Calco

Werken bij Calco : Calco  reviews van werknemers

13 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 14 reviews

Top bedrijf!

Crash course Calco1 september ben ik begonnen bij Calco en heb ik de crashcourse met veel plezier mogen volgen. De course is uitdagend genoeg maar niet kansloos voor beginnende IT'ers daarom is de crashcourse kwa niveau/moeilijkheidsgraad goed in verhouding. Het motiveerde mij dan ook enorm om mezelf te zien groeien in bijvoorbeeld coderen, feedback geven of in groepsopdrachten. Er wordt ook veel tijd elke trainee geïnvesteerd en ik voelde mij ook begrepen en er werd naar iedereen op eigen tempo geluisterd en gehandeld. Niets werd overhaast gedaan.Bij behoefte aan meer sturing of aandacht was daar ruimte voor of dit nou van de docent was of je collega. Calco weet zeker wat ze doen bij het selecteren van de juiste mensen en werknemers!Ik heb mega veel zin in de volgende stappen.Niels Elenbaas

Calco was voor mij de beste manier om in de IT te beginnen

Ik ben ruim 2 maanden geleden begonnen met de IT traineeship en ben inmiddels ook geplaatst bij een opdrachtgever. Ik heb de opleidingsperiode als positief ervaren. Het was intensief maar ook erg leerzaam. Het begint met een crashcourse van 2 weken en daarna ga je via zelfstudie beginnen met het behalen van certificaten en deepdives. Ook ligt er een grote nadruk op het ontwikkelen van je softskills. Calco is opzoek naar een bepaald type persoon, maar als je jezelf positief en proactief opstelt dan komt het goed. Ik heb dit niet als negatief ervaren. Er waren voor mij veel mogelijkheden om mezelf verder te ontwikkelen en ik ben erg blij met de opdrachtgever waar ik geplaatst ben. Als je zonder IT achtergrond toch een baan in de IT wilt, dan is Calco een goede plek om te starten.

Pluspunten

Veel kansen

Minpunten

sommige deepdives zijn verouderd.

Goed voor starters

Als je een start in de IT wil maken en bij de topbedrijven van Nederland wil binnenkomen, dan biedt Calco die mogelijkheid. Ze zijn dan ook heel erg gericht op een korte termijn (tot 2 jaar), dit maakt ze specialist op dat gebied, maar biedt ook een valkuil.

Ga de IT in met Calco!

Een kans om betaald te leren en een carriere switch te maken, dat is niet niks! De voorwaarden zijn ook goed te doen en de groei hierin is helemaal fijn. De eerste twee weken begin je met een flinke crash course die goed verzorgd wordt door verschillende fijne docenten. Daarna ga je zelfstandig aan de slag met leren en het voorbereiden van het gesprek bij een potentiele opdrachtgever. Tijdens het zelfstandige onderdeel krijg je veel hulp en begeleiding van de medetrainees en worden er daarnaast ook leuke borrels en andere activiteiten georganiseerd om elkaar te leren kennen. Tot nu toe erg positief over Calco, ook als de dingen niet lopen zoals je in eerste instantie had gedacht!

Een drukke trainingsperiode gevolgd door een interessante werkervaringsplek en de start van een bloeiende carrière

Het Calco-traineeship biedt jongeren de kans om in dit nieuwe tijdperk van IT (onder zeer goede begeleiding) een grote carrièreswitch te maken. Ik heb mijn twee maanden intern als erg motiverend ervaren. De Calco Masterclass werkt ongeveer als een 'pressure cooker'. In kleine tijd krijg je met een strak schema de kans om een goed fundament in IT te bouwen en je daarnaast genoeg te specialiseren om een werkervaringsplek te krijgen bij een klant van Calco. De kans op een baan daar in de toekomst is daarnaast erg groot. Het is waar dat de eerste twee maanden van het traineeship pittig zijn maar dat is tevens de reden waarom Calco trainees goed voorbereid de arbeidsmarkt op gaan. Na de sollicitatie heb je het recht om er te zijn en krijg je veel hulp en feedback. Het pittige zit hem er in dat je je de hard EN softskills snel eigen moet maken. Je moet laten zien dat je feedback ter harte neemt en er iets mee doet. Je krijgt redelijk wat kansen maar niet tot in den treuren (want het blijft wel een bedrijf). Doordat er in de eerste 2 maanden (of later als je geen inzet kunt vinden) nog mensen afvallen is de ervaring dat het een harde omgeving is. Voor een deel klopt dit maar de andere kant van het verhaal is dat iedereen zich volop inzet en het tempo en de motivatie hoog ligt om je te ontwikkelen. Dit wil niet zeggen dat er niet veel lol wordt gemaakt. De sfeer bij Calco zorgt het voor een erg goede band met de andere trainees die in dezelfde 'pressure cooker' zitten. Ik heb hier vrienden gemaakt binnen mijn eigen groep maar ook uit veel eerdere en latere groepen die nog steeds -

Calco biedt kansen en mogelijkheden voor eigen ambitie

Ik heb het Calco-traject als intensief en vol mogelijkheden ervaren. Ik heb altijd het idee gehad dat ik de touwtjes zelf in handen heb gehad en dat er hulp werd aangeboden zodra dat nodig was. Ik was zonder Calco niet geweest waar ik nu ben, zowel op het gebied van mijn carriere als op persoonlijk vlak. Ik zou iedereen die voldoende motivatie heeft om nieuwe dingen te leren en volledig voor het Calco traject wilt gaan Calco aanraden. Op basis van de ervaringen die ik heb zou ik het zo over doen.

Grote aantallen aannemen en met hetzelfde gemak laten gaan

Calco is een organisatie met een ambitie: om niet IT'ers een plek te geven binnen de wereld van IT. Dit doen ze op alle mogelijk manieren, maar het is wel erg belangrijk dat je het ze als werknemer niet iets te lastig maakt. Calco neemt grote getallen werknemers aan maar laat ze in hun proeftijd, of zelfs nog daarna, met groot gemak uitstromen. Als je niet binnen het, vrij nauwe, plaatje van het bedrijf past doen ze niet veel moeite meer. Het geeft een gevoel als: voor jou 10 anderen.

Pluspunten

Focus op persoonlijke ontwikkeling

Officiële reactie van Calco

3 januari 2020
Jammer dat je het traineeship zo hebt ervaren en dat het voor jou niet zo heeft uitgepakt als verwacht. We hopen dat je in de toekomst wel iets vindt dat bij je past.Mocht je nog behoefte hebben aan een gesprek voor nadere toelichting dan is dat altijd mogelijk. Met vriendelijke groet,Het Calco team

Kansrijk traineeship dankzij doorgroeimogelijkheden, weinig positiefs aan intern werken door werkdruk en management

Calco bied een traineeship waar je echt iets aan hebt. Je kan ermee doorgroeien zolang je het heft in eigen hand neemt. Je begint met een standaard trainee salaris die nog niet ingezet is, daarna kun je vrij snel doorgroeien en uiteindelijk een grote kans krijgen om bij het bedrijf waar je bent ingezet aan de slag te gaan. Nu is een trainee zijn bij Calco een heel ander verhaal dan een andere functie bekleden binnen het bedrijf. Calco gaat naar mijn idee niet goed om met hun groei. Ze zijn uiterst succesvol geweest en het werd duidelijk dat ze niet om konden gaan met hun groei. De doorstroom van (vast) personeel bij Calco is hoog, wat niet raar is voor een jong bedrijf. Enige waar Calco naar mijn mening mee kampt is dat ze niet meer de kwaliteit kunnen waarborgen die ze hadden toen ze tweetal jaar geleden nog kleiner (en specialistischer) waren. In de tijd dat ik bij Calco liep heb ik vernomen hoe specialistische docenten zijn weggegaan door slecht management, waardoor er gaten vielen ten tijde van de groei die het bedrijf maakte (van 20 trainees per maand naar 40). Ik heb 'management' daarom ook 1 ster gegeven. Onrust binnen het leiderschap op de top posities straalt uit naar de management functies die eronder hangen, welke weer uitstraalt naar Account & Field management posities en voor veel onrust zorgt. Trainees hebben in hun 2 jaar traineeship soms 5 of 6 field managers gehad vanwege de doorstroom omdat deze posities niet goed genoeg ondersteunt worden. Ik vind dat de CEO van Calco drastisch wat moet veranderen aan haar rol bij Calco. Op het moment maakt zij beslissingen -

Goede werksfeer gericht op ontwikkeling

Bijna twee jaar geleden ben ik als werkstudent in dienst getreden bij Calco. Na een fijne en snelle sollicitatieperiode kon ik al binnen een week beginnen. In de tijd bij Calco heb ik veel mogen leren door de vrijheid en verantwoordelijkheid die je hier vanaf het begin krijgt. De samenwerking met jonge en gedreven collega`s zorgt naar mijn mening voor een fijne werksfeer waarbij gezelligheid en presteren hand in hand gaan. Door de vele evenementen en (vrijdagmiddag)borrels door het jaar heen, leer je alle collega`s direct vanaf het begin heel goed kennen. Al met al vind ik Calco een jong en dynamisch bedrijf waarbij persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Ik hoop hier daarom nog lange tijd (ook na mijn studie) te blijven werken.

Fijne werkomgeving gericht op ontwikkeling

Mijn periode tijdens de MasterClass was zeer leerzaam, direct na de introductie (Crash Course) de mogelijkheid om zelf aan de slag te gaan en te verdiepen binnen verschillende facetten van de IT. De vrijheid die je daarin krijgt werkt voor mij uitstekend, maar vereist wel een goede planning i.v.m. de verschillende certificaten en verdiepingen die afgerond moeten worden tijdens de MasterClass. Ik vond de persoonlijke begeleiding erg goed, er wordt nadruk gelegd op jouw persoonlijke ontwikkelingspunten en er wordt ook van je verwacht dat je hiermee aan de slag gaat. Hierbij is er voldoende ruimte om het gesprek aan te gaan met verschillende docenten en een persoonlijke coach. De sfeer kan ik omschrijven als positief, motiverend, open en eerlijk.

Dynamische werkomgeving met fantastische sfeer

Zonder IT kennis de IT in, het leek een hele uitdaging te worden. Binnen Calco streven ze naar persoonlijke groei, hierin heb je natuurlijk zelf een grote verantwoordelijkheid. Maar toch is dit een gedeelde verantwoordelijkheid, Calco is oprecht met jou groeiproces bezig en bekommerd zich om jou toekomst. Binnen dit bedrijf is de sfeer fantastisch, er zijn veel scrummeetings waardoor je de scrumtechniek volledig onder de knie krijgt. Tijdens deze meetings merk je dat er steeds een band ontstaat tussen jou en je collega's. Wel goed om te weten, er is een continuïteit in toestroom van nieuwe collega's, elke 2 weken start er een nieuwe groep. Dit draagt er toe bij dat het een zeer dynamische werksfeer is, wat ook heel erg leuk is. De werkvloer wordt voornamelijk geleid door masterclassers die er net wat langer zitten dan de nieuwe lichtingen, dit wil zeggen dat zij een grote verantwoordelijkheid hebben in het organiseren, opzetten en onderhouden van verschillende zaken. Calco is goed bereikbaar door haar ligging bij het station van Sloterdijk. De werknemers zijn jong en gemotiveerd, hierdoor is er ook een losse, maar professionele werksfeer. Kortom, binnen Calco leer je de IT-wereld al snel kennen, dit op een aangename en uitdagende manier. Je krijgt de kans om jezelf te ontplooien, hierin wordt je ondersteund door jou mentoren en docenten. Op naar de toekomst!

Goede werkgever met positieve werksfeer

Bij Calco wordt er gekeken naar je potentie en niet alleen naar je cv. Ik vond het fijn om in een functie te stappen die past bij mijn niveau en ambities. Er is veel ruimte om je te ontwikkelen en om nieuwe dingen uit te proberen. Ik heb gedurende mijn tijd bij Calco veel geleerd en ik heb verschillende trainingen en events buiten de deur mogen bijwonen. De sfeer op de vloer is erg goed. De gemiddelde leeftijd van de collega's is 27/28 jaar en ik vind het persoonlijk erg leuk om met deze jonge ambitieuze collega's samen te werken. Er is ruimte om met nieuwe ideeën en verbeteringen te komen en iedereen denkt graag met je mee. We lunchen vaak samen met andere afdelingen, vrijdag hebben we een vrijdagmiddagborrel en er worden leuke evenementen georganiseerd. De sfeer en mogelijkheden maakt het super leuk om elke dag naar mijn werk te gaan!

Fijn en ambitieus bedrijf om voor te werken.

Fijn en ambitieus bedrijf om voor te werken. Open werksfeer. Goed bereikbare locatie vlakbij Amsterdam Sloterdijk (dus ook voor ov).

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Calco . Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

4.2

4.3
3.8
3.9
3.8
4.1

Reviews over Calco  gesorteerd op locatie

• Calco