Achmea

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Achmea

Slecht senior management. Afbrokkelende arbeidsvoorwaarden en bezuinigingen
Met heel veel plezier gewerkt. Veel aandacht voor ontwikkeling en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Wordt veel in je geĂŻnvesteerd en daar word natuurlijk ook wat voor teruggevraagd, maar altijd met oog voor de persoon. Achmea heeft de klant- en medewerkerstevredenheid hoog in het vaandel en acteert daar naar. De mensen zijn over het algemeen professioneel, vriendelijk en benaderbaar.
Pluspunten
Algemeen beleid
Minpunten
Soms te gericht op verandering
Ik heb 18 jaar met plezier bij Achmea gewerkt. Erg goed salaris opgebouwd in de loop der jaren. In overleg kon veel. Hierdoor een prima verhouding tussen werk en privé. Toen ik er weg ging, kreeg ik een geweldig leuk afscheid aangeboden.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Vriendjespolitiek
Heb hier een tijdje gewerkt en vanaf het begin word je door de grote groep externe medewerkers negatief beïnvloed en slecht ingewerkt. Daarnaast is het financieel een puinhoop. Dit wordt door de externen natuurlijk in stand gehouden, want zo behoudt men daar als externe medewerker een werkplek. Op een gegeven moment kom je erachter dat deze kliek parasieten hier een machtspositie hebben opgebouwd. Het management met oogkleppen op ziet niets en is bijzonder naïef. Alleen op een zieke hond leven veel parasieten en dat zie je hier terug. Was bijzonder blij hier te vertrekken. Geen aanrader. Zoek verder als je een leuke ploeg collega’s zoekt of een prettige werkomgeving!
Pluspunten
Leuke kantine
Ik heb altijd heel graag bij Achmea gewerkt. Veel vrijheid, alhoewel dit erg per functie scheelt. Vertrouwen in haar werknemers. Goede voorwaarden, sympatiek personeel en management. Mogelijkheden voor scholing en opleiding zijn er voldoende. Doorgroeien is beperkt mogelijk, komt mede ook door een grote groep mensen die al heel lang bij Achmea werkt. Zoals elk bedrijf heeft Achmea af en toe wat frisse mensen nodig. Veranderingen gaan mijn inziens traag. Veel afhankelijkheden. Denk dat dit ook met de branche te maken heeft.
Pluspunten
Prachtige gebouwen, flexibele werktijden, goede lunch, faciliteiten
Minpunten
Snelheid, interne doorgroei
Je moet van de verzekeringsbranche houden om hier goed te passen.
Pluspunten
36 uurige werk week.
Goede opleidingsmogelijkheden. Teveel top => down Teveel en te korte deadlines Veel vrijheid in de uitvoer van de functie
Pluspunten
Veel opleidingsmogelijkheden
Minpunten
Niet te vertrouwen management
Ik vond het leuk om bij achmea te werken, flexibele tijden en leuke collega’s.
Pluspunten
gratis eten.
Minpunten
lange werktijden.
Achmea is een werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Doorgroeimogelijkheden hangen vooral af van de locatie waar je werkt en de divisie.
alles word alleen van de kant van het management bekeken je hebt als uitzendkracht niets te zeggen, maar er word verschrikkelijk veel van je gevraagd. als er iets is word er moeilijk gedaan en het ligt nooit aan het management maar altijd aan jouw. daarnaast amper reiskosten vergoeding... en zeker geen uitzicht op een vast contract. daarnaast blijft Achmea naar het uitzendbureau wijzen en andersom het van het kastje naar de muur verhaal dus waar je als werknemer tussen wal en schip blijft vallen.
Pluspunten
lekker salaris
Minpunten
oneerlijke managers
Bij Centraal Beheer was het altijd prettig werken. De collega's en managers waren als familie. Er heerste een huiselijke sfeer. Het werd gewaardeerd als je studies volgde, maar dit was absoluut niet verplicht. Er was intern veel hulp om je studie te doen slagen. Na de fusie met Avéro werd de naam Achmea. De cultuur veranderde eerst langzaam en sinds een jaar of 6 is er een versnelling opgetreden. Achmea ontkwam er niet aan om mee te moeten met de vaart der bedrijven, aangedreven door een nieuw soort managers met strakke ideeën over hoe een werknemer zich moet gedragen en ontwikkelen. Er werden zaken geïntroduceerd zoals Groeiplan, Medewerkersbelevingsonderzoek (met een veel te grote frequente), Dagstarts (staande) met plannen om dit 2x per dag te doen, Dagelijkse rapportages, Agile werken, Flexibele werkplekken etc.. Studies werden verplicht en je baan hing ervan af. Overigens werd dit door de managers die ik trof zeer goed begeleid! Ook vanaf het moment (en ruim daarvoor) van boventalligheid werden de mensen die het betrof goed begeleid. Al met al geef ik Achmea een dikke pluim!
Pluspunten
korting hypotheek en verzekeringsproducten. 13e maand.
Minpunten
Grote lawaaiige kantoorruimtes
Starten op 1 van de vijf locaties. Workload checken en beschikbaarheid. Mailbox beheren. Gezamenlijk koffiedrinken Gesprekken voeren Door naar volgende locatie. Gesprekken voeren mailbox en troubleshooting. Eens in de week overleg op hoofdkantoor en met collega. Een x per maand rayonoverleg. Teamoverleg een x per 5-6 weken. Het moeilijkste was het steeds bijstellen van doelen. Het leukste was het omgaan met medewerkers van verschillende disciplines. De vrijheid die ik kreeg van Rayon Manager, het vertrouwen.
Pluspunten
Vrijheid van handelen en het vertrouwen
Minpunten
de organisatie moest worden verkocht ondanks winstcijfers.
Prima werkgever met doorgroeimogelijkheden. Er is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Het is algemeen bekend dat de werkdagen verdeeld moeten zijn over 4 dagen i.v.m. de aanwezigheid. Begrijpelijk maar niet altijd werkzaam
Pluspunten
goede voorzieningen
Minpunten
massaal
+ Achmea is een erg leuk bedrijf om te werken. + Buiten het werk om zijn er veel leuke activiteiten en secundairevoorwaarden zijn goed. - Er word van je verwacht dat je ALLES logt. Er wordt zelfs bijgehouden hoe vaak en hoe lang je naar het toilet gaat. De managment laag schroomt ook niet om er vragen over te stellen als je eens een dag wat vaker naar de WC gaat. - Tevens krijg je vaak extra taken toebedeeld waar geen extra beloning tegenover staat. - Over het algemeen is het loon te weinig voor de taken die je moet uitvoeren en verantwoordelijkheid die je hebt. - Eerste 30 minuten overwerk is altijd onbetaald! Dit is vaker regel dan uitzondering. - Verplicht overwerken komt bijna maandelijks voor, hier worden geen uitzonderingen op gemaakt.
Pluspunten
Veel doorgroeimogelijkheden als je er veel mee bezig bent
Minpunten
regelmatig verplicht overwerken. Loon is matig. Systeem gaat boven mensen
Prettige werkgever, maar onder de druk van de concurrentie wordt er flink getornd aan de arbeidsvoorwaarden. Veel personeel vloeit af door kosten bezuinigingsoperaties.
Groot bedrijf dat per afdeling/onderdeel grote cultuurverschillen kent.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden en beloning
Minpunten
continu reorganisaties en personeelsreducties
Verschillende afdelingen en functies gehad, cursussen gevolgd, op verschillende locaties. Verzekeringsbedrijf met goede sec. arbeidsvoorwaarden. Over het algemeen prettige teams, met als onprettig ervaren bezuinigingsrondes en de communicatie daarbij. Een van 9 tot 5 baan, dus prima met een druk sociaal leven te combineren. Soms overwerken, maar niet structureel.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, op veel afdelingen ervaring kunnen opdoen.
Minpunten
Slechte communicatie vanuit het management.
het werken in een scrumteam bevalt goed. We werken direct samen met een vertegenwoordiger van de (interne) business waarvoor we aanpassingen verrichten. Daarnaast is een business analist en testers in het team vertegenwoordigt. Binnen 3 weken ronden we een sprint af, hierna leveren we op wat we vooraf gepland hebben. In de review met onze steakholders bespreken we wat we hebben opgeleverd of niet. Dit mag geen verrassing zijn omdat zij up-dates krijgen van onze business vertegenwoordiger uit het team. Wensen worden direct aan het team doorgegeven tijdens de sprint en we kunnen direct onze planning en prioriteiten afstemmen met de business vertegenwoordiger. Hierdoor leveren we direct business waarde op, wat heel prettig en duidelijk is voor iedere partij.
Pluspunten
interne klant is direct betrokken bij wijzigingen op het IT landschap
Minpunten
team werkt samen en zal dus onderling goed moeten functioneren
Binnen Achmea heb ik veel resultaten geboekt maar voor veel geleerd. Faciliteiten waren uitstekend en ontwikkelingsmogelijkheden dito./
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Complexe organisatie
Groot bedrijf met veel ontwikkel mogelijkheden, goede arbeidsvoorwaarden en veel vrijheid.
Pluspunten
Arbeidvoorwaarden en geboden flexibiliteit
Minpunten
Momenteel vindt een grote reorganisatie plaats
Met een groep leuke collega's prettig samengewerkt binnen een prettige omgeving.
Pluspunten
gratis sport
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden