BOUWMAAT

Reviews over Doorgroei en promotie bij BOUWMAAT

Wissen
3.4Doorgroei en promotie

34 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 63 reviews

gezellige teams, mensen met hart voor de zaak.

Het werk bij Bouwmaat is leuk, de doorgroeimogelijkheden zijn goed. De collega's zijn gezellig, met hart voor de zaak en oog op resultaat. Het leukste aan het werk zijn de relaties die je opbouwt met de klanten.

Leuk team, verder minder

Ik heb bijna 2 jaar voor het bedrijf gewerkt al hulpkracht. Ik wou graag meer uitdaging en werk op mijn niveau, maar dat ging lastig. Ik heb uiteindelijk taken gekregen die buiten mijn functiegroep vallen zonder daar ooit iets extra's voor te hebben gezien. Er was mij vanuit het management belooft dat er naar de financiële situatie gekeken zou worden, echter is dit nooit gebeurt. Ik kon geen hogere functie krijgen, al zeiden ze dat ik dat goed aankon, maar mocht wel de taken hebben die bij die functie behoorde. Ik vind dat niet helemaal eerlijk vooral niet als je bedenkt dat je voor het minimum loon aan het werk bent. Ook de werkdruk is zeer hoog bij Bouwmaat, je hebt altijd het idee dat je voor je minimum loon maximaal moet rennen om je dag te halen. Hierbij helpt het niet als je manager ook nog eens naar je toekomt met onrealistische targets. Het is veel te druk in de winkel, koppel dat met het feit dat Bouwmaat het presteert altijd te weinig personeel in te zetten, en je hebt een torenhoge werkdruk. Verder wordt er enorm gepocht met het opleidingshuis wat ze hebben, maar in de praktijk is hier nooit tijd voor gemaakt ondanks de vele vragen hierna. 'je moet het maar in je vrije tijd doen' krijg je dan te horen. Niet mogelijk als je 40 uur in de week werkt als je het aan mij vraagt. Ook worden er veel mooie beloftes gemaakt die stuk voor stuk niets waard bleken te zijn. Veel informatie is voor mij achtergehouden en wat dat betreft hangt er geen fijne sfeer. Het team aan de andere kan kan ik niets op aanmerken, altijd vrolijk altijd gezellig. vaak genoeg een avond -

Wankelend management

Na meer dan 5 jaar werkzaam te zijn geweest werden er managers verschoven en/of nieuwe managers aangenomen. Na deze verschuiving werd je gewoonweg 'verplicht' je baan op te zeggen omdat je niet competent zou zijn aan je werkzaamheden. Helaas heb ik door druk van bovenaf en mede door de nieuwe managers, de oude vertrouwde managers zien verdwijnen. De nieuwe managers hadden geen oog meer voor jou als medewerker als je niet in hun straatje zou passen. Helaas te familiair bedrijf geworden, waar je in wezen verplicht bent om na je werktijd nog met je collega's tijd door te brengen.

Slecht bedrijf

Het is een slecht bedrijf dat zich niet aan hun afspraken houden. Het overwerk wordt niet uitbetaaldt en nieuw personeel komt en gaat weer. Veel positieve reacties komen waarschijnlijk van het management waardoor je geen eerlijken indruk van het bedrijf kan krijgt.

Pluspunten

Minpunten

Liegen, hoge werkdruk en werkverdeling

Ieder voor zich

Hoe meer je kunt des te meer je moet doen. De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen. Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.

Elke dag weer een feest

Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!

Ze beloven veel, maar uiteindelijk wordt alleen het management er beter van

Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas. Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.

Pluspunten

Vroege en late workshifts

Minpunten

Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd

Leuke kans, helaas corrupt

Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.

Prettig in de omgang, laag drempelig, duidelijk betreft functie en doelstellingen

Met het hele Team een prestatie neer zetten. De klant centraal te zetten, en hem helpen met aankopen en services verlenen waar nodig. Alle tools gebruiken voor de klant die hij nodig kan hebben Positief, veel eigen verantwoordelijkheid Moeilijk: Je moet veel kennis hebben in bouwmaterialen en gesprek technieken UItdagend door de nadruk die er bij bouwmaat ligt op kennis en kunde is er veel ruimte voor trainingen etc, daar word heel veel tijd in gestoken.

Pluspunten

Veel doorgroei en traingsmogelijkheden

Minpunten

Veel kennis en kunde nodig, je moet er wel voor gaan

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!

Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule. Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes! Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.

Pluspunten

Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.

Minpunten

Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.

Vacatures van BOUWMAAT

Meer vacatures

Een warm welkom

Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden

Prettige werkomgeving met ruimte voor groei

Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.

Pluspunten

Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap

Familiair bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden

Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.

Pluspunten

leuke collega's en veelzijdog werk

Leuk bedrijf

Leuk bedrijf om voor te werken. Hoewel we de afgelopen jaren groeiende zijn ken je elkaar bijna allemaal, informele sfeer, kortom prettig bedrijf om werkzaam bij te zijn.

Fijn bedrijf met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden

Bouwmaat is een fijn bedrijf om voor te werken. Vanaf de eerste dag voelde ik mij meer dan welkom. Er heerst een hele warme bedrijfscultuur. Je komt dus terecht in een warm bad met leuke collega's. Wat betreft de werkzaamheden krijg je alle vrijheid, zolang je wel bewuste keuzes maakt en deze ook toe kan lichten. Er is voldoende ruimte om je te ontwikkelen, zowel op persoonlijk gebied als om specialist te worden in hetgeen je doet. Ook liggen er nog heel veel kansen op het gebied van online marketing, waardoor je altijd voldoende uitdaging hebt in je werk. Ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!

Pluspunten

Fijne werksfeer, doorgroeimogelijkheden, altijd uitdaging in je werk

Sfeervolle en professionele werkgever

Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.

Pluspunten

Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes

Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu

Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven. Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken. Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.

Pluspunten

familie achtige sfeer

Van kassa naar voorraadbeheer

Na 10 jaar kassa werk gedaan te hebben mocht ik voorraadbeheer gaan doen. Ondanks dat ik hier al wel mee bezig was als het rustig was bij de kassa kwam er toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht. Het is ontzettend leuk werk met heel veel afwisseling. Het enige wat ik minder leuk vind is als ik een flink bedrag moet afschrijven en we er niet achter kunnen komen wat hier vooraf mee gebeurt is. Het is fijn om mijn eigen planning te hebben en ik zelf op de dag kan bekijken wat er gedaan moet worden. Ik weet wat er van me verwacht word en daar handel ik ook naar. Elke dag leer je weer bij over de producten of over ASPOS. Wij hebben een leuk team en staan altijd voor elkaar klaar en vullen elkaar aan en steunen elkaar waar nodig. Ik heb een fijne band met onze MLS en kan over alles bij haar terecht, zowel zakelijk als privé en zij zorgt er voor dat voor iedereen de drempel laag is en de deur staat altijd open. Het moeilijkste van mijn baan vind ik soms het loslaten van zaken die ik graag zou oplossen wat op dat moment niet altijd lukt.

Pluspunten

de klant een vervangend artikel meegeven als er iets niet op voorraad is.

Minpunten

Met regelmaat in de avond naar het werk moeten voor overleg of training.

saai

als commercieel medewerker op stage gekomen, heel zelden wat commercieels gedaan. Het was alleen maar vakkenvullen en het heeft mij geen commerciële ervaring opgeleverd

Leuk bedrijf om voor te werken met zeer prettige bedrijfscultuur

Ik voelde mij direct welkom bij Bouwmaat. Na een uitgebreide inwerkperiode ben ik langzaam in mijn rol gegroeid op het hoofdkantoor in Bunschoten en ga ik elke dag met plezier naar mijn werk. Er zijn veel mogelijkheden om door te groeien en jezelf te ontwikkelen. De bedrijfscultuur is erg informeel en geeft je genoeg vrijheid om jezelf te kunnen zijn en jezelf te laten zien. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn overstap naar Bouwmaat en zie mijzelf hier de komende jaren nog veel kansen pakken,

Pluspunten

Gezellige sfeer, leuke collega's, doorgroeimogelijkheden, betrokken management

Slecht

Niet goed ingewerkt, 0 uren contract met rare tijden, chaos, werkte er maar een paar dagen.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

• BOUWMAAT