Logo van BOUWMAAT
BOUWMAAT

BOUWMAAT Reviews

3,7

gezellige teams, mensen met hart voor de zaak.

Het werk bij Bouwmaat is leuk, de doorgroeimogelijkheden zijn goed. De collega's zijn gezellig, met hart voor de zaak en oog op resultaat. Het leukste aan het werk zijn de relaties die je opbouwt met de klanten.

fijne collega's

het is heel saai 's morgensvroeg tot er vracht binnenkomt na 1 uur is er niks meer te doen

Pluspunten

klantenkorting

Minpunten

het is heel saai

Leuke baan met gezellige collega's

Bij bouwmaat kijken ze naar jou als persoon. Management is zeer vriendelijk. Leuke taken en vooral een leuke sfeer onderling. Ook de openingstijden vond ik goed en fijn

Leuk om te werken

Heel relaxt sweer om te werken grote winkel leuke collegas wordt veel voor de werknemenrs georganiseert

Pluspunten

Goeie werk tijden

Minpunten

Waren er niet

Leuk team, verder minder

Ik heb bijna 2 jaar voor het bedrijf gewerkt al hulpkracht. Ik wou graag meer uitdaging en werk op mijn niveau, maar dat ging lastig. Ik heb uiteindelijk taken gekregen die buiten mijn functiegroep vallen zonder daar ooit iets extra's voor te hebben gezien. Er was mij vanuit het management belooft dat er naar de financiële situatie gekeken zou worden, echter is dit nooit gebeurt. Ik kon geen hogere functie krijgen, al zeiden ze dat ik dat goed aankon, maar mocht wel de taken hebben die bij die functie behoorde. Ik vind dat niet helemaal eerlijk vooral niet als je bedenkt dat je voor het minimum loon aan het werk bent. Ook de werkdruk is zeer hoog bij Bouwmaat, je hebt altijd het idee dat je voor je minimum loon maximaal moet rennen om je dag te halen. Hierbij helpt het niet als je manager ook nog eens naar je toekomt met onrealistische targets. Het is veel te druk in de winkel, koppel dat met het feit dat Bouwmaat het presteert altijd te weinig personeel in te zetten, en je hebt een torenhoge werkdruk. Verder wordt er enorm gepocht met het opleidingshuis wat ze hebben, maar in de praktijk is hier nooit tijd voor gemaakt ondanks de vele vragen hierna. 'je moet het maar in je vrije tijd doen' krijg je dan te horen. Niet mogelijk als je 40 uur in de week werkt als je het aan mij vraagt. Ook worden er veel mooie beloftes gemaakt die stuk voor stuk niets waard bleken te zijn. Veel informatie is voor mij achtergehouden en wat dat betreft hangt er geen fijne sfeer. Het team aan de andere kan kan ik niets op aanmerken, altijd vrolijk altijd gezellig. vaak genoeg een avond -

Wankelend management

Na meer dan 5 jaar werkzaam te zijn geweest werden er managers verschoven en/of nieuwe managers aangenomen. Na deze verschuiving werd je gewoonweg 'verplicht' je baan op te zeggen omdat je niet competent zou zijn aan je werkzaamheden. Helaas heb ik door druk van bovenaf en mede door de nieuwe managers, de oude vertrouwde managers zien verdwijnen. De nieuwe managers hadden geen oog meer voor jou als medewerker als je niet in hun straatje zou passen. Helaas te familiair bedrijf geworden, waar je in wezen verplicht bent om na je werktijd nog met je collega's tijd door te brengen.

Slecht bedrijf

Het is een slecht bedrijf dat zich niet aan hun afspraken houden. Het overwerk wordt niet uitbetaaldt en nieuw personeel komt en gaat weer. Veel positieve reacties komen waarschijnlijk van het management waardoor je geen eerlijken indruk van het bedrijf kan krijgt.

Pluspunten

Minpunten

Liegen, hoge werkdruk en werkverdeling

Ieder voor zich

Hoe meer je kunt des te meer je moet doen. De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen. Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.

Stoffig en traag

Zorg dat je binnen de groep (collega’s) past, niet harder werken dan de rest

Open en fijne werksfeer

Met veel plezier binnen een klein maar gezellig team gewerkt. Het contact met klanten geeft mij energie! Een baan bij Bouwmaat kan ik zeker aanbevelen. Vanaf mijn eerste werkdag heb ik mij thuis gevoeld binnen het team en ik heb mij op communicatief vlak kunnen ontwikkelen.

Vacatures van BOUWMAAT

Meer vacatures

Elke dag weer een feest

Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!

Ze beloven veel, maar uiteindelijk wordt alleen het management er beter van

Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas. Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.

Pluspunten

Vroege en late workshifts

Minpunten

Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd

Leuke kans, helaas corrupt

Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.

Prettig in de omgang, laag drempelig, duidelijk betreft functie en doelstellingen

Met het hele Team een prestatie neer zetten. De klant centraal te zetten, en hem helpen met aankopen en services verlenen waar nodig. Alle tools gebruiken voor de klant die hij nodig kan hebben Positief, veel eigen verantwoordelijkheid Moeilijk: Je moet veel kennis hebben in bouwmaterialen en gesprek technieken UItdagend door de nadruk die er bij bouwmaat ligt op kennis en kunde is er veel ruimte voor trainingen etc, daar word heel veel tijd in gestoken.

Pluspunten

Veel doorgroei en traingsmogelijkheden

Minpunten

Veel kennis en kunde nodig, je moet er wel voor gaan

Het is er gezellig je kan tv kijken als je het wilt

Het is leuk ,goed maar ook hard werk.Maar ga er met me plezier naartoe.

Pluspunten

af en toe wel gratis lunch

Minpunten

niet echt

Compleet saaie baan

Echt een baan waar totaal niks in te beleven valt. Saai, verveling slaat snel toe. Zou er echt nooit aan begonnen zijn als ik dit wist van te voren. Ze waren ook totaal niet voorbereid om mijn komst, er was dus geen inwerkprogramma. Niet aan beginnen dus.

Pluspunten

Minpunten

Saai, verveling echt totaal geen uitdaging.

Officiële reactie van BOUWMAAT

17 september 2019
Beste,Bedankt voor jouw eerlijke review.Als Bouwmaat streven we naar een dynamische en prettige werkplek waarin medewerkers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.Daarom betreuren wij jouw ervaring ten zeerste. Wij gaan ons inwerktraject goed tegen het licht houden om dit in de toekomst te voorkomen.Met vriendelijke groet,Bouwmaat

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!

Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule. Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes! Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.

Pluspunten

Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.

Minpunten

Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.

It's a living

Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens

Een warm welkom

Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden

Prettige werkomgeving met ruimte voor groei

Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.

Pluspunten

Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap

Familiair bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden

Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.

Pluspunten

leuke collega's en veelzijdog werk

Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3,6