Belastingdienst

Belastingdienst Reviews

164 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 165 reviews

Sterk hiërarchische omgeving

Veel geroddel, leidinggevende slecht benaderbaar met persoonlijke problematiek. Uiteindelijk ben je gewoon een nummertje. Ongeacht dat dat ze dat doen verheiligen. Werkdruk is hoog, je mag nauwelijks praten met elkaar anders vlieg je eruit of je word op je vingers getikt. Als een klein kind!

Geen minuut om op adem te komen

De hele dag vragen over toeslagen beantwoorden in het liefst een gesprek dat niet te lang duurt, tot in de puntjes de dialogen aanvinken is waar het om draait. Als een gesprek afgerond is gaat de telefoon na 30 sec weer over, hopa en daar gaan we weer. Nog nooit meegemaakt dat de telefoon niet roodgloeiend stond. Steekproefgewijs controleren of een gesprek volgens de regels uitgevoerd wordt houdt je scherp, maar kan ook onzeker maken.Wat het werk leuk maakt zijn de collega’s, van coach, teamleider tot mede-informant. Alleen maar lof. Maar voor wat je allemaal moet kunnen en de inzet die er getoond wordt mag het salaris een stuk omhoog!

Goede werksfeer

Goede werkgever en arbeidsvoorwaarden. Helaas zijn er zoveel regels en wetten enz waardoor het werk minder leuk wordt. Alles moet volgens het boekje.

Prettige no-nonsense

Prettige no-nonsense omgeving, iedereen kan zichzelf zijn, geen poespas. Techniek loopt wel wat achter op de markt maar er wordt nu eindelijk naar containers bewogen.

Pluspunten

veel projecten, goede arbeidsvoorwaarden, hybride werken mogelijk, goede studiefaciliteiten

Minpunten

teveel managementlagen, veel politiek, trage besluitvorming, IT zit in Apeldoorn

Vriendjespolitiek

Je bent sterk afhankelijk van de gun factor van degenen boven je.Wie de grootste mond heeft bereikt het meest.Naar kwaliteiten wordt niet gekeken.

Stressbaan en continue data manipuleren

Ik had hele rare collega's en de nieuwe manager al helemaal een *ikel. Denken allemaal dat ze heel wat zijn.

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Alles op vooraf gezette tijden

Nope

Nope stressend! Raad niemand aan die jonger is als 36 jaar!

Pluspunten

Meest slechte werkgever die je kan treffen. Management gedraagt zich als onschendbaar. Als medewerker word je continue angst in geboezemd.

Bedrijf verwacht dat je continue gedraagt als voorbeeldburger, maar zodra je een fout maakt word je direct met de grond gelijk gemaakt. Tijdens mijn carrière zoveel mensen om mij heen gezien die zonder onderzoek of waarheidsvinding werden geschorst. Zelfs soms een jaar lang en als achteraf bleek dat diegene niets fout had gedaan, verwacht dan geen excuses. Nee deze medewerkers wordt het juist moeilijk gemaakt omdat de belastingdienst/douane zich onschendbaar acht en uiteindelijk altijd hun gelijk willen halen. Intern gaat het niet anders dan bijvoorbeeld hoe zij met burgers omgaan.Helaas gelden niet dezelfde regels voor de werkvloer en het management. Daarbij is de organisatie stroef, werkt met verouderde systemen en doet vaak alsof problemen niet bestaan. Als zich dan vervolgens problemen voordoen die het nieuws halen, ligt het eigenlijk nooit aan hen. Althans dat vinden zij. Zijn ook nooit bereid samen te werken met andere overheidsinstanties. Slechtste werkgever ooit!

Pluspunten

Helaas geen. Misschien salaris voor overheidsbegrippen.

Minpunten

Te veel om op te noemen

Heel fijne collega's om mee te werken

Ik ben nooit met tegenzin naar kantoor gegaan.Gewoon solliciteren als je de kans krijgt

Veel beloftes gekregen, naderhand van de 10 deelnemers 9 op een zeer onbeschofte manier afgeserveerd. Zo gaat men uit fatsoen niet met mensen om.

Ik ben bewust dat men niet negatief over een werkgever spreekt maar dit bedrijf is absoluut geen bedrijf om aan te bevelen. Het is ook alweer enkele jaren geleden dat ik op de afdeling BelTel in Heerlen werkte. Inmiddels kan de werksfeer en de manier hoe men met medewerkers omgaat verbeterd zijn.

Pluspunten

Helaas...weinig. Wel werden er meerdere voorzieningen geboden om ergonomisch te kunnen werken.

Minpunten

Werksfeer en de manier van omgaan met medewerkers.

Bureaucratisch, rigide en oude software

Tijdelijk gewerkt bij de Belastingdienst. Het werkcultuur daar is zeer bureaucratisch. Er zijn teveel regels, hoge werkdruk en ze werken met ontzettend oude software. Al deze belemmeringen zorgen ervoor dat je niet meer kunt leren en er amper doorgroeimogelijkheden er zijn. Geen empathie en alleen maar targets halen. Je bent een nummertje daar.

Pluspunten

Minpunten

Bureaucratisch en sterk verouderd.

Prima werkgever voor de laatste periode van je loopbaan

Fijne arbeidsvoorwaarden en een uitstekende werksfeer!

Afgerekend op regels

Terwijl het management zich niet aan de regels houdt word je er als werknemer wel op afgerekend. Je krijgt geen extra kans nadat men zelf in gebreke is gebleven. Tegenspraak word niet geduld. Dan deug je in 1 keer nergens meer voor. Immers wie ben jij wel om kritiek te durven leveren.

Een baan met meer zekerheid zul je niet gauw vinden

Voordat je belastinginspecteur werd kreeg je eerst een uitstekende opleiding. Tijdens de opleiding kreeg je al een behoorlijk salaris.De cultuur van de Belastingdienst moet je liggen. Het is een organisatie waar je je niet erg hoeft waar te maken en waar mensen al vanaf hun veertigste beginnen af te tellen tot hun pensioendatum. Dat doen ze ook in een gevangenis. Niet iets om vrolijk van te worden.Aan de andere kant: wil je parttime werken, heb je een baan die zekerheid biedt nodig, dan is de Belastingdienst beslist een optie.

Pluspunten

Zekerheid

Minpunten

Diezelfde zekerheid drukt de werksfeer. Je wordt al gauw een streber of een uitslover gevonden.

Bezwaarmedewerker

Als uitzendkracht bezwaarmedewerker hobbel je jaren lang van half jaar contract naar half jaar contract zonder enige vooruitzicht op doorstroming naar een vast dientverband. De leidinggevende vertonen volkomen desinteresse en zijn totaal onbekwaam als leidinggevende en zorgen voor een angstculuur.

Pluspunten

Minpunten

Angstcultuur

Niet leuk,.veel concurenten

Wordt alles beloofd,maar uiteindelijk kan je weggaan naar 18 maanden,anders moeten ze je een contract met uren geven.

Er werken te veel oude blanke mannen, die allemaal wachten op Hun pensioen Het is Tijd voor diversiteit en jonge mensen

Pluspunten

Goede voorwaarde

Minpunten

Slechte management

Prima bedrijf

Ik heb er een goede ervaring bij. Ik heb er drie maanden met veel plezier gewerkt

Pluspunten

Goede ondersteuning

Minpunten

De manager was een beetje een vreemde eend in de bijt

Je bent een nummertje

Nieuwe info wordt niet duidelijk gedeeld, moet je ergens op de interne site zoeken. Zowel klanten als medewerkers zijn gewoon een nummertje. Telefoon zsm afhandelen zodat je de volgende kunt helpen. Ze willen niet dat je alles goed voor een klant uitzoekt, want tijd is geld. 2x 10 minuten pauze en dan lunchpauze van 30 minuten. Maar zelf gaan leidinggevenden tig keer in het uur roken.

Fijn, gezellig team

Fijne opleiding vooraf en goede begeleiding tijdens de trainingsweken

Nooit meer.....

20 jaar was genoeg en blij dat ik er zelf "uitgesprongen" ben. Sinds de omslag/reorganisatie in 1990 is "de dienst" als een baksteen naar beneden gedonderd. Tot op de dag van vandaag heeft de politiek dit monster nog steeds niet onder controle.#Toeslagenaffaire Macht, macht en nog eens macht. Soms vraagt iemand wel eens "anders ga je toch bij de Belastingdienst solliciteren?" En dan krijg ik spontaan een hoestbui.

Pluspunten

lieve collega's

Minpunten

GEEN INSPRAAK

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Belastingdienst. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Belastingdienst met

• Belastingdienst