Alfa & Zorg

Wissen
3,2Salaris en arbeidsvoorwaarden

19 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 34 reviews

Cliënten helpen.

Top team om mee te werken!Zelf je dagen inplannen en als je een gaatje over hebt ( word dit meestal gevuld )Het is Leuk om hier te werken, en je bouwt echt wel een band op met mensen die je hulp erg waarderen.Alleen mensen vergissen zich enorm hoe zwaar dit is en kwa salaris moet je het niet doen als je een huishouden te runnen hebt.

Pluspunten

Mijn leidinggevende denkt graag mee, als je een plan hebt en helpt je waar ze kan.

Minpunten

Weinig betaald.

9 juni 2022
Dank voor je reactie, fijn dat je het werk gewaardeerd hebt. Groet, team Alfa & Zorg

Groot en deels gezellig Clienten. Sommige houden nou eenmaal van grondig werk. Het team van alfa kantoor is verder niet de vrolijkste.

Bij alfa werken is heerlijk, naast het schoonmaken ook gezellig een kopje koffie drinken met meestal ook wat lekkers erbij. De cliënten hebben altijd hele mooie verhalen die zij ook graag delen. De cliënten genieten vaak ook van jouw aanwezigheid. Het team van alfa is verder heel kort door de bocht, leggen je niks uit en bij een foutje word je direct naar beneden gehaald, foutjes van het team zelf leggen ze al snel bij jou neer en als er word gebeld krijg je een chagrijnig persoon aan de lijn. Verder heb ik van meerdere cli3nten ook vernomen dat zij liever de zaken met mij persoonlijk regelde, omdat alfa al meerdere keren het of niet doorgaf, of te laat doorgaf. Slechte communicatie dus tussen alfa en de cliënten en de medewerkers. Extreem lange wachttijden voor de cliënten en toch ontslaan ze enorm veel medewerkers.

26 augustus 2022
Hartelijk dank voor je reactie. Goed om te horen dat je fijn hebt gewerkt bij de clienten. Je kritiek op het hoofdkantoor nemen we uiteraard te harte. Veel succes met je verdere werkzaamheden.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

altijd met plezier naar het werk

Ik heb 34 jaar als huishoudelijke hulp gewerkt bij Alfa & Zorg (Amsterdam), waarvan de laatste 4 jaar in Almere, ik ben 29 juli j.l. met pensioen gegaan en nooit meer iets gehoord, terwijl ik nooit te beroerd was om in te vallen wegens ziekte/vakantie van collega's, dan weten ze je w e l te vinden en krijg je wel een bedankje. Nu ik weg ben nooit meer iets vernomen, vind dit ronduit teleurstellend, bovendien was ik meteen al van de verscheidene apps gehaald/geblokkeerd. Een mailtje of appje had ik toch wel zeer op prijs gesteld, mijn clienten waar ik nog steeds contact mee heb spreken er schande van, maar ik heb altijd met plezier gewerkt en van de clienten juist heel veel dankbaarheid gehad en daar heb ik het voor gedaan!

Pluspunten

leuk en dankbaar werk.

Minpunten

totaal geen belangstelling vanuit kantoor.

23 augustus 2022
Beste,Het is jammer om te horen dat het afsluiten van je werktijd niet is gegaan zoals je het graag had gezien. Ik heb je bericht even doorgegeven aan personeelszaken.Wel fijn om te weten dat het werk op zich altijd naar je zin is geweest. Hopelijk geniet je nu van een welverdiend pensioen.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

Slechte communicatie met kantoor, geen antwoord op vragen.

Zelf alles regelen, slechte lijnen naar kantoor, salarisverhoging waar je recht op hebt moet je zelf achteraan en dat soms drie-vier keer aankaarten.

Pluspunten

Vrijheid in tijden dat je werkt.

Minpunten

Geen afspraken nakomen.

9 juni 2022
Dank voor je reactie. We doen elke dag onze uiterste best om bereikbaar te zijn voor cliënten en medewerkers. Helaas lukt dat niet altijd. Inmiddels zijn we voor onze medewerkers het best te bereiken via de App van NEDAP en Whatsapp.

Niks meer van zich laten horen

Ik heb bij dit bedrijf gewerkt in de zomervakantie. Het was super leuk om te doen. Ik wilde het houden als bijbaan en vakantiebaan. ik heb het 5 keer gevraagd en telkens werd er gezegd dat ze het zouden doorgeven en de hele tijd hoorde ik niks meer. Na 5 keer vragen houdt het op. ik vind het jammer omdat ik hier wel fijn heb gewerkt.

Pluspunten

sollicitatie ging soepel

Minpunten

niks meer van zich laten horen.

9 juni 2022
Dank voor je reactie, vakantiekrachten zijn natuurlijk altijd welkom. Daarnaast voor inval en de zaterdag ochtend hebben we ook steeds meer plaats voor studenten en scholieren. Graag horen we weer even van je op personeelszaken@alfazorg.nl

Leuke werk sfeer

Bijna een jaar bij alfa zorg gewerkt met veel plezier ,en met de clienten .zal ze zeker gaan missen .De communicatie verliep prima kreeg snel bericht terug als er wat was.Maar ga nu een andere functie doen bij ander bedrijf en op 1 locatie dat vindt ik wel erg fijn Wil alfa zorg bedanken voor mijn leuke tijd die ik heb gehad

Pluspunten

13 maand, vakantiegeld, eigen tijd

9 juni 2022
Dank voor je reactie, we zijn blij dat je met plezier bij ons gewerkt hebt! Succes gewenst bij je andere baan! Groet, team Alfa & Zorg

Dankbaarwerk dat goed te combineren is met privé.

Dit bedrijf is vergeleken met een paar jaar geleden ontzettend gegroeid kwa ontwikkeling.Ik heb het er super naar mijn zin. Allemaal lieve cliënten die ik elke dag weer blij kan maken. Uren zijn in overleg....Salaris wordt altijd netjes op tijd gestort. Zijn er problemen dan kan je altijd bij diverse afdelingen terecht om advies te vragen.Je krijgt vakantiegeld plus eindejaars uitkering. Ook zijn er mogelijkheden om opleidingen te volgen. Werken bij Alfa raad ik dan ook van harte aan. Dit omdat mij persoonlijke ervaring heel positief is.

Pluspunten

Vakantiegeld. Eindejaars uitkering. Opleidingen.

Minpunten

Minimumloon mag wel omhoog.

30 juni 2021
Wat leuk dat je de tijd hebt genomen voor je uitgebreide positieve review, dank je wel daarvoor. Wij wensen je nog heel veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Iets kunnen betekenen voor anderen, zelfstandig maar met goed contact met hoofdkantoor.

Een fijne werkomgeving, zelfstandig werken, verantwoordelijk zijn. Leuk contact met planning, alles in goed overleg. Mensen blij maken en zelf je werktijden bepalen. Doorgroeimogelijkheid naar wijkverpleging.

Pluspunten

Keurige secundaire arbeidsvoorwaarden. Zelf bepalen wanneer je beschikbaar bent, zelfstandig werken, veel contact met mensen, iets kunnen betekenen, dankbaar werk.

Minpunten

Salaris in de zorg cao kan beter

30 juni 2021
Bedankt voor je positieve reactie! Wij zijn blij te horen dat je het naar je zin hebt.Wij wensen je nog veel jaren werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Zelfstandige werkomgeving

Sollicitatie gesprek was relax en duidelijk.......

Pluspunten

Eigen werktijden bepalen.

Minpunten

Geen reiskosten vergoeding

11 mei 2021
Dank je wel voor je review. Wij zijn blij te lezen dat alles goed en duidelijk is verlopen.Wij wensen je veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Goed voor werk-prive, slecht in betaling

Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een -

Goede werkgever

Leuk sollicitatiegesprek gehad, duidelijk wat er van mij wordt verwacht en wat ze bieden Salaris is goed voor de werkzaamheden. Rooster is goed in overleg te maken.

Slechte werkgever

Ze geven een 1 uren contract, de te werken uren verschillen per week dus een wisselend salaris. De planning doet alleen de basis, als je bv door ziekte niet kunt werken moet je zelf contact opnemen met client en afspreken wanneer je wel kunt. Vervolgens contact opnemen met kantoor waar je gemiddeld 20 minuten id wacht staat op eigen kosten. Ook voor het doorgeven van info over client op eigen kosten en in eigen tijd. Bij uitval door feestdagen zelf met client inhaaluren afspreken. Als je de uren niet inhaalt dan gaan de uren van je vakantieuren af (ook Kerst en Nieuwjaar). Zwaar werk tegen het laagste CAO salaris, weinig tot geen begeleiding en bij ziekte 2 wachtdagen.

Pluspunten

Je bepaald zelf welke dagdelen je wilt werken

Minpunten

Zwaar werk, slecht betaald, slechte arbeidsvoorwaarden, veel investering van eigen tijd en belkosten

15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Slechte werkgever

Alfa & zorg doet helemaal niets voor hun werknemers. Je moet overal zelf achteraan. Toen mijn vader overleed verwachten ze zelfs dat ik gewoon aanwezig was. Totaal geen medeleven. Slecht bereikbaar, bellen niet terug wanneer ze het beloven. Komen beloftes niet na. Na ziekte kreeg ik ineens allemaal nieuwe cliënten. Salaris klopt bijna nooit. Je moet altijd alles zelf bijhouden.

Slecht

Slechte werkgever. Houd zich niet aan de afspraken licht & clienten telaat in over eventuele veranderingen. Kijken bijna tot nooit in de mail en je staat heel lang in de wacht (medewerkers). Zo lastig dat je bijna geen contact met ze kan hebben ook niet bij nood. Te weinig uren en laag salaris.

Pluspunten

Makkelijke tijden.

Minpunten

Bovenstaande.

Fijne werkgever, goed geregeld

Alles is goed geregeld hier. Er wordt rekening gehouden met reisafstand, tijden en andere omstandigheden. Via een app ben je snel op de hoogte wat je planning is. De app is heel handig, ziet er heel gebruikersvriendelijk uit, er staat zelfs een route beschrijving in via Google Maps hoe je bij je cliënt kunt komen, kortom alles wat je moet weten om je werk te doen staat er in. Complimenten voor de planners, zij denken echt met je mee. Salaris komt netjes op tijd, kortom ik vind het een prima bedrijf. Helaas werk ik niet meer bij Alfa&Zorg door omstandigheden maar ik zou er zo weer gaan werken.

Pluspunten

Hele goede planners die met je meedenken

Minpunten

Je kunt er niet fulltime werken

Enthousiast team, groeiend, sociaal en ondernemend

Een sterk groeiende instelling, ze hebben aandacht voor cliënt en medewerkers. In de thuiszorg zijn veel veranderingen, daar moeten zij ook mee omgaan. Dus dynamisch maar wel met aandacht voor elkaar!

Pluspunten

Informeel, veel ontplooiing, dynamisch

Minpunten

Geen gespreid bedje, veel initiatief gevraagd.

6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We zijn blij te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers en cliënten. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Superleuk vakantiewerk

Erg leuk vakantiewerk gedaan in Almere Haven. Volle werkweken en aardige cliënten.Natuurlijk wel aanpoten; hard werken, ook al is het 30 graden buiten. Betalingen en loonstroken netjes volgens afspraak ontvangen. Planbureau ook goed te bereiken per mail of telefoon.

Pluspunten

Aardige cliënten die dankbaar zijn voor jouw hulp

Ervaring Alfa&Zorg

Geachte Heer/Mevrouw, Ik heb dit werk heel zwaar gevonden omdat ik de hele dag hetzelfde moest doen en de hulp was van alle klanten. sommige waren erg labiel of wilde het hele huis in een paar uurtjes gedaan hebben. Ook moest je van hot naar her rijden op eigen kosten en had je heel weinig eigen tijd om van het ene adres naar het andere te gaan. De bereidheid en het omgaan met de klanten vraagt ontzettend veel van je, zo kreeg je met personen te maken die veeleisend of extreem gedrag vertoonde waar je dan mee om moest gaan , ook waren de kinderen van de oudere klanten vaak bemoeizuchtig of controlerend. Alfa&Zorg behandelde de klant als koning , maar nam het niet of nauwelijks voor de werknemers op. Vaak ging er iets mis door te weinig mensen op de planning afdeling. Financieel gezien was het absoluut onderbetaald en slecht geregeld, als de klant afbelde dat zat ik zonder inkomen en was er vaak geen ander adres waar je heen kon gaan. Kortom ik heb het met veel moeite en ook tegenzin gedaan.

Pluspunten

Soms had je hele aardige klanten, ik kon het werk goed combineren met mijn kinderen

Minpunten

Slechte arbeidsvoorwaarde, geen klant, geen geld, het vraagt teveel van de medewerkers aan flexibiliteit

17 januari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Weinig contact

Te weinig contact. Ik vind dat ze vaker op moeten nemen als jij belt.

Pluspunten

Flexibele werktijden

Minpunten

Weinig contact

17 januari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. We hebben geïnvesteerd in betere bereikbaarheid! Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa & Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Alfa & Zorg met

Meer informatie over Alfa & Zorg in populaire locaties