Alfa & Zorg

Reviews voor Huishoudelijk Medewerker (m/v) bij Alfa & Zorg

Huishoudelijk Medewerker (m/v)20 reviews

20 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 35 reviews

Leuke clienten / planning op bassis van je eigen beschikbaarheid

3 jaar met heel veel plezier gewerkt bij alfa&zorg. Ik heb als medewerker nooit een negatief ervaring gehad met mijn werkgever.Ik zou het zeker aanraden op bassis van mijn werk ervaring bij alfa&zorg

Minpunten

Lange afstanden tussen de ene client en de andere

26 augustus 2022
Hartelijk dank voor je positieve reactie. Leuk om te lezen dat je ervaring als werknemer bij ons goed bevallen is.We wensen je veel succes verder.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

Bizar slechte werkgever, wel leuke cliënten

Helaas tijdens mijn ruim 2 jaar ervaring bij dit bedrijf te vaak getuigen geweest van wanbeleid, slechte communicatie en achteloze behandeling van personeel.Meermaals mijn bevindingen en tips met het bedrijf gedeeld, nooit een reactie op gekregen. Kortom, ik vind het niet vreemd dat dit bedrijf met zoveel personeelstekorten kampt. Gelukkig kreeg ik vanuit mijn cliënten wel de waardering die ik vanuit Alfa&zorg nooit heb mogen ontvangen.

Pluspunten

Minpunten

Communicatie, personeelsbeleid

25 oktober 2022
Bedankt voor je review. Helaas was jouw ervaring niet altijd positief. We zullen je kritiek ter harte nemen en aan de betreffende afdeling voorleggen.We wensen je verder veel succes.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

Informatie over Alfa & Zorg

• Flexibele werktijden en locaties
Verbeterpunten
  • Ondersteunende omgeving
  • Algemene tevredenheid

Groot en deels gezellig Clienten. Sommige houden nou eenmaal van grondig werk. Het team van alfa kantoor is verder niet de vrolijkste.

Bij alfa werken is heerlijk, naast het schoonmaken ook gezellig een kopje koffie drinken met meestal ook wat lekkers erbij. De cliënten hebben altijd hele mooie verhalen die zij ook graag delen. De cliënten genieten vaak ook van jouw aanwezigheid. Het team van alfa is verder heel kort door de bocht, leggen je niks uit en bij een foutje word je direct naar beneden gehaald, foutjes van het team zelf leggen ze al snel bij jou neer en als er word gebeld krijg je een chagrijnig persoon aan de lijn. Verder heb ik van meerdere cli3nten ook vernomen dat zij liever de zaken met mij persoonlijk regelde, omdat alfa al meerdere keren het of niet doorgaf, of te laat doorgaf. Slechte communicatie dus tussen alfa en de cliënten en de medewerkers. Extreem lange wachttijden voor de cliënten en toch ontslaan ze enorm veel medewerkers.

26 augustus 2022
Hartelijk dank voor je reactie. Goed om te horen dat je fijn hebt gewerkt bij de clienten. Je kritiek op het hoofdkantoor nemen we uiteraard te harte. Veel succes met je verdere werkzaamheden.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

altijd met plezier naar het werk

Ik heb 34 jaar als huishoudelijke hulp gewerkt bij Alfa & Zorg (Amsterdam), waarvan de laatste 4 jaar in Almere, ik ben 29 juli j.l. met pensioen gegaan en nooit meer iets gehoord, terwijl ik nooit te beroerd was om in te vallen wegens ziekte/vakantie van collega's, dan weten ze je w e l te vinden en krijg je wel een bedankje. Nu ik weg ben nooit meer iets vernomen, vind dit ronduit teleurstellend, bovendien was ik meteen al van de verscheidene apps gehaald/geblokkeerd. Een mailtje of appje had ik toch wel zeer op prijs gesteld, mijn clienten waar ik nog steeds contact mee heb spreken er schande van, maar ik heb altijd met plezier gewerkt en van de clienten juist heel veel dankbaarheid gehad en daar heb ik het voor gedaan!

Pluspunten

leuk en dankbaar werk.

Minpunten

totaal geen belangstelling vanuit kantoor.

23 augustus 2022
Beste,Het is jammer om te horen dat het afsluiten van je werktijd niet is gegaan zoals je het graag had gezien. Ik heb je bericht even doorgegeven aan personeelszaken.Wel fijn om te weten dat het werk op zich altijd naar je zin is geweest. Hopelijk geniet je nu van een welverdiend pensioen.met vriendelijke groet,Team Alfa & Zorg

Leuke werk sfeer

Bijna een jaar bij alfa zorg gewerkt met veel plezier ,en met de clienten .zal ze zeker gaan missen .De communicatie verliep prima kreeg snel bericht terug als er wat was.Maar ga nu een andere functie doen bij ander bedrijf en op 1 locatie dat vindt ik wel erg fijn Wil alfa zorg bedanken voor mijn leuke tijd die ik heb gehad

Pluspunten

13 maand, vakantiegeld, eigen tijd

9 juni 2022
Dank voor je reactie, we zijn blij dat je met plezier bij ons gewerkt hebt! Succes gewenst bij je andere baan! Groet, team Alfa & Zorg

Elke dag is weer anders

Duidelijke planning en afspraken. Goed bereikbaar.Werken onder schooltijd.

Pluspunten

Dichtbij huis

11 mei 2021
Bedankt voor je positieve review. Wij wensen je nog veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Zelfstandige werkomgeving

Sollicitatie gesprek was relax en duidelijk.......

Pluspunten

Eigen werktijden bepalen.

Minpunten

Geen reiskosten vergoeding

11 mei 2021
Dank je wel voor je review. Wij zijn blij te lezen dat alles goed en duidelijk is verlopen.Wij wensen je veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Privé en werk is goed te combineren

Sinds september 2020 werk ik bij Alfa & Zorg. Ik heb een prettig sollicitatie gesprek gehad en kon direct mijn contract tekenen en 3 dagen later kwam ik bij mijn eerste cliënt. Het was even wennen maar al vrij snel had ik mijn vaste cliënten en kon in overleg met mijn planner mijn tijden inplannen. Hierdoor kan ik zelf mijn kinderen uit school halen waardoor werk en privé goed te combineren is voor mij. Mijn cliënten zijn iedere keer weer blij als ik kom! Dit geeft een goed gevoel.

17 mei 2021
Bedankt voor je positieve review. Wij zijn blij te horen dat het werk goed aansluit bij je privé leven en dat je het naar je zin hebt bij je cliënten.Wij wensen je nog veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Goed voor werk-prive, slecht in betaling

Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een -

Prima

Prima werkgever, ook in tijden van crisis Enkel jammer dat ze met 0uren contracten werken

Goede werkgever

Leuk sollicitatiegesprek gehad, duidelijk wat er van mij wordt verwacht en wat ze bieden Salaris is goed voor de werkzaamheden. Rooster is goed in overleg te maken.

Slechte werkgever

Super slechte communicatie, je word in het diepe gegooid door planners die zelf geen verstand hebben van huishoudelijk werk. Cliënten niet in de buurt.

Niet aan beginnen

Ik werk er nu een maand. Mij was 16 tot 20 uur beloofd maar ik werk nog niet de helft daarvan Er staan steeds nieuwe cliënten in mijn planning en doe worden dan opeens weggehaald . De planning is een ramp Steeds maar weer bellen. Tijden kloppen niet. Er wordt iemand ingepland in de middag terwijl ik alleen ochtenden werk

Prettige werkgever

Ik werk bij Alfa, en ben tevreden. Heb vaste cliënten, en soms inval. Via de app kun je je rooster zien, en aangeven wanneer je beschikbaar bent en wanneer niet.Heel fijn. Ik werk in mijn eigen stad, en er wordt goed rekening gehouden met je eigen wensen. Wat wel vervelend kan zijn is dat je je uren moet inhalen als je op een feestdag niet werkt.

13 september 2022
Hartelijk dank voor je positieve review. We hopen dat je nog lang met plezier bij Alfa zult werken.groet van Team Alfa & Zorg

Gestopt

Ik heb er gewerkt,maar moest te lang wachten op meerdere klanten,waardoor ik in de financiële problemen kwam. Zoals bij de meeste bedrijven schort het aan logisch nadenken van de planning en te weinig persoonlijk contact. Alles gaat altijd alleen via Social media,wat de nekkenbreker van veel bedrijven is.

9 juni 2022
Dank voor je review, helaas kunnen / konden we niet altijd voorspellen wanneer er nieuwe cliënten komen waarmee we je rooster kunnen vullen. Op dit moment hebben veel gemeenten een wachtlijst met cliënten dus kunnen we veel sneller je rooster vullen. Groet, team Alfa & Zorg

Slechte werkgever

Ze geven een 1 uren contract, de te werken uren verschillen per week dus een wisselend salaris. De planning doet alleen de basis, als je bv door ziekte niet kunt werken moet je zelf contact opnemen met client en afspreken wanneer je wel kunt. Vervolgens contact opnemen met kantoor waar je gemiddeld 20 minuten id wacht staat op eigen kosten. Ook voor het doorgeven van info over client op eigen kosten en in eigen tijd. Bij uitval door feestdagen zelf met client inhaaluren afspreken. Als je de uren niet inhaalt dan gaan de uren van je vakantieuren af (ook Kerst en Nieuwjaar). Zwaar werk tegen het laagste CAO salaris, weinig tot geen begeleiding en bij ziekte 2 wachtdagen.

Pluspunten

Je bepaald zelf welke dagdelen je wilt werken

Minpunten

Zwaar werk, slecht betaald, slechte arbeidsvoorwaarden, veel investering van eigen tijd en belkosten

15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Alfa&zorg Mensen de hulp bieden die ze verdienen

Mijn ervaring is dat je mensen helpt waar je dat kan en het is fijn dat je ziet hoe dankbaar mensen zijn ,daar doe je het toch voor ! Ben zeer positief over Alfa & zorg , je kan alles met hun bespreken en als jij je best doet voor hun , doen hun het ook voor jou.

Pluspunten

Waardering, flexibiliteit

6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We zijn blij te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers en cliënten. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Zelfstandig kunnen werken, planning zelf aanpassen in overleg met cliënten, flexibel zijn erg belangrijk

Ik werk voor Alfa & Zorg sinds 2018 heb geen slechte ervaringen met dit bedrijf voor mij werkt het om op deze manier te werken omdat er veel eigen initiatief en zelfstandigheid wordt gevraagd van je als medewerker dat stukje past bij mij. Er zijn wel wat puntjes waar aan gewerkt kan worden zoals bijv. goede vervanging als je vrij bent, op het moment wordt verwacht dat je als medewerker dit oplost met de cliënt ivm uren waar cliënt recht op heeft, helaas kan je niet altijd alle uren inhalen als medewerker bij de vaste cliënten al probeer je dat wel. Betere bereikbaarheid voor zowel de cliënten als voor de medewerkers. Ik vind het persoonlijk prettiger als er contact met je opgenomen wordt als je planning veranderd ipv je planning iedere keer checken bij het medewerker portaal online. Ik werk nog steeds met plezier bij Alfa & Zorg maar er wordt inderdaad veel van je verwacht als medewerker.

Pluspunten

Zie Review

Minpunten

Zie Review

6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het goed te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Superleuk vakantiewerk

Erg leuk vakantiewerk gedaan in Almere Haven. Volle werkweken en aardige cliënten.Natuurlijk wel aanpoten; hard werken, ook al is het 30 graden buiten. Betalingen en loonstroken netjes volgens afspraak ontvangen. Planbureau ook goed te bereiken per mail of telefoon.

Pluspunten

Aardige cliënten die dankbaar zijn voor jouw hulp

Ouderen gezelligheid bieden

Iedere dag is een uitdaging. De ouderen waarderen het wat je doet.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa & Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Alfa & Zorg met

Meer informatie over Alfa & Zorg in populaire locaties

• Alfa & Zorg
  • Huishoudelijk Medewerker (m/v)