Alliander

Alliander Reviews

Goed

Doorgroeimogelijkheden en luistert oor doorl leidinggevende

Fijn bedrijf, met heel veel mogelijkheden

Alliander is een bedrijf die heel veel mogelijkheden biedt.Er is veel ruimte om te blijven ontwikkelen, en indien gewenst om over te gaan naar een andere divisie.De werkdruk is vaak wel hoog, maar je doet het met zijn allen, dus wordt het een gezamenlijk goed opgepakt.ook de mogelijkheid om plaats/tijd onafhankelijk te werken is erg fijn.

Pluspunten

Mooie locatie, fijne werkplekken

Minpunten

Weinig parkeerplekken

Uitstekende werksfeer

Machtig mooi bedrijf met heel veel ontwikkel en doorgroei mogelijkheden

Pluspunten

Ontwikkel en carrière mogelijkheden

Minpunten

Goede werkgever qua regelingen en dergelijke. Echter op persoonlijk vlak, veel vriendjes politiek.

Een organisatie die maatschappelijke bijdrage leveren

De beste werkgever die je maar kan hebben. Ze bieden doorgroeimogelijkheid, opleidingen, ruimte, lage werkdruk, fijne werksfeer, scrum plekken, mogelijkheid om thuis te werken, goede arbeidsvoorwaarden ect.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Geen vaste werkplek

Innovatie

Gebruik nieuwe technieken voor monteurs om de laagspanning stations te beheren

Topervaring!

Het was uitdagend en opwindend om in een omgeving te werken waarin ambitie, pionieren en duurzaamheid samenkomen.

werk

Het is een ontzettend leuke baan maar ben altijd op zoek naar uitdagingen.

Gezellige werkomgeving

Leuke werksfeer, mogelijkheid voor volgen van opleiding/cursus. Leuke collega's . Directie en management bedenken verschillende nieuwe werkmethodes om in te voeren zonder rekening te houden met de werknemers , vaak loopt dat ook mis. bv nieuwe app bedacht maar niet werkzaam of met veel/meer complicaties de werknemer moet hier zelf achteraan.

Pluspunten

Mogelijkheid om thuis te werken

Minpunten

Er wordt geen rekening gehouden met je werkdruk

Leuke werkomgeving waar veel valt te leren.

Bij Alliander ben ik werkzaam geweest als stagiair op de afdeling Bedrijfsvoering. De organisatie is groot en daardoor valt veel te leren door de diversiteit aan werkzaamheden. De sfeer met collega's was goed, daarnaast was naar mijn inzien het management transparant.

Pluspunten

Zeer goede sfeer, leuke werkomgeving en valt veel te leren binnen deze organisatie.

Minpunten

Soms veel reizen door verschillende locaties van de organisatie.

Veelzijdige en veeleisende werkomgeving waar je je eigen verschil bepaalt

Wispelturig management met om de zoveel jaar terugkerende uitdagingen. Fijne collega's, veel politiek.

Pluspunten

Goede geutiliteerde werkplekken

Minpunten

Veel politiek

Begrotingen controleren

Geen begrotingstools, dus lastig om het vorm te geven. Het bedrijf zit vast in de oude procedures.

Fijne werksfeer

kortstondige opdracht, hierin niet echt een oordeel kunnen geven

Gouden kooi

Alliander is een groot bedrijf met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Flexibel werken is er tot kunst verheven in een prachtig, modern en comfortabel kantoor. Dat is direct het grootste nadeel. Doordat niemand een vaste plek heeft, is er geen duidelijke fysieke plek waar je 'thuis hoort' en waar je je directe collega's kunt vinden. Dat 'thuisgevoel' wordt ook niet gecreëerd of aangemoedigd door het management, dat vooral erg druk lijkt met zichzelf en met elkaar in vele 'off sites' en leiderschapsbijeenkomsten. Als gewone medewerker lijkt het management een gesloten bastion waar je alleen binnen kunt komen als je tot de 'chosen few' behoort. Ik heb Alliander ervaren als een gouden kooi, waar het je qua arbeidsvoorwaarden aan niets zal ontbreken maar waar ook niemand je zal missen als je weg bent.

Pluspunten

kantoor, imago, voorzieningen, salaris

Minpunten

cultuur, management, sfeer

Werkgever die graag met de tijd mee wil gaan maar hier nog wel wat energie in moet steken qua uitvoering

Werkgever die graag wil werken volgens HNW maar de uitrol naar de diepere lagen binnen de organisatie schort soms wel. Leuke groep collega's die onderling welwillend zijn om uitleg te geven, collega's een hart onder de riem te steken en hart voor de zaak hebben.

goede werkomgeving

een goede werkgever, goede werksfeer. goed salaris

Gezellige sfeer met veel vrijheid

Bij het Research & Development team is erg veel mogelijk, daarom zijn er diverse projecten waar iedereen kan meewerken waar mogelijk. Daarnaast hangt er een informele sfeer en worden ook buiten het werk leuke dingen gedaan voor het team, zowel door Alliander als door de collega's zelf.

Een maatschappelijk bewust bedrijf in beweging

Allainder is een maatschappelijk zeer betrokken bedrijf. Dit uit zich in de invulling van de wettelijke taak (iedereen energie betrouwbare, betaalbare en toegankelijke energie leveren), de verbinding met de samenleving (o.a. step to work) en verduurzaming van de bedrijfsprocessen. De sfeer is informeel en gericht op samenwerken , De energietransitie en de steeds veranderde omgeving biedt veel uitdaging en brengt het bedrijf in beweging. Dit gaat gepaard met verandering en keuzes maken waar het menselijk aspect niet uit het oog wordt verloren. Kortom een leuk, sociaal en dynamische bedrijf!

gezelig werksfeer

Leuk bedrijf helaas vanwege reorganisatie geen mogelijkheid vast contract

Jong en innovatief met politieke structuren

Divers en innovatief. Uitstekende arbeidsvoorwaarden

Informeel en commercieel

Aangename bedrijfscultuur met een informele sfeer.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alliander. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Alliander