Alfa & Zorg

Reviews over Management bij Alfa & Zorg

Wissen

11 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 28 reviews

Goed voor werk-prive, slecht in betaling

Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een -

Leuke werk sfeer

Bijna een jaar bij alfa zorg gewerkt met veel plezier ,en met de clienten .zal ze zeker gaan missen . De communicatie verliep prima kreeg snel bericht terug als er wat was. Maar ga nu een andere functie doen bij ander bedrijf en op 1 locatie dat vindt ik wel erg fijn Wil alfa zorg bedanken voor mijn leuke tijd die ik heb gehad

Pluspunten

13 maand, vakantiegeld, eigen tijd

Dankbaarwerk dat goed te combineren is met privé.

Dit bedrijf is vergeleken met een paar jaar geleden ontzettend gegroeid kwa ontwikkeling. Ik heb het er super naar mijn zin. Allemaal lieve cliënten die ik elke dag weer blij kan maken. Uren zijn in overleg.... Salaris wordt altijd netjes op tijd gestort. Zijn er problemen dan kan je altijd bij diverse afdelingen terecht om advies te vragen. Je krijgt vakantiegeld plus eindejaars uitkering. Ook zijn er mogelijkheden om opleidingen te volgen. Werken bij Alfa raad ik dan ook van harte aan. Dit omdat mij persoonlijke ervaring heel positief is.

Pluspunten

Vakantiegeld. Eindejaars uitkering. Opleidingen.

Minpunten

Minimumloon mag wel omhoog.

30 juni 2021
Wat leuk dat je de tijd hebt genomen voor je uitgebreide positieve review, dank je wel daarvoor. Wij wensen je nog heel veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Goed bedrijf en goed voor hun personeel

Ik heb er met veel plezier gewerkt. Maar ik moest helaas ander werk zoeken vanwege te zware belasting.

Pluspunten

Goed contakt met de planners

Minpunten

Dat ik een nuluren contract had.

11 mei 2021
Wat leuk te horen dat je met veel plezier bij ons hebt gewerkt, bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Vervelend dat je moest stoppen vanwege lichamelijke klachten.Wij wensen je veel werkplezier bij een andere werkgever!Vriendelijke groet,Miriam Alfa & Zorg

Slechte werkgever

Super slechte communicatie, je word in het diepe gegooid door planners die zelf geen verstand hebben van huishoudelijk werk. Cliënten niet in de buurt.

Gestopt

Ik heb er gewerkt,maar moest te lang wachten op meerdere klanten,waardoor ik in de financiële problemen kwam. Zoals bij de meeste bedrijven schort het aan logisch nadenken van de planning en te weinig persoonlijk contact. Alles gaat altijd alleen via Social media,wat de nekkenbreker van veel bedrijven is.

Slecht

Slechte werkgever. Houd zich niet aan de afspraken licht & clienten telaat in over eventuele veranderingen. Kijken bijna tot nooit in de mail en je staat heel lang in de wacht (medewerkers). Zo lastig dat je bijna geen contact met ze kan hebben ook niet bij nood. Te weinig uren en laag salaris.

Pluspunten

Makkelijke tijden.

Minpunten

Bovenstaande.

15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Zelfstandig kunnen werken, planning zelf aanpassen in overleg met cliënten, flexibel zijn erg belangrijk

Ik werk voor Alfa & Zorg sinds 2018 heb geen slechte ervaringen met dit bedrijf voor mij werkt het om op deze manier te werken omdat er veel eigen initiatief en zelfstandigheid wordt gevraagd van je als medewerker dat stukje past bij mij. Er zijn wel wat puntjes waar aan gewerkt kan worden zoals bijv. goede vervanging als je vrij bent, op het moment wordt verwacht dat je als medewerker dit oplost met de cliënt ivm uren waar cliënt recht op heeft, helaas kan je niet altijd alle uren inhalen als medewerker bij de vaste cliënten al probeer je dat wel. Betere bereikbaarheid voor zowel de cliënten als voor de medewerkers. Ik vind het persoonlijk prettiger als er contact met je opgenomen wordt als je planning veranderd ipv je planning iedere keer checken bij het medewerker portaal online. Ik werk nog steeds met plezier bij Alfa & Zorg maar er wordt inderdaad veel van je verwacht als medewerker.

Pluspunten

Zie Review

Minpunten

Zie Review

6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het goed te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Goede samenwerking

Met veel plezier gewerkt. Kreeg ook een mooi verleng contract maar zelf andere keuze gemaakt. Van cliënten veel positieve reactie mogen ontvangen zagen mij liever niet gaan. Het is jammer dat thuiszorg toch nog een ondergewaardeerd vak is en jammer dat het geen vaste uren contract kan bieden. Ook voor veel cliënten blijft het toch moeilijk als er veel verloop van personeel is.

Pluspunten

eigen tijd indelen

Minpunten

Flex contract - Veel verloop van personeel

Enthousiast team, groeiend, sociaal en ondernemend

Een sterk groeiende instelling, ze hebben aandacht voor cliënt en medewerkers. In de thuiszorg zijn veel veranderingen, daar moeten zij ook mee omgaan. Dus dynamisch maar wel met aandacht voor elkaar!

Pluspunten

Informeel, veel ontplooiing, dynamisch

Minpunten

Geen gespreid bedje, veel initiatief gevraagd.

6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We zijn blij te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers en cliënten. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Vacatures van Alfa & Zorg

Meer vacatures

Ervaring Alfa&Zorg

Geachte Heer/Mevrouw, Ik heb dit werk heel zwaar gevonden omdat ik de hele dag hetzelfde moest doen en de hulp was van alle klanten. sommige waren erg labiel of wilde het hele huis in een paar uurtjes gedaan hebben. Ook moest je van hot naar her rijden op eigen kosten en had je heel weinig eigen tijd om van het ene adres naar het andere te gaan. De bereidheid en het omgaan met de klanten vraagt ontzettend veel van je, zo kreeg je met personen te maken die veeleisend of extreem gedrag vertoonde waar je dan mee om moest gaan , ook waren de kinderen van de oudere klanten vaak bemoeizuchtig of controlerend. Alfa&Zorg behandelde de klant als koning , maar nam het niet of nauwelijks voor de werknemers op. Vaak ging er iets mis door te weinig mensen op de planning afdeling. Financieel gezien was het absoluut onderbetaald en slecht geregeld, als de klant afbelde dat zat ik zonder inkomen en was er vaak geen ander adres waar je heen kon gaan. Kortom ik heb het met veel moeite en ook tegenzin gedaan.

Pluspunten

Soms had je hele aardige klanten, ik kon het werk goed combineren met mijn kinderen

Minpunten

Slechte arbeidsvoorwaarde, geen klant, geen geld, het vraagt teveel van de medewerkers aan flexibiliteit

17 januari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa & Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

• Alfa & Zorg