Alfa & Zorg

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Alfa & Zorg als Huishoudelijk Medewerker (m/v)

Wissen
3.4Salaris en arbeidsvoorwaarden

6 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 28 reviews

Zelfstandige werkomgeving

Sollicitatie gesprek was relax en duidelijk.......

Pluspunten

Eigen werktijden bepalen.

Minpunten

Geen reiskosten vergoeding

Officiële reactie van Alfa & Zorg

11 mei 2021
Dank je wel voor je review. Wij zijn blij te lezen dat alles goed en duidelijk is verlopen.Wij wensen je veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Leuke werk sfeer

Bijna een jaar bij alfa zorg gewerkt met veel plezier ,en met de clienten .zal ze zeker gaan missen .De communicatie verliep prima kreeg snel bericht terug als er wat was.Maar ga nu een andere functie doen bij ander bedrijf en op 1 locatie dat vindt ik wel erg fijn Wil alfa zorg bedanken voor mijn leuke tijd die ik heb gehad

Pluspunten

13 maand, vakantiegeld, eigen tijd

Goed voor werk-prive, slecht in betaling

Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een -

Goede werkgever

Leuk sollicitatiegesprek gehad, duidelijk wat er van mij wordt verwacht en wat ze bieden Salaris is goed voor de werkzaamheden. Rooster is goed in overleg te maken.

Slechte werkgever

Ze geven een 1 uren contract, de te werken uren verschillen per week dus een wisselend salaris. De planning doet alleen de basis, als je bv door ziekte niet kunt werken moet je zelf contact opnemen met client en afspreken wanneer je wel kunt. Vervolgens contact opnemen met kantoor waar je gemiddeld 20 minuten id wacht staat op eigen kosten. Ook voor het doorgeven van info over client op eigen kosten en in eigen tijd. Bij uitval door feestdagen zelf met client inhaaluren afspreken. Als je de uren niet inhaalt dan gaan de uren van je vakantieuren af (ook Kerst en Nieuwjaar). Zwaar werk tegen het laagste CAO salaris, weinig tot geen begeleiding en bij ziekte 2 wachtdagen.

Pluspunten

Je bepaald zelf welke dagdelen je wilt werken

Minpunten

Zwaar werk, slecht betaald, slechte arbeidsvoorwaarden, veel investering van eigen tijd en belkosten

Officiële reactie van Alfa & Zorg

15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Superleuk vakantiewerk

Erg leuk vakantiewerk gedaan in Almere Haven. Volle werkweken en aardige cliënten.Natuurlijk wel aanpoten; hard werken, ook al is het 30 graden buiten. Betalingen en loonstroken netjes volgens afspraak ontvangen. Planbureau ook goed te bereiken per mail of telefoon.

Pluspunten

Aardige cliënten die dankbaar zijn voor jouw hulp

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa & Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6