Alfa & Zorg
Hier heb ik bijna een half jaar gewerkt, door privé omstandigheden (niet geheel gerelateerd aan Alfa & Zorg) heb ikzelf ontslag genomen. Al snel had ik mijn dagen volgepland dankzij team planning. Aan mijn wensen en mogelijkheden werd zeer goed rekening gehouden, heel erg bedankt! Zo kon ik werk goed combineren met mijn privé. Via de telefoon slecht bereikbaar, via de whatsapp wel beter. Verwacht echter niet gelijk antwoord! Ik vond het vrij veel personeelswisseling binnen team planning. Betaling volgens CAO VVT klopt absoluut. En ja, dat is niet echt een hoog uurloon. Maar het is zeker niet laag! Mensen die klagen over het uurloon; Er zijn bedrijven die €15 per uur bieden (2019). Echter lees goed de kleine lettertjes. Bij deze bedrijven moet je zelf je hele sociale voorzieningen regelen, met als gevolg dat je er netto veel minder aan over houdt. Bij Alfa & Zorg zit dit er allemaal bij! Helemaal super, was voor mij ook de reden waarom ik voor Alfa & Zorg heb gekozen. Reistijden tussen cliënten krijg je niet betaald. Hou daar rekening mee, maar volgens mij is dat bij alle instellingen zo en ergens ook hartstikke logisch als je weet hoe het zorgstelsel in elkaar zit (werk nu via WMO PGB en WMO WLZ). Voor mij was dit niet storend, het was voor mij ook een stukje pauze om even op adem te komen. Het werk wat je doet is echt zo ontzettend waardevol voor de cliënten, die je echt heel erg dankbaar zijn. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Heb veel geleerd en voor mij zeker een opsteker dat ik dit werk bij een ander bedrijf absoluut nog wel zou willen doen. Waarom bij een - meer...
Prima werkgever, ook in tijden van crisis Enkel jammer dat ze met 0uren contracten werken
Leuk sollicitatiegesprek gehad, duidelijk wat er van mij wordt verwacht en wat ze bieden Salaris is goed voor de werkzaamheden. Rooster is goed in overleg te maken.
Super slechte communicatie, je word in het diepe gegooid door planners die zelf geen verstand hebben van huishoudelijk werk. Cliënten niet in de buurt.
Ik werk er nu een maand. Mij was 16 tot 20 uur beloofd maar ik werk nog niet de helft daarvan Er staan steeds nieuwe cliënten in mijn planning en doe worden dan opeens weggehaald . De planning is een ramp Steeds maar weer bellen. Tijden kloppen niet. Er wordt iemand ingepland in de middag terwijl ik alleen ochtenden werk
Ik werk bij Alfa, en ben tevreden. Heb vaste cliënten, en soms inval. Via de app kun je je rooster zien, en aangeven wanneer je beschikbaar bent en wanneer niet.Heel fijn. Ik werk in mijn eigen stad, en er wordt goed rekening gehouden met je eigen wensen. Wat wel vervelend kan zijn is dat je je uren moet inhalen als je op een feestdag niet werkt.
Ik heb er gewerkt,maar moest te lang wachten op meerdere klanten,waardoor ik in de financiële problemen kwam. Zoals bij de meeste bedrijven schort het aan logisch nadenken van de planning en te weinig persoonlijk contact. Alles gaat altijd alleen via Social media,wat de nekkenbreker van veel bedrijven is.
Bieden niet het gene aan wat ze beloven. Beloven van alles maar komen het niet na.
Ze geven een 1 uren contract, de te werken uren verschillen per week dus een wisselend salaris. De planning doet alleen de basis, als je bv door ziekte niet kunt werken moet je zelf contact opnemen met client en afspreken wanneer je wel kunt. Vervolgens contact opnemen met kantoor waar je gemiddeld 20 minuten id wacht staat op eigen kosten. Ook voor het doorgeven van info over client op eigen kosten en in eigen tijd. Bij uitval door feestdagen zelf met client inhaaluren afspreken. Als je de uren niet inhaalt dan gaan de uren van je vakantieuren af (ook Kerst en Nieuwjaar). Zwaar werk tegen het laagste CAO salaris, weinig tot geen begeleiding en bij ziekte 2 wachtdagen.
Pluspunten
Je bepaald zelf welke dagdelen je wilt werken
Minpunten
Zwaar werk, slecht betaald, slechte arbeidsvoorwaarden, veel investering van eigen tijd en belkosten
15 oktober 2020
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers.Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg
Als je van dankbaar werk houd ben je bij alfa&zorg aan het goede adres . De clienten zijn erg blij als je komt en je werk gaat in goed overleg je kunt zelf je beschikbaarheid aangeven. Ik heb er met veel plezier gewerkt .
Alfa & zorg doet helemaal niets voor hun werknemers. Je moet overal zelf achteraan. Toen mijn vader overleed verwachten ze zelfs dat ik gewoon aanwezig was. Totaal geen medeleven. Slecht bereikbaar, bellen niet terug wanneer ze het beloven. Komen beloftes niet na. Na ziekte kreeg ik ineens allemaal nieuwe cliënten. Salaris klopt bijna nooit. Je moet altijd alles zelf bijhouden.
15 oktober 2020
Slechte werkgever. Houd zich niet aan de afspraken licht & clienten telaat in over eventuele veranderingen. Kijken bijna tot nooit in de mail en je staat heel lang in de wacht (medewerkers). Zo lastig dat je bijna geen contact met ze kan hebben ook niet bij nood. Te weinig uren en laag salaris.
Pluspunten
Makkelijke tijden.
Minpunten
Bovenstaande.
15 oktober 2020
Alles is goed geregeld hier. Er wordt rekening gehouden met reisafstand, tijden en andere omstandigheden. Via een app ben je snel op de hoogte wat je planning is. De app is heel handig, ziet er heel gebruikersvriendelijk uit, er staat zelfs een route beschrijving in via Google Maps hoe je bij je cliënt kunt komen, kortom alles wat je moet weten om je werk te doen staat er in. Complimenten voor de planners, zij denken echt met je mee. Salaris komt netjes op tijd, kortom ik vind het een prima bedrijf. Helaas werk ik niet meer bij Alfa&Zorg door omstandigheden maar ik zou er zo weer gaan werken.
Pluspunten
Hele goede planners die met je meedenken
Minpunten
Je kunt er niet fulltime werken
Mijn ervaring is dat je mensen helpt waar je dat kan en het is fijn dat je ziet hoe dankbaar mensen zijn ,daar doe je het toch voor ! Ben zeer positief over Alfa & zorg , je kan alles met hun bespreken en als jij je best doet voor hun , doen hun het ook voor jou.
Pluspunten
Waardering, flexibiliteit
6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We zijn blij te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers en cliënten. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg
Ik werk voor Alfa & Zorg sinds 2018 heb geen slechte ervaringen met dit bedrijf voor mij werkt het om op deze manier te werken omdat er veel eigen initiatief en zelfstandigheid wordt gevraagd van je als medewerker dat stukje past bij mij. Er zijn wel wat puntjes waar aan gewerkt kan worden zoals bijv. goede vervanging als je vrij bent, op het moment wordt verwacht dat je als medewerker dit oplost met de cliënt ivm uren waar cliënt recht op heeft, helaas kan je niet altijd alle uren inhalen als medewerker bij de vaste cliënten al probeer je dat wel. Betere bereikbaarheid voor zowel de cliënten als voor de medewerkers. Ik vind het persoonlijk prettiger als er contact met je opgenomen wordt als je planning veranderd ipv je planning iedere keer checken bij het medewerker portaal online. Ik werk nog steeds met plezier bij Alfa & Zorg maar er wordt inderdaad veel van je verwacht als medewerker.
Pluspunten
Zie Review
Minpunten
Zie Review
6 februari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het goed te horen wat jouw ervaringen zijn. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg
Met veel plezier gewerkt. Kreeg ook een mooi verleng contract maar zelf andere keuze gemaakt. Van cliënten veel positieve reactie mogen ontvangen zagen mij liever niet gaan. Het is jammer dat thuiszorg toch nog een ondergewaardeerd vak is en jammer dat het geen vaste uren contract kan bieden. Ook voor veel cliënten blijft het toch moeilijk als er veel verloop van personeel is.
Pluspunten
eigen tijd indelen
Minpunten
Flex contract - Veel verloop van personeel
Een sterk groeiende instelling, ze hebben aandacht voor cliënt en medewerkers. In de thuiszorg zijn veel veranderingen, daar moeten zij ook mee omgaan. Dus dynamisch maar wel met aandacht voor elkaar!
Pluspunten
Informeel, veel ontplooiing, dynamisch
Minpunten
Geen gespreid bedje, veel initiatief gevraagd.
6 februari 2019
Erg leuk vakantiewerk gedaan in Almere Haven. Volle werkweken en aardige cliënten.Natuurlijk wel aanpoten; hard werken, ook al is het 30 graden buiten. Betalingen en loonstroken netjes volgens afspraak ontvangen. Planbureau ook goed te bereiken per mail of telefoon.
Pluspunten
Aardige cliënten die dankbaar zijn voor jouw hulp
Geachte Heer/Mevrouw, Ik heb dit werk heel zwaar gevonden omdat ik de hele dag hetzelfde moest doen en de hulp was van alle klanten. sommige waren erg labiel of wilde het hele huis in een paar uurtjes gedaan hebben. Ook moest je van hot naar her rijden op eigen kosten en had je heel weinig eigen tijd om van het ene adres naar het andere te gaan. De bereidheid en het omgaan met de klanten vraagt ontzettend veel van je, zo kreeg je met personen te maken die veeleisend of extreem gedrag vertoonde waar je dan mee om moest gaan , ook waren de kinderen van de oudere klanten vaak bemoeizuchtig of controlerend. Alfa&Zorg behandelde de klant als koning , maar nam het niet of nauwelijks voor de werknemers op. Vaak ging er iets mis door te weinig mensen op de planning afdeling. Financieel gezien was het absoluut onderbetaald en slecht geregeld, als de klant afbelde dat zat ik zonder inkomen en was er vaak geen ander adres waar je heen kon gaan. Kortom ik heb het met veel moeite en ook tegenzin gedaan.
Pluspunten
Soms had je hele aardige klanten, ik kon het werk goed combineren met mijn kinderen
Minpunten
Slechte arbeidsvoorwaarde, geen klant, geen geld, het vraagt teveel van de medewerkers aan flexibiliteit
17 januari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring. Team Alfa & Zorg
Te weinig contact. Ik vind dat ze vaker op moeten nemen als jij belt.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Weinig contact
17 januari 2019
Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze feedback. We vinden het jammer te horen dat je ervaring niet zo positief is geweest als we gehoopt hadden. We waarderen je feedback en zullen je inzichten gebruiken om de dingen nog beter te maken voor onze medewerkers. We hebben geïnvesteerd in betere bereikbaarheid! Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring.
Iedere dag is een uitdaging. De ouderen waarderen het wat je doet.