Review over Albert Heijn van een medewerker

Productieve en gezellige werkomgeving

30 september 2019
In de tijd dat ik bij Altbert Heijn heb gewerkt heb ik het onwijs naar mijn zin gehad. De uren waren in te plannen volgens jouw eigen schema en ruilen kon ook met collega's. Ook heb ik veel geleerd op o.a. het gebied van klantvriendelijkheid, conflict hantering en mensen kennis.
Pluspunten
Gezellig team en teamuitjes
Minpunten
Bij het ruilen of overnemen van een dienst werd veel aandacht gevestigd op leeftijd en de duur.
12 juni 2018
Kassa medewerkster (huidige medewerker) - Utrecht
ik heb hele leuke collegas en vind het een leuke baan.
11 juni 2017
Kassa medewerkster (voormalige medewerker) - Amersfoort
het was leuk om daar ervaring op te doen ik heb veel geleerd. er werken daar gezellige collega's.
27 augustus 2019
Vakkenvuller (huidige medewerker) - Houten Castellum
Salaris is goed en zondagen zijn dubbel uitbetaald. Overuren worden betaald per kwartiertje. Ze laten je vaak 5 of 10 minuten extra werken, omdat ze weten dat je toch niet extra word uitbetaald. Ze zijn ook goed in het 'vergeten' van je overgewerkte kwartiertjes er bij te zetten. Als je ze erop aanspreekt is de kans 2/3 dat ze het erop zetten. Anders moet je er achteraan gaan, wat het meestal niet waard is voor een eurootje. Werktijden zijn matig, aangezien je minimaal 1x van 6-8 moet werken. Dit is eigenlijk elke week jetlag als je het niet gewend bent. 18-20 shifts lopen 9 van de 10 keer uit. Als je beschikbaarheid niet perfect is krijg je er ook gezeik over. Vrij aanvragen kan 4 weken van te voren, anders heb je pech en moet je iemand regelen die je shift opvangt. Dit kan in een whatsapp groep met je andere collegas, maar als je daadwerkelijk wilt dat iemand je shift overneemt moet je vaak 5 of 10 euro extra bieden. Ze verwachten teveel van je wat betreft vultempo, netheid en klantvriendelijkheid. Deze 3 gaan namelijk niet hand in hand, maar toch wordt er van je verwacht dat je dit allemaal goed kan meenemen in een vulshift. Door de hoge werkdruk kiezen veel mensen om snel te vullen in plaats van netjes, waardoor de schappen er soms slordig bijstaan. Daarnaast is de ene teamleider een stuk chiller dan de ander. Als nieuwkomer zijn je verwachtingen vaak veel te hoog en voor/tijdens de sollicitatie lijkt het allemaal een stuk leuker dan het is. Veel mensen nemen hierdoor vroeg ontslag en als je niet consequent hard werkt wordt je contract bijna nooit verlengd. In - meer...