedereen deze ervaring aanraden. Het COA is echter een vreselijke organisatie. Totaal ongeorganiseerd, chaotisch en ad hoc. Je zou denken dat het een mensgerichte organisatie is maar niets is minder waar. Het is een politiek gedreven vluchtelingenindustrie, waar mensen er niet doen. Medewerkers blijven omdat het werk fantastisch is, maar voelen zich niet serieus genomen en niet veilig. Dat ligt aan de bedrijfscultuur niet aan de bewoners.

Pluspunten

Goed trainingsaanbod.

Minpunten

Chaotisch, niet mensgericht, regelgedreven, enorme werkdruk, slechte balans werk/privé, slecht regio management, slechte samenwerking, angstcultuur.

Een uitdagende werkomgeving

Was werkzaam als huismeester.In dese functie heb ik meerdere uitdagingen gekregen, en mezelf verser kunnen ontwikkelen.Binnen het COA is iedere vestiging anders, maar toch zijn de richtlijnen landelijk wat het eeb uitdagende baan kan maken.Met name voor de wat ouderen die in de bouw uitgevallen zijn.

Pluspunten

Goede secondaire arbeidsvoorwaarden, trainingen, budgetten voor opleiding

Minpunten

Overheid, vaak tijdelijke contracten

Veel roddel en afgunst

Weet heerst een roddel cultuur, managers zijn in 66% van de gevallen niet eerlijk en open bij evaluatie.

Pluspunten

Veel vrijheid

Minpunten

Roddel cultuur

Luiheid, achterbaksheid, onprofessioneel

Ogenschijnlijk zeker bij aanvang leuk werk. Gaandeweg blijkt dat iedereen maar wat doet. Sommigen wanen zich de barmhartige Samaritaan, anderen proberen het protocol wat meer na te leven. Voornoemde genereert spanning onder asielzoekers. Derhalve een onveilige werkplek. Het management houdt zich verre van de werkvloer, duikt weg, is veel bezig met onzinnig en veel vergaderen. Kortom geen fijne plek om te werken

Pluspunten

Minpunten

Veel

Uitdagend maar ook relaxed

ongelofelijke tijd beleeft binnen het COA, gestart op de noodlocatie in Zoutkamp. Hier alles mogen opstarten met een partij energieke collega's. Veel mogen leren en veel gezien. Kortom, een fijne beleving!

Pluspunten

Betrokken collega's en een top manager

Minpunten

7 maanden contract

gezellige werksfeer

ieder dag is weer anders doordat je met mensen mag werken.

Pluspunten

goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

intensief

Doorgroeimogelijkheid

is door mijn werkzaamheden meer dan 22 jaar met asielzoekers en vluchtelingen in de functies zoals woonbegeleider, sociaal cultureel activiteitbegeleider, traject begeleide en programmabegeleider heb ik zeer rijke ervaringen opgebouwd in het gebied van het omgaan met mensen uit verschillende mentaliteiten, culturen, talen en gedragen. Hierdoor kan snel de juiste conclusie conclusies trekken wanneer het gaat om vreemde gedrag dat men op bepaalde situatie vertoont. Een van mijn taken als programmabegeleider was het geven van KNM (kennis aan de Nederlandse Maatschappij) en inburgeringtrainingen ter voor bereid van een goede burgerschaap in toekomst hierin Nederland. Deze taak ervaar ik als voldoening en het persoonlijk positieve bijdrage opleveren en verlenen aan de maatschappij

Geld verspillende bedrijfskolom

Juist vanwege enthousiaste medewerkers op de locaties, was het goed vol te houden. Maar in de geld verspillende bedrijfskolom zou het wenselijk zijn geweest om een goede bedrijfsreorganisatie op te zetten, en overtallig personeel op een sociale manier weg te bezuinigen.

Een bijzondere werkervaring

Bij het COA heb ik 2 jaar gewerkt als de administratieve ondersteuning voor NT2 docenten. Ik heb hier heel veel geleerd en veel meegenomen. Ik vond het werk heel bijzonder en leerzaam. Ik werkte via Uitzendberau en ik kon helaas geen vaste contract bij het COA krijgen. Dat vond ik jammer want ik zou mijzelf heel graag binnen dit bedrijf willen ontwikkelen. Ik heb leuke collega's gehad en van hen heel veel geleerd. Het werken voor het COA blijft voor mij een bijzondere ervaring want ik vond het heel bijzonder en mooi wat het COA allemaal voor asielzoekers doet en ik kon een onderdeel zijn hiervan.

Opstarten van een nieuwe locatie

Onze locatie was nieuw en we begonnen in de verbouwing zonder vluchtelingen, dat gaf een leuke start, we werden echt een familie die vanaf de opbouw tot het einde, de opheffing veel mee hebben gemaakt. Diverse werkzaamheden, enorm veel regelgeving, heel interessant en was gewoon een toptijd

angstcultuur afhankelijk van locatie

Totaal afhankelijk van manager is de sfeer goed of slecht. Heb op meerdere locaties gewerkt maar de locatie in Wageningen is verschrikkelijk. Feedback aan leiding gevende betekend dat je kunt beginnen met je spullen in te pakken. Management speelt mensen uit, geeft negatieve feedback in teamverband en positieve feedback 1 op 1. Teamleden zijn bang hun baan te verliezen. Binnen het team worden een of twee "vriendjes"aangewezen om het team tegen elkaar uit te spelen. Intimidatie door manager is orde van de dag. Wanneer er een compliment in team wordt uitgedeeld volgt deze altijd met een ja maar en een flinke sneer

angst cultuur

managers maken beslissingen zonder daarbij pedagogische belangen af te wegen. nepotisme lijkt belangrijker

Een gezellige werkomgeving

Een leerzame ervaring bij Centraal Orgaan opvang Asielzoekers.

gezellige werkomgeving waarin talenten goed benut kunnen worden

heb veel people skills opgedaan. geen een dag is het zelfde. dit maakt de functie erg uitdagend. vanwege dat het een groei krimp organisatie is is vastigheid vaak subjectief.

Zeer plezierig

Erg plezierig, veel vrijheid, warm, ontwikkelingsmogelijkheden, extra verdiepende taakgebieden, veel cursussen

Zeer leerzaam

Het is een geweldig bedrijf, zeer leerzaam, geen dag is het zelfde. Zou het zo weer doen.

Pluspunten

Fijne werk sfeer

Minpunten

Geen.

amateuristische organisatie

Een organisatie waar nog veel te verbeteren is qua personeelsbeleid.

Minpunten

onregelmatig

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) met

Meer informatie over Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in populaire locaties

• Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)