BOUWMAAT

Reviews over Management bij BOUWMAAT

Wissen

31 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 63 reviews

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!

Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule. Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes! Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.

Pluspunten

Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.

Minpunten

Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.

Gezellige sfeer met hoge werkdruk, veel stress, en beloftes die niet altijd worden nagekomen.

Het werk met de collega's en klanten bij Bouwmaat is top. Het is allemaal zeer informeel, bijna alsof je met vrienden op de werkvloer staat.Daar komt wel bij kijken dat er extra werkzaamheden worden verwacht, en ook bij enorme drukte is er de verwachting dat al het werk 'gewoon' af word gemaakt.

Pluspunten

Leuke klanten en collega's

Minpunten

Afspraken worden niet altijd nagekomen, werkdruk ligt vrij hoog, geen goede inwerking.

Leuke baan met gezellige collega's

Bij bouwmaat kijken ze naar jou als persoon. Management is zeer vriendelijk. Leuke taken en vooral een leuke sfeer onderling. Ook de openingstijden vond ik goed en fijn

Leuk team, verder minder

Ik heb bijna 2 jaar voor het bedrijf gewerkt al hulpkracht. Ik wou graag meer uitdaging en werk op mijn niveau, maar dat ging lastig. Ik heb uiteindelijk taken gekregen die buiten mijn functiegroep vallen zonder daar ooit iets extra's voor te hebben gezien. Er was mij vanuit het management belooft dat er naar de financiële situatie gekeken zou worden, echter is dit nooit gebeurt. Ik kon geen hogere functie krijgen, al zeiden ze dat ik dat goed aankon, maar mocht wel de taken hebben die bij die functie behoorde. Ik vind dat niet helemaal eerlijk vooral niet als je bedenkt dat je voor het minimum loon aan het werk bent. Ook de werkdruk is zeer hoog bij Bouwmaat, je hebt altijd het idee dat je voor je minimum loon maximaal moet rennen om je dag te halen. Hierbij helpt het niet als je manager ook nog eens naar je toekomt met onrealistische targets. Het is veel te druk in de winkel, koppel dat met het feit dat Bouwmaat het presteert altijd te weinig personeel in te zetten, en je hebt een torenhoge werkdruk. Verder wordt er enorm gepocht met het opleidingshuis wat ze hebben, maar in de praktijk is hier nooit tijd voor gemaakt ondanks de vele vragen hierna. 'je moet het maar in je vrije tijd doen' krijg je dan te horen. Niet mogelijk als je 40 uur in de week werkt als je het aan mij vraagt. Ook worden er veel mooie beloftes gemaakt die stuk voor stuk niets waard bleken te zijn. Veel informatie is voor mij achtergehouden en wat dat betreft hangt er geen fijne sfeer. Het team aan de andere kan kan ik niets op aanmerken, altijd vrolijk altijd gezellig. vaak genoeg een avond -

Wankelend management

Na meer dan 5 jaar werkzaam te zijn geweest werden er managers verschoven en/of nieuwe managers aangenomen. Na deze verschuiving werd je gewoonweg 'verplicht' je baan op te zeggen omdat je niet competent zou zijn aan je werkzaamheden. Helaas heb ik door druk van bovenaf en mede door de nieuwe managers, de oude vertrouwde managers zien verdwijnen. De nieuwe managers hadden geen oog meer voor jou als medewerker als je niet in hun straatje zou passen. Helaas te familiair bedrijf geworden, waar je in wezen verplicht bent om na je werktijd nog met je collega's tijd door te brengen.

Slecht bedrijf

Het is een slecht bedrijf dat zich niet aan hun afspraken houden. Het overwerk wordt niet uitbetaaldt en nieuw personeel komt en gaat weer. Veel positieve reacties komen waarschijnlijk van het management waardoor je geen eerlijken indruk van het bedrijf kan krijgt.

Pluspunten

Minpunten

Liegen, hoge werkdruk en werkverdeling

Ieder voor zich

Hoe meer je kunt des te meer je moet doen. De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen. Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.

Open en fijne werksfeer

Met veel plezier binnen een klein maar gezellig team gewerkt. Het contact met klanten geeft mij energie! Een baan bij Bouwmaat kan ik zeker aanbevelen. Vanaf mijn eerste werkdag heb ik mij thuis gevoeld binnen het team en ik heb mij op communicatief vlak kunnen ontwikkelen.

Elke dag weer een feest

Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!

Ze beloven veel, maar uiteindelijk wordt alleen het management er beter van

Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas. Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.

Pluspunten

Vroege en late workshifts

Minpunten

Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd

Vacatures van BOUWMAAT

Meer vacatures

Leuke kans, helaas corrupt

Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.

It's a living

Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens

Een warm welkom

Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden

Leuke plek om te werken

Interessante werkplek met heel veel diversiteit. Leuke mensen om mee te werken en iedere medewerker krijgt de ruimte zich te ontwikkelen en zichzelf te zijn. Er is ruimte voor overleg en er wordt naar je geluisterd.

Fijn bedrijf met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden

Bouwmaat is een fijn bedrijf om voor te werken. Vanaf de eerste dag voelde ik mij meer dan welkom. Er heerst een hele warme bedrijfscultuur. Je komt dus terecht in een warm bad met leuke collega's. Wat betreft de werkzaamheden krijg je alle vrijheid, zolang je wel bewuste keuzes maakt en deze ook toe kan lichten. Er is voldoende ruimte om je te ontwikkelen, zowel op persoonlijk gebied als om specialist te worden in hetgeen je doet. Ook liggen er nog heel veel kansen op het gebied van online marketing, waardoor je altijd voldoende uitdaging hebt in je werk. Ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!

Pluspunten

Fijne werksfeer, doorgroeimogelijkheden, altijd uitdaging in je werk

Leuke werksfeer en goede beleiding

Leuk bedrijf om voor te werken met goede arbeidsvoorwaarden. Zeker voor jongere mensen ook een hele goede pensioenregeling. Bedrijfscultuur is erg open en familiair. Op het hoofdkantoor zijn korte lijnen en iedere afdeling is erg benaderbaar. Alle deuren staan open. Zelf werkzaam op de afdeling marketing en E-commerce en heb het er erg naar mijn zin. We hebben een leuk team en zeker op online vlak maken we mooie sprongen en grijpen we de kansen die we kunnen pakken. Hierbij krijgen we ook veel eigen verantwoordelijkheid, wat het werk nog uitdagender maakt.

Pluspunten

Prettige sfeer op kantoor

Minpunten

grote, drukke afdeling(en)

Sfeervolle en professionele werkgever

Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.

Pluspunten

Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes

Open bedrijfscultuur met vriendelijke collega's

Bouwmaat is z'n bedrijf waar je in eerste instantie niet aan zou denken om te gaan werken op het Kantoor. Maar de bedrijfscultuur is erg open en vriendelijk. Je merkt dat dit ook belangrijk is en onderhouden wordt. Er is genoeg ruimte om aan jezelf/kennis te werken betreft studies, meet-ups of het volgen van masterclasses.

Pluspunten

Vriendelijke collega's, Genoeg studie mogelijkheden

Minpunten

Werkdagen kunnen rommelig en ad hoc zijn

Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu

Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven. Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken. Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.

Pluspunten

familie achtige sfeer

Samen werken is het motto, elkaar helpen en natuurlijk de klanten op de 1ste plaats zetten geeft veel voldoening en wekplezier.

Bij Bouwmaat krijg je de kans om jezelf verder te ontwikkelen in zowel de logistiek en/of de commercie. Initiatief nemen wordt gewaardeerd. Klanten en elkaar helpen is een must om het verschil te maken in kwaliteit en vakmanschap. De bedrijfscultuur is er een van no-nonsense en met een enorm familie gevoel. Plannen en organiseren van je werk is het meest lastige omdat bij Bouwmaat de klant altijd op 1 staat. Dus eerst de klant en dan je werk op tijd af hebben is wel eens een uitdaging. Het leukste is als een klant met een traktatie komt omdat alles super geregeld is voor hem.

Pluspunten

Prima werksfeer, no-nonsense

Minpunten

Weet ik zo niet te noemen

Van kassa naar voorraadbeheer

Na 10 jaar kassa werk gedaan te hebben mocht ik voorraadbeheer gaan doen. Ondanks dat ik hier al wel mee bezig was als het rustig was bij de kassa kwam er toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht. Het is ontzettend leuk werk met heel veel afwisseling. Het enige wat ik minder leuk vind is als ik een flink bedrag moet afschrijven en we er niet achter kunnen komen wat hier vooraf mee gebeurt is. Het is fijn om mijn eigen planning te hebben en ik zelf op de dag kan bekijken wat er gedaan moet worden. Ik weet wat er van me verwacht word en daar handel ik ook naar. Elke dag leer je weer bij over de producten of over ASPOS. Wij hebben een leuk team en staan altijd voor elkaar klaar en vullen elkaar aan en steunen elkaar waar nodig. Ik heb een fijne band met onze MLS en kan over alles bij haar terecht, zowel zakelijk als privé en zij zorgt er voor dat voor iedereen de drempel laag is en de deur staat altijd open. Het moeilijkste van mijn baan vind ik soms het loslaten van zaken die ik graag zou oplossen wat op dat moment niet altijd lukt.

Pluspunten

de klant een vervangend artikel meegeven als er iets niet op voorraad is.

Minpunten

Met regelmaat in de avond naar het werk moeten voor overleg of training.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

• BOUWMAAT