AH Online

Werken bij AH Online: AH Online reviews van werknemers

Ok

Ok functie wel zwaar. Vond het fijn dat je ook middagdiensten kon draaien, alleen wel laat altijd met de planning.

Leuke zelfstandige baan met vrijheid

Als bezorger ben je het visitekaartje en wordt van je verwacht dat je netjes, correct en op tijd levert. Je krijgt genoeg support en alles is van te voren ingeregeld. Eigen initiatief wordt op prijs gesteld en gewaardeerd

Pluspunten

Vrijheid, ondersteuning/support

Geen leuke sfeer

Leuke collega's maar geen leuke mensen bij de uitzendbureau. Allemaal kijken op je neer. "Heb je wat nodig kun je ons altijd contacteren" en wanneer je ze wat wil vragen of nodig hebt laten ze je gewoon op gelezen en geven geen antwoord. Verder is het een leuk werkplek. Salaris mag veel beter.

Slecht sfeer

Slecht werkgever, vriendjespolitiek, stress, hoog tempo, ze gunnen jou geen tijd om te leren.

Pluspunten

Minpunten

Geen prettig werk omgeving, jij bent een nummer

Fijn bedrijf

Fijne baan als je graag op de weg zit , zwaar maar zeker te doen

Pluspunten

Fijne werksfeer

Minpunten

Heb ik geen

Ervaring van 3 jaar als bezorger/opleider/plusser te Rotterdam

De eerste weken wanneer je als bezorger begint, lijk het heerlijk geld verdienen. De vrijheid die je hebt, uitzicht en dat je tegelijkertijd geld verdient. Maar helaas valt het zwaar tegen. Na 2 maanden gewerkt te hebben, moet het heel normaal zijn om binnen 6 minuten, een bezorging af te ronden. Natuurlijk zijn er enkele gevallen dat dit ook inderdaad haalbaar is. Maar 8 van de 10 keer, heb je te maken met 3 hoog flatgebouw zonder trap, waarbij je zeker 4/5 kratten en 3 koelboxen tot in de keuken moet sjouwen. Het sjouwgewicht kan makkelijk oplopen tot 70/80 kilo. Als je dit combineert met een lange en smalle straat, met geen parkeerplaats, zorgt dit voor toeterende rij auto's achter je. Denk aan de binnenstad van Delft, Gouda en Den Haag. Doordeweeks in de ochtenden ben jij de melkboer als bezorger. Je kan makkelijk om 7 uur starten en je hoort om 11 uur terug te zijn volgens de eindtijd. Je begintijd is altijd bekend maar eindtijd heb je nooit in de hand. Op een rustige dag kan je 4 uurtjes maken en een erg slechte rit hebben, waar je je rug kapot sjouwt. De andere dag werk je gewoon 12 uur lang door omdat je heel erg hard nodig bent. Dus totaal geen regelmaat. Als je uurtjes wilt maken, kan je snachts om 5 uur of smiddags om 2 uur, bakwagens laden. Soms heb je te maken met een LC die je heel leuk, elk dag op koeling overstapelen zet. Waardoor je al kapot bent, voordat je aan je rit begint. Tegelijkertijd blijven steeds dezelfde mensen de bakwagens heen en weer rijden. Vriendjespolitiek zit heel erg goed in. De teamleiders denken dat ze allemaal managers -

Goeie cao geen doorgroeimogelijkheden

Cao is prima, contact personen zijn waardeloos te groot bedrijf te veel personeel voor de aanspreek punten. Doorgroeimogelijkheden zijn er niet .

Stressvol werk

Jezelf de kolere tillen en lopen vanwege de tijdsdruk begin alles aardig en wel maar na 3 weken steeds minder diensten en uren op een gegeven moment nog max 10 uur per week waardoor je in de problemen komt met je vaste lasten onder andere en als je er wat van zegt is het alsof men niet meer weet hoe ze moeten communiceren want vaak geen bericht meer terug of ja we zijn ermee bezig en vervolgens hoor je weer niks kortom geen aanrader toekomstperspectief is er zo goed als niet dus denk goed na mocht je hier willen gaan werken.

leuk jong dynamisch bedrijf

leuke collega's afwisselend werk geen dag is hetzelfde veel contact met de klanten

Goede werksfeer

Leuk om.te werken en je hebt alle vrijheid zonder een baas die de hele tijd over je schouders kijkt

Je word hier een slaaf

Je word als slaaf behandeld, er word geen rekening gehouden met de tijden die je doorgeeft maar random ingepland. Ze plannen je alleen in als ze je nodig hebben en soms 11 uur per dag maar dit kan ook 4 uur zijn in rustige tijden dus totaal GEEN zekerheid. Daarnaast DREIGEN ze met ontslag indien je niet snel genoeg je rug kapot werkt of een fout maakt wat menselijk is. Een tip, REN VOOR JE LEVEN!

Onmogelijk voldoende uren te maken

Leuke , zware baan . Moeilijk om een fatsoenlijk aantal uren te werken, uitzendburo's blijven maar mensen aannemen. Zij (de UB's) hebben weinig respect voor hun personeel.

Pluspunten

Je leert de regio goed kennen, goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

planners van uitzendburo die je maar 1of 2 ritten per week(!) geven

gezellig werk om te doen

leuk bedrijf om te werken. Er zijn doorgoeimogelijkheden.

Haast stressen en je rug overbelasten. Het kan allemaal met AH

Alles moet sneller als mogelijk is. Vooral ritjes centrum. Voor een ( normale) klant krijg je 6 tot 12 minuten. Om 1 a 2 steekwagens aan boodschappen te bezorgen. In deze tijd moet je dan parkeren steekwagen uit de auto halen papieren aan de bestelling toevoegen alles klaar zetten in de bus koel elementen uit de koelboxen halen die nooit vatsoenlijk open gaan. Dan alle verschillende tasjes bij elkaar zoeken. ( nfc-tas bakoff-tas gewone-tas vriezer-tas) en dan de bulk (dat zijn grote of zware spullen bv bierkratten 6pak cola flessen of grote pakken wc papier) alles licht door elkaar en niks op volgorde van klant. (Maar bus is al wel geladen voor dat je komt werken ;) thx. ) Vervolgens alles na tellen of het aantal ladingdragers klopt. Dan het in de keuken bezorgen. Eerst een stuk naar de klant lopen eventueel incl. trappen of een grintpad waar de steekwagen niet door komt. Aanbellen wachten tot de klant de deur open maakt. Spullen naar de keuken brengen. Eventueel op 4 hoog zonder lift. ( maar meeste bestellingen zijn hooguit 3 hoog zonder lift 4 komt bijna nooit voor) maar vergis je niet ook een lift kan je een hoop tijd kosten als je maar een paar min hebt en je moet daarmee ook weer terug ( dan zijn zo 3 van je 5 min weg). En koelboxen voor de 2de keer open krijgen want die moeten dicht naar binnen. (Al zit er maar 1 boter in de hele box moet mee naar binnen) Eventueel nieuwe klanten uitleg geven. Embalage retour. (Lege kratten/flessen mee nemen) En afrekenen waarbij het pinautomaat meestal meerdere malen per dag problemen heeft. ( geen ontvangst of loopt gewoon vast) -

Pluspunten

Avond dienst gratis brood en water.

Minpunten

Tussen avond en ochtend dienst zit soms weinig tijd. Alle onderstaande dingen

Te hoog tempo voor zwaar werk

Het is opzich leuk werk. Je rijd zelfstandig rond en doet je eigen ding. Je wagen hoef je zelf niet in te laden dus dat is ook fijn, gewoon instappen en gaan. De bezorgtijden die op je schema staan zijn echter niet heel realistisch, en ook de tijd tussen de klanten door die je krijgt om van A naar B te rijden is ook vaak niet voldoende. Voor een normale klant krijg je rond de 4-6 minuten. Dit houd in dat je moet parkeren, het papierwerk opzoeken en tijden noteren, de juiste kratten opzoeken en op je kar zetten, op de lift wachten, aanbellen(wachten), kratten naar binnen sjouwen, afrekenen(waar vaak opzich al 2-3 minuten in gaat zitten omdat de klant niet altijd even snel is), weer op de lift wachten, auto inladen en weer als een speer naar de volgende klant racen. Dat is vaak(veelal bij flats) niet te doen in de 5 minuten die je per klant krijgt waardoor je regelmatig achter op schema loopt en daardoor niet met een fijn gevoel je werk kan doen. Je voelt je altijd gehaast en diensten lopen hierdoor dan ook regelmatig uit. De kisten zijn vaak zwaar en soms zitten er klanten bij die op 4 hoog zonder lift wonen, dus het is fysiek zwaar werk. Het uurloon is daarentegen wel goed(veel beter dan vergelijkbare bezorgbanen) ,toeslagen zijn ook erg redelijk en klanten geven regelmatig fooi, dus voor het salaris hoef je deze baan niet te laten liggen. Al met al geef ik er maar twee sterren voor omdat de enorme tijdsdruk het plezier helemaal uit het werk haalt en elke dag weer een race tegen de klok is.

Pluspunten

Goed uurloon, vrijheid, leuk contact met klanten, regelmatig fooi

Minpunten

Hoge tijdsdruk, onregelmatige uren, werktijden pas bepaald op het laatste moment, apparatuur vaak kapot

Gezellig werkomgeving

Gezellig werkomgeving. Voor avond diensten zorgd AH voor eten.

Leuk voor even. Daarna snel wegwezen!

Ik heb hier gewerkt via een uitzendbureau. Via een app kan je zien hoelaat je moet beginnen. Na een snelle check van de auto en of alles goed vastzit begin je aan je route. Het bezorgen gaat met een bakwagen met begrensde snelheid. De bakwagen is iets smaller en korter dan normaal in deze klasse. Je collega's zie je aan het begin en aan het einde van de rit. De sfeer is over het algemeen redelijk goed. Dit hangt heel erg af van de vestiging. Het inwerken is 3 dagen en daarna ga je zelf op pad. In het begin krijg je als je geluk hebt 11 minuten per klant. Daarna gaat het naar 6 tot 8 minuten. In die tijd moet je parkeren, de koel- en vriesspullen bij elkaar zoeken, alles op een steekwagen zetten en het bij de klant in de keuken brengen. De klanten zijn hier altijd blij mee. De spullen zitten in vouwkratten en koelboxen. Deze moet je vaak van de grond tillen en bij de klant weer op de grond zetten. Soms zijn ze zwaar, als er bijv. kattengrind of drinken in zit. Veel bezorgers tillen vanwege de tijdsdruk twee kratten tegelijk of tillen met hun rug ipv. vanuit de knieen. Van meerdere collega's heb ik gehoord dat zij door hun rug zijn gegaan. Er lopen ook veel mensen met speciale handschoentjes vanwege polsklachten. Ideaal is dat je veel of weinig kunt werken. Het is heel flexibel in te plannen. De keerzijde is wel dat ze jou tot een paar uur vantevoren nog kunnen afbellen. Je weet nooit hoelaat je moet beginnen. Het kan zijn dat je om 1u moet beginnen voor een avonddienst, maar 16u30 kan ook. Wanneer je klaar bent is ook altijd een verassing. Na je laatste adres moet je -

Pluspunten

In verschillende steden rijden

Minpunten

hoog tempo, veel risico's, geen zekerheid

Goede werkgever

Het is een goede werkgever het enige is dat je pas op de avond van te voren bericht krijgt wanneer je de ochtend erna moet werken en s'ochtends voor de middag/avond dienst

Pluspunten

Gratis broodjes

Minpunten

Onregelmatige diensten

j

was supper leuk en gezellig collega's, zelfstadig werken en veel vrijheid.

Pluspunten

Gratis eten

Minpunten

maklijk uren maken

Zwaar werk met een onmogelijke tijdsdruk.

Het werk is erg zwaar, maar het is vooral de extreme tijdsdruk die er voor zorgt dat het verloop van het personeel groot is. Je kan af en toe een paar mooie ritten rijden maar meestal is de planning gewoon niet haalbaar, veel jongens werken dan door in hun pauze om de schade nog enigzins te beperken. Als je naar het toilet moet dan heb je vaak gewoon pech en loop je uren lang alles in te houden. Het leukste aan het werk is dat je zelfstandig op pad bent en veel van de omgeving ziet.

Pluspunten

Zelfstandig op pad en je komt nog eens ergens.

Minpunten

Tijdsdruk veel tillen ook regelmatig trappen op.

Ongezond, onpersoonlijk en nooit weten waar je aan toe bent.

Ik ben nu 4 maanden werkzaam bij de AH bezorgservice via Tempo team en hoewel ik op het werk altijd met respect behandeld word gaat er toch best wel veel mis. Als eerste weet je nooit tijdig waar je aan toe bent. AH deelde voorheen zelf de planning in van de bezorgers maar hebben dit recent uit handen gegeven aan de uitzendbureaus en sinds dien is het werkelijk een puinhoop. Je krijgt je planning voor de volgende week op donderdag via een app op je telefoon of via de T-point website echter is dit niet je definitieve rooster. Deze krijg je werkelijk pas 4 uur voor aanvang van je werk en als je deze niet gelijk gevestigd heb je simpel weg geen rit. Planners bij Tempo team zijn compleet respectloos als je ze hier op aanspreekt en schelden je eerder de huid vol dan dat ze normaal met je communiceren. Je word naar binnen gehaald op basis van 0 uren maar met de belofte dat je elke week minimaal 30 uur werk heb. Tot nu toe heb ik enkel met het draaien van dubbele diensten de 30 uur per week behaald en vele collega's met mij. Al met al word je dus onder valse voorwaarden aangenomen. In het begin krijg je hele leuke ritten, je word in 3 dagen goed opgeleid en daarna krijg je leuke starters ritten met een tijd van 11 per klant (Vanaf het moment dat je bij de klant staat heb je 11 minuten om de boodschappen klaar te zetten, bij de klant in de keuken te zetten en met de klant af te rekenen) hetgeen prima te doen is. Echter word na een aantal beginners ritten het tempo opgevoerd en krijg je bijna alleen maar ritten in A'dam centrum en de pijp met een gemiddelde -

Pluspunten

Leuke werksfeer, Lekkere broodjes, Veel vrijheid op de weg.

Minpunten

Zeer slechte communicatie met uitzendbureaus, veel rookgordijnen om de waarheid van de functie te verbergen.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij AH Online. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

2.8

• AH Online