ANWB

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij ANWB

Beloning is laag voor alles wat van je verwacht wordt. Je wordt hetzelfde beloond als iemand die minder taken uitvoert. Weinig waardering en hele hoge werkdruk.
Gemakkelijke baan, vooral voor erbij. Werk is niet lastig of stressvol. Verveelt echter wel snel en het loon is niet heel goed, vooral voor mensen boven de 25/30.
Men staat niet open voor commentaar, wij deden het altijd zo dus dat is goed. Kansen voor iets van promotie o.i.d zijn er eigenlijk niet
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Overige
Helaas werk je de eerste jaren voor een uitzendbureau, salaris dus laag en reiskosten veel te laag. Ik werk voor mijn plezier maar als je kostwinner bent kan je hier niet van leven. Geen vaste uren dus altijd maar afwachten wat de maand brengt.
Leuke baan, veel contact met mensen alleen je krijgt zo slecht betaald voor de werkzaamheden die je verricht. Het zijn ook gewoon echt zware wekzaamheden op bepaalde momenten
Ik heb bij ANWB 3 maanden gewerkt en het was super! Werk was super leuk en nooit saai omdat elk gesprek en geval anders was. Daarnaast heb ik ontzettend veel leuke mensen ontmoet. Ik voelde mij daar helemaal thuis. Salaris was ook prima!
Pluspunten
Super gezellig sfeer en leuk werk
Minpunten
Werk tijden zeer afwisselend
Het is een prachtig bedrijf. 24/7 open dus veel verschillende diensten op alle tijden. 4,6 en 8 uurs diensten. ANWB heeft te maken met piek momenten.
Een goede opleiding door ervaren opleiders waardoor je goed werd voorbereid op je werk. De werkgever zorgde goed voor het personeel door bijvoorbeeld elke dag vers fruit, als het druk was dan haalde de teamleiders koffie voor je zodat je door kon gaan met je werk. Veel afwisseling in de telefoontjes van de leden daardoor was iedere dag weer anders en werd het geen sleur. Veel geleerd ook van de monteurs die op de locatie werkten. Heb er helaas niet lang genoeg gewerkt om goed contact te krijgen met de collega's .
Pluspunten
Goede verzorging door het bedrijf in het algemeen
Minpunten
Mijn teamleider beoordeelde mij niet op mijn functioneren
Niet doen. Na een opleiding van 2 weken meteen in het diepe met factuurgesprekken. Begeleiding op een enkeling na kil, koud en niet toereikend. Cursussen werden altijd geannuleerd, afgebroken of er was wat. Geen enkele dag vrij rond de feestdagen van 2018. Was niet onderhandelbaar. Na maanden door naar grote zaal. Ook eigenlijk weer alles zelf uitzoeken. Moeilijk doen om coulance naar leden, het geven van een bloemetje als leden na bijvoorbeeld 50 jaar opzeggen en dat soort dingen. Dan weer door de een dan weer door de ander begeleid. Leiding niet consistent. Men vond dat ik bekakt sprak aan de lijn. Nooit iets positiefs, altijd negatieve kritiek. Viel niet echt mee te praten. Mijn account, daar was iets niet mee in orde, kreeg altijd de indruk dat dat mij kwalijk werd genomen. Uiteindelijk ontslag wegens tijdverlies aan telefoon. Toen ik 2 weken later mijn lidmaatschap opzegde (heb geen auto, brommer of fiets) kreeg ik bij de bevestingsmail in de bijlage een condoleance brief gericht aan mijn nabestaanden. Conclusie : heb veel geleerd, Wfts gehaald, maar als je niet in de bedrijfscultuur ligt, beter niet doen. Heb binnen een week iets anders gevonden met betere arbeidsvoorwaarden meer anno nu. Bij deze organisatie draait alle om geld, al doe zij anders voor.
Pluspunten
Leuk, lieve collega's
Minpunten
Organisatie zelf, hooghartige mensen die er vast werken .
De ANWB is een unieke organisatie met meer dan 4 miljoen leden. De combinatie van enerzijds de vereniging en anderzijds het commerciële bedrijf zorgt voor een bijzondere dynamiek en klantbenadering. Als je flexibel bent en leergierig, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden ( hoofdkantoor in Den Haag) met goede arbeidsvoorwaarden.
Goede interne opleiding en begeleiding. De werkplekken zijn goed voor elkaar en de websites geven duidelijke informatie voor klant als medewerker. De hele dag aan de telefoon zitten met klanten moet je liggen. De werkdruk is behoorlijk hoog en vrije dagen opnemen is vaak lastig. De koffiemachine , ook niet onbelangrijk, voorziet in prima koffie.
Leuk en afwisselend werk als zomerbaan. Echter zijn er weinig doorgroei mogelijkheden. - vakantie beperking - geen weekend vrij - geen airco
ANWB is een prettige werkgever, staat klaar voor hun klanten. Daarnaast kun je intern functiegerichte cursussen volgen en tot op zekere hoogte doorgroeien. De werktijden zijn wisselend, de alarmcentrale is 24 uur per dag geopend.
Pluspunten
wisselende werktijden, prettige collega's
Minpunten
vakanties zijn lastig te plannen
Bij de ANWB zou ik meer interesse hebben in een ondersteunende functie op kantoor, waarbij ik meer verantwoordelijkheden zou hebben voor bijvoorbeeld het afsluiten van polissen en/of verzekeringen. Dit was helaas niet mogelijk in de winkel.
Pluspunten
Contact met de klant, de werksfeer
Minpunten
Bevoorrading in het magazijn aanvullen n.a.v. bestellingen
De dag is zeer afwisselend met veel klant/leden kontakt. daarnaast zorg je dat de winkel er op en top uitziet. naast verkoop van producten informeer je de klanten en leden ook over onze diensten en lidmaatschappen.
Pluspunten
altijd positieve werksfeer
Minpunten
je moet volgens cao 8 uur kunnen staan.
Prima werksfeer! Alleen jammer dat de arbeidsvoorwaarden zo slecht zijn. Met name, het salaris is heel laag.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
Salaris
Prima werkgever, leuke sfeer met alle studenten tijdens de zomervakantie. Goede interne opleiding.
Verwarde bedrijscultuur, soort van sekte, leidinggevenden die denken dat ze eenieder neerbuigend kunnen behandelen dan wel arrogant zijn met tunnelvisie. Geen prettige werkomgeving.
Pluspunten
Lekkere koffie.
Minpunten
Te lang om te omschrijven!
Een organisatie met 4 miljoen leden, die talloze producten en diensten levert voor mobiliteit en vrijetijdsbesteding. Belangrijke onderdelen zijn verzekeringen, winkels, reisorganisatie, de Alarmcentrale en de Wegenwacht. Door die diversiteit van het bedrijf heb ik, zonder universitaire achtergrond, verschillende mooie functies kunnen uitoefenen. De cultuur is een vrij en gastvrij.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Een ontzettend gezellige sfeer in een ontzettend bekend en well-established bedrijf. Open en eerlijk management, met enig zicht op wat extra verantwoordelijkheden bij doorgroeien, helaas niet naar behoeven gecompenseerd en tegenvallende arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Geweldig gezellig
Minpunten
Minder salaris
ANWB Retail is een geweldige organisatie om voor te werken. Medewerkers en management gaan op een menselijke, sociale manier met elkaar om en er is voldoende ruimte voor inbreng van eigen ideeën. Het is fijn om elke dag mensen echt te kunnen helpen met vragen of problemen. Er worden door de organisatie ook voldoende tools aangereikt om de leden ook echt te kunnen helpen. De ANWB voert een interessant en kwalitatief hoogwaardig assortiment producten en diensten, waarbij je weet dat de klant er ook daadwerkelijk mee geholpen is.
Pluspunten
Mensen kunnen helpen, fijne sociale bedrijfscultuur
Minpunten
Geen minpunten