BOUWMAAT

Wissen
3.4Salaris en arbeidsvoorwaarden

20 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 63 reviews

Sfeervolle en professionele werkgever

Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.

Pluspunten

Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes

Leuk team, verder minder

Ik heb bijna 2 jaar voor het bedrijf gewerkt al hulpkracht. Ik wou graag meer uitdaging en werk op mijn niveau, maar dat ging lastig. Ik heb uiteindelijk taken gekregen die buiten mijn functiegroep vallen zonder daar ooit iets extra's voor te hebben gezien. Er was mij vanuit het management belooft dat er naar de financiële situatie gekeken zou worden, echter is dit nooit gebeurt. Ik kon geen hogere functie krijgen, al zeiden ze dat ik dat goed aankon, maar mocht wel de taken hebben die bij die functie behoorde. Ik vind dat niet helemaal eerlijk vooral niet als je bedenkt dat je voor het minimum loon aan het werk bent. Ook de werkdruk is zeer hoog bij Bouwmaat, je hebt altijd het idee dat je voor je minimum loon maximaal moet rennen om je dag te halen. Hierbij helpt het niet als je manager ook nog eens naar je toekomt met onrealistische targets. Het is veel te druk in de winkel, koppel dat met het feit dat Bouwmaat het presteert altijd te weinig personeel in te zetten, en je hebt een torenhoge werkdruk. Verder wordt er enorm gepocht met het opleidingshuis wat ze hebben, maar in de praktijk is hier nooit tijd voor gemaakt ondanks de vele vragen hierna. 'je moet het maar in je vrije tijd doen' krijg je dan te horen. Niet mogelijk als je 40 uur in de week werkt als je het aan mij vraagt. Ook worden er veel mooie beloftes gemaakt die stuk voor stuk niets waard bleken te zijn. Veel informatie is voor mij achtergehouden en wat dat betreft hangt er geen fijne sfeer. Het team aan de andere kan kan ik niets op aanmerken, altijd vrolijk altijd gezellig. vaak genoeg een avond -

Wankelend management

Na meer dan 5 jaar werkzaam te zijn geweest werden er managers verschoven en/of nieuwe managers aangenomen. Na deze verschuiving werd je gewoonweg 'verplicht' je baan op te zeggen omdat je niet competent zou zijn aan je werkzaamheden. Helaas heb ik door druk van bovenaf en mede door de nieuwe managers, de oude vertrouwde managers zien verdwijnen. De nieuwe managers hadden geen oog meer voor jou als medewerker als je niet in hun straatje zou passen. Helaas te familiair bedrijf geworden, waar je in wezen verplicht bent om na je werktijd nog met je collega's tijd door te brengen.

Slecht bedrijf

Het is een slecht bedrijf dat zich niet aan hun afspraken houden. Het overwerk wordt niet uitbetaaldt en nieuw personeel komt en gaat weer. Veel positieve reacties komen waarschijnlijk van het management waardoor je geen eerlijken indruk van het bedrijf kan krijgt.

Pluspunten

Minpunten

Liegen, hoge werkdruk en werkverdeling

Ieder voor zich

Hoe meer je kunt des te meer je moet doen. De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen. Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.

Het is er gezellig je kan tv kijken als je het wilt

Het is leuk ,goed maar ook hard werk.Maar ga er met me plezier naartoe.

Pluspunten

af en toe wel gratis lunch

Minpunten

niet echt

It's a living

Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens

Een warm welkom

Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden

Leuke werksfeer en goede beleiding

Leuk bedrijf om voor te werken met goede arbeidsvoorwaarden. Zeker voor jongere mensen ook een hele goede pensioenregeling. Bedrijfscultuur is erg open en familiair. Op het hoofdkantoor zijn korte lijnen en iedere afdeling is erg benaderbaar. Alle deuren staan open. Zelf werkzaam op de afdeling marketing en E-commerce en heb het er erg naar mijn zin. We hebben een leuk team en zeker op online vlak maken we mooie sprongen en grijpen we de kansen die we kunnen pakken. Hierbij krijgen we ook veel eigen verantwoordelijkheid, wat het werk nog uitdagender maakt.

Pluspunten

Prettige sfeer op kantoor

Minpunten

grote, drukke afdeling(en)

Informele werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling

Bouwmaat is een open organisatie waar jij jezelf als professionele partner kan ontwikkelen voor de klant. De klant centraal zetten is daar een belangrijk onderdeel van. Wat zijn de behoefte van de klant, maar ook weten waarom de klant nou speciaal bij Bouwmaat komt zijn belangrijke vragen. Je kan jezelf ontwikkelen maar daarnaast moet je soms wel knokken om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen. Er is veel ruimte voor eigen inbreng maar dat brengt ook veel verantwoording met zich mee. Als je hier goed mee kan omgaan is Bouwmaat een fijne werkgever. Het verschilt wel onder welke franchisenemer je te werken komt. Kijk goed bij welke je het beste past.

Pluspunten

Veel ruimte

Minpunten

Te veel ruimte

Vacatures van BOUWMAAT

Meer vacatures

Samen werken is het motto, elkaar helpen en natuurlijk de klanten op de 1ste plaats zetten geeft veel voldoening en wekplezier.

Bij Bouwmaat krijg je de kans om jezelf verder te ontwikkelen in zowel de logistiek en/of de commercie. Initiatief nemen wordt gewaardeerd. Klanten en elkaar helpen is een must om het verschil te maken in kwaliteit en vakmanschap. De bedrijfscultuur is er een van no-nonsense en met een enorm familie gevoel. Plannen en organiseren van je werk is het meest lastige omdat bij Bouwmaat de klant altijd op 1 staat. Dus eerst de klant en dan je werk op tijd af hebben is wel eens een uitdaging. Het leukste is als een klant met een traktatie komt omdat alles super geregeld is voor hem.

Pluspunten

Prima werksfeer, no-nonsense

Minpunten

Weet ik zo niet te noemen

Van kassa naar voorraadbeheer

Na 10 jaar kassa werk gedaan te hebben mocht ik voorraadbeheer gaan doen. Ondanks dat ik hier al wel mee bezig was als het rustig was bij de kassa kwam er toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht. Het is ontzettend leuk werk met heel veel afwisseling. Het enige wat ik minder leuk vind is als ik een flink bedrag moet afschrijven en we er niet achter kunnen komen wat hier vooraf mee gebeurt is. Het is fijn om mijn eigen planning te hebben en ik zelf op de dag kan bekijken wat er gedaan moet worden. Ik weet wat er van me verwacht word en daar handel ik ook naar. Elke dag leer je weer bij over de producten of over ASPOS. Wij hebben een leuk team en staan altijd voor elkaar klaar en vullen elkaar aan en steunen elkaar waar nodig. Ik heb een fijne band met onze MLS en kan over alles bij haar terecht, zowel zakelijk als privé en zij zorgt er voor dat voor iedereen de drempel laag is en de deur staat altijd open. Het moeilijkste van mijn baan vind ik soms het loslaten van zaken die ik graag zou oplossen wat op dat moment niet altijd lukt.

Pluspunten

de klant een vervangend artikel meegeven als er iets niet op voorraad is.

Minpunten

Met regelmaat in de avond naar het werk moeten voor overleg of training.

Super gezellige werksfeer

Een leuke uitdagende baan. Je leert gaande weg alle werkzaamheden die nodig zijn voor een allround medewerker.

Pluspunten

Vaak feestjes en etentjes (ook in de winkel)

zo jammer toch !

is best leuk bedrijf alleen zo jammer dat ze hun fouten niet willen inzien (zelfs beoordeeld door de rechter) en nog niet toegeven zodanig dat men de verdere carrierre van een commercieel goed voor het bedrijf , iemand die geld opbrengt en klanten bind ! dat men deze ex medewerker zijn carrierre in de weg staat !! en alleen omdat men destijds een rechtszaak verloren is .dus anders geformuleerd : dat heeft geld gekost voor de bm en nu kost het nog geld door een ex medewerker nu te negeren welke een al lang openstaande functie zou kunnen invullen dus geld opbrengen even voor de duidelijkheid dit betreft alleen franchisenemer C R H bouwmaten

Gezellig

Het was een leuke en korte tijd bij bouwmaat, ik heb er best wat geleerd

Pluspunten

lange pauzes

Minpunten

lange werkdagen

Productieve werkomgeving en goede sfeer

Ik heb er graag gewerkt. De leidinggevende maakte namelijk altijd geod duidelijk wat er allemaal gedaan moest worden, waardoor iedereen altijd wist wat hij/zij moest doen. Ook waren er genoeg voorzieningen waarvan de werknemers gebruik konden maken in de pauzes. Daarnaast konden de werknemers het ook allemaal goed met elkaar vinden.

Pluspunten

Goede sfeer, leuke collega´s

Minpunten

Hadden helaas geen behoefte meer aan hulpkracht anders had ik er graag verder gewerkt.

Goeie Bedrijf

Ik heb ervaring opgedaan als winkelmedewerker. Altijd gezellige op werk. Goeie Collega's. Goed betaald. Samenwerking.

Pluspunten

Gratis lunches

het was minder leuk

het was helaas minder leuk maar had me toen ik er was wel wat dingen geleerd ookal was ik toen die tijd erg aan het stunten met mijn gezondheid is nu alles gelukkig wel weer normaal

Pluspunten

gratis lunches

Gezellige, professionele werkomgeving.

Elke dag is anders in de Bouwmaat Zoetermeer. Je krijgt telkens andere vragen die je moet beantwoorden en soms is dat best een uitdaging. Mijn collega's zijn super om mee te werken maar zijn ook professioneel. Het moeilijkste van de baan is dat het hard werken is en er veel gesjouwt moet worden. Het leukste van de baan is dat ze je laten voelen dat je bij het team hoort.

Pluspunten

Doorgroei mogelijkheden, sfeer.

Minpunten

Minimum Salaris

Gezellige en productieve werkomgeving met enthousiaste collega's

Gezellige en comfortabele werkomgeving. Goede begeleiding, goed werken in teamverband, een groot aanbod van trainingen en het leukste is dat het wisselende werkzaamheden waren waarbij zowel face2face als telefonisch klantencontact was.

Pluspunten

Gratis lunch, goede begeleiding, enthousiaste collega's

Minpunten

2 verschillende werktijden

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

• BOUWMAAT