ANWB

Reviews over Werk-privébalans bij ANWB

De ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn. Daar ben je als medewerker direct of indirect elke dag mee bezig. Als medewerker van de facilitaire en vastgoed afdeling werk je voor alle bedrifjsonderdelen en verschillende dochterondernemingen. Dat maakt het werk interessant en zeer veelzijdig. ANWB-ers helpen graag hun leden, maar ook hun collega´s. Dat maakt het een fijn bedrijf om voor te werken.
Waardering hebben ze nog nooit van gehoord,hard werken is geen probleem maar je kan overdrijven.
Pluspunten
Contact met mensen
Minpunten
Teveel om op te noemen
Men staat niet open voor commentaar, wij deden het altijd zo dus dat is goed. Kansen voor iets van promotie o.i.d zijn er eigenlijk niet
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Overige
Helaas werk je de eerste jaren voor een uitzendbureau, salaris dus laag en reiskosten veel te laag. Ik werk voor mijn plezier maar als je kostwinner bent kan je hier niet van leven. Geen vaste uren dus altijd maar afwachten wat de maand brengt.
Leuke baan, veel contact met mensen alleen je krijgt zo slecht betaald voor de werkzaamheden die je verricht. Het zijn ook gewoon echt zware wekzaamheden op bepaalde momenten
Ik heb bij ANWB 3 maanden gewerkt en het was super! Werk was super leuk en nooit saai omdat elk gesprek en geval anders was. Daarnaast heb ik ontzettend veel leuke mensen ontmoet. Ik voelde mij daar helemaal thuis. Salaris was ook prima!
Pluspunten
Super gezellig sfeer en leuk werk
Minpunten
Werk tijden zeer afwisselend
Het is een prachtig bedrijf. 24/7 open dus veel verschillende diensten op alle tijden. 4,6 en 8 uurs diensten. ANWB heeft te maken met piek momenten.
De betrokkenheid bij het werk is groot en medewerkers zeer toegewijd.
Veel gevoel voor leden. Processen duren lang door oude IT systemen
Pluspunten
Werktemp
Minpunten
kwaliteit medewerkers
Een goede opleiding door ervaren opleiders waardoor je goed werd voorbereid op je werk. De werkgever zorgde goed voor het personeel door bijvoorbeeld elke dag vers fruit, als het druk was dan haalde de teamleiders koffie voor je zodat je door kon gaan met je werk. Veel afwisseling in de telefoontjes van de leden daardoor was iedere dag weer anders en werd het geen sleur. Veel geleerd ook van de monteurs die op de locatie werkten. Heb er helaas niet lang genoeg gewerkt om goed contact te krijgen met de collega's .
Pluspunten
Goede verzorging door het bedrijf in het algemeen
Minpunten
Mijn teamleider beoordeelde mij niet op mijn functioneren
Niet doen. Na een opleiding van 2 weken meteen in het diepe met factuurgesprekken. Begeleiding op een enkeling na kil, koud en niet toereikend. Cursussen werden altijd geannuleerd, afgebroken of er was wat. Geen enkele dag vrij rond de feestdagen van 2018. Was niet onderhandelbaar. Na maanden door naar grote zaal. Ook eigenlijk weer alles zelf uitzoeken. Moeilijk doen om coulance naar leden, het geven van een bloemetje als leden na bijvoorbeeld 50 jaar opzeggen en dat soort dingen. Dan weer door de een dan weer door de ander begeleid. Leiding niet consistent. Men vond dat ik bekakt sprak aan de lijn. Nooit iets positiefs, altijd negatieve kritiek. Viel niet echt mee te praten. Mijn account, daar was iets niet mee in orde, kreeg altijd de indruk dat dat mij kwalijk werd genomen. Uiteindelijk ontslag wegens tijdverlies aan telefoon. Toen ik 2 weken later mijn lidmaatschap opzegde (heb geen auto, brommer of fiets) kreeg ik bij de bevestingsmail in de bijlage een condoleance brief gericht aan mijn nabestaanden. Conclusie : heb veel geleerd, Wfts gehaald, maar als je niet in de bedrijfscultuur ligt, beter niet doen. Heb binnen een week iets anders gevonden met betere arbeidsvoorwaarden meer anno nu. Bij deze organisatie draait alle om geld, al doe zij anders voor.
Pluspunten
Leuk, lieve collega's
Minpunten
Organisatie zelf, hooghartige mensen die er vast werken .
prima werkgever als je niet afhankelijk ben van vaste uren
De ANWB is een unieke organisatie met meer dan 4 miljoen leden. De combinatie van enerzijds de vereniging en anderzijds het commerciële bedrijf zorgt voor een bijzondere dynamiek en klantbenadering. Als je flexibel bent en leergierig, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden ( hoofdkantoor in Den Haag) met goede arbeidsvoorwaarden.
Goede interne opleiding en begeleiding. De werkplekken zijn goed voor elkaar en de websites geven duidelijke informatie voor klant als medewerker. De hele dag aan de telefoon zitten met klanten moet je liggen. De werkdruk is behoorlijk hoog en vrije dagen opnemen is vaak lastig. De koffiemachine , ook niet onbelangrijk, voorziet in prima koffie.
De ANWB bestaat inmiddels 135 jaar en dat is soms in de gelaagdheid van het management te merken. Verder zijn er wel veel doorgroeimogelijkheden.
Leuk en afwisselend werk als zomerbaan. Echter zijn er weinig doorgroei mogelijkheden. - vakantie beperking - geen weekend vrij - geen airco
met veel plezier gewerkt echter paste dit bedrijf niet bij mijn toekomst plannen
Hoe ziet mijn dag er uit? Nooit 2 dezelfde dagen. Nooit 2 gelijke hulpverlening-dossiers. Creativiteit en Empathie zijn key-words. Durven beslissingen te nemen binnen de voorwaarden en mogelijkheden van de hulpverlening, met in het achterhoofd de kosten beperkt te houden. Een erg grote en soms wat logge organisatie waarin je aan de hand meegenomen wordt in een heel complex proces. Het moeilijkste is als je niet kunt voldoen aan de soms erg grote verwachting van een klant. Het leukste is als je het verschil hebt betekend voor de klant en de klant echt hebt kunnen helpen.
Pluspunten
Team - work
Minpunten
Flexibele uren
Ik werd als part-time medewerker aangenomen en als full-time medewerker beoordeeld. Als parttimer moest ik even snel als een fulltime medewerker ervaring opdoen. De training was slecht en de coaching was nog slechter. Tenzij je van droge theoretische informatie houdt waar geen praktische link geboden wordt. Positieve voorbeelden worden niet geboden en ook geen oefening. Er wordt misbruik gemaakt van zwaktes en als je kritiek uit heeft dat stevige consequenties. Het probleem wordt bij jou gelegd. Zij maken per definitie nooit een fout. Dat kan niet goed zijn. Als flexwerker word je na 3 jaar weggestuurd zodat ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen. Teammanager als mens oké maar zou beter deze menselijke kant in haar funktie toepassen. Medelijden komt niet goed over.
Pluspunten
Betaalbare kantine. Fruit op de afdeling.
Minpunten
Veel gevraagd, weinig geboden.
ANWB is een prettige werkgever, staat klaar voor hun klanten. Daarnaast kun je intern functiegerichte cursussen volgen en tot op zekere hoogte doorgroeien. De werktijden zijn wisselend, de alarmcentrale is 24 uur per dag geopend.
Pluspunten
wisselende werktijden, prettige collega's
Minpunten
vakanties zijn lastig te plannen
Een bedrijf waar ik gelukkig veel heb geleerd door zelf zoekend te blijven in de organisatie. van enige begeleiding was geen sprake.
Pluspunten
vrijheid in werktijden
Minpunten
veel stress