Baalderborg Groep
Review over Baalderborg Groep van een medewerker

3 mei 2015
De overdracht van bijzonderheden. Het lezen van de rapportage. Bewoners/ cliënten komen terug van hun werk. Koffie drinken en praatje met hun. De was rondbrengen. Eten met de bewoners. Afwassen. Bewoners doen een activiteit buitenshuis of even op hun eigen/ huiskamer. Samen koffie drinken, werkzaamheden voor die avond bv kamers schoonmaken, mensen douchen ed en dan de bewoners naar bed brengen. Als alle bewoners naar bed zijn. rapportage schrijven en alles controleren voor de nacht. Geleerd: Initiatief nemen ,zaken regelen, samenwerken door in overleg met collega's plannen uit te werken, duidelijk rapporteren en daardoor op 1 lijn zitten, duidelijkheid voor de bewoners en personeel. Hoe met sommige bewoners om te gaan. DIrectie: Niet of nauwelijks gezien. Mijn collega's: Net zoals in elk werk heb je collega's die je liggen en die je niet liggen en dat was hier ook niet anders. De meesten waren wel leuk. Moeilijkste van deze baan: Die buraucratie van tegenwoordig. Al dat papierwerk wat ten koste gaat van de begeleiding van de bewoners, waar je er eigenlijk voor bent, Leukste van deze baan: De bewoners!
19 september 2019
Persoonlijk begeleidster en planning (huidige medewerker) - Hardenberg
Superleuk werk in het logeerhuis Heel veel ervaring op gedaan in begeleiding, planning, contact ouders en clienten en collega’s.
Pluspunten
Ervaring, veel lokaties
5 april 2016
woonbegeleider (voormalige medewerker) - Hardenberg
het was een leuke stage. Veel geleerd. Je werkt met leuke collegas en jong gehandicapten.
Pluspunten
leuk team
Minpunten
eigen eten mee nemen
7 oktober 2015
Ass Zorg ondersteuner (huidige medewerker) - Hardenberg, OV
Op de tuingroep word s,morgens om 09.00 uur begonnen, na een kopje koffie worden de werkzaamheden verdeeld waarna ieder zijn gereedschap pakt en naar zijn werkplek in de tuin gaat , dit kan zijn schoffelen, grasmaaien of snoeiwerk oid. omdat deze tuinmannen niet zoveel aankunnen moeten we niet te veel mensen bij elkaar en duidelijke werkinstructies geven ook niet te veel informatie, we houden het bij het hier en nu ! om 10.15 is er dan een kopje koffie oid. en dan bespreken we de probleempjes waarna we weer verder gaan met ons tuinwerk. we onderhouden alle tuinen dus ook op de buitenlocaties, daar gaat dan een collega met enkele cliënten naar toe met bus en aanhanger. soms is er wel eens wat onrust op de groep omdat ze het niet altijd eens zijn met de werkverdeling , dan moet je soms alle zeilen bijzetten om de dag goed door te komen, maar als ze de volgende dag weer vrolijk op de groep verschijnen , dan is het dankbaar werk ! De laatste tijd is er door bezuinigen veel ander werk bij gekomen, hierdoor is de werkdruk opgelopen en krijgen de cliënten niet de aandacht die ze verdienen.
Pluspunten
veel buiten werken, je hebt veel contacten, afwisselend werk, er is geen dag het zelfde.
Minpunten
bij slecht weer (harde regen) is het moeilijk de groep bezig te houden.
  1. De sfeer was de laatste tijden minder door de hoge werkdruk en de bezuinigingen en alleen mensen op de werkvloer ontslag kregen.