ANWB
Hele fijne collega's. Altijd bereid om voor je te werken. Afwisselend werk.
Tot ca. 2007 was het prettig werken voor dit bedrijf en heerste er een collegiale sfeer en werd je over het algemeen gewaardeerd om je bijdragen. In de loop van de 36 jaar dat ik bij dit bedrijf gewerkt heb is er echter heel veel veranderd. Vooral bij het intreden van de economische crisis v.a. ca. 2007 is het met de bedrijfscultuur bergafwaarts gegaan en was je je leven als werknemer niet zeker. Er wordt sindsdien continue gereorganiseerd waardoor de motivatie onder het personeel tot onder het nulpunt is gedaald en er een angstcultuur is ontstaan.
Een leuke plek om te werken. Gelukkig heb ik er ook een bijdrage in om er een "great place to work" van te maken. Er zijn altijd wel dingen op te pakken die voor een verbetering zullen zorgen.
Pluspunten
betaalbare kantine, steeds weer een nieuwe verrassing voor de medewerkers. Fruit op de afdeling, poppetjes als collectors item, hele vriendelijke collega's.
Minpunten
stoffig imago
Prima werkgever, leuke sfeer met alle studenten tijdens de zomervakantie. Goede interne opleiding.
Verwarde bedrijscultuur, soort van sekte, leidinggevenden die denken dat ze eenieder neerbuigend kunnen behandelen dan wel arrogant zijn met tunnelvisie. Geen prettige werkomgeving.
Pluspunten
Lekkere koffie.
Minpunten
Te lang om te omschrijven!
Hele afwisselende baan waar altijd wel wat te doen is.Dit maakt de werksfeer heel erg leuk!
Pluspunten
Veel opleiding
Tijdens mijn stage kreeg ik veel verantwoordelijkheid. Hierdoor heb ik heel veel kunnen leren.
Pluspunten
Leuk team, iedereen helpt elkaar en is gezellig
Minpunten
Slecht te bereiken met openbaar vervoer.
De ANWB is voor mij een geweldige ervaring geweest. Ik werkte op een jonge afdeling waar het geen probleem was om jezelf te zijn. Grappen maken tussen het werk door was meer standaard dan uitzondering. Er heerste een soort van 'huiskamer-gevoel' en de verantwoordelijkheid van werkzaamheden kwam veel op jezelf neer.
Pluspunten
Losse omgang, veel vrijheid, gezelligheid
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden voor mij
Een organisatie met 4 miljoen leden, die talloze producten en diensten levert voor mobiliteit en vrijetijdsbesteding. Belangrijke onderdelen zijn verzekeringen, winkels, reisorganisatie, de Alarmcentrale en de Wegenwacht. Door die diversiteit van het bedrijf heb ik, zonder universitaire achtergrond, verschillende mooie functies kunnen uitoefenen. De cultuur is een vrij en gastvrij.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Leuke werkgever, veel ruimte om te leren. Leuke collegas gehad.
Een ontzettend gezellige sfeer in een ontzettend bekend en well-established bedrijf. Open en eerlijk management, met enig zicht op wat extra verantwoordelijkheden bij doorgroeien, helaas niet naar behoeven gecompenseerd en tegenvallende arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Geweldig gezellig
Minpunten
Minder salaris
ANWB Retail is een geweldige organisatie om voor te werken. Medewerkers en management gaan op een menselijke, sociale manier met elkaar om en er is voldoende ruimte voor inbreng van eigen ideeën. Het is fijn om elke dag mensen echt te kunnen helpen met vragen of problemen. Er worden door de organisatie ook voldoende tools aangereikt om de leden ook echt te kunnen helpen. De ANWB voert een interessant en kwalitatief hoogwaardig assortiment producten en diensten, waarbij je weet dat de klant er ook daadwerkelijk mee geholpen is.
Pluspunten
Mensen kunnen helpen, fijne sociale bedrijfscultuur
Minpunten
Geen minpunten
Bedrijfsstructuur is een drama Collega's waren uitstekende krachten Management was zeer slecht! Met name in communiceren naar de medewerkers
Was een heel fijn bedrijf om voor te werken. Er was veel mogelijk. Gedurende de periode dat ik privé wat meer tijd nodig had kon ik makkelijk mijn werktijden aanpassen. Heb hier jaren met veel plezier gewerkt. Spijtig dat het ten einde kwam door de reorganisatie.
Pluspunten
Goed secundaire arbeidsvoorwaarden met verzekeringen etc.
Minpunten
te veel reorganisaties
Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en vooral heel veel geleerd van het vak.
leuke collegas, klein team. tijdelijke vakantiebaan
Pluspunten
gezelligheid op de werkvloer
Minpunten
veel staand werk
Het ontvangen van clienten voor een autokeuring, ontvangen met koffie, leestafel in orde houden en na afloop, rapport uitdraaien en afrekenen met de client. Tevens telefonische afspraken maken en in de planning zetten. Na afloop van de dag de kas opmaken. Het kon druk en hectisch zijn maar dat vond ik juist wel een uitdaging. Tevens ontving ik clienten van pechgevallen van de Wegenwacht tevens op Ypenburg gevestigd. Aardige manager en leuke keurmeesters in de werkplaats waren mijn directe collega"s. Nauwkeurig te blijven onder stress was mijn sterkte kant. Te laat komen van clienten vond ik niet leuk omdat dan de planning niet volgens het boekje gaat.
Pluspunten
Korting als ANWB lid
Minpunten
Reistijd
te kort gewerkt om een heel erg goed beeld te krijgen, maar er zit veel potentie in de organisatie.
Pluspunten
werk en prive in balans
Minpunten
Ik heb het heel erg naar me zin gehad om bij de anwb te hebben gewerkt.
Pluspunten
Goede organisatie
Minpunten
Geen vaste contract
ANWB is fijne werkomgeving. Er is een leuke sfeer en er zijn veel doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
fijne werkomgeving
Minpunten
te weinig uren
Een afwisselende baan in een prettige werkomgeving.
Pluspunten
Reisafstand
Minpunten
Openbaar vervoer