Review over Albert Heijn van een medewerker

Goed voor eerste ervaring

24 februari 2019
Vulploeg medewerker bij Albert Heijn was mijn eerste baantje, en ik raad het dan ook zeer aan als je nog geen werkervaring hebt. Je leert snel en netjes werken, service staat er erg centraal en er wordt goed rekening gehouden met leeftijd, ervaring en zaken zoals school of stage. De bedrijfscultuur is gezellig, maar er heerst wel een redelijke vriendjespolitiek. Wie het hardste werkt, wordt ook het meest gehoord (wat natuurlijk goed is), maar er wordt dan wel vaker gekeken naar hoeveel je hebt gedaan (bijv. hoeveel karren je hebt gevuld), dan naar andere kwaliteiten (bijv. hoeveel je hebt opgeruimd, hoeveel klanten je hebt geholpen, etc). Wel wordt je er op aangemerkt als deze andere kwaliteiten ontbreken... Groot minpunt (en de reden waarom ik ben gestopt) is dat de ingeplande uren waak worden overschreden, en dat er dan moeilijk wordt gedaan of je deze uren uitbetaald krijgt. Je moet afmaken waar je aan begonnen bent en als je dan een halfuurtje uitloopt, gaan ze eerst met je in overleg of dit jouw schuld was en of ze je het gaan uitbetalen. Heb ook meerdere keren tot middernacht gewerkt (terwijl je dan tot 19:00 in de planning staat), dit krijg je dan wel uitbetaald maar je werkt dan spontaan een bijna drie-dubbele shift. Een voordeel hiervan is, is dat je wel leert voor jezelf op te komen. Het management en hiërarchie binnen het bedrijf zijn wel erg overzichtelijk en transparant, en ondanks de vriendjespolitiek kan je wel iedereen goed aanspreken.
Pluspunten
Houdt goed rekening met school/stage/privé
Minpunten
Veel (spontaan) overwerken tot soms laat in de avond
23 januari 2021
Verkoop medewerker afdeling Vlees en Kaas &afdeling Brood (voormalige medewerker) - Oss
Doe jezelf een lol. Ga hier niet werken. Ze behandelen je als een stuk vuil. De leidinggevende zijn vooral beter dan jij. De manager weet niet wat klantvriendelijk is, de bedrijfsleidster is schijnheilig, je collega's zijn niet eerlijk en ze vinden het heerlijk om je af te branden waar de klanten bij zijn en je collega's. Ze vinden het ook leuk om je met je bloten handen stikkers van de vloer af te krabben, 'want je hebt geen spatel of handschoenen nodig'.meest ondankbare werk wat ik ooit gedaan heb.
Pluspunten
Het verdiende oke
Minpunten
de rest.
18 december 2020
Verkoop medewerker (huidige medewerker) - Amstelveen
Je collega's voelen na een tijdje aan als je tweede familie. Het is vrijwel altijd gezellig op de werkvloer, maar het kan af en toe een beetje chaotisch worden. Dit komt voornamelijk door de mindere communicatie tussen het management en de werknemers (maar dit verschilt uiteraard per filiaal).
23 mei 2020
Kassamedewerkster (voormalige medewerker) - Hoofddorp
Ik heb bij Albert Heijn muiderbos gewerkt, en het jaar was al te veel. Er waren schandelijke situaties als doorwerken bij ziekte, niet beperkt tot koorts. Bij foute planning van de werkgever was het aan de werknemer om dit op te lossen met collega's. Planning van de werkgever was slecht. Vaak moesten op het laatste moment nog nieuwe mensen gevonden worden om een shift te draaien in plaats van dat er van tevoren mensen in de reserve waren geplaatst. De leidinggevende is inmiddels weggegaan en ik weet niet of het in de tussentijd beter is geworden, maar ik raad het zeer zeker niet aan.