AH Online

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij AH Online als Bezorger (m/v)

Bezorger (m/v)16 reviews

Wissen
2.9Salaris en arbeidsvoorwaarden

15 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 31 reviews

Te hoog tempo voor zwaar werk

Het is opzich leuk werk. Je rijd zelfstandig rond en doet je eigen ding. Je wagen hoef je zelf niet in te laden dus dat is ook fijn, gewoon instappen en gaan. De bezorgtijden die op je schema staan zijn echter niet heel realistisch, en ook de tijd tussen de klanten door die je krijgt om van A naar B te rijden is ook vaak niet voldoende. Voor een normale klant krijg je rond de 4-6 minuten. Dit houd in dat je moet parkeren, het papierwerk opzoeken en tijden noteren, de juiste kratten opzoeken en op je kar zetten, op de lift wachten, aanbellen(wachten), kratten naar binnen sjouwen, afrekenen(waar vaak opzich al 2-3 minuten in gaat zitten omdat de klant niet altijd even snel is), weer op de lift wachten, auto inladen en weer als een speer naar de volgende klant racen. Dat is vaak(veelal bij flats) niet te doen in de 5 minuten die je per klant krijgt waardoor je regelmatig achter op schema loopt en daardoor niet met een fijn gevoel je werk kan doen. Je voelt je altijd gehaast en diensten lopen hierdoor dan ook regelmatig uit. De kisten zijn vaak zwaar en soms zitten er klanten bij die op 4 hoog zonder lift wonen, dus het is fysiek zwaar werk. Het uurloon is daarentegen wel goed(veel beter dan vergelijkbare bezorgbanen) ,toeslagen zijn ook erg redelijk en klanten geven regelmatig fooi, dus voor het salaris hoef je deze baan niet te laten liggen. Al met al geef ik er maar twee sterren voor omdat de enorme tijdsdruk het plezier helemaal uit het werk haalt en elke dag weer een race tegen de klok is.

Pluspunten

Goed uurloon, vrijheid, leuk contact met klanten, regelmatig fooi

Minpunten

Hoge tijdsdruk, onregelmatige uren, werktijden pas bepaald op het laatste moment, apparatuur vaak kapot

Geen leuke sfeer

Leuke collega's maar geen leuke mensen bij de uitzendbureau. Allemaal kijken op je neer. "Heb je wat nodig kun je ons altijd contacteren" en wanneer je ze wat wil vragen of nodig hebt laten ze je gewoon op gelezen en geven geen antwoord. Verder is het een leuk werkplek. Salaris mag veel beter.

Stressvol werk

Jezelf de kolere tillen en lopen vanwege de tijdsdruk begin alles aardig en wel maar na 3 weken steeds minder diensten en uren op een gegeven moment nog max 10 uur per week waardoor je in de problemen komt met je vaste lasten onder andere en als je er wat van zegt is het alsof men niet meer weet hoe ze moeten communiceren want vaak geen bericht meer terug of ja we zijn ermee bezig en vervolgens hoor je weer niks kortom geen aanrader toekomstperspectief is er zo goed als niet dus denk goed na mocht je hier willen gaan werken.

Gezellig werkomgeving

Gezellig werkomgeving. Voor avond diensten zorgd AH voor eten.

Leuk voor even. Daarna snel wegwezen!

Ik heb hier gewerkt via een uitzendbureau. Via een app kan je zien hoelaat je moet beginnen. Na een snelle check van de auto en of alles goed vastzit begin je aan je route. Het bezorgen gaat met een bakwagen met begrensde snelheid. De bakwagen is iets smaller en korter dan normaal in deze klasse. Je collega's zie je aan het begin en aan het einde van de rit. De sfeer is over het algemeen redelijk goed. Dit hangt heel erg af van de vestiging. Het inwerken is 3 dagen en daarna ga je zelf op pad. In het begin krijg je als je geluk hebt 11 minuten per klant. Daarna gaat het naar 6 tot 8 minuten. In die tijd moet je parkeren, de koel- en vriesspullen bij elkaar zoeken, alles op een steekwagen zetten en het bij de klant in de keuken brengen. De klanten zijn hier altijd blij mee. De spullen zitten in vouwkratten en koelboxen. Deze moet je vaak van de grond tillen en bij de klant weer op de grond zetten. Soms zijn ze zwaar, als er bijv. kattengrind of drinken in zit. Veel bezorgers tillen vanwege de tijdsdruk twee kratten tegelijk of tillen met hun rug ipv. vanuit de knieen. Van meerdere collega's heb ik gehoord dat zij door hun rug zijn gegaan. Er lopen ook veel mensen met speciale handschoentjes vanwege polsklachten. Ideaal is dat je veel of weinig kunt werken. Het is heel flexibel in te plannen. De keerzijde is wel dat ze jou tot een paar uur vantevoren nog kunnen afbellen. Je weet nooit hoelaat je moet beginnen. Het kan zijn dat je om 1u moet beginnen voor een avonddienst, maar 16u30 kan ook. Wanneer je klaar bent is ook altijd een verassing. Na je laatste adres moet je -

Pluspunten

In verschillende steden rijden

Minpunten

hoog tempo, veel risico's, geen zekerheid

Goede werkgever

Het is een goede werkgever het enige is dat je pas op de avond van te voren bericht krijgt wanneer je de ochtend erna moet werken en s'ochtends voor de middag/avond dienst

Pluspunten

Gratis broodjes

Minpunten

Onregelmatige diensten

Zwaar werk met een onmogelijke tijdsdruk.

Het werk is erg zwaar, maar het is vooral de extreme tijdsdruk die er voor zorgt dat het verloop van het personeel groot is. Je kan af en toe een paar mooie ritten rijden maar meestal is de planning gewoon niet haalbaar, veel jongens werken dan door in hun pauze om de schade nog enigzins te beperken. Als je naar het toilet moet dan heb je vaak gewoon pech en loop je uren lang alles in te houden. Het leukste aan het werk is dat je zelfstandig op pad bent en veel van de omgeving ziet.

Pluspunten

Zelfstandig op pad en je komt nog eens ergens.

Minpunten

Tijdsdruk veel tillen ook regelmatig trappen op.

Zwaar werk zonder waardering.

Je bent en blijft een nummertje. Als je door het zware tillen en trappen lopen versleten raakt houdt het op. Zeer groot verloop van bezorgers 10 erbij 15 eruit. De meeste bezorgers houden er zeer snel meer mee op mede door het zware werk en het 0 uren contract. De kans dat je iedere dag werkt is klein afhankelijk van de locatie. Slechte bedrijfskleding en geen regenkleding. Ah online probeert modern over te komen maar is een ouderwetse organisatie met een verouderde infrastructuur. Veranderingen hebben ze nog nooit van gehoord. Kortom: hou je van trappen lopen en de hele dag kratten uit de bus halen en heb je geen interesse in een vast dienstverband. Dan is dit the place to be.

Pluspunten

Afwisselende routes, wekelijks salaris en behulpzame collegas.

Minpunten

Geen regenkleding. Trappen lopen en toekomstperspectief.

Prima werkomgeving, maar weinig toekomstperspectief.

De werksfeer is in prima, buiten het voorladen om ben je voornamelijk zelfstandig aan het werk. Als je langere tijd werkzaam bent is de tijd dat je krijgt om te leveren geen probleem meer. Echter is het wel jammer dat ze met flexcontracten werken, en je totaal geen uitzicht hebt op een vast contract. Dit maakt het een lastige werkgever als je van zekerheid houd. Voor tijdelijk is dit een prima oplossing. De verdiensten zijn prima. Het is wel erg jammer dat ze de toeslagen eruit hebben gegooit bij de bezorgers. Al met al een prima werkgever, met (de meeste dan) aardige collega's. Wel vind ik het lunchpakketje dat je in de avond mee krijgt wat magertjes. Enkel 2 belegde sneetjes brood met een mars twix of snickers. Het gaat wel om je avondeten.

Pluspunten

Prima verdiensten, aardige collega's en een goede werksfeer.

Minpunten

Lunchpakketje voor avonddienst is erg slecht, geen kans op vast contract, weinig contact met teamleiders.

Weinig waardering en toekomstmogelijkheden

Het werk is zwaar veel lopen flinke tijdsdruk. Gemiddeld 8 min per klant met meerdere kratten tasjes en koelboxen. Vaak ook in een flat. Dat vind ik niet erg, hard werken wat wel jammer is dat je zeer moeilijk een contract krijgt, ze laten je jaren als het kan op een 0 uren contract zitten.flexibele arbeid heet dat tegenwoordig. Als je een eigen huis etc hebt wil je graag na enige tijd wat zekerheid. Snap best dat je niet meteen een contract krijgt maar na een jaar goed functioneren en ik ben plusser nog totaal geen zicht op een contract.goed personeel gaat zo weg, al zie ik ook dat vast personeel vaker ziek is en langdurig. Je bent zeker als uitzendkracht echt een nummertje. Ik heb welgeteld eerste halfjaar 1 gesprek met teamleider gehad. Hij kende mij amper. Je krijgt alleen gesprekken als je bv een schade rijdt of wat vaker ziek bent. Verkeerde insteek.

Pluspunten

Zelfstandig werk

Minpunten

Weinig toekomstperspectief

Puinhoop

Je begint goed op het werk en tijdens het werk word het een puinzooi en je hebt geen steun vanuit de mensen daar op kantoor

Pluspunten

geld

Minpunten

alles

Druk en hard werken, weet wel gelijk waar je aan toe bent.

Werken bij AH-online is hard en zwaar werken, vanaf het begin weet je waar je aan toe bent. Voordat je aan de slag gaat krijg je een aantal test om te kijken of het werk geschikt is. Daarna wordt je over 3-5 ritten begeleid door een werknemer en ga je de werkzaamheden samen uitvoeren. In het begin rijd je makkelijke ritten (bv. geen adam centrum) om routine in het werk te krijgen. Hoe sneller je de werkzaamheden oppakt kan je snel meer uren maken. Het is stressvol werk (moet je tegen kunnen) ook is het zwaar werk omdat je de kratten tot de keuken moet bezorgen e/o tot 4hoog zonder lift. Veelal proberen ze hier rekening mee te houden maar in de praktijk komt het neer op hard doorwerken om op schema te blijven. In principe werk je altijd alleen en ben je boodschappen aan het bezorgen, bij voorladen werk je in een team om snel alle karren in de bussen te laden. Dat klaar wordt gezet door logistiek medewerkers. Op de weg heb je vrijheid en verantwoordelijkheid, bij problemen kan je altijd planning bellen. Voor werkkleding wordt gezorgd op een boek en schoenen na. Een plusser geeft je bij uitgifte alle benodigde spullen om je werk uit te voeren. Wat ik leuk vind aan de baan is dat iedere dag weer anders is qua route en dat je in contact bent met mensen. Je bent servicegericht bezig. Bij problemen en vragen kan je altijd bij een teamleider, plusser of leidinggevende terecht en dat heb ik zelf als prettig ervaren.

Pluspunten

Savonds krijg je een lunchpakket. Duidelijk in afspraken.

Minpunten

Hard werken, onregelmatig qua werktijden.

Weinig salaris

leuk bedrijf maar hard werken voor weinig salaris. Totaal niet geïnteresseerd in het personeel en ongeïnteresseerde teamleiders

Pluspunten

Minpunten

Weinig

elke dag een uitdaging!

De dag begint met het tellen van de kratten en bulk die achter in je wagen zijn ingeladen door een ander team en dat moet correct zijn voor je de weg op kan. daarna heb je een lijst van adressen die je 1 voor 1 af gaat tenzij er iets mis gaat tijdens je rit bijv. weg werkzaamheden of je dreigt te laat te komen op een adres en neem je contact op me de planning om een ander plan te maken om toch op tijd te komen. Heb geleerd om tijdens tijdsdruk,kalm te blijven, en ook scherp te blijven in het verkeer en geen schade te rijden. Te laat komen mag en schade, fysiek en mentaal, moet door je beste kunnen voorkomen worden door communicatie. leiding gevende zijn streng en ook rechtvaardig. ze zullen je altijd helpen om beter te worden of je wijzen op je zwakke plekken zodat je daar aan kunt werken. Collega's zijn altijd behulpzaam naar elkaar. We werken wel alleen tenzij je rit echt niet op tijd af krijgt en komen ze je helpen door een paar ritten over te nemen. Moeilijk is soms een goeie parkeerplek vinden en niet de weg opstoppen en ook kan het fysiek erg zwaar zijn. Het leuke is dat je lekker zelfstandig op de weg bent en klanten altijd heel blij maakt dat je de boodschappen tot aan de keuken brengt.

Pluspunten

Middag altijd gratis eten mee

Minpunten

veel ritten hebben die op 3 of 4 hoog wonen zonder lift

n.v.t n.v.t n.v.t n.v.t

werk is goed sfeer is goed geld is goed teamleider is goed voor de rest heb ik niks te vertellen noch te klagen

Pluspunten

gratis lunch

Minpunten

vroegste dienst start 05:00uur

Meer reviews van Bezorger (m/v)

Bekijk alle (16) reviews

Stel een vraag over solliciteren of werken bij AH Online. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

2.8

• AH Online