Basic-Fit

2,5Salaris en arbeidsvoorwaarden

44 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 262 reviews

- Samenvatting werken bij Basic-Fit

Uitgelichte review

Basic-Fit heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Basic-Fit werken als medewerker of leidinggevende:Ik werk op dit moment als clubmanager bij Basic-Fit, begonnen als oproepkracht en na een aantal jaren kunnen doorstromen naar een leidinggevende functie. Basic-Fit biedt kansen in je carrière doorgroeimogelijkheden, je kan je jezelf ontwikkelen mits je dit zelf wel aangeeft. Pluspunten van het bedrijf: - Doorgroei mogelijkheden.- Sociale netwerk opbouwen.- Op persoonlijk vlak kunnen verbeteren.- Je bent het gezicht van de club.- je bent een team op de werkvloer, dit kan je helemaal zelf indelen.- minpunten- Je werkt vaak alleen.- Stukje salaris kan beter, wil jij op persoonlijk vlak willen verbeteren en je wilt een opstapje gebruiken dan is dit de ideale baan.

Veelzijdige functie.

Gastvrouw of gastheer bij Basic-Fit is een veelzijdige job. Van leden begroeten tot schoon houden van de club en van alles er tussen in. Nieuwe leden helpen om zich aan te melden bij de kiosk, aanbieden van "extra's " zoals sportdrank, virtuele coach, personal trainer. Uitreiken sporttassen en bidons bij nieuw lidmaatschap. Aanvullen sanitaire artikelen, vervangen prullenbakzakken. Gevonden- en verloren voorwerpen /pasjes ordelijk wegbergen. Bijhouden journaal. Zorgen dat de entree netjes is, zowel binnen als buiten.Bij calamiteiten handelend en verantwoord optreden. Je moet je mannetje kunnen staan, een luisterend oor kunnen bieden, toezien op naleven huisregels en bovenal hart voor de club hebben danwel krijgen. Daarnaast mag ook enige flexibiliteit van je worden verwacht wat betreft het dekkend maken van het rooster indien er gaten vallen. Daarbij is het sleutelwoord SAMEN. Samen maken we de club tot een fijne en veilige sportplaats.

Bedrijfscultuur niet prettig. Geen pensioen en minimumloon voor heel hard werken en onveilig werk.

Na 1 jaar gewerkt te hebben bij Basic Fit heb ik eens wat kritische vragen gesteld over heel veel zaken binnen BasicFit.Kort daarna werd mijn contract niet verlengd terwijl ik net aan 2 grote projecten was gezet. Ik weet niet of het door mijn kritische vragen kwam of door mijn aangekondigde zwangerschap....

7 juni 2022
Bedankt voor je review. Wat jammer dat je niet zo'n positieve ervaring hebt gehad bij het werken voor Basic-Fit. We zullen dit zeker intern bespreken. Ik wens je wel veel succes met je volgende uitdaging.

Fijne werkomgeving.

Basic-Fit is een super leuk bedrijf om voor te werken. Veel vrijheid.... maar je moet daar wel mee weten om te gaan. Plan je de inhoud van je dienst goed is het een relaxte setting.

Pluspunten

Veel vrijheid van invulling van je dienst.

Minpunten

Ik kan ze niet noemen.

Veel werkdruk en slechte werk/privé balans. Niet waard voor de hoeveelheid salaris dat je krijgt

Ik ben erg dankbaar dat Basic Fit mij een baan aanbood tijdens corona, maar ik ben niet tevreden over mijn ervaring bij deze organisatie. Erg jammer want ze hebben veel potentie om uit te groeien tot iets moois.Er worden geen realistische eisen gesteld (beschikbaarheid, flexibiliteit, ziekte). Ze noemen het dat je je flexibel dient op te stellen, maar ze verwachten dat je 24/7 bezig bent met de sportschool en geen leven ernaast hebt. Je wordt overladen met klachten van leden, die eigenlijk horen bij de klantenservice maar die zijn niet te bereiken (ook niet voor medewerkers!). Ze zouden er erg goed aan doen om hun organogram even onder de loep te nemen en de functies naar behoren in te vullen. Het kan namelijk echt niet dat je als teamleider een hele sportschool staat te runnen voor nog geen €13 per uur bruto. Het werk is helaas niet met plezier vol te houden op deze manier. Gelukkig heb ik met leuke collega’s mogen werken, waardoor het werk wat dragelijker was.

Pluspunten

Vaak leuke collega’s, leuke gesprekken voeren met leden

Minpunten

Slecht salaris, geen goede balans tussen werk/privé, waardering wordt niet snel getoond, hoge werkdruk

3 februari 2022
Bedankt voor je eerlijke review! Wat jammer dat jouw werkervaring bij Basic-Fit niet zo positief is verlopen. Wij waarderen jouw beoordeling enorm en zullen jouw ervaringen zeker intern delen.

Alles draait om sales

Ik zou niet solliciteren bij Basic-Fit als je geen sales talent bent. Er wordt niks in de vacatures voor gastvrouw/heer gezegd over 'Yanga', maar dat is eigenlijk je hele werk. Het draait enkel om sales maken en hun sportwater aansmeren bij leden, als je dit niet kan dan word je ontslagen/kan je beter niet eens solliciteren. Verder ben je schoonmaakster en politie-agent bij de poort. Ze doen dit overigens heel slim door er niks over te zeggen in vacatures/sollicitaties omdat veel mensen (die bij een SPORTSCHOOL solliciteren) natuurlijk geen zin hebben in het dagelijkse gezeur over sales; maar wees maar voorbereid. Oh en provisie voor de hoog verwachte sales doen ze ook niet aan.

Pluspunten

De leden

Minpunten

Te laag salaris, te hoge druk over sales (waar je overigens geen provisie voor krijgt)

15 december 2021
Bedankt voor je review. Ik betreur het enorm dat jij niet zo enthousiast bent over jouw tijd bij Basic-Fit. In onze vacaturetekst benoemen wij dat je onze producten ook zal moeten verkopen (waaronder Yanga), maar ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk aan jou is gemaakt. Ik wens je heel veel succes met je volgende uitdaging.

Waardeloze werkgever

Ben je liever lui dan moe, solliciteer dan direct! Meeste collega's zaten hele dagen op kantoor uit hun neus te vreten. Dit alles had geen consequenties. Heb je hier commentaar op, dan pas je niet in het team. Geen pensioen opbouw.

Pluspunten

Gratis sporten.

Minpunten

Geen pensioen opbouw laag salaris.

30 november 2021
Bedankt voor je review. Ik vind het spijtig te vernemen dat jouw werkervaring bij Basic-Fit niet zo positief is verlopen. Wij waarderen jouw beoordeling enorm en zullen jouw ervaringen zeker intern delen.

Wat een diep driest bedrijf!

Ik ben hier maar enkele dagen werkzaam geweest ( tot net 5 weken terug) in dit trieste zooitje als Klanten Service Medewerkster op Hoofdkantoor HoofddorpMaar ik heb nog nooit z'n slechte sollicitatiegesprek gehad!alles liep door elkaar, ik ik wachtte al 2 maanden om EINDELIJK te kunnen beginnen doordat ''mevrouw de Recuiter'' op vakantie was!Mijn sollicitatie liep in de soep door HUN systeem dat een fout melding gaf en mijn sollicitatie werd weer verplaatst naar een maand..Daarna had ik een contract getekend via de website die WEER NIET functioneerde!?Eindelijk, de training van BFF dames die TOTAAL GEEN interesse ALS passie toonden voor hun functie als coaches!Krijg je les via de BEAMER die een contrast hoogte had van min. 90% waardoor je niks kon zien, en dat ze het maar raar vinden dat alle cursisten aan het einde van de dag met zware hoofdpijn naar huis gingen.oh ja! over het ''thuis werken,''Ik wilde wegens mijn vrouw 80% gaan thuis werken, zo dat we elkaar vaker konden zien.Dat was ook volledig het plan volgens de recriuter.nou FORGET IT! GEEN THUISWERKEN.De communicatie was dusdanig slecht, iedereen heeft de handjes in de lucht en weet niet wat er afgesproken is en waarom mensen überhaupt worden aangenomen.Wanneer je om hulp vroeg kwam dat met een diepe zucht van de dames, of het was van ''Ja, zet maar in de wacht, we kijken straks wel'' waarvan je uiteindelijk nooit hulp kreeg en het lid de dupe!En dan je vervolgens met de pauzes mensen lekker afsnauwen en niet eens even GOEDE MORGEN KAN ZEGGEN tegen je NIEUWE COLLEGA?! Maar wel lekker lopen -

Pluspunten

De gratis Cup-A-Soup in de kantine en het loon

Minpunten

De goede begeleiding (waar ik nog steeds op wacht!) eerlijkheid, het bedrijf zelf ÉN communicatie

30 november 2021
Bedankt voor je review. Wat jammer te horen dat je jouw ervaring met Basic-Fit als werkgever niet als positief ervaart. Mede door jouw beoordeling kunnen wij ons blijven verbeteren.

Je bent schoonmaker

Je bent schoonmaker, werksfeer is niet veilig. Je word zwaar onderbetaald.

Productive en plezier

Ik heb ik geleerd tot nu toe als ik positief blijf, zullen ze om me heen hetzelfde zijn of zelfs voelen.En hard werken loont

Slecht betaald/ slechte werksfeer

Als schoonmaakster zeer slecht betaald ten opzichte van een gastvrouw. Hetzelfde geld maar voor een stuk zwaarder werken. Als gastvrouw zit je meestal bij de balie te hangen. Terwijl zij ook moeten schoonmaken. Dus erg scheef in dit bedrijf bah. Slecht betaald en geen pensioen.

Pluspunten

Klantcontact met sommige leden

Minpunten

Salaris en het werk zelf

Credit Controller

They want to hire somebody that has almost no experience in analysis and they say they will train that person. What they do not mention though is that the person that will train you doesnt know how to do it. They do not explain anything and you have to fish for all the information. They want you to be a full sparring partner very fast about financial operations with somebody that works there for 8 years. That person though is only occupied with himself and cannot train anybody .The head office is like some orange apres ski hut where the same radio station with the same songs is playing all day long. Secondary benefits there are none.

Leuk bedrijf

Leuk bedrijf om te werken naar dit vooral door collega's en de sfeer van de sporters voor het geld moet je het zeker niet doen.

Ondankbaar en ondergewaardeerd

Ik, Max van Ekris heeft gewerkt bij Basic-Fit Alphen aan den Rijn als Gastheer. Ik vindt persoonlijk dat het werken op deze locatie onverantwoord is aangezien je bijna altijd alleen staat in een te groot pand. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarbij je niet per direct kan ingrijpen en er wordt te veel van je verwacht wat de schoonmaak betreft. Het is onmogelijk om alle leden een warm welkom te geven terwijl je 2 verdiepingen hoger aan het schoonmaken ben. Ook is het zo dat als ik bezig ben met deze schoonmaak taken dat er continue op de bel gedrukt wordt en niet mijn schoonmaak taken volledig kan afmaken omdat ik ook een optimale service moet bieden aan de leden. Er wordt ook nog eens gekeken naar hoeveel sales je hebt behaald als medewerker ( individueel ) en als je die niet behaald zal je hier zeker weten problemen mee krijgen. Ook heb ik met spoed op andere locaties gewerkt en daar declaraties over ingediend, hier heb ik uiteindelijk geen/weinig begeleiding bij gekregen en kan nu fluiten naar mijn 46 euro reiskosten. Mijn contract is niet verlengd voor een onbekende reden, ze hebben me uiteindelijk een onpersoonlijke brief gestuurd waarin stond dat ik op mijn laatste dienst mijn werkkleding kon inleveren. Ik wil hierbij aan iedereen meegeven dat het een onverantwoorde club is die aan verandering toe is. Wat mijn collega's betreft: Ik kon goed met ze overweg maar zag ze (bijna) nooit aangezien ik altijd alleen stond. Het enige wat mijn werk leuk maakte waren de leden waar ik zo goed mee overweg kon.

Fijne tijd bij Basic-Fit.

Ik werk bijna 3 jaar voor basic-fit en ga mijn review daarop baseren. Ik heb mijzelf opgewerkt van tijdelijke gastheer naar een Teamleider in vast dienstverband. Ik vind de uitdaging van het werk als teamleider leuk. Het oplossen van klachten, verhogen van sales, het onderhouden en open houden van de club met ziekte, uitval en verloop van personeel. Dat gezegd hebbende ben je zelf de directe verantwoordelijke voor de sportschool. Maar, in de afhandeling vaak afhankelijk van het management boven jou functie. Het is niet mogelijk om direct een loodgieter te bellen als er bv een toilet overloopt. De elektricien voor als het elektriciteit uitvalt etc.. Hier zit altijd een tussenstap. Dit wordt logischerwijs mede veroorzaakt door de 100en clubs dat basic-fit heeft. Als Teamleider binnen basic-fit ben je eigenlijk een locatie manager als er iets mis is op de club, wordt jij als eerste gebeld. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Maar, kan zich wel uiten in druk voor je privé leven. Dit alles biedt wel een mooie uitdagende baan. Ik kijk terug op een fijne tijd waar ik veel geleerd heb en mezelf breder ontwikkelde op verschillende vlakken. Ik heb geen spijt dat ik voor Basic-fit gekozen heb. Ik neem de ervaringen mee naar de voor mij volgende uitdaging maar, zou in de toekomst graag terug willen komen om nogmaals in oranje te spelen.

gezellige werkomgeving

In het begin even wennen aan het systeem,maar super gezellige sfeer, leuke collega's, soms druk, soms minder druk. Leuke klanten!

Pluspunten

Gratis sporten en Yanga

Minpunten

soms duurt de shift iets te lang

Slecht organisatorisch, leuke teams

Je werkt in leuke teams (afhankelijk van de club en managers). Arbeidsvoorwaarden zijn wel te laag in vergelijking met vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden evenals persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.

Geen goede werkgever. Diverse werkzaamheden voornamelijk schoonmaakwerk apparaturen

Slechte werkgever, bezuinigd op goed personeel, wil alleen sales halen en verder mag je voornamelijk alle fitness toestellen schoonmaken. Als werknemer wordt je zwaar ondergewaardeerd, salaris is slap vergeleken wat je allemaal moet doen als gastheer/?gastvtouw??? Beloftes, praatjes, maar wel schoonmaken, als je geen sales maakt bij klanten die alle extra's zelf online kunnen toevoegen dan mag je vertrekken.

Pluspunten

Minpunten

Alles

Slechtste werkgever

Slechtste werkgever waar ik voor heb gewerkt! Je zou denken dat alles goed geregeld is bij zo’n groot bedrijf. Maar intern is alles een zooitje. Worden veel fouten gemaakt door het hoofdkantoor en management. Op de club ben jij hier de dupe van. Het is een bedrijf wat niet om hun werknemers geeft, enkel om winst. Meerdere mensen zijn hier weggegaan met een Burn out. Is je team niet compleet? Dan werk je zelf gewoon 60 uur of meer. De 1 word geweigerd door zijn tattoo’s terwijl er Teamleiders zijn die vol zitten met tattoo’s, piercings etc. Ik raad het andere af om bij Basic Fit te solliciteren, just don’t. 😉

Gastvrouw

Slecht betaald, alles draaide om sales, geen pensioen, veel schoonmaak, veel gezeur, via de App, werkt vaak alleen, rooster wordt op het laatste moment bekend. Het werk zelf met de klanten was wel leuk.

slecht ingewerkt weinig salaris

Echte slavendrijvers Veel verantwoording maar niks voor terug krijgen

Pluspunten

Gratis sporten

Minpunten

Bijna alles

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Basic-Fit. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Basic-Fit met

Meer informatie over Basic-Fit in populaire locaties

• Basic-Fit
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden