Bever
Review over Bever van een medewerker

onrealistische targets en angstcultuur

18 juni 2019
Jaren lang beweert Bever dat het geweldig gaat. Nu moet er ineens gereorganiseerd worden, en verdwijnt de functie storemanager. De meeste storemanager worden teruggeplaatst in functie. Ook de auto moeten zij inleveren. Een reorganisatie die vooral de winst van Bever vergroot. Binnen de organisatie heerst een angstcultuur. Niemand durft eigenlijk te zeggen wat ze denken. Doe je dat toch wordt je eruit gewerkt. Zo heb ik de laatste jaren veel van mijn collega's zien vertrekken. De arbeidsvoorwaarde worden ook alleen maar minder en minder. De toeslagen voor onregelmatigheid zijn er al een tijd niet meer. Ook de personeelskorting is flink uitgekleed.
Pluspunten
Mooie producten
Minpunten
Hoge werkdruk, angstcultuur
9 april 2019
Storemanager (voormalige medewerker) - Amsterdam
Dynamische retail omgeving waar je de ruimte krijgt om te ondernemen. Dit alles met liefde voor 'Buiten'. Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en juiste handvaten om je doelen te bereiken.
Pluspunten
Persoonlijke ontwikkeling, Bedrijfscultuur
4 november 2020
Verkoper (huidige medewerker) - Zuid-Holland
Erg leuke werkomgeving, voornamelijk gezellige collega's die veel kennis van zaken hebben en écht klanten goed willen helpen, ook in drukte of wanneer dit niet altijd mogelijk is (onderbezetting personeel).De managers zijn een aanfluiting (hoor ik van meerdere collega's/filialen). Ouderwetse management stijl (van bovenaf), geen bevordering van "groepsgevoel". Er lopen goede werknemers rond met veel kennis, ervaring en specialistische know-how, maar deze worden onderbetaald met minimumloon, ook in deze tijden. Één ding om mensen slecht te betalen, de ander om teveel van ze te vragen. Bever krijgt zo langzamerhand een slechte reputatie wat betreft omgang met personeel (dit valt op bij klanten), hier komen ze ook niet snel vanaf. De mensen die bij Bever werken zijn allen ambassadeur, maar dit gaat richting het negatieve!DUS: doe jezelf een groot plezier en kom hier niet werken!
Pluspunten
korting op kleding aankopen
Minpunten
Flexibiliteit wordt teveel van de (onderbetaalde) werknemer gevraagd, er komt niets van de werkgever. Het draait alleen maar om geld.
24 oktober 2020
Verkoper (huidige medewerker) - Utrecht, Houten
Ga niet voor dit bedrijf werken. Dat is het beste advies dat ik je kan geven.Er wordt verwacht dat je niet-realistische targets haalt met te weinig personeel. Dat zorgt voor hoge druk en stress. Jij moet flexibel zijn in je beschikbaarheid en in weekenden werken, maar krijgt er geen greintje dankbaarheid of flexibiliteit voor terug. De communicatie met teamleads is moeizaam, afspraken die je maakt worden vergeten en plaats van schuld te bekennen of excuses te maken, schuiven ze het af op jou. De meeste teamleads hebben geen flauw benul van dingen die gaande zijn en hebben duidelijk amper kaas gegeten van management. Dit ales tegen minimum loon is het gewoon echt niet waard. Ja, veel collega's zijn leuke mensen en de producten zijn mooi, maar elders vind je ook fijne collega's en dezelfde kwaliteit producten voor veel minder geld. Het is dat ik niet de energie en tijd heb om de komende weken ergens anders te solliciteren, anders was ik al weg geweest.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Uitbuiting personeel, harde cijfers boven welzijn
  1. onrealistische targets en angstcultuur