Basic-Fit

Reviews voor Teamleider (m/v) bij Basic-Fit

Uitgelichte review
Basic-Fit heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
I will definitely recommend it to anyone who wants to be part of a great environment of work and who is ready to work hard to makes the clients happy at the end.
Mijn directe leidinggevende deed zijn best om ons te stimuleren maar vanaf hem naar boven totaal geen medeleven met personeel. En vooral verkeerde mensen op verkeerde plek.
Pluspunten
Dicht bij huis en enige vrijheid in mijn werk
Minpunten
Het personeel is een nummer, een te kleinerende titel voor
Ik werk bijna 3 jaar voor basic-fit en ga mijn review daarop baseren. Ik heb mijzelf opgewerkt van tijdelijke gastheer naar een Teamleider in vast dienstverband. Ik vind de uitdaging van het werk als teamleider leuk. Het oplossen van klachten, verhogen van sales, het onderhouden en open houden van de club met ziekte, uitval en verloop van personeel. Dat gezegd hebbende ben je zelf de directe verantwoordelijke voor de sportschool. Maar, in de afhandeling vaak afhankelijk van het management boven jou functie. Het is niet mogelijk om direct een loodgieter te bellen als er bv een toilet overloopt. De elektricien voor als het elektriciteit uitvalt etc.. Hier zit altijd een tussenstap. Dit wordt logischerwijs mede veroorzaakt door de 100en clubs dat basic-fit heeft. Als Teamleider binnen basic-fit ben je eigenlijk een locatie manager als er iets mis is op de club, wordt jij als eerste gebeld. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Maar, kan zich wel uiten in druk voor je privé leven. Dit alles biedt wel een mooie uitdagende baan. Ik kijk terug op een fijne tijd waar ik veel geleerd heb en mezelf breder ontwikkelde op verschillende vlakken. Ik heb geen spijt dat ik voor Basic-fit gekozen heb. Ik neem de ervaringen mee naar de voor mij volgende uitdaging maar, zou in de toekomst graag terug willen komen om nogmaals in oranje te spelen.
Je werkt in leuke teams (afhankelijk van de club en managers). Arbeidsvoorwaarden zijn wel te laag in vergelijking met vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden evenals persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.
Slechtste werkgever waar ik voor heb gewerkt! Je zou denken dat alles goed geregeld is bij zo’n groot bedrijf. Maar intern is alles een zooitje. Worden veel fouten gemaakt door het hoofdkantoor en management. Op de club ben jij hier de dupe van. Het is een bedrijf wat niet om hun werknemers geeft, enkel om winst. Meerdere mensen zijn hier weggegaan met een Burn out. Is je team niet compleet? Dan werk je zelf gewoon 60 uur of meer. De 1 word geweigerd door zijn tattoo’s terwijl er Teamleiders zijn die vol zitten met tattoo’s, piercings etc. Ik raad het andere af om bij Basic Fit te solliciteren, just don’t. 😉
Tijdens mijn werk bij deze werkgever heb ik mezelf slechter gevoeld dan bij welke werkgever dan ook. Als je ziek bent mag je zelf vervanging gaan zoeken, ook als deze ziekte burn-out gerelateerd is. De manager houdt geen overzicht op de ziekmeldingen of de medewerkers. Het kerstpakket is een grap. De werkzaamheden zijn gezeur oplossen van je medewerkers, leden en manager. Met nadruk op het oplossen van gezeur. Maandelijkse taak is hierbij ook ruziemaken, ergens in de maand wordt iemand boos op je.
Pluspunten
Leden doen vaak ook aardig
Minpunten
Management, bedrijfsvoering, inbreuk op privéleven
Gezellige organisatie, erg snel gegroeid. Veelzijdige functie. Sint-Oedenrode is een erg leuke locatie om te werken.
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
Salaris
Wanneer je laat zien dat je graag een stap verder wil dan zijn daar wel mogelijkheden voor maar je inzet moet meer dan 100% zijn. Beloning voor je inzet is dan jammer genoeg minimaal.
Pluspunten
Minpunten
Geen pensioenopbouw
Basic Fit is een zeer leuke organisatie waarbij op een dag honderden verschillende gezichten op een dag ziet. Je maakt de leukste dingen pas mee als de leden echter hun doel behalen binnen een bepaalde tijd. Mijn collega's zijn zeer fantastisch, ze zijn erg jong en gedreven en lekker energiek. Het meest leuke is als je zelf even komt trainen en ziet hoe collega's aan het socialiseren zijn tijdens hun dienst. Het minst leuke van deze baan is dat elke personeel bij zijn dienst individueel ter werk gaat. Het zou erg prettig zijn als we in ieder geval met z'n tweeën aan de slag gingen.