Reviews over Kassamedewerker (m/v) bij Albert Heijn in Lelystad

Hier leerde ik echt een op een met klanten om te gaan en te multitasken. Bij Jumbo deed ik heel af en toe kassawerkzaamheden maar was vooral bezig met vakkenvullen.
Pluspunten
maaltijdcompensatie in de avonduren
2 maandjes gewerkt, veel werkdruk en niet gezellig
de kassa zelf vind ik niet leuk omdat ik iemand ben die wat te doen moet hebben. het is leuk om contact te hebben met mensen maar het is maar heel beperkt contact aangezien je andere klanten af moet handelen. dit is gewoon simpelweg niks voor mij
Pluspunten
contact met mensen, leuke collega's
Minpunten
niet gewaardeerd op de werkvloer, beperkt contact met klanten.
Tijdens de jaren dat ik gewerkt heb bij dit bedrijf is er veel veranderd, de winkel en zijn medewerkers zorgen keer op keer voor verbetering voor de klant, zoals de toegankelijkheid van de winkel, de opstelling en afhandeling van transacties. Veel collega's komen en gaan, maar toch is het team altijd hecht geweest en organiseert het bedrijf regelmatig bedrijfsuitjes om het groepsverband te versterken. Collega's helpen elkaar graag en zien er op toe dat iedereen zijn taken op de juiste manier uitvoert. Door de jaren heen heb ik veel geleerd over het omgaan met klanten, ik maak vaak, wanneer ik merk dat de klant dit waardeert, een praatje en onthoud zo veel mogelijk informatie zodat ik hierover met de klant de volgende keer verder kan praten. Dit wordt vaak gewaardeerd. Lastiger vind ik het, wanneer een klant slecht nieuws met me deelt, ik ben immers een vreemde voor hen en toch wordt ik vaak geïnformeerd over bijvoorbeeld het overlijden van een dierbare. Dan weet ik soms niet goed hoe ik hier op moet reageren omdat de persoon maar een korte tijd aan de kassa staat. Wanneer ik de klant een volgende keer zie, vraag ik wel nog vaak hoe het met de klant is omdat mensen het zeker waarderen wanneer er interesse getoond wordt. Ook vind ik het jammer dat ik maar zo weinig wordt ingeplant ondanks mijn grote opgegeven beschikbaarheid. Momenteel ben ik 21 jaar, een van de oudste part-time caissières, en dus duurder voor mijn werkgever om in te plannen. Helaas heb ik hierdoor een erg laag salaris.
Pluspunten
makkelijk gevarieerd werk, gemakkelijk zelf uren indelen/vervanging regelen
Minpunten
weinig werkuren.
een typische dag was achter de kassa zitten en schoonmaken. ik heb geleerd welk manier van reageren op welk moment gepast is. de directie was wel goed. mijn collega's waren heel leuk. ik had eigenlijk geen moeilijkheden wat betreft deze baan. het leukste was toch wel de gezellige klanten.
Pluspunten
alles was georganiseerd.
Minpunten
slappe salaris