Bouwmaat

Bouwmaat Reviews

Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu

Uitgelichte review

Bouwmaat heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven. Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken. Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.

Pluspunten

familie achtige sfeer

Evaring bouw materiallen

Ik heb veel kennis met bouwmaterialen en algemeen doe het zelfproducten,goed omgaan met collega's en klant vriendelijk.

zeer uitdagende baan

Ik ging altijd met plezier naar me werk want het was een hele uitdaging, ik wist helemaal niks over de bouw wereld, ik heb heel veel kunnen leren en heel veel leuke contakten opgebouwd met de klanten ze hebben ook een hele goede opleidings huis daarvan heb ik gretig gebruik van gemaakt de werk tijden waren ook heel flexibele en goed te combineren met me prive,wat ik soms moeilijk vond was geen duidelijk comunicatie, ik moest helaas weg omdat door de economische crisis ze niemand meer in vaste dienst konden nemen en aangezien ik al drie contrakten heb gehad konden ze me geen vaste baan aanbieden

Pluspunten

heel veel ruimte om je te ontwikkelen

Minpunten

communicatie kan beter

gezellige werkomgeving

afwisselend de ene dag is het heel echt druk andere dag heel rustig. archieveren problemen oplossen via telefoon. directie was ok. mijn collegas waren super. het sfeer was goed om daar te werken. verschillende werzaamheden was het leukste van de baan.

Pluspunten

konden voor weinig in arme landen mensen helpen met huis bouwen enz.

typische dag op het werk

Het verkoop en onderhoudt telefonisch contact met klanten voor de behandeling van orders en aanvragen Administratieve afhandeling van onder andere backorders en technisch advies.

Gezellige en productieve werkomgeving met enthousiaste collega's

Gezellige en comfortabele werkomgeving. Goede begeleiding, goed werken in teamverband, een groot aanbod van trainingen en het leukste is dat het wisselende werkzaamheden waren waarbij zowel face2face als telefonisch klantencontact was.

Pluspunten

Gratis lunch, goede begeleiding, enthousiaste collega's

Minpunten

2 verschillende werktijden

Mooie en innoverende werkgever die ondank de crisis vooruit blijft kijken

dit betreft een groothandel in bouwmaterialen dat ondank de economische malaisse blijft innoveren om zijn klanten dagelijks beter te kunnen bedienen. dit is echt een ebdrijf waar de klant centraal staat in het gehele bedrijfsproces dit is dan ook iets wat hen onderscheid t.o.v de directe concurrentie.

Gezellige, professionele werkomgeving.

Elke dag is anders in de Bouwmaat Zoetermeer. Je krijgt telkens andere vragen die je moet beantwoorden en soms is dat best een uitdaging. Mijn collega's zijn super om mee te werken maar zijn ook professioneel. Het moeilijkste van de baan is dat het hard werken is en er veel gesjouwt moet worden. Het leukste van de baan is dat ze je laten voelen dat je bij het team hoort.

Pluspunten

Doorgroei mogelijkheden, sfeer.

Minpunten

Minimum Salaris

Leuke maar tog rustige werkplek

Het werk wat ik moest doen waren orders controleren, klanten bestellingen apart zetten en de klanten bellen, goederen die stuk waren een aantekening van maken het bedrijf bellen en terug sturen. Ik heb de kneepjes van het vak geleerd, maar niet het teamleider gedeelte wat eigenlijk wel van toepassing moest zijn. De directie was aardig en hielp daar waar het nodig was. De collega's waren goed op elkaar afgesteld. Het moeilijkste van de baan vond ik dat het wachten op de volgende orde die binnen zou komen. het leukste van de baan vond ik dat we lekker bezig waren voor de winkel en nieuwe dingen leren.

Pluspunten

Keuken op het werk waar je je eigen brood goed kon klaarmaken

Minpunten

Dat ik lang moest wachten op de volgende orde.

leuke winkel gezellig collega's

elke dag redelijk hetzelfde qua werkzaamheden. heb er veel geleerd over de bouwwerkzaamheden. de directie is ook wel goed. mijn collega's waren leuk sommige had ik geen goede band mee maar met de meeste gelukkig wel. het leukste van de baan was dat het redelijk veel lol had met zowel collega's als klanten

het was minder leuk

het was helaas minder leuk maar had me toen ik er was wel wat dingen geleerd ookal was ik toen die tijd erg aan het stunten met mijn gezondheid is nu alles gelukkig wel weer normaal

Pluspunten

gratis lunches

Productieve en gezellige werkplaats met leuk personeel

Dit bedrijf is een groeiend bouwbedrijf, voor mij leek dit echter niet de ideale branche, helaas.

Pluspunten

dartborden

Goeie Bedrijf

Ik heb ervaring opgedaan als winkelmedewerker. Altijd gezellige op werk. Goeie Collega's. Goed betaald. Samenwerking.

Pluspunten

Gratis lunches

gezelig

goed werk dag,gezelig hel veel klant komen langs. hel veel geleerd in de periode bij de bouwmaat . goed directie ,goed werken. collegial,, vriendelijk, leuk sfeer . geen moeilijke baan. alles was leuk op het werk .

Pluspunten

elke jaar er was wat leuk op de bedrijv.

Minpunten

geen mindpunten

te lang aan het lijntje gehouden

tot dat je 14 dagen voor afloop contract te horen krijgt dat het niet verlengd wordt.

informele werksfeer

het helpen van de klant op de goede manier zodat de klant weer verder kan met zijn klus

Productieve werkomgeving en goede sfeer

Ik heb er graag gewerkt. De leidinggevende maakte namelijk altijd geod duidelijk wat er allemaal gedaan moest worden, waardoor iedereen altijd wist wat hij/zij moest doen. Ook waren er genoeg voorzieningen waarvan de werknemers gebruik konden maken in de pauzes. Daarnaast konden de werknemers het ook allemaal goed met elkaar vinden.

Pluspunten

Goede sfeer, leuke collega´s

Minpunten

Hadden helaas geen behoefte meer aan hulpkracht anders had ik er graag verder gewerkt.

mening

bij dit bedrijf heb ik veel geleerd om goed met klanten om te gaan. ik moest veel bestellingen klaar zetten wat ik erg gemakkelijk vond. stellingen bij vullen en spiegelen vond ik ook leuk om te doen. aan de kassa werken vond ik wat minder leuk omdat ik snel in de war raakte om met de kassa om te gaan. ik heb veel geleerd over de informatie van de producten waardoor ik dat kon toepassen met me opleiding.

Pluspunten

goede samen werking veel gezelligheid

Minpunten

soms chaotisch werken

wisselend

soms weinig te doen. Kreeg niet veel andere taken dan kassa handelingen te verrichten en licht administratief werk.

Pluspunten

Minpunten

veel cussusen af te handelen in eigen tijd

Zwemmen of verzuipen

Geen opleiding of training. Er wordt veel beloofd, maar niks waar gemaakt. Veel vriendjespolitiek. Keihard gewerkt maar toen ik het niet kon vinden in de manier van omgang met personeel kon ik vertrekken. Geloof wel dat dit te maken heeft met filiaalmanagment en niet met het concept/franchiser

Gezellige collega's

Een leuk team om mee samen te werken. De werkzaamheden zijn verschillend

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bouwmaat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Bouwmaat