Bastion Hotels

Reviews voor Hotel Manager (m/v) bij Bastion Hotels

Hotel Manager (m/v)43 reviews

43 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 287 reviews

Goeie doorgroeimogelijkheden

In de eerste maand leer je zelfstandig te staan, daarna kan je dit in de praktijk toepassen op eigen locatie of inval locatie. Mocht er iets zijn kan je altijd iemand van de andere hotels of je hotel / regio manager bereiken.

Pluspunten

Variatie

Minpunten

Lange dagen

Hoge werkdruk, laag salaris, hoofdkantoor heeft schijt

Positief: - Mooie startersfunctie- Goede doorgroeimogelijkheden- Aanbod voor het volgen van extra scholingNegatief:- Personeel te kort en dat wordt steeds erger.Oorzaak: Hoofdkantoor heeft schijt aan alles en luisterd niet naar wat de managers op locatie aangeven. Lokaal personeel krijgt geen contract met uren garantie (zelfs niet als je er al jaren werkt). Vanuit hoofdkantoor geen enkele waardering voor het LP. Gevolg: Personeel stapt over naar een werkgever die wel uren garanties wilt bieden. Werkdruk neemt elke week toe, doordat er steeds meer personeel vertrekt. - Lange werkdagen. Standaard werkdag is 9,5 uur waarvan 1 uur pauze. Pauze kan je alleen nooit nemen, omdat niemand je over kan nemen en er daarom geen tijd voor is. Echter wordt het wel berekend in je salaris. - Gemiddeld val je 2x per week in op een andere locatie. Vaak moet je +/- een uur heen en terug reizen. Hiermee kom je uit op een werkdag van 11,5 uur, mits je niet over hoeft te werken. - Hoge werkdruk. Je standaard takenlijst per dag is al aardig veel, maar moet net kunnen zolang je personeel rond hebt lopen. Heb je geen personeel of te weinig, dien je die taken er ook bij te pakken. Hierdoor komt het geregeld voor dat je jezelf in 4en moet splitsen, zodat je de receptie, bar, het restaurant en de keuken allemaal in je eentje draaiende houdt. - Veel te weinig loon voor de hoge werkdruk en lange dagen die je maakt. - Geen enkele binding als team, niet toegestaan een drankje na je dienst te nemen.- Veiligheid staat laag op de lijst van het hoofdkantoor. Meermaals gehoord dat werknemers zich niet -

Hard werken, totaal geen waardering.

Ik heb veel geleerd in de functie assistent hotelmanager, maar dat is ook wel het enige positieve. Je kan doorgroeien, maar onder aan de streep doe je als (plaatsvervangend) hotelmanager bijna hetzelfde als een assistent hotel manager, maar dan heb je een nog een hogere werkdruk. Je bent “manager” maar eigenlijk heb je helemaal niks te zeggen, ook niet als hotelmanager. Alle hotels zijn hetzelfde en worden precies volgens dezelfde richtlijnen vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Je moet er dus voor zorgen dat hun regeltjes goed worden nageleefd. Het hoofdkantoor bepaald dus echt alles. Je bent een nummertje, een goede werk-privé balans kennen ze niet, hele lange dagen (standaard 9, 9,5 uur of langer), ontzettend veel overuren die je niet kan opnemen, veel op andere locaties ingeroosterd (last minute wijzigingen, als een soort poppetje wordt je telkens verplaatst), ook heb je een contract waar je een jaar aan vast zit, er is weinig personeel, het hoofdkantoor is altijd negatief, er is amper onderhoud aan de hotels, amper pauzes, veel personeel is ontevreden. Personeel met een 0-uren contract mag komen opdraven als het druk is. Als het ook maar iets rustiger is worden ze afgebeld, waardoor parttimers wel naar de buren gaan. Kortom een permanent personeelstekort, omdat het totaal niet aantrekkelijk is om (parttime) bij deze werkgever te werken. Lang verhaal kort, kies een andere hotelketen!

Niet doen!!!

In eerste instantie lijkt het een leuke baan. Bij het sollicitatiegesprek word alles mooier voorgespiegeld dan dat het in werkelijkheid is. Ze bieden je een goed salaris maar als je de aantal uren ertegenover zet, valt het reuze mee. Verschrikkelijke tijden, geen pauze, weekenden achter elkaar werken, telkens op andere locaties werken, onveilig gevoel en stressvol. Een hotel runnen in je eentje met meer dan 100 kamers kan gewoon niet. Vreselijke baan, ik zou het niet doen hoe mooi het ook lijkt!

Pluspunten

Omgaan met gasten

Minpunten

Alles is vreselijk

Doe het niet!!

Assistent Hotel Manager klinkt leuk, maar doe het niet! Verschrikkelijke bedrijfscultuur, ze geven niks om hun personeel. Continue op andere plekken invallen. Je staat veel tijd als enige medewerker alleen in het hotel waardoor het tot onveilige situaties kan leiden (en ja dit gebeurd ook zeker). Verder word je gewoon uitgebuit en krijg je slecht betaald. Je zit vast aan een jaarcontract die je niet kan opzeggen zonder boete. Dus nogmaal DOE HET NIET.

Minpunten

Alles

Word mooier gemaakt dan het daadwerkelijk is

De functie omschrijving word veel mooier gemaakt dan wat je uiteindelijk op de werkvloer moet kunnen en doen. Logisch dat er personeel tekort is, vooral in deze barre tijd, maar van je werknemers verwachten dat ze het hele hotel wel even draaiende houden in hun eentje dat gaat natuurlijk niet.Van hoofdkantoor hoef je niet veel te verwachten, behalve de dingen die niet goed gaan.Er wordt verwacht dat je invalt op andere locaties ongeacht of je een auto tot beschikking hebt en hoever het is. Standaard word er een uur pauze van je uren ingehouden en 20,00 euro per maand voor personeels eten terwijl er geen tijd is om pauze te houden en niet genoeg keuze is voor een normale maaltijd.

Pluspunten

Leerzaam

Minpunten

zie bovenstaande

Productieve gezellige werk omgeving

Super goeie begeleiding en leuke werksfeer je kan altijd bij iemand terecht het is 1 familie

Pluspunten

Goeie opleiding, goeie begeleiding

Goed geregeld en top doorgroeimogelijkheden

Sollicitatie process ging soepel en vloeiend, tijdens indiensttreding krijg je eerst een hele maand training op locatie en hoofdkantoor om alle in en outs te begrijpen van het bedrijf. Communicatie is goed geregeld, arbeidsvoorwaarden zijn ook heel goed en interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Collega's door heel het land en werktijden zijn vroeg maar vroeg klaar en laat en laat klaar, maar in goed balans.

Pluspunten

Communicatie, collega's, trainingsmaand, arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Onregelmatige werkdagen

Leuk hotel, met doorgroeimogelijkheden

Leuk hotel om te werken en een gezellig team! Veel trainingen en goede begeleiding.

Goede trainingsmaand & veel doorgroeimogelijkheden

De eerste maand is er een super goede trainingsmaand om de nieuwe medewerkers zo goed mogelijk te trainen. Heb dit op deze manier nog nergens anders meegemaakt! Ook mijn mentor op locatie helpt me hartstikke goed om binnenkort de dienst alleen te kunnen draaien. Erg blij met haar! Leuke collega’s en een leuke werksfeer helpt echt enorm. De doorgroeimogelijkheden hier bij Bastion spraken mij voornamelijk heel erg aan. Kort om; ik raad het zeker aaaaan!

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden & de collega’s

Minpunten

Lange werkdagen

Vreselijk, no go

Verschrikkelijke ervaring gehad. Mij toen de tijd ziek gemeld vanwege een blessure dat kwam door een burn-out. Er was totaal geen begrip en mijn salaris werd zelfs drie maanden niet betaald zelfs toen de bedrijfsarts mij thuis hield. Ik moest contact opnemen met een mensonterende dame die werkzaam is bij personeelszaken, zoniet zou mijn salaris niet betaald worden. Advocaat ingeschakeld en nog steeds geen gehoor. Pas na een re-integratie project van de bedrijfsarts mijn geld ontvangen. Daarnaast is het zoveel werken voor zo weinig geld, echt verschrikkelijk. Ik zou mijn dooie hond nog niet eens hier laten solliciteren.

Pluspunten

Minpunten

Lange werkdagen voor weinig geld, fabriekscultuur

Gezellige werkomgeving en collega's

Superleuke trainingsmaand achter de rug!Kan niet wachten om meer te leren en Bastion goed te leren kennen.

Pluspunten

Fijne diensten, leuke collega's

Minpunten

Soms hectische dagen met weinig personeel.

Doe het niet

Kan dit bedrijf absoluut niet aanraden. Je moet constant op verschillende locaties invallen, je hebt geen keuze of je dit wel of niet wil en vaak hoor je dit op de dag zelf. En waar je dan ook nog in je eigen tijd naartoe moet reizen. Je moet zelf zeuren om een overnachting en het is een wonder als je die uberhaupt al krijgt. De reden dat ze zulke goede bedrijfsreviews hebben is omdat ze een beloning gaven als je een 5sterren bedrijfsreview schrijft. Daarbij komt als je eenmaal uit dienst bent doen ze echt helemaal niks meer voor je. Krijg zelfs nog geld van ze maar ze negeren al mijn contactpogingen.

Goed bedrijf

Bastion; fijne collega’s, werkdruk ligt soms hoog, maar het is en blijft Horeca werk!

Leuke, gezellige werksfeer!

Bij Bastion krijg je de kans om door te groeien en je flink te ontwikkelen, je leert er elke dag wel iets en geen een dag is het zelfde, daardoor is het nooit saai.

Pluspunten

Collega's.

Veel voor weinig

Het gesprek is een mooimakertje. Uiteindelijk verdien je te weinig voor hetgeen wat je moet doen

Pluspunten

niet

Minpunten

alles

Leuke werkgever met veel doorgroeimogelijkheden

Ben nu een aantal maanden werkzaam als assistent manager. Tot nu toe valt het mij een beetje tegen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd vermeld dat je een enkele keer op andere locaties moest invallen, in de praktijk ben je meer dan de helft van de maand op andere locaties aan het werk. Na 1 maand inwerken/training werd ik gelijk de eerste dag naar een hotel 120km verderop in het land gestuurd, waar ik de hele avond alleen heb gedraaid. Reiskosten krijg je vergoed, maar als je even pech hebt ben je 4 uur per dag aan het reizen om 8 uur te werken, en die tijd krijg je niet vergoed. Helaas komt het ook vaak voor dat je ver weg wordt gestuurd ivm onderbezetting in bepaalde regio's. Ook vind ik het salaris laag voor de verantwoordelijkheid die je draagt. Sommige momenten sta je alleen in een vol hotel met 80+ kamers. Soms zijn de gasten ook niet erg prettig, hier moet je wel sterk voor in je schoenen staan. Leidinggeven doe je niet tot weinig, je stuurt soms de huishouding aan of een of twee bar/restaurant medewerkers, stel je daar niet teveel bij voor. Het team is klein en er is veel verloop onder medewerkers. Het is een mooi bedrijf om te starten als je nog geen of weinig hotel ervaring hebt, maar als ervaren medewerker ga je je al snel vervelen. Doorgroeien is mogelijk mits daar plaats voor is. Maar voor mij is het nu een kwestie van mijn jaar afmaken (zodat ik de trainingskosten niet terug hoef te betalen) en dan opzoek naar een andere baan.

Pluspunten

Veel waardering

Minpunten

Geen vaste locatie

Fijn bedrijf om te werken

Fijne sfeer, genoeg doorgroeimogelijkheden. Goede plek voor starters op de arbeidsmarkt

leerzame omgeving met veel verantwoordelijkheid

Je wordt in 1 maand opgeleid zodat je daarna snel zelfstandig kan functioneren in het hotel. Je werkt samen met veel jonge gezellige collega's. Soms mag je ook invallen op ander locaties zodat je meer ziet dan je eigen standplaats. Het leukste van de baan is de afwisseling. Dan draai je receptie en de volgende keer draai je in het restaurant. je draagt snel best veel verantwoordelijkheid en dat moet je wel aan kunnen..

Pluspunten

Collega's, sfeer en leuke gasten

Minpunten

Het is horeca dus best hard werken

Jong beginnen en heel snel doorgroeien

Bastion bied mogelijkheden voor mensen die nieuw zijn op de arbeidsmarkt

Leuk bedrijf met goede doorgroei mogelijkheden

Ik werk al 7 jaar met plezier bij bastion hotels. Binnen 2 jaar ben ik doorgegroeid naar de functie hotel managers.

Pluspunten

Goede doorgroei mogelijkheden.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bastion Hotels. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Bastion Hotels
  • Hotel Manager (m/v)