Achmea

Achmea Reviews

Veen vrijheid

Achmea geeft je veel vertrouwen en vrijheid. Fouten maken. Ontwikkeling staat hoog aangeschreven.

Pluspunten

Thuiswerken, mooie kantoorpanden

Minpunten

Heel groot bedrijf

Als je géén moeite hebt met jaarlijkse spanning of je volgend jaar nog een baan hebt dan zou je het kunnen overwegen om te werken voor Achmea

Bedrijf kent goede arbeidsvoorwaarden maar reorganiseert continue. Waardoor angst om baan baan te verliezen groot is. Ook al presteer je prima is er kans dat je zomaar ineens op straat staat

Pluspunten

Goed arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Stressvol en onzekerheid

Goede werkgever

Een mensgerichte werkgever die oog heeft voor de persoonlijke ontwikkeling en work/life balance.

Pluspunten

Mooie pand, fijne kantine en collega’s

Veel stres

Heel veel stress en het bedrijf is net een olietanker.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Veel stress

Gezellig

Was leuk, leuke mensen, leuk personeel. Fantastisch dingen meegemaakt

Met plezier begonnenMaar wegens wijziging teamleider geen plezier meer in werk

Grote werkdruk en slecht management.

Als je er geen moeite mee hebt dat je jezelf continue moet verantwoorden en dat het management continue meer van je eist, moet je bij Achmea gaan werken. De eerste stap die Achmea moet doen is het management buiten schoppen.

geen doorgroeimogelijkheden voor mensen die geen HBO diploma hebben.

Minpunten

geen doorgroeimogelijkheden voor mensen die geen HBO diploma hebben.

Prettige werkomgeving

Goed ontvangst, goede opleiding, nooit problemen gehad

Pluspunten

Openheid

Minpunten

Achmea is een voorbeeld van een holding maatschappij met geconsolideerde backoffice en IT afdelingen.

Een typische dag op het werk voor een ict medewerker begint met het lezen van je berg met email. Daarna volgt het brandweerblussen en snel voorbereiden op de scrum. Een goede scrum is het zelden maar je bent weer op de hoogte van de zwaarste incidenten en problems. Dan volgt de rest van de dag met meetings, het echte werken en dingen doen zodat de boel blijft draaien. Lunch en regelmatig even een korte pauze om niet in de stress te schieten zijn wel noodzakelijk. Je verantwoordelijkheden komen niet enkel terug in het oplossen van issues maar ook in mini projecten waarin jij de lead hebt en je een specifiek doel binnen een beperkt tijdsbestek (weken/maanden) moet aanpakken in een verbetertraject. Indien dat slaagt eet je de roze olifant in kleine hapjes, zo niet dan kom je het vanzelf tegen op je functioneringsgesprek dat dan niet zo prettig verloopt. Op tijd aan de bel trekken wordt niet altijd op de juiste wijze opgevat, dan ben je snel lastig en veelvragend.

Pluspunten

Mooie kantoren met dure inrichting. Je werkt met de banken en finsec CAO, vakbondslidmaatschap loont.

Minpunten

Veel inbreuk op privacy (via email op (bedrijfs) smartfoon), verplichte standbydienst en vaak onbegrip op vaktechnisch gebied door management en interne klant.

Productieve flexibel werkomgeving met oog voor medewerkers en ontwikkeling van medewerker

Top werkgever.Meer dan voldoende uitdaging Flexibele werktijdenSamenwerken in Aguilera werkvorm, maar ook project vormen

Pluspunten

Flexibiliteit in werktijden en momenten

Minpunten

Prima werkgever, uitstekende arveidsvoorwaarden.

Ik werk inmiddels 12.5 jaar binnen Achmea en heb meerdere functies vervuld. Achmea is een prina werkgever en het is er leuk werken. De arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend.

Pluspunten

Werk - prive balans

Top werkgever

#2 jaar tot volle tevredenheid gewerkt. Verantwoordelijk voor 80 miljoen omzet per jaar. In combinatie met het aansturen van 2 teams.

Pluspunten

Verantwoordelijkheden

Minpunten

n.v.t.

Jaartje daar gewerkt, toen werd onze dienst 'geoutsourced'.

Jaartje daar gewerkt, toen werd onze dienst 'geoutsourced', en dat was enorm jammer, wellicht had ik er nu nog gewerkt.

Pluspunten

Zelfstandigheid

Minpunten

Outsourcing

Gezellige maar ook drukke werkomgeving

Ik heb in totaal zo’n 11 jaar bij Achmea gewerkt, zowel op de Klantenservice als bij de Zorgcoach. Ik heb een toptijd gehad met collega’s en ook het werk was prima te doen. Uiteindelijk werd het me allemaal wat te druk (kantoortuin) en ook vond ik het niet prettig om steeds bepaalde targets te moeten halen. Daarom uiteindelijk vertrokken. Maar zeker een goede werkgever, met goede arbeidsvoorwaarden en fijne collega’s.

Pluspunten

Pensioen, dertiende maand, vakantiegeld, soms een winstuitkering

Minpunten

Targets halen, drukke werkomgeving, sterke controle op wat je doet

Een goed sfeer.

" Het is één van de beste werkgever van de wereld".

Niet mijn werkgever

Het is niet mijn werkgever.Voor mij niet commercieel genoeg

Pluspunten

Ze helpen mensen

Minpunten

Absoluut niet flexibel

Fantastisch bedrijf

Met heel veel plezier gewerkt. Veel aandacht voor ontwikkeling en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Wordt veel in je geïnvesteerd en daar word natuurlijk ook wat voor teruggevraagd, maar altijd met oog voor de persoon. Achmea heeft de klant- en medewerkerstevredenheid hoog in het vaandel en acteert daar naar. De mensen zijn over het algemeen professioneel, vriendelijk en benaderbaar.

Pluspunten

Algemeen beleid

Minpunten

Soms te gericht op verandering

18 jaar met plezier gewerkt

Ik heb 18 jaar met plezier bij Achmea gewerkt. Erg goed salaris opgebouwd in de loop der jaren. In overleg kon veel. Hierdoor een prima verhouding tussen werk en privé. Toen ik er weg ging, kreeg ik een geweldig leuk afscheid aangeboden.

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Vriendjespolitiek

er hangt een sfeer van ieder voor zich!

Ik ben er helemaal klaar mee, wat een verschrikkelijk bedrijf.

Pluspunten

Geen, ja de vrije weekenden.

Minpunten

te veel om op te noemen

Prima sfeer, mooi bedrijf.

Prima en gemoedelijke sfeer. Mooi transparant kantoor. Fijne collega's.

Pluspunten

Mogelijkheden thuiswerken

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Achmea. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Achmea