Bastion Hotels

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Bastion Hotels

Wissen
3,2Salaris en arbeidsvoorwaarden

147 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 287 reviews

Word mooier gemaakt dan het daadwerkelijk is

De functie omschrijving word veel mooier gemaakt dan wat je uiteindelijk op de werkvloer moet kunnen en doen. Logisch dat er personeel tekort is, vooral in deze barre tijd, maar van je werknemers verwachten dat ze het hele hotel wel even draaiende houden in hun eentje dat gaat natuurlijk niet. Van hoofdkantoor hoef je niet veel te verwachten, behalve de dingen die niet goed gaan. Er wordt verwacht dat je invalt op andere locaties ongeacht of je een auto tot beschikking hebt en hoever het is. Standaard word er een uur pauze van je uren ingehouden en 20,00 euro per maand voor personeels eten terwijl er geen tijd is om pauze te houden en niet genoeg keuze is voor een normale maaltijd.

Pluspunten

Leerzaam

Minpunten

zie bovenstaande

Goed verdiende baan maar weinig uren

Goed verdiende baan en gezellige werksfeer. Jammer dat je als housekeeping afhankelijk bent van de drukte en dus tijdens rustige periode op oproepbasis zit

Pluspunten

Goed betaald

Minpunten

Oproebasis

Hoge werkdruk, laag salaris, hoofdkantoor heeft schijt

Positief: - Mooie startersfunctie - Goede doorgroeimogelijkheden - Aanbod voor het volgen van extra scholing Negatief: - Personeel te kort en dat wordt steeds erger. Oorzaak: Hoofdkantoor heeft schijt aan alles en luisterd niet naar wat de managers op locatie aangeven. Lokaal personeel krijgt geen contract met uren garantie (zelfs niet als je er al jaren werkt). Vanuit hoofdkantoor geen enkele waardering voor het LP. Gevolg: Personeel stapt over naar een werkgever die wel uren garanties wilt bieden. Werkdruk neemt elke week toe, doordat er steeds meer personeel vertrekt. - Lange werkdagen. Standaard werkdag is 9,5 uur waarvan 1 uur pauze. Pauze kan je alleen nooit nemen, omdat niemand je over kan nemen en er daarom geen tijd voor is. Echter wordt het wel berekend in je salaris. - Gemiddeld val je 2x per week in op een andere locatie. Vaak moet je +/- een uur heen en terug reizen. Hiermee kom je uit op een werkdag van 11,5 uur, mits je niet over hoeft te werken. - Hoge werkdruk. Je standaard takenlijst per dag is al aardig veel, maar moet net kunnen zolang je personeel rond hebt lopen. Heb je geen personeel of te weinig, dien je die taken er ook bij te pakken. Hierdoor komt het geregeld voor dat je jezelf in 4en moet splitsen, zodat je de receptie, bar, het restaurant en de keuken allemaal in je eentje draaiende houdt. - Veel te weinig loon voor de hoge werkdruk en lange dagen die je maakt. - Geen enkele binding als team, niet toegestaan een drankje na je dienst te nemen. - Veiligheid staat laag op de lijst van het hoofdkantoor. Meermaals gehoord dat werknemers zich niet -

Prima werkomgeving om heel veel te leren!

Erg mooie werkomgeving om veel te leren over het vak zelf. Werk is altijd heel afwisselend en veelzijdig.

Pluspunten

Lekkere koffie

Minpunten

Lange dagen

Vreselijk bedrijf

Salaris is matig, je kan er niet van leven in iedergeval. Hier sta je ook altijd in je eigen tijd te werken, dus als je voor niks wilt werken zou ik hier aankloppen. Behandelt het personeel alsof het robots zijn, werkdruk is hoog. En dan spreken we niet nog niet over collegiaal zijn, want dat is niet te vinden. Je bent hier maar een nummertje en hebben ze niks aan je, halen ze je zonder enige communicatie van het rooster af en durven zich niet te verantwoorden.

Pluspunten

Te combineren met school/kinderen

Minpunten

Weinig tot geen communicatie tenzij het hen uitkomt, komen afspraken niet na. Hoge werkdruk, weinig tijd.

Hard werken, totaal geen waardering.

Ik heb veel geleerd in de functie assistent hotelmanager, maar dat is ook wel het enige positieve. Je kan doorgroeien, maar onder aan de streep doe je als (plaatsvervangend) hotelmanager bijna hetzelfde als een assistent hotel manager, maar dan heb je een nog een hogere werkdruk. Je bent “manager” maar eigenlijk heb je helemaal niks te zeggen, ook niet als hotelmanager. Alle hotels zijn hetzelfde en worden precies volgens dezelfde richtlijnen vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Je moet er dus voor zorgen dat hun regeltjes goed worden nageleefd. Het hoofdkantoor bepaald dus echt alles. Je bent een nummertje, een goede werk-privé balans kennen ze niet, hele lange dagen (standaard 9, 9,5 uur of langer), ontzettend veel overuren die je niet kan opnemen, veel op andere locaties ingeroosterd (last minute wijzigingen, als een soort poppetje wordt je telkens verplaatst), ook heb je een contract waar je een jaar aan vast zit, er is weinig personeel, het hoofdkantoor is altijd negatief, er is amper onderhoud aan de hotels, amper pauzes, veel personeel is ontevreden. Personeel met een 0-uren contract mag komen opdraven als het druk is. Als het ook maar iets rustiger is worden ze afgebeld, waardoor parttimers wel naar de buren gaan. Kortom een permanent personeelstekort, omdat het totaal niet aantrekkelijk is om (parttime) bij deze werkgever te werken. Lang verhaal kort, kies een andere hotelketen!

Niet doen!!!

In eerste instantie lijkt het een leuke baan. Bij het sollicitatiegesprek word alles mooier voorgespiegeld dan dat het in werkelijkheid is. Ze bieden je een goed salaris maar als je de aantal uren ertegenover zet, valt het reuze mee. Verschrikkelijke tijden, geen pauze, weekenden achter elkaar werken, telkens op andere locaties werken, onveilig gevoel en stressvol. Een hotel runnen in je eentje met meer dan 100 kamers kan gewoon niet. Vreselijke baan, ik zou het niet doen hoe mooi het ook lijkt!

Pluspunten

Omgaan met gasten

Minpunten

Alles is vreselijk

tijdelijk werk ze gebruiken je hier

Beste lezer, sterk af te raden om hier te gaan werken ze gebruiken je voor een korte periode en ontslaan je erna weer, dit doen ze nadat je veel tijd en energie hebt gestoken in een cursus bij hun op locatie, in het midden van het land. Na een klein weer woord word je per direct ontslagen, tijd om pauze te nemen heb je dus niet en dit word wel van je salaris ingehouden. Kort om ze gebruiken je tijdelijk en ontslaan je hierna weer zonder enige geldige reden op te geven, verwacht daarna ook zeker niet dat je al je uren netjes uitbetaald krijgt want dat is dus niet het geval. Mocht je dus op zoek zijn naar een baan voor langere tijd dan kan je beter ergens anders solliciteren. Er waren ook geen werknemers aanwezig die langer als drie maanden in dienst waren, alleen op de managers en het hoofdkantoor na. Na mijn zeggen zegt dit al genoeg over de verwachtingen van de werknemer, de spanning onderling is dan ook duidelijk te merken.

Pluspunten

bonus

Minpunten

geen pauze

te hoge werkdruk

Na een jaar hier te hebben gewerkt ben ik er achter gekomen dat Bastion een slechte werkgever is. Vanuit hoofdkantoor verwachten ze te veel van je en het is nooit goed. De mooie reviews die je hier tussen ziet staan moeten beginnende managers in hun eerste maand op indeed plaatsen zodat de slechte reviews niet zo opvallen. Je staat heel vaak alleen een hotel te runnen terwijl dat praktisch gewoon onmogelijk is! Ik heb spijt dat ik zelf niet eerst na de reviews van bastion heb gekeken voordat ik de baan nam.

Pluspunten

leuke collega's in het hotel zelf

Minpunten

heel het denkwijze van Bastion

Doe het niet!!

Assistent Hotel Manager klinkt leuk, maar doe het niet! Verschrikkelijke bedrijfscultuur, ze geven niks om hun personeel. Continue op andere plekken invallen. Je staat veel tijd als enige medewerker alleen in het hotel waardoor het tot onveilige situaties kan leiden (en ja dit gebeurd ook zeker). Verder word je gewoon uitgebuit en krijg je slecht betaald. Je zit vast aan een jaarcontract die je niet kan opzeggen zonder boete. Dus nogmaal DOE HET NIET.

Minpunten

Alles

Mijn ervaring

Je leest veel over werken bij Bastion, zowel negatieve als positieve punten. Ik heb beide kanten ervaren. De positieve kanten zijn: - het hoge salaris - doorgroeimogelijkheden - contact met gasten Negatieve kanten: - geen positieve feedback je hoort alleen de fouten - geen begrip vanuit hoofdkantoor - er word aan leeftijdsdiscriminatie gedaan bij o uren contracten - er word verwacht dat je continu bereikbaar bent - overplaatsingen zonder eigen inbreng Tijdens mijn tijd bij dit bedrijf heb ik tijden met veel plezier gewerkt dit kwam echter door de collega's en de gasten. Je word gepusht om vaak bereikbaar te zijn en als je dan aangeeft het is teveel dan word er gedacht je kan de functie niet aan. Bij een opening op andere afdelingen worden er geen gesprekken gehouden maar word degene die ze het leukst vinden de functie gegeven. Dit helaas meerdere keren zien gebeuren. Na enige tijd ben ik ziek geworden en dan word je een te dure kracht dus word er aan alle kanten gekort en gepusht om weer aan de slag te gaan ondanks dat het advies van een arbo arts anders luid. Daarbij houd dit bedrijf zich niet aan de regels betreft ziek zijn. Zo is er nooit een plan van aanpak gemaakt en zullen ze er alles aandoen om je voor 42 weken zien zijn (hierna komt het UWV om de hoek) of uit dienst of beter te melden. Nadat ik mijn ontslag had ingediend moest ik 3 maanden wachten tot al mijn geld was gestort. Ik ken redelijk wat mensen die voor dit bedrijf gewerkt hebben en niemand is positief.

Pluspunten

Zie hierboven

Minpunten

Zie hierboven

Goed geregeld en top doorgroeimogelijkheden

Sollicitatie process ging soepel en vloeiend, tijdens indiensttreding krijg je eerst een hele maand training op locatie en hoofdkantoor om alle in en outs te begrijpen van het bedrijf. Communicatie is goed geregeld, arbeidsvoorwaarden zijn ook heel goed en interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Collega's door heel het land en werktijden zijn vroeg maar vroeg klaar en laat en laat klaar, maar in goed balans.

Pluspunten

Communicatie, collega's, trainingsmaand, arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Onregelmatige werkdagen

Ziek beleid

Je word niet op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen in het bedrijf.Als het hun niet uitkomt word je weggegooid zonder overlegslechte communicatie tussen management en werknemer

Pluspunten

leuke collega's

Minpunten

slechte communicatie

Goede vooral zakelijke werkomgeving

Het is een prima hotel om te werken ik heb er nooit problemen ondervonden je krijgt 20minuten voor een kamer op te ruimen dat is makkelijk te doen want niet iedere kamer heeft 20minuten nodig dus dat compenseer je weer het is wel jammer dat je 3uur moet werken om betaald te krijgen Verder is er een goede werksfeer en denkt bastion mee in tijden van nood Persoonlijke ben ik zeer tevreden bij dit hotel

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheid

Minpunten

Minimaal 3uur werk voor uitbetaling

Verschikkelijk om te werken

Ik raad dit bedrijf absoluut niet aan om te werken/stage te lopen. De managers voelden zich overduidelijk beter dan de andere werknemers. Zelf deden ze erg weinig qua taken en gingen vervolgens lekker vroeg naar huis. Dit was natuurlijk niet zo voor de andere werknemers. Ik moest veel overwerken en kreeg er weinig voor terug. Het team was erg negatief niet alleen over elkaar maar ook tegenover de gasten. Ook neemt dit bedrijf veel stagiares aan om goedkoop alle taken te laten uitvoeren. De meeste managers binnen dit bedrijf hebben weinig ervaring in de toerismebranche en zijn niet in staat stagiares het nodige te leren. Als je als werknemer al niet goed behandeld word in dit bedrijf moet je hier zeker niet stage gaan lopen! Ze buitte stagiares alleen maar uit. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan bij dit bedrijf. Alles verliep stroef in de tijd dat ik daar werkte. Ook ontving ik mijn laatste salaris niet zoals het moest gebeuren en moest ik 2 maanden lang blijven bellen en mailen om mijn volledige salaris te ontangen. Ik ontving namelijk eerst maar zo'n 30% van wat ik moest ontvangen.

Vreselijk, no go

Verschrikkelijke ervaring gehad. Mij toen de tijd ziek gemeld vanwege een blessure dat kwam door een burn-out. Er was totaal geen begrip en mijn salaris werd zelfs drie maanden niet betaald zelfs toen de bedrijfsarts mij thuis hield. Ik moest contact opnemen met een mensonterende dame die werkzaam is bij personeelszaken, zoniet zou mijn salaris niet betaald worden. Advocaat ingeschakeld en nog steeds geen gehoor. Pas na een re-integratie project van de bedrijfsarts mijn geld ontvangen. Daarnaast is het zoveel werken voor zo weinig geld, echt verschrikkelijk. Ik zou mijn dooie hond nog niet eens hier laten solliciteren.

Pluspunten

Minpunten

Lange werkdagen voor weinig geld, fabriekscultuur

Gezellige werkomgeving en collega's

Superleuke trainingsmaand achter de rug!Kan niet wachten om meer te leren en Bastion goed te leren kennen.

Pluspunten

Fijne diensten, leuke collega's

Minpunten

Soms hectische dagen met weinig personeel.

Bastion hotels is een leuk bedrijf waarbij je veel kunt leren. Vooral omdat het all round functies heeft waarbij je alles doet van het hotel.

Je leert veel bij bastion in de praktijk vooral omdat je vanalles doet. Je werkt in een team en daardoor help je elkaar en dit is fijn om verder te komen. Verder kan je veel zelfstandige dingen doen en doorgroeien als je dit leuk lijkt en ze de mensen daarvoor nodig hebben.

Pluspunten

Gezellig team en leuke gasten die langs komen.

Minpunten

Vroege en late diensten door elkaar.

Veel verschillende werkzaamheden en een hele gezellige werksfeer!

Ik loop stage bij Bastion Hotels, ik heb super leuke collega's waarmee je veel kunt lachen. Elke dag maak je wel weer iets anders mee en dat vind ik zelf super leuk aan deze baan, geen ene dag is hetzelfde! Mijn werkdagen als stagiaire bestaan uit 8.5 uur per dag, 40 uur in de week. Het leuke aan deze stage vind ik dat ik van alles en nog wat kan doen. Zo sta ik het meeste achter de receptie maar doe ik ook andere dingen zoals: helpen bij het ontbijt, helpen achter de bar, helpen in de bediening maar ook kamers checken. Dus zoals je leest heel veel afwisseling;)

Pluspunten

Leuke collega's, leuke sfeer.

Minpunten

Soms zijn er lastige gasten.

Doe het niet

Kan dit bedrijf absoluut niet aanraden. Je moet constant op verschillende locaties invallen, je hebt geen keuze of je dit wel of niet wil en vaak hoor je dit op de dag zelf. En waar je dan ook nog in je eigen tijd naartoe moet reizen. Je moet zelf zeuren om een overnachting en het is een wonder als je die uberhaupt al krijgt. De reden dat ze zulke goede bedrijfsreviews hebben is omdat ze een beloning gaven als je een 5sterren bedrijfsreview schrijft. Daarbij komt als je eenmaal uit dienst bent doen ze echt helemaal niks meer voor je. Krijg zelfs nog geld van ze maar ze negeren al mijn contactpogingen.

Matig

Werkte in de keuken maar moest altijd mijn eigen me eten meenemen mocht niks zelf maken voor mezelf nooit zelfs als hoofd van de keuken niet.

Pluspunten

Niks was gratis moest zelf eten mee nemen.

Minpunten

Hele lange

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bastion Hotels. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Bastion Hotels
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden