Alfa & Zorg

32: Alfa & Zorg reviews van werknemers

Cliënten helpen.

Top team om mee te werken!Zelf je dagen inplannen en als je een gaatje over hebt ( word dit meestal gevuld )Het is Leuk om hier te werken, en je bouwt echt wel een band op met mensen die je hulp erg waarderen.Alleen mensen vergissen zich enorm hoe zwaar dit is en kwa salaris moet je het niet doen als je een huishouden te runnen hebt.

Pluspunten

Mijn leidinggevende denkt graag mee, als je een plan hebt en helpt je waar ze kan.

Minpunten

Weinig betaald.

9 juni 2022
Dank voor je reactie, fijn dat je het werk gewaardeerd hebt. Groet, team Alfa & Zorg

altijd met plezier naar het werk

Ik heb 34 jaar als huishoudelijke hulp gewerkt bij Alfa & Zorg (Amsterdam), waarvan de laatste 4 jaar in Almere, ik ben 29 juli j.l. met pensioen gegaan en nooit meer iets gehoord, terwijl ik nooit te beroerd was om in te vallen wegens ziekte/vakantie van collega's, dan weten ze je w e l te vinden en krijg je wel een bedankje. Nu ik weg ben nooit meer iets vernomen, vind dit ronduit teleurstellend, bovendien was ik meteen al van de verscheidene apps gehaald/geblokkeerd. Een mailtje of appje had ik toch wel zeer op prijs gesteld, mijn clienten waar ik nog steeds contact mee heb spreken er schande van, maar ik heb altijd met plezier gewerkt en van de clienten juist heel veel dankbaarheid gehad en daar heb ik het voor gedaan!

Pluspunten

leuk en dankbaar werk.

Minpunten

totaal geen belangstelling vanuit kantoor.

Slechte communicatie met kantoor, geen antwoord op vragen.

Zelf alles regelen, slechte lijnen naar kantoor, salarisverhoging waar je recht op hebt moet je zelf achteraan en dat soms drie-vier keer aankaarten.

Pluspunten

Vrijheid in tijden dat je werkt.

Minpunten

Geen afspraken nakomen.

9 juni 2022
Dank voor je reactie. We doen elke dag onze uiterste best om bereikbaar te zijn voor cliënten en medewerkers. Helaas lukt dat niet altijd. Inmiddels zijn we voor onze medewerkers het best te bereiken via de App van NEDAP en Whatsapp.

Niks meer van zich laten horen

Ik heb bij dit bedrijf gewerkt in de zomervakantie. Het was super leuk om te doen. Ik wilde het houden als bijbaan en vakantiebaan. ik heb het 5 keer gevraagd en telkens werd er gezegd dat ze het zouden doorgeven en de hele tijd hoorde ik niks meer. Na 5 keer vragen houdt het op. ik vind het jammer omdat ik hier wel fijn heb gewerkt.

Pluspunten

sollicitatie ging soepel

Minpunten

niks meer van zich laten horen.

9 juni 2022
Dank voor je reactie, vakantiekrachten zijn natuurlijk altijd welkom. Daarnaast voor inval en de zaterdag ochtend hebben we ook steeds meer plaats voor studenten en scholieren. Graag horen we weer even van je op personeelszaken@alfazorg.nl

Leuke werk sfeer

Bijna een jaar bij alfa zorg gewerkt met veel plezier ,en met de clienten .zal ze zeker gaan missen .De communicatie verliep prima kreeg snel bericht terug als er wat was.Maar ga nu een andere functie doen bij ander bedrijf en op 1 locatie dat vindt ik wel erg fijn Wil alfa zorg bedanken voor mijn leuke tijd die ik heb gehad

Pluspunten

13 maand, vakantiegeld, eigen tijd

9 juni 2022
Dank voor je reactie, we zijn blij dat je met plezier bij ons gewerkt hebt! Succes gewenst bij je andere baan! Groet, team Alfa & Zorg

Dankbaarwerk dat goed te combineren is met privé.

Dit bedrijf is vergeleken met een paar jaar geleden ontzettend gegroeid kwa ontwikkeling.Ik heb het er super naar mijn zin. Allemaal lieve cliënten die ik elke dag weer blij kan maken. Uren zijn in overleg....Salaris wordt altijd netjes op tijd gestort. Zijn er problemen dan kan je altijd bij diverse afdelingen terecht om advies te vragen.Je krijgt vakantiegeld plus eindejaars uitkering. Ook zijn er mogelijkheden om opleidingen te volgen. Werken bij Alfa raad ik dan ook van harte aan. Dit omdat mij persoonlijke ervaring heel positief is.

Pluspunten

Vakantiegeld. Eindejaars uitkering. Opleidingen.

Minpunten

Minimumloon mag wel omhoog.

30 juni 2021
Wat leuk dat je de tijd hebt genomen voor je uitgebreide positieve review, dank je wel daarvoor. Wij wensen je nog heel veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Iets kunnen betekenen voor anderen, zelfstandig maar met goed contact met hoofdkantoor.

Een fijne werkomgeving, zelfstandig werken, verantwoordelijk zijn. Leuk contact met planning, alles in goed overleg. Mensen blij maken en zelf je werktijden bepalen. Doorgroeimogelijkheid naar wijkverpleging.

Pluspunten

Keurige secundaire arbeidsvoorwaarden. Zelf bepalen wanneer je beschikbaar bent, zelfstandig werken, veel contact met mensen, iets kunnen betekenen, dankbaar werk.

Minpunten

Salaris in de zorg cao kan beter

30 juni 2021
Bedankt voor je positieve reactie! Wij zijn blij te horen dat je het naar je zin hebt.Wij wensen je nog veel jaren werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Elke dag is weer anders

Duidelijke planning en afspraken. Goed bereikbaar.Werken onder schooltijd.

Pluspunten

Dichtbij huis

11 mei 2021
Bedankt voor je positieve review. Wij wensen je nog veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Zelfstandige werkomgeving

Sollicitatie gesprek was relax en duidelijk.......

Pluspunten

Eigen werktijden bepalen.

Minpunten

Geen reiskosten vergoeding

11 mei 2021
Dank je wel voor je review. Wij zijn blij te lezen dat alles goed en duidelijk is verlopen.Wij wensen je veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Privé en werk is goed te combineren

Sinds september 2020 werk ik bij Alfa & Zorg. Ik heb een prettig sollicitatie gesprek gehad en kon direct mijn contract tekenen en 3 dagen later kwam ik bij mijn eerste cliënt. Het was even wennen maar al vrij snel had ik mijn vaste cliënten en kon in overleg met mijn planner mijn tijden inplannen. Hierdoor kan ik zelf mijn kinderen uit school halen waardoor werk en privé goed te combineren is voor mij. Mijn cliënten zijn iedere keer weer blij als ik kom! Dit geeft een goed gevoel.

17 mei 2021
Bedankt voor je positieve review. Wij zijn blij te horen dat het werk goed aansluit bij je privé leven en dat je het naar je zin hebt bij je cliënten.Wij wensen je nog veel werkplezier bij Alfa & Zorg.Met vriendelijke groet,MiriamAlfa & Zorg

Goed bedrijf en goed voor hun personeel

Ik heb er met veel plezier gewerkt. Maar ik moest helaas ander werk zoeken vanwege te zware belasting.

Pluspunten

Goed contakt met de planners

Minpunten

Dat ik een nuluren contract had.

11 mei 2021
Wat leuk te horen dat je met veel plezier bij ons hebt gewerkt, bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Vervelend dat je moest stoppen vanwege lichamelijke klachten.Wij wensen je veel werkplezier bij een andere werkgever!Vriendelijke groet,Miriam Alfa & Zorg

Goed voor werk-prive, slecht in betaling

Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een -

Prima

Prima werkgever, ook in tijden van crisis Enkel jammer dat ze met 0uren contracten werken

Goede werkgever

Leuk sollicitatiegesprek gehad, duidelijk wat er van mij wordt verwacht en wat ze bieden Salaris is goed voor de werkzaamheden. Rooster is goed in overleg te maken.

Slechte werkgever

Super slechte communicatie, je word in het diepe gegooid door planners die zelf geen verstand hebben van huishoudelijk werk. Cliënten niet in de buurt.

Niet aan beginnen

Ik werk er nu een maand. Mij was 16 tot 20 uur beloofd maar ik werk nog niet de helft daarvan Er staan steeds nieuwe cliënten in mijn planning en doe worden dan opeens weggehaald . De planning is een ramp Steeds maar weer bellen. Tijden kloppen niet. Er wordt iemand ingepland in de middag terwijl ik alleen ochtenden werk

Prettige werkgever

Ik werk bij Alfa, en ben tevreden. Heb vaste cliënten, en soms inval. Via de app kun je je rooster zien, en aangeven wanneer je beschikbaar bent en wanneer niet.Heel fijn. Ik werk in mijn eigen stad, en er wordt goed rekening gehouden met je eigen wensen. Wat wel vervelend kan zijn is dat je je uren moet inhalen als je op een feestdag niet werkt.

Gestopt

Ik heb er gewerkt,maar moest te lang wachten op meerdere klanten,waardoor ik in de financiële problemen kwam. Zoals bij de meeste bedrijven schort het aan logisch nadenken van de planning en te weinig persoonlijk contact. Alles gaat altijd alleen via Social media,wat de nekkenbreker van veel bedrijven is.

9 juni 2022
Dank voor je review, helaas kunnen / konden we niet altijd voorspellen wanneer er nieuwe cliënten komen waarmee we je rooster kunnen vullen. Op dit moment hebben veel gemeenten een wachtlijst met cliënten dus kunnen we veel sneller je rooster vullen. Groet, team Alfa & Zorg

Ik zou het niet doen.

Bieden niet het gene aan wat ze beloven. Beloven van alles maar komen het niet na.

Slechte werkgever

Ze geven een 1 uren contract, de te werken uren verschillen per week dus een wisselend salaris. De planning doet alleen de basis, als je bv door ziekte niet kunt werken moet je zelf contact opnemen met client en afspreken wanneer je wel kunt. Vervolgens contact opnemen met kantoor waar je gemiddeld 20 minuten id wacht staat op eigen kosten. Ook voor het doorgeven van info over client op eigen kosten en in eigen tijd. Bij uitval door feestdagen zelf met client inhaaluren afspreken. Als je de uren niet inhaalt dan gaan de uren van je vakantieuren af (ook Kerst en Nieuwjaar). Zwaar werk tegen het laagste CAO salaris, weinig tot geen begeleiding en bij ziekte 2 wachtdagen.

Pluspunten

Je bepaald zelf welke dagdelen je wilt werken

Minpunten

Zwaar werk, slecht betaald, slechte arbeidsvoorwaarden, veel investering van eigen tijd en belkosten

15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg

Een goede werkgever

Als je van dankbaar werk houd ben je bij alfa&zorg aan het goede adres . De clienten zijn erg blij als je komt en je werk gaat in goed overleg je kunt zelf je beschikbaarheid aangeven. Ik heb er met veel plezier gewerkt .

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa & Zorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Meer informatie over Alfa & Zorg in populaire locaties

• Alfa & Zorg