Basic-Fit
Uitgelichte review
Basic-Fit heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
I will definitely recommend it to anyone who wants to be part of a great environment of work and who is ready to work hard to makes the clients happy at the end.
Prima baan, het management is echter teleurstellend. De manier waarop er met de werknemers gecommuniceerd word is erg teleurstellend, er worden besluiten gemaakt die door leugens verdedigd worden. Hoe dingen overgebracht en gecommuniceerd worden is een groot minpunt. Geprobeerd netjes problemen op te lossen maar dit is helaas niet wederzijds. Al met al een erg laks, onsympathiek en chaotisch bedrijf. Geen aanrader.
Pluspunten
Contact met leuke klanten
Minpunten
Ongeorganiseerd, onsympathiek, management, communicatie
Slecht betaald, alles draaide om sales, geen pensioen, veel schoonmaak, veel gezeur, via de App, werkt vaak alleen, rooster wordt op het laatste moment bekend. Het werk zelf met de klanten was wel leuk.
Echte slavendrijvers Veel verantwoording maar niks voor terug krijgen
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Bijna alles
Zelfs de lelijkste club heeft potentie om een goed draaiende toko te worden van basic fity maar het bedrijf is zo verschrikkelijk gericht op budgetten en regels die totaal onzinnig zijn en ten koste gaan van de leden dat het mij niet spijt dat ik niet meer voor dit bedrijf hoef te werken. Het denkt dat het alles kan voorspiegelen onder zeer slechte arbeidsomstandigheden aan zijn personeel, maar mensen geloof me, er is veel meer en beter betaald werk te vinden. Werk waar je daarnaast ook nog gewaardeerd word voor wat je doet, als gastvrouw/manager/schoonmaakster/monteur, en dat alles voor nog geen 10 euro per uur!
Pluspunten
weinig, doorbetaalde pauzes maby...?
Minpunten
slecht/laag loon, geen reiskosten naar eigen club, allerlei regels qua declaraties, veel taken voor weinig loon.
Een warm management, waar ik de mogelijkheid heb gekregen om ervaring op te doen als clubmanager. Ik ben hier verantwoordelijk voor de club en zorg dus dat alles goed verloopt voor het personeel en de leden van de club. Het schoonmaken in mijn functie vind ik minder leuk, maar het contact met de leden en de vrijheid maakt een hoop goed. de secundaire arbeidsvoorwaarden zouden beter kunnen.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
schoonmaken
Tijdens mijn werk bij deze werkgever heb ik mezelf slechter gevoeld dan bij welke werkgever dan ook. Als je ziek bent mag je zelf vervanging gaan zoeken, ook als deze ziekte burn-out gerelateerd is. De manager houdt geen overzicht op de ziekmeldingen of de medewerkers. Het kerstpakket is een grap. De werkzaamheden zijn gezeur oplossen van je medewerkers, leden en manager. Met nadruk op het oplossen van gezeur. Maandelijkse taak is hierbij ook ruziemaken, ergens in de maand wordt iemand boos op je.
Pluspunten
Leden doen vaak ook aardig
Minpunten
Management, bedrijfsvoering, inbreuk op privéleven
in basic fit is de communicatie van managers en hoofdkantoor heel slecht
Pluspunten
Minpunten
heel veel min punten
Voor dat ik ging werken bij basic-fit sportte ik er al. Rijksboom is een leuke locatie, leuke leden en vriendelijk personeel. Ik vond het leuk om daar te werken, omdat je altijd samen stond met een andere collega en het leuj was om praatjes te maken met leden.
Pluspunten
Met een pro actieve en positieve houding kom je ver bij basic fit
Minpunten
Groepsapp
Gezellige organisatie, erg snel gegroeid. Veelzijdige functie. Sint-Oedenrode is een erg leuke locatie om te werken.
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
Salaris
Tijdens mijn studieperiode heb ik bij Basic-Fit gewerkt. Het is een leuk bedrijf waar je veel kan leren, voornamelijk in de sales. De gezellige werksfeer, de leuke leden en de sportieve omgeving maken het werk leuk om te doen!
Pluspunten
Gezelligheid
Elke dag weer beginnen met vrolijke mensen die alle motivatie hebben om de dag te beginnen met een goede training. Daarbij was het contact met mij en mijn collega's ter zeer aangenaamste. Altijd alles in goed overleg.
Pluspunten
Goede werkzweer
Minpunten
soms lange dagen vanwege te weinig mensen
Bij basic fit goes gaan de dingen niet zoals eerst worden afgesproken. In het sollicitatiegesprek zou ik 2 vaste dagen gaan werken dwz. 16 uur per week. eenmaal aan het werk was dit 24 uur waarvan elk weekend! ook kom je in een groepsapp dus je hebt ook in je prive leven geen rust. op het werk zelf ben je alleen maar met schoonmaken en sales bezig. verder werd er onderling veel gemanipuleert wat betreft diensten er kan niks en er moet alles. Ik had het er na 2 weken al gezien.
Pluspunten
Minpunten
geen pensioen slecht uurloon
Heb een sollicitatiegesprek gehad (van 2,5 uur lang) en werd bijna aangenomen maar heb dit afgewezen. Deze mensen zoeken een schoonmaker onder naam van gastvrouw. Zeggen duidelijk dat er vooral zware schoonmaak werkzaamheden worden verwacht (dagelijks 4 uur apparatuur schoonmaken). Geen pauze's (worden wel doorbetaald) en je staat in de avonden in je eentje. Dus of je snel een boterham kunt happen of naar de wx kan is je eigen probleem dan. Ze betalen je de minimumloon en willen echt dat je keihard gaat werken zonder te klagen. Nou dacht het niet. Heel jammer dat Basic Fit zulke voorwaarden eist en zo onprofessioneel en zielig omgaat met zijn medewerkers.
Pluspunten
Minpunten
Teveel op te noemen
Afwisselend werk in een leuke omgeving Teamleden kunnen leuk zijn maar zien je vaak als concurrent ipv collega Gratis sporten alleen op eigen locatie en niet voor gezinsleden. Dat is het minste wat de werkgever kan bieden voor het minimumloon zonder reisvergoeding Lange dagen
Pluspunten
Afwisseing
Minpunten
Weinig waardereing
Enkele maanden gewerkt op het hoofdkantoor in Hoofddorp, wat ik heb ervaren als vreselijk. Er hangt een hele vervelende sfeer in het callcenter; veel draait om de gunfactor bij de teamleiders. Als je dus niet het lievertje bent van de teamleider, kun je doorgroeien wel vergeten. Ook onderling veel geroddel op de werkvloer over collega's. Geen pensioenopbouw als agents, terwijl de teamleiders en andere werknemers in het bedrijf daar wel recht op hebben.
Pluspunten
Sportschool op kantoor
Minpunten
Slechte sfeer
Leuk bij baantje veel onder de mensen fijne tijden
Pluspunten
Leerzaam voor me eigen trainingen
Minpunten
Bij Basic-Fit NL heb ik geleerd om zowel fitness instructies te geven als een gastheer te zijn. Van instructies geven tot membership sales maken. Alles zat in mijn taken pakket.
Als je schoonmaakwerk zoekt zit je aan het goede adres. Je zit met z'n alle in een groepsapp, verschrikkelijk want het gaat alleen maar over openstaande diensten en dat de sales omhoog moeten. Ze vragen of je een e-learning wilt maken die 1,5 uur duurt (gewoon in je eigen tijd). Minimumloon van €9,03 per uur. Je bent hier geheel zelfstandig, ook als je met vragen zit los je het maar zelf op en anders kan je het op de mail zetten. Per abonnement die je verkoopt moet je minimaal 2 extra's bij verkopen want anders krijg je op je kop of kom je niet in aanmerking voor loonverhoging. Sales sales sales pff. Maaltijd vergoeding komt niet in hun woordenboek voor. Diensten zijn van 07:00-15:00 15:00-22:30 of 18:30-22:30. Aan het eind van de dag mag je alle gewichten ook nog eens zelf opruimen, want mensen maken er een puinhoop van.
Pluspunten
Contact met de klanten
Minpunten
Te weinig salaris voor wat je moe t doen, geen maaltijd vergoeding, slecht contact met leidinggevende
Friendly environment to work, open space desks, travellers as colleagues and young managers, made this hard task as costumer service much easier to get by
Pluspunten
friendly colleagues
Minpunten
costumers
Het is een leuk baan. Ik kan goed omgaan met medewerken. ik heb het altijd naar mijn zin gehad. Alleen de werk omgeving is niet schoon hoe ze het zeggen.