Basic-Fit

2,6Doorgroei en promotie

40 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 262 reviews

- Samenvatting werken bij Basic-Fit

Uitgelichte review

Basic-Fit heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Basic-Fit werken als medewerker of leidinggevende:Ik werk op dit moment als clubmanager bij Basic-Fit, begonnen als oproepkracht en na een aantal jaren kunnen doorstromen naar een leidinggevende functie. Basic-Fit biedt kansen in je carrière doorgroeimogelijkheden, je kan je jezelf ontwikkelen mits je dit zelf wel aangeeft. Pluspunten van het bedrijf: - Doorgroei mogelijkheden.- Sociale netwerk opbouwen.- Op persoonlijk vlak kunnen verbeteren.- Je bent het gezicht van de club.- je bent een team op de werkvloer, dit kan je helemaal zelf indelen.- minpunten- Je werkt vaak alleen.- Stukje salaris kan beter, wil jij op persoonlijk vlak willen verbeteren en je wilt een opstapje gebruiken dan is dit de ideale baan.

Minpunten

Bedrijfscultuur niet prettig. Geen pensioen en minimumloon voor heel hard werken en onveilig werk.

Na 1 jaar gewerkt te hebben bij Basic Fit heb ik eens wat kritische vragen gesteld over heel veel zaken binnen BasicFit.Kort daarna werd mijn contract niet verlengd terwijl ik net aan 2 grote projecten was gezet. Ik weet niet of het door mijn kritische vragen kwam of door mijn aangekondigde zwangerschap....

7 juni 2022
Bedankt voor je review. Wat jammer dat je niet zo'n positieve ervaring hebt gehad bij het werken voor Basic-Fit. We zullen dit zeker intern bespreken. Ik wens je wel veel succes met je volgende uitdaging.

Veel werkdruk en slechte werk/privé balans. Niet waard voor de hoeveelheid salaris dat je krijgt

Ik ben erg dankbaar dat Basic Fit mij een baan aanbood tijdens corona, maar ik ben niet tevreden over mijn ervaring bij deze organisatie. Erg jammer want ze hebben veel potentie om uit te groeien tot iets moois.Er worden geen realistische eisen gesteld (beschikbaarheid, flexibiliteit, ziekte). Ze noemen het dat je je flexibel dient op te stellen, maar ze verwachten dat je 24/7 bezig bent met de sportschool en geen leven ernaast hebt. Je wordt overladen met klachten van leden, die eigenlijk horen bij de klantenservice maar die zijn niet te bereiken (ook niet voor medewerkers!). Ze zouden er erg goed aan doen om hun organogram even onder de loep te nemen en de functies naar behoren in te vullen. Het kan namelijk echt niet dat je als teamleider een hele sportschool staat te runnen voor nog geen €13 per uur bruto. Het werk is helaas niet met plezier vol te houden op deze manier. Gelukkig heb ik met leuke collega’s mogen werken, waardoor het werk wat dragelijker was.

Pluspunten

Vaak leuke collega’s, leuke gesprekken voeren met leden

Minpunten

Slecht salaris, geen goede balans tussen werk/privé, waardering wordt niet snel getoond, hoge werkdruk

3 februari 2022
Bedankt voor je eerlijke review! Wat jammer dat jouw werkervaring bij Basic-Fit niet zo positief is verlopen. Wij waarderen jouw beoordeling enorm en zullen jouw ervaringen zeker intern delen.

Alles draait om sales

Ik zou niet solliciteren bij Basic-Fit als je geen sales talent bent. Er wordt niks in de vacatures voor gastvrouw/heer gezegd over 'Yanga', maar dat is eigenlijk je hele werk. Het draait enkel om sales maken en hun sportwater aansmeren bij leden, als je dit niet kan dan word je ontslagen/kan je beter niet eens solliciteren. Verder ben je schoonmaakster en politie-agent bij de poort. Ze doen dit overigens heel slim door er niks over te zeggen in vacatures/sollicitaties omdat veel mensen (die bij een SPORTSCHOOL solliciteren) natuurlijk geen zin hebben in het dagelijkse gezeur over sales; maar wees maar voorbereid. Oh en provisie voor de hoog verwachte sales doen ze ook niet aan.

Pluspunten

De leden

Minpunten

Te laag salaris, te hoge druk over sales (waar je overigens geen provisie voor krijgt)

15 december 2021
Bedankt voor je review. Ik betreur het enorm dat jij niet zo enthousiast bent over jouw tijd bij Basic-Fit. In onze vacaturetekst benoemen wij dat je onze producten ook zal moeten verkopen (waaronder Yanga), maar ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk aan jou is gemaakt. Ik wens je heel veel succes met je volgende uitdaging.

Wat een diep driest bedrijf!

Ik ben hier maar enkele dagen werkzaam geweest ( tot net 5 weken terug) in dit trieste zooitje als Klanten Service Medewerkster op Hoofdkantoor HoofddorpMaar ik heb nog nooit z'n slechte sollicitatiegesprek gehad!alles liep door elkaar, ik ik wachtte al 2 maanden om EINDELIJK te kunnen beginnen doordat ''mevrouw de Recuiter'' op vakantie was!Mijn sollicitatie liep in de soep door HUN systeem dat een fout melding gaf en mijn sollicitatie werd weer verplaatst naar een maand..Daarna had ik een contract getekend via de website die WEER NIET functioneerde!?Eindelijk, de training van BFF dames die TOTAAL GEEN interesse ALS passie toonden voor hun functie als coaches!Krijg je les via de BEAMER die een contrast hoogte had van min. 90% waardoor je niks kon zien, en dat ze het maar raar vinden dat alle cursisten aan het einde van de dag met zware hoofdpijn naar huis gingen.oh ja! over het ''thuis werken,''Ik wilde wegens mijn vrouw 80% gaan thuis werken, zo dat we elkaar vaker konden zien.Dat was ook volledig het plan volgens de recriuter.nou FORGET IT! GEEN THUISWERKEN.De communicatie was dusdanig slecht, iedereen heeft de handjes in de lucht en weet niet wat er afgesproken is en waarom mensen überhaupt worden aangenomen.Wanneer je om hulp vroeg kwam dat met een diepe zucht van de dames, of het was van ''Ja, zet maar in de wacht, we kijken straks wel'' waarvan je uiteindelijk nooit hulp kreeg en het lid de dupe!En dan je vervolgens met de pauzes mensen lekker afsnauwen en niet eens even GOEDE MORGEN KAN ZEGGEN tegen je NIEUWE COLLEGA?! Maar wel lekker lopen -

Pluspunten

De gratis Cup-A-Soup in de kantine en het loon

Minpunten

De goede begeleiding (waar ik nog steeds op wacht!) eerlijkheid, het bedrijf zelf ÉN communicatie

30 november 2021
Bedankt voor je review. Wat jammer te horen dat je jouw ervaring met Basic-Fit als werkgever niet als positief ervaart. Mede door jouw beoordeling kunnen wij ons blijven verbeteren.

Fijn bedrijf met veel kansen en groei

Sterke groeiende organisatie, waar je veel impact kunt maken. Diverse afdelingen en op de clubs altijd genoeg te doen. Sterke missie en het is fijn om mee te helpen met de missie om iedereen een beetje fitter te maken.

Pluspunten

Impact maken samen binnen een groeiend bedrijf

Fijn bedrijf

Fijn bedrijf om voor te werken, goede sfeer. Jammer genoeg geen doorgroeimogelijkheden

4 mei 2021
Dank je wel voor je reactie! Succes bij je volgende uitdaging, 💪

Fijne werkgever, leuke informele sfeer met ruime voor doorgroei

Basic-Fit ervaar ik als een hele fijne werkgever die oog heeft voor zijn/haar medewerkers. Een leuke werksfeer vinden we belangrijk en de organisatie staat open voor feedback vanuit alle lagen. Er is veel ruimte voor doorgroei en dit wordt gestimuleerd door leidinggevenden.Er is aandacht voor de werk- en privebalans en hier wordt in meegedacht.Het werk als leidinggevende bij Basic-Fit is erg divers en als je ideeën uit die toepasbaar zijn worden ze zeker opgepikt.

Pluspunten

Informele sfeer

Minpunten

nvt

2 maart 2021
Bedankt voor je positieve review! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. 💪🧡

Productive en plezier

Ik heb ik geleerd tot nu toe als ik positief blijf, zullen ze om me heen hetzelfde zijn of zelfs voelen.En hard werken loont

Negative beoordeling.

Mijn directe leidinggevende deed zijn best om ons te stimuleren maar vanaf hem naar boven totaal geen medeleven met personeel. En vooral verkeerde mensen op verkeerde plek.

Pluspunten

Dicht bij huis en enige vrijheid in mijn werk

Minpunten

Het personeel is een nummer, een te kleinerende titel voor

goed bedrijf om jezelf te kunnen ontwikkelen

leuke periode gehad. veel geleerd. veel mogelijkheden om door te groeien

Ondankbaar en ondergewaardeerd

Ik, Max van Ekris heeft gewerkt bij Basic-Fit Alphen aan den Rijn als Gastheer. Ik vindt persoonlijk dat het werken op deze locatie onverantwoord is aangezien je bijna altijd alleen staat in een te groot pand. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarbij je niet per direct kan ingrijpen en er wordt te veel van je verwacht wat de schoonmaak betreft. Het is onmogelijk om alle leden een warm welkom te geven terwijl je 2 verdiepingen hoger aan het schoonmaken ben. Ook is het zo dat als ik bezig ben met deze schoonmaak taken dat er continue op de bel gedrukt wordt en niet mijn schoonmaak taken volledig kan afmaken omdat ik ook een optimale service moet bieden aan de leden. Er wordt ook nog eens gekeken naar hoeveel sales je hebt behaald als medewerker ( individueel ) en als je die niet behaald zal je hier zeker weten problemen mee krijgen. Ook heb ik met spoed op andere locaties gewerkt en daar declaraties over ingediend, hier heb ik uiteindelijk geen/weinig begeleiding bij gekregen en kan nu fluiten naar mijn 46 euro reiskosten. Mijn contract is niet verlengd voor een onbekende reden, ze hebben me uiteindelijk een onpersoonlijke brief gestuurd waarin stond dat ik op mijn laatste dienst mijn werkkleding kon inleveren. Ik wil hierbij aan iedereen meegeven dat het een onverantwoorde club is die aan verandering toe is. Wat mijn collega's betreft: Ik kon goed met ze overweg maar zag ze (bijna) nooit aangezien ik altijd alleen stond. Het enige wat mijn werk leuk maakte waren de leden waar ik zo goed mee overweg kon.

Fijne tijd bij Basic-Fit.

Ik werk bijna 3 jaar voor basic-fit en ga mijn review daarop baseren. Ik heb mijzelf opgewerkt van tijdelijke gastheer naar een Teamleider in vast dienstverband. Ik vind de uitdaging van het werk als teamleider leuk. Het oplossen van klachten, verhogen van sales, het onderhouden en open houden van de club met ziekte, uitval en verloop van personeel. Dat gezegd hebbende ben je zelf de directe verantwoordelijke voor de sportschool. Maar, in de afhandeling vaak afhankelijk van het management boven jou functie. Het is niet mogelijk om direct een loodgieter te bellen als er bv een toilet overloopt. De elektricien voor als het elektriciteit uitvalt etc.. Hier zit altijd een tussenstap. Dit wordt logischerwijs mede veroorzaakt door de 100en clubs dat basic-fit heeft. Als Teamleider binnen basic-fit ben je eigenlijk een locatie manager als er iets mis is op de club, wordt jij als eerste gebeld. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Maar, kan zich wel uiten in druk voor je privé leven. Dit alles biedt wel een mooie uitdagende baan. Ik kijk terug op een fijne tijd waar ik veel geleerd heb en mezelf breder ontwikkelde op verschillende vlakken. Ik heb geen spijt dat ik voor Basic-fit gekozen heb. Ik neem de ervaringen mee naar de voor mij volgende uitdaging maar, zou in de toekomst graag terug willen komen om nogmaals in oranje te spelen.

Slecht organisatorisch, leuke teams

Je werkt in leuke teams (afhankelijk van de club en managers). Arbeidsvoorwaarden zijn wel te laag in vergelijking met vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden evenals persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.

Geen goede werkgever. Diverse werkzaamheden voornamelijk schoonmaakwerk apparaturen

Slechte werkgever, bezuinigd op goed personeel, wil alleen sales halen en verder mag je voornamelijk alle fitness toestellen schoonmaken. Als werknemer wordt je zwaar ondergewaardeerd, salaris is slap vergeleken wat je allemaal moet doen als gastheer/?gastvtouw??? Beloftes, praatjes, maar wel schoonmaken, als je geen sales maakt bij klanten die alle extra's zelf online kunnen toevoegen dan mag je vertrekken.

Pluspunten

Minpunten

Alles

just a number

Zelfs de lelijkste club heeft potentie om een goed draaiende toko te worden van basic fity maar het bedrijf is zo verschrikkelijk gericht op budgetten en regels die totaal onzinnig zijn en ten koste gaan van de leden dat het mij niet spijt dat ik niet meer voor dit bedrijf hoef te werken. Het denkt dat het alles kan voorspiegelen onder zeer slechte arbeidsomstandigheden aan zijn personeel, maar mensen geloof me, er is veel meer en beter betaald werk te vinden. Werk waar je daarnaast ook nog gewaardeerd word voor wat je doet, als gastvrouw/manager/schoonmaakster/monteur, en dat alles voor nog geen 10 euro per uur!

Pluspunten

weinig, doorbetaalde pauzes maby...?

Minpunten

slecht/laag loon, geen reiskosten naar eigen club, allerlei regels qua declaraties, veel taken voor weinig loon.

Leuke sfeer in een sportieve omgeving

Een warm management, waar ik de mogelijkheid heb gekregen om ervaring op te doen als clubmanager. Ik ben hier verantwoordelijk voor de club en zorg dus dat alles goed verloopt voor het personeel en de leden van de club. Het schoonmaken in mijn functie vind ik minder leuk, maar het contact met de leden en de vrijheid maakt een hoop goed. de secundaire arbeidsvoorwaarden zouden beter kunnen.

Pluspunten

vrijheid

Minpunten

schoonmaken

Leuk werk

Voor dat ik ging werken bij basic-fit sportte ik er al. Rijksboom is een leuke locatie, leuke leden en vriendelijk personeel. Ik vond het leuk om daar te werken, omdat je altijd samen stond met een andere collega en het leuj was om praatjes te maken met leden.

Pluspunten

Met een pro actieve en positieve houding kom je ver bij basic fit

Minpunten

Groepsapp

Gezellige organisatie, erg snel gegroeid

Gezellige organisatie, erg snel gegroeid. Veelzijdige functie. Sint-Oedenrode is een erg leuke locatie om te werken.

Pluspunten

Prettige werksfeer

Minpunten

Salaris

Goede werkplek

Tijdens mijn studieperiode heb ik bij Basic-Fit gewerkt. Het is een leuk bedrijf waar je veel kan leren, voornamelijk in de sales. De gezellige werksfeer, de leuke leden en de sportieve omgeving maken het werk leuk om te doen!

Pluspunten

Gezelligheid

Altijd gezellig

Elke dag weer beginnen met vrolijke mensen die alle motivatie hebben om de dag te beginnen met een goede training. Daarbij was het contact met mij en mijn collega's ter zeer aangenaamste. Altijd alles in goed overleg.

Pluspunten

Goede werkzweer

Minpunten

soms lange dagen vanwege te weinig mensen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Basic-Fit. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Basic-Fit met

Meer informatie over Basic-Fit in populaire locaties

• Basic-Fit
  • Doorgroei en promotie