Belastingdienst

Belastingdienst Reviews

155 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 156 reviews

Prima werkgever voor de laatste periode van je loopbaan

Fijne arbeidsvoorwaarden en een uitstekende werksfeer!

Veel beloftes gekregen, naderhand van de 10 deelnemers 9 op een zeer onbeschofte manier afgeserveerd. Zo gaat men uit fatsoen niet met mensen om.

Ik ben bewust dat men niet negatief over een werkgever spreekt maar dit bedrijf is absoluut geen bedrijf om aan te bevelen. Het is ook alweer enkele jaren geleden dat ik op de afdeling BelTel in Heerlen werkte. Inmiddels kan de werksfeer en de manier hoe men met medewerkers omgaat verbeterd zijn.

Pluspunten

Helaas...weinig. Wel werden er meerdere voorzieningen geboden om ergonomisch te kunnen werken.

Minpunten

Werksfeer en de manier van omgaan met medewerkers.

Bureaucratisch, rigide en oude software

Tijdelijk gewerkt bij de Belastingdienst. Het werkcultuur daar is zeer bureaucratisch. Er zijn teveel regels, hoge werkdruk en ze werken met ontzettend oude software. Al deze belemmeringen zorgen ervoor dat je niet meer kunt leren en er amper doorgroeimogelijkheden er zijn. Geen empathie en alleen maar targets halen. Je bent een nummertje daar.

Pluspunten

Minpunten

Bureaucratisch en sterk verouderd.

Afgerekend op regels

Terwijl het management zich niet aan de regels houdt word je er als werknemer wel op afgerekend. Je krijgt geen extra kans nadat men zelf in gebreke is gebleven. Tegenspraak word niet geduld. Dan deug je in 1 keer nergens meer voor. Immers wie ben jij wel om kritiek te durven leveren.

Een baan met meer zekerheid zul je niet gauw vinden

Voordat je belastinginspecteur werd kreeg je eerst een uitstekende opleiding. Tijdens de opleiding kreeg je al een behoorlijk salaris.De cultuur van de Belastingdienst moet je liggen. Het is een organisatie waar je je niet erg hoeft waar te maken en waar mensen al vanaf hun veertigste beginnen af te tellen tot hun pensioendatum. Dat doen ze ook in een gevangenis. Niet iets om vrolijk van te worden.Aan de andere kant: wil je parttime werken, heb je een baan die zekerheid biedt nodig, dan is de Belastingdienst beslist een optie.

Pluspunten

Zekerheid

Minpunten

Diezelfde zekerheid drukt de werksfeer. Je wordt al gauw een streber of een uitslover gevonden.

Bezwaarmedewerker

Als uitzendkracht bezwaarmedewerker hobbel je jaren lang van half jaar contract naar half jaar contract zonder enige vooruitzicht op doorstroming naar een vast dientverband. De leidinggevende vertonen volkomen desinteresse en zijn totaal onbekwaam als leidinggevende en zorgen voor een angstculuur.

Pluspunten

Minpunten

Angstcultuur

Niet leuk,.veel concurenten

Wordt alles beloofd,maar uiteindelijk kan je weggaan naar 18 maanden,anders moeten ze je een contract met uren geven.

Er werken te veel oude blanke mannen, die allemaal wachten op Hun pensioen Het is Tijd voor diversiteit en jonge mensen

Pluspunten

Goede voorwaarde

Minpunten

Slechte management

Prima bedrijf

Ik heb er een goede ervaring bij. Ik heb er drie maanden met veel plezier gewerkt

Pluspunten

Goede ondersteuning

Minpunten

De manager was een beetje een vreemde eend in de bijt

Je bent een nummertje

Nieuwe info wordt niet duidelijk gedeeld, moet je ergens op de interne site zoeken. Zowel klanten als medewerkers zijn gewoon een nummertje. Telefoon zsm afhandelen zodat je de volgende kunt helpen. Ze willen niet dat je alles goed voor een klant uitzoekt, want tijd is geld. 2x 10 minuten pauze en dan lunchpauze van 30 minuten. Maar zelf gaan leidinggevenden tig keer in het uur roken.

Fijn, gezellig team

Fijne opleiding vooraf en goede begeleiding tijdens de trainingsweken

Nooit meer.....

20 jaar was genoeg en blij dat ik er zelf "uitgesprongen" ben. Sinds de omslag/reorganisatie in 1990 is "de dienst" als een baksteen naar beneden gedonderd. Tot op de dag van vandaag heeft de politiek dit monster nog steeds niet onder controle.#Toeslagenaffaire Macht, macht en nog eens macht. Soms vraagt iemand wel eens "anders ga je toch bij de Belastingdienst solliciteren?" En dan krijg ik spontaan een hoestbui.

Pluspunten

lieve collega's

Minpunten

GEEN INSPRAAK

Goed voor een opstapje.

De opleidingen/materie zijn interessant en worden wel goed uitgelegd. Het bellen in verschillende talen in combinatie met het aantal skills de flexibele onregelmatige werkuren zorgt er voor dat er wel wat verloop kan ontstaan. Echter als dit je eerste job is, ligt het anders. Maar het salaris mag hoger liggen zoals tussen de €14 en €16 bruto. Veel succes voor de toekomstige werknemers .

Pluspunten

Koffie & Leuke collega's

Minpunten

Verwachtingspatroon (veel verwachten voor "weinig" geld)

Gezellige werkomgeving

leuke werkomgeving sfeer altijd gezellig gezellig collegas

Gezellige, behulpzame en leerrijke werkomgeving

Het werk was elke dag hetzelfde. Verzoeken en NAW gegevens controleren, wijzigen, aanvullen en invoeren. Ik heb geleerd om met verschillende programma's om te gaan. Het management was erg betrokken en er werd ons verschillende keren gevraagd hoe het ons beviel en of er vragen waren De collega's waren zeer behulpzaam en vriendelijk. Daar wij via het uitzendbureau in dienst waren, hadden we, in het begin, geen vaste werkplek. We moesten wachten en konden pas een werkplek zoeken als de vaste medewerkers binnen waren. Dit is naderhand opgelost en kregen we een werkplek in een ander gebouw. Het leukste van de baan was de omgang met de collega's en de duidelijke uitleg van de werkzaamheden

Stress gevoelig.

Veel te veel veeleisend in je inwerkperiode. Collega's die je maar laten aanrommelen en werkinstructies niet op orde. Veel houtje touwtje werkzaamheden. Veel werkdruk en geen tijd voor pauze.

Productieve en prettige werkomgeving

Mooie werkplek en tijd gehad..jammer van de open grenzen anders had ik er nu nog gewerkt

productief en welwillend

een organisatie die in het middenpunt van de samenleving staat, hierdoor heerst er veel kritiek op de werking ervan maar het zijn prima mensen in de omgang.

Zware onderbezetting en slechte sfeer

Ik heb goede tijden gekend bij de BelastingTelefoon, maar ook slechte. Ik vind de sfeer erg slecht en ik wil niet meer werken voor de Belastingdienst. Het huidige werk wat ik doe is 10 maal leuker.

Stressvolle baan, cijfer gericht

Op de werkvloer leuke sfeer tussen collega's, ruimte voor persoonlijke gesprekken met supervisor. Je moet voldoen aan bepaalde cijfers per dag/ gesprek e.d. zeer stressvol, weinig ruimte voor tussentijds contact met collega's door werkdruk.

samen werking collega's

- collega;s schieten je te hulp - coaching aanwezig

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Belastingdienst. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.7

3.8