ANWB
Hele fijne collega's. Altijd bereid om voor je te werken. Afwisselend werk.
Weinig innovatief, erg risicomijdend en enorm trage besluitvorming. Als je daar tegen kan, is het een enorm leuk en mooi bedrijf om voor te mogen werken. Ben je meer ondernemend en resultaatgericht dan vergt het veel van je geduld en energieniveau. Aangename bedrijfscultuur met aandacht voor het individu en bereidheid voor onderlinge samenwerking. Oprechte interesse in elkaar. Empathie. Een "warm clubhuis gevoel".
prima werkgever als je niet afhankelijk ben van vaste uren
De ANWB is een unieke organisatie met meer dan 4 miljoen leden. De combinatie van enerzijds de vereniging en anderzijds het commerciële bedrijf zorgt voor een bijzondere dynamiek en klantbenadering. Als je flexibel bent en leergierig, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden ( hoofdkantoor in Den Haag) met goede arbeidsvoorwaarden.
Goede interne opleiding en begeleiding. De werkplekken zijn goed voor elkaar en de websites geven duidelijke informatie voor klant als medewerker. De hele dag aan de telefoon zitten met klanten moet je liggen. De werkdruk is behoorlijk hoog en vrije dagen opnemen is vaak lastig. De koffiemachine , ook niet onbelangrijk, voorziet in prima koffie.
De ANWB bestaat inmiddels 135 jaar en dat is soms in de gelaagdheid van het management te merken. Verder zijn er wel veel doorgroeimogelijkheden.
Leuk en afwisselend werk als zomerbaan. Echter zijn er weinig doorgroei mogelijkheden. - vakantie beperking - geen weekend vrij - geen airco
met veel plezier gewerkt echter paste dit bedrijf niet bij mijn toekomst plannen
Fijne werkgever met goede sociale voorwaarden. Hetgeen de ANWB doet is voor iedereen goed.
Hoe ziet mijn dag er uit? Nooit 2 dezelfde dagen. Nooit 2 gelijke hulpverlening-dossiers. Creativiteit en Empathie zijn key-words. Durven beslissingen te nemen binnen de voorwaarden en mogelijkheden van de hulpverlening, met in het achterhoofd de kosten beperkt te houden. Een erg grote en soms wat logge organisatie waarin je aan de hand meegenomen wordt in een heel complex proces. Het moeilijkste is als je niet kunt voldoen aan de soms erg grote verwachting van een klant. Het leukste is als je het verschil hebt betekend voor de klant en de klant echt hebt kunnen helpen.
Pluspunten
Team - work
Minpunten
Flexibele uren
Ik werd als part-time medewerker aangenomen en als full-time medewerker beoordeeld. Als parttimer moest ik even snel als een fulltime medewerker ervaring opdoen. De training was slecht en de coaching was nog slechter. Tenzij je van droge theoretische informatie houdt waar geen praktische link geboden wordt. Positieve voorbeelden worden niet geboden en ook geen oefening. Er wordt misbruik gemaakt van zwaktes en als je kritiek uit heeft dat stevige consequenties. Het probleem wordt bij jou gelegd. Zij maken per definitie nooit een fout. Dat kan niet goed zijn. Als flexwerker word je na 3 jaar weggestuurd zodat ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen. Teammanager als mens oké maar zou beter deze menselijke kant in haar funktie toepassen. Medelijden komt niet goed over.
Pluspunten
Betaalbare kantine. Fruit op de afdeling.
Minpunten
Veel gevraagd, weinig geboden.
ANWB is een prettige werkgever, staat klaar voor hun klanten. Daarnaast kun je intern functiegerichte cursussen volgen en tot op zekere hoogte doorgroeien. De werktijden zijn wisselend, de alarmcentrale is 24 uur per dag geopend.
Pluspunten
wisselende werktijden, prettige collega's
Minpunten
vakanties zijn lastig te plannen
Het leuke is dat je als replenisher met vele afdelingen te maken hebt en met verschillende collega's samen werkt. Je bent de spil tussen inkoop en logistiek. Het is een uitdaging om te zorgen dat de juiste voorraden in de juiste winkels zijn. Soms is het wat lastig dat diverse afdelingen in Den Haag zitten.
Bij de ANWB zou ik meer interesse hebben in een ondersteunende functie op kantoor, waarbij ik meer verantwoordelijkheden zou hebben voor bijvoorbeeld het afsluiten van polissen en/of verzekeringen. Dit was helaas niet mogelijk in de winkel.
Pluspunten
Contact met de klant, de werksfeer
Minpunten
Bevoorrading in het magazijn aanvullen n.a.v. bestellingen
Een bedrijf waar ik gelukkig veel heb geleerd door zelf zoekend te blijven in de organisatie. van enige begeleiding was geen sprake.
Pluspunten
vrijheid in werktijden
Minpunten
veel stress
leuk bedrijf alleen jammer dat het via een uitzendbureau is en op basis van 0 uren.
De werkzaamdeden waren mij niet zo bekend, maar ik pakte deze heel snel op. Kreeg de indruk dat het voor langere tijd zou zijn omdat die indruk werd gewekt. Helaas was dat niet zo. De ANWB vindt ik een mooi bedrijf. Ik was werkzaam op de afdelaing Reatail op het hofdkantoor in Den HAag
Pluspunten
nvt
Minpunten
nvt
Leuk innovatief bedrijf met al een lange historie.
De dag is zeer afwisselend met veel klant/leden kontakt. daarnaast zorg je dat de winkel er op en top uitziet. naast verkoop van producten informeer je de klanten en leden ook over onze diensten en lidmaatschappen.
Pluspunten
altijd positieve werksfeer
Minpunten
je moet volgens cao 8 uur kunnen staan.
Leuke stage. Als stagiaire zijnde mocht ik weinig doen.
Prima werksfeer! Alleen jammer dat de arbeidsvoorwaarden zo slecht zijn. Met name, het salaris is heel laag.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
Salaris