Amsterdam UMC

Werken bij Amsterdam UMC: Amsterdam UMC reviews van werknemers

Inspirerende werkomgeving

Fijne werkomgeving maar niet altijd even productief door de bureaucratie.

Slechte communicatie en weinig doorgroeimogelijkheden

Ik heb hier 6 maanden gewerkt, kreeg heel weinig feedback en nooit reactie waarom mijn contract niet werd verlengd. Verder zelden contact kunnen krijgen met leidinggevenden en er hing een nare sfeer op de werkvloer, ook veel mensen die bang waren voor ontslag.

Pluspunten

Het salaris was wel redelijk

Minpunten

Over het algemeen viel het tegen

Ik heb altijd zin in naar mijn werk te gaan. Top leidinggevende en collega’s.👍

Top bedrijf. Ik vind mijn werk zo leuk dat ik altijd zin in heb om te gaan werken. Prachtig werkplek en collega’s, goede werk sfeer, iedereen houdt zich aan de regels en neemt verantwoordelijkheid. Ik heb hier geleerd hoe moet je samen werken en voor elkaar zorgen.

Leuke mensen, ambitieus

De UvA is gewoon mijn universiteit! Leuke mensen, ongedwongen sfeer. Wel veel werkdruk en hoog tempo

Pluspunten

Leuke mensen

Minpunten

Werkdruk

Een fijn en betrouwbaar team.

Ik werk op een kinderafdeling waar het veelal erg druk is. Er is weinig voorspelbaarheid wat betreft de opnames van kinderen. Zij worden immers niet op afroep ziek. Verder is het fijn om in een veilig en betrouwbaar team te werken. De bedrijfscultuur en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn prima.

leuke sfeer, maar saaie en lange dagen

Het werk is opzicht leuk. De tijd gaat alleen heel erg langzaam.

Minpunten

lange werkdagen

Office 365

Teamwerk en opleiding zijn uitstekende arbeidsvoorwaarden. Genoeg uitdagingen op het gebied van SharePoint en Office 365.

Pluspunten

Teamwerk

Prima werkgever

ruimte om te ontplooien, goede werk en privé balans.

Prima werkgever

Prima werkgever, doorgroeimogelijkheden zijn er niet heel erg.

Prima werkomgeving

Het AMC heeft een prettige werksfeer en genoeg mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.

Academische setting waar primair topreferente zorg en professionele dienstverlening wordt geboden

Stimulerende omgeving met een goede mix van jonge, leergierige en rijpere, ervaren werknemers. Elke werkdag is anders. Vaak adhoc situaties die opgelost moeten worden. Primaire taak is het ontlasten van mijn leidinggevende (afdelingshoofd Radiologie). Heb een breed takenpakket. Regel veel achter de schermen en anticipeer op wat gaat komen. Heb een breed takenpakket. Mogelijkheden tot zelfontplooiing door het volgend van zelf gekozen workshops en trainingen.

Academische setting, levert primair topreferente zorg, biedt hoog kwalitatieve en innovatieve zorg en professionele dienstverlening

Stimulerende en innovatieve werkomgeving met een goede mix van jonge leergierige en rijpere ervaren werknemers. Academische setting waarin werkprocessen vaak worden vernieuwd. Elke werkdag is anders, vaak adhoc situaties die opgelost moeten worden. Heb een breed en divers takenpakket. Primaire taak is ontlasten van mijn leidinggevende (afdelingshoofd Radiologie & Nucleaire Geneeskunde tevens divisievoorzitter) in de breedste zin. Regel veel achter de schermen en anticipeer op wat komen gaat. Mogelijkheden tot zelfontplooiing door het volgen van zelf gekozen workshops en trainingen.

Prima werkomgeving maar helaas weinig drive

Amsterdam UMC is een goede werkgever waarbij salaris en emolumenten goed te noemen zijn. Helaas mis je bij de ICT een drive onder de medewerkers richting een gezamenlijk doel. Het is een eilandjescultuur die moeilijk te doorbreken is.

betrof salarisadmbistratie. zeer slechte sfeer en angstcultuur

Na verloop van tijd werd bijna een ieder ontslagen. Ben maar eerder vertrokken voor ik aan de beurt was. Zeer wel mogelijk dat dit buiten de PSA geheel anders was. De dienstdoende directeur van de ondersteunende diensten was geen partij wegens gebrek aan kennis en dus overwicht.

Pluspunten

salaris

Minpunten

angstcultuur

Fijne plek om promotieonderzoek te doen

Mooie afwisseling door verschillende taken zoals lab werk, analyses, schrijven van vakliteratuur, organiseren en plannen.

Baliemedewerkster Polikliniek Seksuologie/Gynaecologie/Verloskunde

Als baliemedewerkster maak ik afspraken voor seksuologie/gynaecologie/verloskunde patiënten. Dit is zeer plezierig werk.

Would recommend UMC hospital

I performed a research internship at the UMC hospital. The facilities are very good, they provide a learning-full and nice working-space.

Leuk veelzijdig ziekenhuis

Vele jaren in verschillende functies en afdelingen met veel plezier gewerkt. Genoeg uitdaging en doorgroeimogelijkheden als je wil. Moet je wel laten zien, komt niet naar je toe. Ik werkte er nog ten tijde van Marcel Levi. Frisse, eigenwijze, bestuurder met visie. Voor mij ideale werkgever.

Pluspunten

open cultuur

Te hoge werkdruk en het management heeft geen contact met de werkvloer

In het AMC gestudeerd, gepromoveerd en vervolgens de opleiding tot medisch specialist afgemaakt. De werkdruk is in al die jaren alleen maar toegenomen. Als arts houd je jezelf vooral bezig met administratie. Er is geen verandercultuur en een duidelijk top-down aansturingsbeleid. De JCI-accreditatie (kwaliteitskeurmerk) moest en zou geimplementeerd worden, ondanks dat de grote meerderheid van het personeel er niet achter stond. Ook het digitale patientendossier is een drama om mee te werken. Je moet zelfs de maaltijden voor de patient orderen in het systeem, anders krijgt de patient geen eten (en ja, dit is blijkbaar een taak voor de arts). In het afgelopen jaar eist de hoge werkdruk haar tol, medewerkers zijn kortaf, niemand neemt verantwoordelijkheid voor een probleem. Er zijn veel mooie praatjes over de technische mogelijkheden en open cultuur, maar als je er eenmaal werkt wordt er vooral teveel van je gevraagd tegen een magere beloning, maar nog erger: een totaal gebrek aan waardering. De enigen die mij op de been hielden waren mijn patienten die wel blij waren met mijn werk. Uiteindelijk na de opleiding direct voor een andere werkgever gekozen. Met de recente fusie is er ook veel onduidelijkheid over de toekomst en over wat dit voor de werkgelegenheid betekent wordt amper gecommuniceerd (maar we kunnen denk ik allemaal wel bedenken dat dit banen, en daarmee handen aan het bed, gaat kosten)

Pluspunten

Medisch-technische mogelijkheden

Minpunten

gebrek aan waardering vanuit werkgever, zeer hoge werkdruk, veel uitval door burn-out collega's

Groot bedrijf, je blijft makkelijk anoniem

Een professioneel bedrijf met veel verschillende facetten. Door de fusie komen er nu hopenlijk meer mogelijkheden.

Voor leerlingen ook een fijne leer- en werkomgeving.

Ik rond bijna mijn 3-jarige opleiding af in het ziekenhuis en mag hierna ook blijven werken. Het AMC is voor mij een zeer prettige leeromgeving geweest en nog steeds leer ik elke dag bij. Ik begrijp dat het punt hiërarchie als negatief punt wordt genoemd, maar ik heb daar afgelopen 3 jaar totaal geen last van gehad. Als je je best doet en goed meedraait in het team word je zeker als gelijke gezien. Zowel op mijn eigen afdeling, radiologie als door andere afdelingen waar wij veelvuldig mee samenwerken. Ik vind dit ziekenhuis zo prettig omdat dit een veilige en fijne omgeving is waar iedereen elkaar ook feedback durft te geven. Verder zie je in dit ziekenhuis ook de meest complexe gevallen en dat zorgt ervoor dat mijn werk elke dag uitdagend is. Ik heb hier met plezier mijn opleiding gedaan en ik ben ook van plan om lang te blijven werken hier!

Pluspunten

Complexe en diverse zorgverlening.

Minpunten

Af en toe hoge werkdruk

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Amsterdam UMC. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.7

Reviews over Amsterdam UMC gesorteerd op locatie