Basic-Fit

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Basic-Fit

Leuk bedrijf om te werken naar dit vooral door collega's en de sfeer van de sporters voor het geld moet je het zeker niet doen.
Ik heb ik geleerd tot nu toe als ik positief blijf, zullen ze om me heen hetzelfde zijn of zelfs voelen.En hard werken loont
Als schoonmaakster zeer slecht betaald ten opzichte van een gastvrouw. Hetzelfde geld maar voor een stuk zwaarder werken. Als gastvrouw zit je meestal bij de balie te hangen. Terwijl zij ook moeten schoonmaken. Dus erg scheef in dit bedrijf bah. Slecht betaald en geen pensioen.
Pluspunten
Klantcontact met sommige leden
Minpunten
Salaris en het werk zelf
Ik, Max van Ekris heeft gewerkt bij Basic-Fit Alphen aan den Rijn als Gastheer. Ik vindt persoonlijk dat het werken op deze locatie onverantwoord is aangezien je bijna altijd alleen staat in een te groot pand. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarbij je niet per direct kan ingrijpen en er wordt te veel van je verwacht wat de schoonmaak betreft. Het is onmogelijk om alle leden een warm welkom te geven terwijl je 2 verdiepingen hoger aan het schoonmaken ben. Ook is het zo dat als ik bezig ben met deze schoonmaak taken dat er continue op de bel gedrukt wordt en niet mijn schoonmaak taken volledig kan afmaken omdat ik ook een optimale service moet bieden aan de leden. Er wordt ook nog eens gekeken naar hoeveel sales je hebt behaald als medewerker ( individueel ) en als je die niet behaald zal je hier zeker weten problemen mee krijgen. Ook heb ik met spoed op andere locaties gewerkt en daar declaraties over ingediend, hier heb ik uiteindelijk geen/weinig begeleiding bij gekregen en kan nu fluiten naar mijn 46 euro reiskosten. Mijn contract is niet verlengd voor een onbekende reden, ze hebben me uiteindelijk een onpersoonlijke brief gestuurd waarin stond dat ik op mijn laatste dienst mijn werkkleding kon inleveren. Ik wil hierbij aan iedereen meegeven dat het een onverantwoorde club is die aan verandering toe is. Wat mijn collega's betreft: Ik kon goed met ze overweg maar zag ze (bijna) nooit aangezien ik altijd alleen stond. Het enige wat mijn werk leuk maakte waren de leden waar ik zo goed mee overweg kon.
Ik werk bijna 3 jaar voor basic-fit en ga mijn review daarop baseren. Ik heb mijzelf opgewerkt van tijdelijke gastheer naar een Teamleider in vast dienstverband. Ik vind de uitdaging van het werk als teamleider leuk. Het oplossen van klachten, verhogen van sales, het onderhouden en open houden van de club met ziekte, uitval en verloop van personeel. Dat gezegd hebbende ben je zelf de directe verantwoordelijke voor de sportschool. Maar, in de afhandeling vaak afhankelijk van het management boven jou functie. Het is niet mogelijk om direct een loodgieter te bellen als er bv een toilet overloopt. De elektricien voor als het elektriciteit uitvalt etc.. Hier zit altijd een tussenstap. Dit wordt logischerwijs mede veroorzaakt door de 100en clubs dat basic-fit heeft. Als Teamleider binnen basic-fit ben je eigenlijk een locatie manager als er iets mis is op de club, wordt jij als eerste gebeld. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Maar, kan zich wel uiten in druk voor je privé leven. Dit alles biedt wel een mooie uitdagende baan. Ik kijk terug op een fijne tijd waar ik veel geleerd heb en mezelf breder ontwikkelde op verschillende vlakken. Ik heb geen spijt dat ik voor Basic-fit gekozen heb. Ik neem de ervaringen mee naar de voor mij volgende uitdaging maar, zou in de toekomst graag terug willen komen om nogmaals in oranje te spelen.
In het begin even wennen aan het systeem,maar super gezellige sfeer, leuke collega's, soms druk, soms minder druk. Leuke klanten!
Pluspunten
Gratis sporten en Yanga
Minpunten
soms duurt de shift iets te lang
Je werkt in leuke teams (afhankelijk van de club en managers). Arbeidsvoorwaarden zijn wel te laag in vergelijking met vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden evenals persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.
Slechte werkgever, bezuinigd op goed personeel, wil alleen sales halen en verder mag je voornamelijk alle fitness toestellen schoonmaken. Als werknemer wordt je zwaar ondergewaardeerd, salaris is slap vergeleken wat je allemaal moet doen als gastheer/?gastvtouw??? Beloftes, praatjes, maar wel schoonmaken, als je geen sales maakt bij klanten die alle extra's zelf online kunnen toevoegen dan mag je vertrekken.
Pluspunten
Minpunten
Alles
Slechtste werkgever waar ik voor heb gewerkt! Je zou denken dat alles goed geregeld is bij zo’n groot bedrijf. Maar intern is alles een zooitje. Worden veel fouten gemaakt door het hoofdkantoor en management. Op de club ben jij hier de dupe van. Het is een bedrijf wat niet om hun werknemers geeft, enkel om winst. Meerdere mensen zijn hier weggegaan met een Burn out. Is je team niet compleet? Dan werk je zelf gewoon 60 uur of meer. De 1 word geweigerd door zijn tattoo’s terwijl er Teamleiders zijn die vol zitten met tattoo’s, piercings etc. Ik raad het andere af om bij Basic Fit te solliciteren, just don’t. 😉
Slecht betaald, alles draaide om sales, geen pensioen, veel schoonmaak, veel gezeur, via de App, werkt vaak alleen, rooster wordt op het laatste moment bekend. Het werk zelf met de klanten was wel leuk.
Echte slavendrijvers Veel verantwoording maar niks voor terug krijgen
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Bijna alles
Zelfs de lelijkste club heeft potentie om een goed draaiende toko te worden van basic fity maar het bedrijf is zo verschrikkelijk gericht op budgetten en regels die totaal onzinnig zijn en ten koste gaan van de leden dat het mij niet spijt dat ik niet meer voor dit bedrijf hoef te werken. Het denkt dat het alles kan voorspiegelen onder zeer slechte arbeidsomstandigheden aan zijn personeel, maar mensen geloof me, er is veel meer en beter betaald werk te vinden. Werk waar je daarnaast ook nog gewaardeerd word voor wat je doet, als gastvrouw/manager/schoonmaakster/monteur, en dat alles voor nog geen 10 euro per uur!
Pluspunten
weinig, doorbetaalde pauzes maby...?
Minpunten
slecht/laag loon, geen reiskosten naar eigen club, allerlei regels qua declaraties, veel taken voor weinig loon.
Een warm management, waar ik de mogelijkheid heb gekregen om ervaring op te doen als clubmanager. Ik ben hier verantwoordelijk voor de club en zorg dus dat alles goed verloopt voor het personeel en de leden van de club. Het schoonmaken in mijn functie vind ik minder leuk, maar het contact met de leden en de vrijheid maakt een hoop goed. de secundaire arbeidsvoorwaarden zouden beter kunnen.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
schoonmaken
Tijdens mijn werk bij deze werkgever heb ik mezelf slechter gevoeld dan bij welke werkgever dan ook. Als je ziek bent mag je zelf vervanging gaan zoeken, ook als deze ziekte burn-out gerelateerd is. De manager houdt geen overzicht op de ziekmeldingen of de medewerkers. Het kerstpakket is een grap. De werkzaamheden zijn gezeur oplossen van je medewerkers, leden en manager. Met nadruk op het oplossen van gezeur. Maandelijkse taak is hierbij ook ruziemaken, ergens in de maand wordt iemand boos op je.
Pluspunten
Leden doen vaak ook aardig
Minpunten
Management, bedrijfsvoering, inbreuk op privéleven
Gezellige organisatie, erg snel gegroeid. Veelzijdige functie. Sint-Oedenrode is een erg leuke locatie om te werken.
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
Salaris
Bij basic fit goes gaan de dingen niet zoals eerst worden afgesproken. In het sollicitatiegesprek zou ik 2 vaste dagen gaan werken dwz. 16 uur per week. eenmaal aan het werk was dit 24 uur waarvan elk weekend! ook kom je in een groepsapp dus je hebt ook in je prive leven geen rust. op het werk zelf ben je alleen maar met schoonmaken en sales bezig. verder werd er onderling veel gemanipuleert wat betreft diensten er kan niks en er moet alles. Ik had het er na 2 weken al gezien.
Pluspunten
Minpunten
geen pensioen slecht uurloon
Heb een sollicitatiegesprek gehad (van 2,5 uur lang) en werd bijna aangenomen maar heb dit afgewezen. Deze mensen zoeken een schoonmaker onder naam van gastvrouw. Zeggen duidelijk dat er vooral zware schoonmaak werkzaamheden worden verwacht (dagelijks 4 uur apparatuur schoonmaken). Geen pauze's (worden wel doorbetaald) en je staat in de avonden in je eentje. Dus of je snel een boterham kunt happen of naar de wx kan is je eigen probleem dan. Ze betalen je de minimumloon en willen echt dat je keihard gaat werken zonder te klagen. Nou dacht het niet. Heel jammer dat Basic Fit zulke voorwaarden eist en zo onprofessioneel en zielig omgaat met zijn medewerkers.
Pluspunten
Minpunten
Teveel op te noemen
Afwisselend werk in een leuke omgeving Teamleden kunnen leuk zijn maar zien je vaak als concurrent ipv collega Gratis sporten alleen op eigen locatie en niet voor gezinsleden. Dat is het minste wat de werkgever kan bieden voor het minimumloon zonder reisvergoeding Lange dagen
Pluspunten
Afwisseing
Minpunten
Weinig waardereing
Enkele maanden gewerkt op het hoofdkantoor in Hoofddorp, wat ik heb ervaren als vreselijk. Er hangt een hele vervelende sfeer in het callcenter; veel draait om de gunfactor bij de teamleiders. Als je dus niet het lievertje bent van de teamleider, kun je doorgroeien wel vergeten. Ook onderling veel geroddel op de werkvloer over collega's. Geen pensioenopbouw als agents, terwijl de teamleiders en andere werknemers in het bedrijf daar wel recht op hebben.
Pluspunten
Sportschool op kantoor
Minpunten
Slechte sfeer
Als je schoonmaakwerk zoekt zit je aan het goede adres. Je zit met z'n alle in een groepsapp, verschrikkelijk want het gaat alleen maar over openstaande diensten en dat de sales omhoog moeten. Ze vragen of je een e-learning wilt maken die 1,5 uur duurt (gewoon in je eigen tijd). Minimumloon van €9,03 per uur. Je bent hier geheel zelfstandig, ook als je met vragen zit los je het maar zelf op en anders kan je het op de mail zetten. Per abonnement die je verkoopt moet je minimaal 2 extra's bij verkopen want anders krijg je op je kop of kom je niet in aanmerking voor loonverhoging. Sales sales sales pff. Maaltijd vergoeding komt niet in hun woordenboek voor. Diensten zijn van 07:00-15:00 15:00-22:30 of 18:30-22:30. Aan het eind van de dag mag je alle gewichten ook nog eens zelf opruimen, want mensen maken er een puinhoop van.
Pluspunten
Contact met de klanten
Minpunten
Te weinig salaris voor wat je moe t doen, geen maaltijd vergoeding, slecht contact met leidinggevende
Voor 16 uur aangenomen maar in de praktijk was het opeens 25 uur inclusief de weekenden. Kortom in het sollicitatiegesprek werd de functie anders voor gedaan dan in werkelijkheid. Veel poetswerk ook kom je in een groepsapp waar je op allerlei manieren word gemanipuleerd extra te werken of dat er diensten anders zijn dan in manus het zogenoemde rooster staan. Erg vreemd sfeertje waarbij collega's elkaar tegen spreken. Niets is wat het lijkt bij basic fit goes.
Pluspunten
Minpunten
Alles