ANWB

Reviews over Management bij ANWB

Hier ben je al als medewerker absoluut geen nummer. Je Wordt gewaardeerd om wie je bent.
Pluspunten
Leuke presentaties, wordt veel geinvesteerd in personeel.
Productieve en gezellige werksfeer. Medewerkers staan klaar als je ergens tegen aan loopt
Pluspunten
Open en makkelijk toegankelijk bij hulp
Minpunten
Gemakkelijke baan, vooral voor erbij. Werk is niet lastig of stressvol. Verveelt echter wel snel en het loon is niet heel goed, vooral voor mensen boven de 25/30.
De ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn. Daar ben je als medewerker direct of indirect elke dag mee bezig. Als medewerker van de facilitaire en vastgoed afdeling werk je voor alle bedrifjsonderdelen en verschillende dochterondernemingen. Dat maakt het werk interessant en zeer veelzijdig. ANWB-ers helpen graag hun leden, maar ook hun collega´s. Dat maakt het een fijn bedrijf om voor te werken.
De betrokkenheid bij het werk is groot en medewerkers zeer toegewijd.
Veel gevoel voor leden. Processen duren lang door oude IT systemen
Pluspunten
Werktemp
Minpunten
kwaliteit medewerkers
Een goede opleiding door ervaren opleiders waardoor je goed werd voorbereid op je werk. De werkgever zorgde goed voor het personeel door bijvoorbeeld elke dag vers fruit, als het druk was dan haalde de teamleiders koffie voor je zodat je door kon gaan met je werk. Veel afwisseling in de telefoontjes van de leden daardoor was iedere dag weer anders en werd het geen sleur. Veel geleerd ook van de monteurs die op de locatie werkten. Heb er helaas niet lang genoeg gewerkt om goed contact te krijgen met de collega's .
Pluspunten
Goede verzorging door het bedrijf in het algemeen
Minpunten
Mijn teamleider beoordeelde mij niet op mijn functioneren
Niet doen. Na een opleiding van 2 weken meteen in het diepe met factuurgesprekken. Begeleiding op een enkeling na kil, koud en niet toereikend. Cursussen werden altijd geannuleerd, afgebroken of er was wat. Geen enkele dag vrij rond de feestdagen van 2018. Was niet onderhandelbaar. Na maanden door naar grote zaal. Ook eigenlijk weer alles zelf uitzoeken. Moeilijk doen om coulance naar leden, het geven van een bloemetje als leden na bijvoorbeeld 50 jaar opzeggen en dat soort dingen. Dan weer door de een dan weer door de ander begeleid. Leiding niet consistent. Men vond dat ik bekakt sprak aan de lijn. Nooit iets positiefs, altijd negatieve kritiek. Viel niet echt mee te praten. Mijn account, daar was iets niet mee in orde, kreeg altijd de indruk dat dat mij kwalijk werd genomen. Uiteindelijk ontslag wegens tijdverlies aan telefoon. Toen ik 2 weken later mijn lidmaatschap opzegde (heb geen auto, brommer of fiets) kreeg ik bij de bevestingsmail in de bijlage een condoleance brief gericht aan mijn nabestaanden. Conclusie : heb veel geleerd, Wfts gehaald, maar als je niet in de bedrijfscultuur ligt, beter niet doen. Heb binnen een week iets anders gevonden met betere arbeidsvoorwaarden meer anno nu. Bij deze organisatie draait alle om geld, al doe zij anders voor.
Pluspunten
Leuk, lieve collega's
Minpunten
Organisatie zelf, hooghartige mensen die er vast werken .
Weinig innovatief, erg risicomijdend en enorm trage besluitvorming. Als je daar tegen kan, is het een enorm leuk en mooi bedrijf om voor te mogen werken. Ben je meer ondernemend en resultaatgericht dan vergt het veel van je geduld en energieniveau. Aangename bedrijfscultuur met aandacht voor het individu en bereidheid voor onderlinge samenwerking. Oprechte interesse in elkaar. Empathie. Een "warm clubhuis gevoel".
Goede interne opleiding en begeleiding. De werkplekken zijn goed voor elkaar en de websites geven duidelijke informatie voor klant als medewerker. De hele dag aan de telefoon zitten met klanten moet je liggen. De werkdruk is behoorlijk hoog en vrije dagen opnemen is vaak lastig. De koffiemachine , ook niet onbelangrijk, voorziet in prima koffie.
De ANWB bestaat inmiddels 135 jaar en dat is soms in de gelaagdheid van het management te merken. Verder zijn er wel veel doorgroeimogelijkheden.
Ik werd als part-time medewerker aangenomen en als full-time medewerker beoordeeld. Als parttimer moest ik even snel als een fulltime medewerker ervaring opdoen. De training was slecht en de coaching was nog slechter. Tenzij je van droge theoretische informatie houdt waar geen praktische link geboden wordt. Positieve voorbeelden worden niet geboden en ook geen oefening. Er wordt misbruik gemaakt van zwaktes en als je kritiek uit heeft dat stevige consequenties. Het probleem wordt bij jou gelegd. Zij maken per definitie nooit een fout. Dat kan niet goed zijn. Als flexwerker word je na 3 jaar weggestuurd zodat ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen. Teammanager als mens oké maar zou beter deze menselijke kant in haar funktie toepassen. Medelijden komt niet goed over.
Pluspunten
Betaalbare kantine. Fruit op de afdeling.
Minpunten
Veel gevraagd, weinig geboden.
Het leuke is dat je als replenisher met vele afdelingen te maken hebt en met verschillende collega's samen werkt. Je bent de spil tussen inkoop en logistiek. Het is een uitdaging om te zorgen dat de juiste voorraden in de juiste winkels zijn. Soms is het wat lastig dat diverse afdelingen in Den Haag zitten.
Een bedrijf waar ik gelukkig veel heb geleerd door zelf zoekend te blijven in de organisatie. van enige begeleiding was geen sprake.
Pluspunten
vrijheid in werktijden
Minpunten
veel stress
Tot ca. 2007 was het prettig werken voor dit bedrijf en heerste er een collegiale sfeer en werd je over het algemeen gewaardeerd om je bijdragen. In de loop van de 36 jaar dat ik bij dit bedrijf gewerkt heb is er echter heel veel veranderd. Vooral bij het intreden van de economische crisis v.a. ca. 2007 is het met de bedrijfscultuur bergafwaarts gegaan en was je je leven als werknemer niet zeker. Er wordt sindsdien continue gereorganiseerd waardoor de motivatie onder het personeel tot onder het nulpunt is gedaald en er een angstcultuur is ontstaan.
Een leuke plek om te werken. Gelukkig heb ik er ook een bijdrage in om er een "great place to work" van te maken. Er zijn altijd wel dingen op te pakken die voor een verbetering zullen zorgen.
Pluspunten
betaalbare kantine, steeds weer een nieuwe verrassing voor de medewerkers. Fruit op de afdeling, poppetjes als collectors item, hele vriendelijke collega's.
Minpunten
stoffig imago
Verwarde bedrijscultuur, soort van sekte, leidinggevenden die denken dat ze eenieder neerbuigend kunnen behandelen dan wel arrogant zijn met tunnelvisie. Geen prettige werkomgeving.
Pluspunten
Lekkere koffie.
Minpunten
Te lang om te omschrijven!
De ANWB is voor mij een geweldige ervaring geweest. Ik werkte op een jonge afdeling waar het geen probleem was om jezelf te zijn. Grappen maken tussen het werk door was meer standaard dan uitzondering. Er heerste een soort van 'huiskamer-gevoel' en de verantwoordelijkheid van werkzaamheden kwam veel op jezelf neer.
Pluspunten
Losse omgang, veel vrijheid, gezelligheid
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden voor mij
Een ontzettend gezellige sfeer in een ontzettend bekend en well-established bedrijf. Open en eerlijk management, met enig zicht op wat extra verantwoordelijkheden bij doorgroeien, helaas niet naar behoeven gecompenseerd en tegenvallende arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Geweldig gezellig
Minpunten
Minder salaris
ANWB Retail is een geweldige organisatie om voor te werken. Medewerkers en management gaan op een menselijke, sociale manier met elkaar om en er is voldoende ruimte voor inbreng van eigen ideeën. Het is fijn om elke dag mensen echt te kunnen helpen met vragen of problemen. Er worden door de organisatie ook voldoende tools aangereikt om de leden ook echt te kunnen helpen. De ANWB voert een interessant en kwalitatief hoogwaardig assortiment producten en diensten, waarbij je weet dat de klant er ook daadwerkelijk mee geholpen is.
Pluspunten
Mensen kunnen helpen, fijne sociale bedrijfscultuur
Minpunten
Geen minpunten
Bedrijfsstructuur is een drama Collega's waren uitstekende krachten Management was zeer slecht! Met name in communiceren naar de medewerkers