Bouwmaat

Reviews over Werk-privébalans bij Bouwmaat

Wissen
3,4Salaris en arbeidsvoorwaarden

37 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 66 reviews

Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu

Uitgelichte review

Bouwmaat heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven. Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken. Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.

Pluspunten

familie achtige sfeer

Fijne werkomgeving goed presteren gaat vanzelf

Je krijgt meer dan voldoende ruimte om je te ontwikkelen. Goede inzet wordt beloond. Constructieve wijze van samenwerken in de gehele organisatie.De cultuur is informeel en collegiaal in alle lagen. Ondernemerschap en eigen initiatief wordt gestimuleerd

Na 11 jaar nog steeds tevreden

Inmiddels 11 jaar in dienst bij bouwmaat.Diverse vestigingen gezien en geproefd.Altijd een familiare sfeer ervaren met veel mogelijkheden tot doorgroei.

Ieder voor zich

Hoe meer je kunt des te meer je moet doen. De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen. Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.

gezellige teams, mensen met hart voor de zaak.

Het werk bij Bouwmaat is leuk, de doorgroeimogelijkheden zijn goed. De collega's zijn gezellig, met hart voor de zaak en oog op resultaat. Het leukste aan het werk zijn de relaties die je opbouwt met de klanten.

Elke dag weer een feest

Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!

Ze beloven veel, maar uiteindelijk wordt alleen het management er beter van

Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas. Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.

Pluspunten

Vroege en late workshifts

Minpunten

Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd

Leuke kans, helaas corrupt

Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.

Prettig in de omgang, laag drempelig, duidelijk betreft functie en doelstellingen

Met het hele Team een prestatie neer zetten. De klant centraal te zetten, en hem helpen met aankopen en services verlenen waar nodig. Alle tools gebruiken voor de klant die hij nodig kan hebben Positief, veel eigen verantwoordelijkheid Moeilijk: Je moet veel kennis hebben in bouwmaterialen en gesprek technieken UItdagend door de nadruk die er bij bouwmaat ligt op kennis en kunde is er veel ruimte voor trainingen etc, daar word heel veel tijd in gestoken.

Pluspunten

Veel doorgroei en traingsmogelijkheden

Minpunten

Veel kennis en kunde nodig, je moet er wel voor gaan

Het is er gezellig je kan tv kijken als je het wilt

Het is leuk ,goed maar ook hard werk.Maar ga er met me plezier naartoe.

Pluspunten

af en toe wel gratis lunch

Minpunten

niet echt

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!

Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule. Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes! Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.

Pluspunten

Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.

Minpunten

Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.

Een warm welkom

Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden

Prettige werkomgeving met ruimte voor groei

Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.

Pluspunten

Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap

Familiair bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden

Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.

Pluspunten

leuke collega's en veelzijdog werk

laag drempeligheid

Bouwmaat is een soort familie tussen collega's en klanten. de laag-drempeligheid brengt een vertrouwde sfeer

Pluspunten

wisselend werk

Minpunten

eigen ondernemerschap

Leuk bedrijf

Leuk bedrijf om voor te werken. Hoewel we de afgelopen jaren groeiende zijn ken je elkaar bijna allemaal, informele sfeer, kortom prettig bedrijf om werkzaam bij te zijn.

Fijn bedrijf met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden

Bouwmaat is een fijn bedrijf om voor te werken. Vanaf de eerste dag voelde ik mij meer dan welkom. Er heerst een hele warme bedrijfscultuur. Je komt dus terecht in een warm bad met leuke collega's. Wat betreft de werkzaamheden krijg je alle vrijheid, zolang je wel bewuste keuzes maakt en deze ook toe kan lichten. Er is voldoende ruimte om je te ontwikkelen, zowel op persoonlijk gebied als om specialist te worden in hetgeen je doet. Ook liggen er nog heel veel kansen op het gebied van online marketing, waardoor je altijd voldoende uitdaging hebt in je werk. Ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!

Pluspunten

Fijne werksfeer, doorgroeimogelijkheden, altijd uitdaging in je werk

Leuke werksfeer en goede beleiding

Leuk bedrijf om voor te werken met goede arbeidsvoorwaarden. Zeker voor jongere mensen ook een hele goede pensioenregeling. Bedrijfscultuur is erg open en familiair. Op het hoofdkantoor zijn korte lijnen en iedere afdeling is erg benaderbaar. Alle deuren staan open. Zelf werkzaam op de afdeling marketing en E-commerce en heb het er erg naar mijn zin. We hebben een leuk team en zeker op online vlak maken we mooie sprongen en grijpen we de kansen die we kunnen pakken. Hierbij krijgen we ook veel eigen verantwoordelijkheid, wat het werk nog uitdagender maakt.

Pluspunten

Prettige sfeer op kantoor

Minpunten

grote, drukke afdeling(en)

Sfeervolle en professionele werkgever

Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.

Pluspunten

Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes

Informele werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling

Bouwmaat is een open organisatie waar jij jezelf als professionele partner kan ontwikkelen voor de klant. De klant centraal zetten is daar een belangrijk onderdeel van. Wat zijn de behoefte van de klant, maar ook weten waarom de klant nou speciaal bij Bouwmaat komt zijn belangrijke vragen. Je kan jezelf ontwikkelen maar daarnaast moet je soms wel knokken om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen. Er is veel ruimte voor eigen inbreng maar dat brengt ook veel verantwoording met zich mee. Als je hier goed mee kan omgaan is Bouwmaat een fijne werkgever. Het verschilt wel onder welke franchisenemer je te werken komt. Kijk goed bij welke je het beste past.

Pluspunten

Veel ruimte

Minpunten

Te veel ruimte

Samen werken is het motto, elkaar helpen en natuurlijk de klanten op de 1ste plaats zetten geeft veel voldoening en wekplezier.

Bij Bouwmaat krijg je de kans om jezelf verder te ontwikkelen in zowel de logistiek en/of de commercie. Initiatief nemen wordt gewaardeerd. Klanten en elkaar helpen is een must om het verschil te maken in kwaliteit en vakmanschap. De bedrijfscultuur is er een van no-nonsense en met een enorm familie gevoel. Plannen en organiseren van je werk is het meest lastige omdat bij Bouwmaat de klant altijd op 1 staat. Dus eerst de klant en dan je werk op tijd af hebben is wel eens een uitdaging. Het leukste is als een klant met een traktatie komt omdat alles super geregeld is voor hem.

Pluspunten

Prima werksfeer, no-nonsense

Minpunten

Weet ik zo niet te noemen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bouwmaat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Bouwmaat met

Meer informatie over Bouwmaat in populaire locaties

• Bouwmaat
  • Werk-privébalans