Belastingdienst

Belastingdienst Reviews

169 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 171 reviews

Beltel

Voorheen super tevreden: fijne sfeer, redelijk salaris, je werd overal bij betrokken(openheid). Helaas lijkt de sfeer te veranderen, en lijkt het nu meer op een typisch (commercieel) callcenter. Supervisors die komen en gaan. Weinig samenhorigheid.Daarnaast wordt ervaring niet echt beloond, wel wordt er veel gestoken in het werven van nieuwe medewerkers; waardoor kwantiteit belangrijker lijkt dan kwaliteit.

Mede leuke informanten

Groot werkdruk en ze halen je binnen met mooie praatjes en gezelligheid. Maar eenmaal op de vloer is het kil en de telefoon staat gloeiend.Veel ellende en de burgers die je aan de lijn krijgt zijn meestal emotioneel en boos. Je krijgt alle verwijten over je geen gegooid. Ik zou hier niet werken als je dat mentaal niet aankan want dit is niet goed voor je welzijn als je het mee naar huis neemt. Ik vind het niet gek dat er een tekort is aan werknemers want de mensen die geliefd zijn worden voorgetrokken. Ook met de storingen zijn ze onduidelijk met hun instructies.

Pluspunten

leuke informanten collega's

Minpunten

weinig salaris, weinig coaches, ongelijke behandeling, geroddel, onterecht aannames, geen doorgroei mogelijkheden op dit moment

Informatie over Belastingdienst

Verbeterpunten
  • Algemene tevredenheid
  • Werk dat energie geeft
  • Gevoel van saamhorigheid

Sterk in je schoenen staan

Bij de Belastingdienst moet je knokken voor een betere (hogere) functie, ondanks dat je voldoende ervaring en/of diploma hebt.

Minpunten

Te streng tijdens sollicitatiegesprekken, want het komt over als een politieverhoor.

Uitdagende omgeving met oog voor kwaliteit

Als IV'er sta je voor een grote uitdaging om mee te werken aan de vernieuwing van het landschap. Een deel van de organisatie werkt met oude technologieën, volgens oude standaarden en werkmethoden, maar een steeds groter wordend deel met recente technologie in agile teams. Dus kijk goed waar je terecht komt.

Pluspunten

Thuiswerken, volledige reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden

Minpunten

Te veel visie(s), onvoldoende focus. Het gaat allemaal wat traag. Veel kwaliteit, minder snelheid. Grote stoomboot verandert langzaam van koers.

relax werken met veel eigen inbreng

ik heb heel veel jaren bij de belastingdienst gewerkt en heb nooit 1 dag me verveeld en ging elke dag met plezier naar het werk. ik gkreeg veel kansen om mijzelf te bewijzen boven mijn nivo. kansen heb ik genoeg gekregen

Sterk hiërarchische omgeving

Veel geroddel, leidinggevende slecht benaderbaar met persoonlijke problematiek. Uiteindelijk ben je gewoon een nummertje. Ongeacht dat dat ze dat doen verheiligen. Werkdruk is hoog, je mag nauwelijks praten met elkaar anders vlieg je eruit of je word op je vingers getikt. Als een klein kind!

Geen minuut om op adem te komen

De hele dag vragen over toeslagen beantwoorden in het liefst een gesprek dat niet te lang duurt, tot in de puntjes de dialogen aanvinken is waar het om draait. Als een gesprek afgerond is gaat de telefoon na 30 sec weer over, hopa en daar gaan we weer. Nog nooit meegemaakt dat de telefoon niet roodgloeiend stond. Steekproefgewijs controleren of een gesprek volgens de regels uitgevoerd wordt houdt je scherp, maar kan ook onzeker maken.Wat het werk leuk maakt zijn de collega’s, van coach, teamleider tot mede-informant. Alleen maar lof. Maar voor wat je allemaal moet kunnen en de inzet die er getoond wordt mag het salaris een stuk omhoog!

Goede werksfeer

Goede werkgever en arbeidsvoorwaarden. Helaas zijn er zoveel regels en wetten enz waardoor het werk minder leuk wordt. Alles moet volgens het boekje.

Prettige no-nonsense

Prettige no-nonsense omgeving, iedereen kan zichzelf zijn, geen poespas. Techniek loopt wel wat achter op de markt maar er wordt nu eindelijk naar containers bewogen.

Pluspunten

veel projecten, goede arbeidsvoorwaarden, hybride werken mogelijk, goede studiefaciliteiten

Minpunten

teveel managementlagen, veel politiek, trage besluitvorming, IT zit in Apeldoorn

Vriendjespolitiek

Je bent sterk afhankelijk van de gun factor van degenen boven je.Wie de grootste mond heeft bereikt het meest.Naar kwaliteiten wordt niet gekeken.

Stressbaan en continue data manipuleren

Ik had hele rare collega's en de nieuwe manager al helemaal een *ikel. Denken allemaal dat ze heel wat zijn.

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Alles op vooraf gezette tijden

Nope

Nope stressend! Raad niemand aan die jonger is als 36 jaar!

Pluspunten

Meest slechte werkgever die je kan treffen. Management gedraagt zich als onschendbaar. Als medewerker word je continue angst in geboezemd.

Bedrijf verwacht dat je continue gedraagt als voorbeeldburger, maar zodra je een fout maakt word je direct met de grond gelijk gemaakt. Tijdens mijn carrière zoveel mensen om mij heen gezien die zonder onderzoek of waarheidsvinding werden geschorst. Zelfs soms een jaar lang en als achteraf bleek dat diegene niets fout had gedaan, verwacht dan geen excuses. Nee deze medewerkers wordt het juist moeilijk gemaakt omdat de belastingdienst/douane zich onschendbaar acht en uiteindelijk altijd hun gelijk willen halen. Intern gaat het niet anders dan bijvoorbeeld hoe zij met burgers omgaan.Helaas gelden niet dezelfde regels voor de werkvloer en het management. Daarbij is de organisatie stroef, werkt met verouderde systemen en doet vaak alsof problemen niet bestaan. Als zich dan vervolgens problemen voordoen die het nieuws halen, ligt het eigenlijk nooit aan hen. Althans dat vinden zij. Zijn ook nooit bereid samen te werken met andere overheidsinstanties. Slechtste werkgever ooit!

Pluspunten

Helaas geen. Misschien salaris voor overheidsbegrippen.

Minpunten

Te veel om op te noemen

Heel fijne collega's om mee te werken

Ik ben nooit met tegenzin naar kantoor gegaan.Gewoon solliciteren als je de kans krijgt

Veel beloftes gekregen, naderhand van de 10 deelnemers 9 op een zeer onbeschofte manier afgeserveerd. Zo gaat men uit fatsoen niet met mensen om.

Ik ben bewust dat men niet negatief over een werkgever spreekt maar dit bedrijf is absoluut geen bedrijf om aan te bevelen. Het is ook alweer enkele jaren geleden dat ik op de afdeling BelTel in Heerlen werkte. Inmiddels kan de werksfeer en de manier hoe men met medewerkers omgaat verbeterd zijn.

Pluspunten

Helaas...weinig. Wel werden er meerdere voorzieningen geboden om ergonomisch te kunnen werken.

Minpunten

Werksfeer en de manier van omgaan met medewerkers.

Bureaucratisch, rigide en oude software

Tijdelijk gewerkt bij de Belastingdienst. Het werkcultuur daar is zeer bureaucratisch. Er zijn teveel regels, hoge werkdruk en ze werken met ontzettend oude software. Al deze belemmeringen zorgen ervoor dat je niet meer kunt leren en er amper doorgroeimogelijkheden er zijn. Geen empathie en alleen maar targets halen. Je bent een nummertje daar.

Pluspunten

Minpunten

Bureaucratisch en sterk verouderd.

Prima werkgever voor de laatste periode van je loopbaan

Fijne arbeidsvoorwaarden en een uitstekende werksfeer!

Afgerekend op regels

Terwijl het management zich niet aan de regels houdt word je er als werknemer wel op afgerekend. Je krijgt geen extra kans nadat men zelf in gebreke is gebleven. Tegenspraak word niet geduld. Dan deug je in 1 keer nergens meer voor. Immers wie ben jij wel om kritiek te durven leveren.

Een baan met meer zekerheid zul je niet gauw vinden

Voordat je belastinginspecteur werd kreeg je eerst een uitstekende opleiding. Tijdens de opleiding kreeg je al een behoorlijk salaris.De cultuur van de Belastingdienst moet je liggen. Het is een organisatie waar je je niet erg hoeft waar te maken en waar mensen al vanaf hun veertigste beginnen af te tellen tot hun pensioendatum. Dat doen ze ook in een gevangenis. Niet iets om vrolijk van te worden.Aan de andere kant: wil je parttime werken, heb je een baan die zekerheid biedt nodig, dan is de Belastingdienst beslist een optie.

Pluspunten

Zekerheid

Minpunten

Diezelfde zekerheid drukt de werksfeer. Je wordt al gauw een streber of een uitslover gevonden.

Bezwaarmedewerker

Als uitzendkracht bezwaarmedewerker hobbel je jaren lang van half jaar contract naar half jaar contract zonder enige vooruitzicht op doorstroming naar een vast dientverband. De leidinggevende vertonen volkomen desinteresse en zijn totaal onbekwaam als leidinggevende en zorgen voor een angstculuur.

Pluspunten

Minpunten

Angstcultuur

Niet leuk,.veel concurenten

Wordt alles beloofd,maar uiteindelijk kan je weggaan naar 18 maanden,anders moeten ze je een contract met uren geven.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Belastingdienst. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Belastingdienst met

• Belastingdienst