ANWB

Reviews over Doorgroei en promotie bij ANWB

Hier ben je al als medewerker absoluut geen nummer. Je Wordt gewaardeerd om wie je bent.
Pluspunten
Leuke presentaties, wordt veel geinvesteerd in personeel.
Men staat niet open voor commentaar, wij deden het altijd zo dus dat is goed. Kansen voor iets van promotie o.i.d zijn er eigenlijk niet
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Overige
Een goede opleiding door ervaren opleiders waardoor je goed werd voorbereid op je werk. De werkgever zorgde goed voor het personeel door bijvoorbeeld elke dag vers fruit, als het druk was dan haalde de teamleiders koffie voor je zodat je door kon gaan met je werk. Veel afwisseling in de telefoontjes van de leden daardoor was iedere dag weer anders en werd het geen sleur. Veel geleerd ook van de monteurs die op de locatie werkten. Heb er helaas niet lang genoeg gewerkt om goed contact te krijgen met de collega's .
Pluspunten
Goede verzorging door het bedrijf in het algemeen
Minpunten
Mijn teamleider beoordeelde mij niet op mijn functioneren
Niet doen. Na een opleiding van 2 weken meteen in het diepe met factuurgesprekken. Begeleiding op een enkeling na kil, koud en niet toereikend. Cursussen werden altijd geannuleerd, afgebroken of er was wat. Geen enkele dag vrij rond de feestdagen van 2018. Was niet onderhandelbaar. Na maanden door naar grote zaal. Ook eigenlijk weer alles zelf uitzoeken. Moeilijk doen om coulance naar leden, het geven van een bloemetje als leden na bijvoorbeeld 50 jaar opzeggen en dat soort dingen. Dan weer door de een dan weer door de ander begeleid. Leiding niet consistent. Men vond dat ik bekakt sprak aan de lijn. Nooit iets positiefs, altijd negatieve kritiek. Viel niet echt mee te praten. Mijn account, daar was iets niet mee in orde, kreeg altijd de indruk dat dat mij kwalijk werd genomen. Uiteindelijk ontslag wegens tijdverlies aan telefoon. Toen ik 2 weken later mijn lidmaatschap opzegde (heb geen auto, brommer of fiets) kreeg ik bij de bevestingsmail in de bijlage een condoleance brief gericht aan mijn nabestaanden. Conclusie : heb veel geleerd, Wfts gehaald, maar als je niet in de bedrijfscultuur ligt, beter niet doen. Heb binnen een week iets anders gevonden met betere arbeidsvoorwaarden meer anno nu. Bij deze organisatie draait alle om geld, al doe zij anders voor.
Pluspunten
Leuk, lieve collega's
Minpunten
Organisatie zelf, hooghartige mensen die er vast werken .
De ANWB is een unieke organisatie met meer dan 4 miljoen leden. De combinatie van enerzijds de vereniging en anderzijds het commerciële bedrijf zorgt voor een bijzondere dynamiek en klantbenadering. Als je flexibel bent en leergierig, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden ( hoofdkantoor in Den Haag) met goede arbeidsvoorwaarden.
De ANWB bestaat inmiddels 135 jaar en dat is soms in de gelaagdheid van het management te merken. Verder zijn er wel veel doorgroeimogelijkheden.
Leuk en afwisselend werk als zomerbaan. Echter zijn er weinig doorgroei mogelijkheden. - vakantie beperking - geen weekend vrij - geen airco
Ik werd als part-time medewerker aangenomen en als full-time medewerker beoordeeld. Als parttimer moest ik even snel als een fulltime medewerker ervaring opdoen. De training was slecht en de coaching was nog slechter. Tenzij je van droge theoretische informatie houdt waar geen praktische link geboden wordt. Positieve voorbeelden worden niet geboden en ook geen oefening. Er wordt misbruik gemaakt van zwaktes en als je kritiek uit heeft dat stevige consequenties. Het probleem wordt bij jou gelegd. Zij maken per definitie nooit een fout. Dat kan niet goed zijn. Als flexwerker word je na 3 jaar weggestuurd zodat ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen. Teammanager als mens oké maar zou beter deze menselijke kant in haar funktie toepassen. Medelijden komt niet goed over.
Pluspunten
Betaalbare kantine. Fruit op de afdeling.
Minpunten
Veel gevraagd, weinig geboden.
ANWB is een prettige werkgever, staat klaar voor hun klanten. Daarnaast kun je intern functiegerichte cursussen volgen en tot op zekere hoogte doorgroeien. De werktijden zijn wisselend, de alarmcentrale is 24 uur per dag geopend.
Pluspunten
wisselende werktijden, prettige collega's
Minpunten
vakanties zijn lastig te plannen
Een bedrijf waar ik gelukkig veel heb geleerd door zelf zoekend te blijven in de organisatie. van enige begeleiding was geen sprake.
Pluspunten
vrijheid in werktijden
Minpunten
veel stress
De dag is zeer afwisselend met veel klant/leden kontakt. daarnaast zorg je dat de winkel er op en top uitziet. naast verkoop van producten informeer je de klanten en leden ook over onze diensten en lidmaatschappen.
Pluspunten
altijd positieve werksfeer
Minpunten
je moet volgens cao 8 uur kunnen staan.
Leuke stage. Als stagiaire zijnde mocht ik weinig doen.
Tot ca. 2007 was het prettig werken voor dit bedrijf en heerste er een collegiale sfeer en werd je over het algemeen gewaardeerd om je bijdragen. In de loop van de 36 jaar dat ik bij dit bedrijf gewerkt heb is er echter heel veel veranderd. Vooral bij het intreden van de economische crisis v.a. ca. 2007 is het met de bedrijfscultuur bergafwaarts gegaan en was je je leven als werknemer niet zeker. Er wordt sindsdien continue gereorganiseerd waardoor de motivatie onder het personeel tot onder het nulpunt is gedaald en er een angstcultuur is ontstaan.
Verwarde bedrijscultuur, soort van sekte, leidinggevenden die denken dat ze eenieder neerbuigend kunnen behandelen dan wel arrogant zijn met tunnelvisie. Geen prettige werkomgeving.
Pluspunten
Lekkere koffie.
Minpunten
Te lang om te omschrijven!
Tijdens mijn stage kreeg ik veel verantwoordelijkheid. Hierdoor heb ik heel veel kunnen leren.
Pluspunten
Leuk team, iedereen helpt elkaar en is gezellig
Minpunten
Slecht te bereiken met openbaar vervoer.
De ANWB is voor mij een geweldige ervaring geweest. Ik werkte op een jonge afdeling waar het geen probleem was om jezelf te zijn. Grappen maken tussen het werk door was meer standaard dan uitzondering. Er heerste een soort van 'huiskamer-gevoel' en de verantwoordelijkheid van werkzaamheden kwam veel op jezelf neer.
Pluspunten
Losse omgang, veel vrijheid, gezelligheid
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden voor mij
Een organisatie met 4 miljoen leden, die talloze producten en diensten levert voor mobiliteit en vrijetijdsbesteding. Belangrijke onderdelen zijn verzekeringen, winkels, reisorganisatie, de Alarmcentrale en de Wegenwacht. Door die diversiteit van het bedrijf heb ik, zonder universitaire achtergrond, verschillende mooie functies kunnen uitoefenen. De cultuur is een vrij en gastvrij.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Leuke werkgever, veel ruimte om te leren. Leuke collegas gehad.
Een ontzettend gezellige sfeer in een ontzettend bekend en well-established bedrijf. Open en eerlijk management, met enig zicht op wat extra verantwoordelijkheden bij doorgroeien, helaas niet naar behoeven gecompenseerd en tegenvallende arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Geweldig gezellig
Minpunten
Minder salaris
Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en vooral heel veel geleerd van het vak.
leuke collegas, klein team. tijdelijke vakantiebaan
Pluspunten
gezelligheid op de werkvloer
Minpunten
veel staand werk
  1. Job Security & Advancement